„Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Vizuális képességek fejlődése
ECDL vizsgák lehetőségei az alapoktatásban. Módszerek és taneszközök Módszer: Az az eszközrendszer, mely a kitűzött célok eléréséhez vezet. (Segít a cél.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
KATOLIKUS VAGYOK HITTANRA JÁROK.
A Bálint Márton Általános és Középiskola
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
Angol nyelvi kompetencia
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Az egyéni fejlesztési terv
Gyakorlati Tanácsok Katekétáknak
A fejlesztő értékelés.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
A vizuális nevelés tevékenységeinél alkalmazott
TERVEZET.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A pedagógus.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
GYŐR A TÖRTÉNELEMBEN – A TÖRTÉNELEM GYŐRBEN Kísérleti tanterv a Xántus János Múzeum és a Kazinczy Ferenc Gimnázium együttműködésével az 5. évfolyam számára.
HOGYAN VALÓSÍTHATÓ MEG A TÁMOP A HANGSZERES OKTATÁSBAN?
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Az óvodai tevékenységterv
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Az óravázlat Szakmai nap október 24.
GRAFIKAI TERVEZÉS A TANULÁS MOTIVÁLÁSÁRA ÉS A LEMORZSOLÓDÁS KEZELÉSÉRE.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
A tanítási órára való közvetlen előkészületek
Két tanítási nyelvű oktatás az Egressy Béni Kéttannyelvű Általános Iskolában Egressy Béni Bilingual Primary School.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap „Interaktív elektronikus tananyagok fejlesztése” projekt.
A tantárgy komplex jellegű!! A tervezés két szakaszra oszlik: 1. Távlati felkészülés 2. Közvetlen előkészület az órára.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
Összeállította: Szabó Ilona
R EGIONÁLIS H ITOKTATÓI T OVÁBBKÉPZÉS S ZEKSZÁRD ÉS P ÉCS A hittanórák megtervezése, hatékonnyá tétele.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába Egyházközség neve: Hittanoktatást végzi:
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
A fizika tanítása 5. lecke Tanítási tervezet. A tanári munka folyamata… Tanterv-tankönyv-tanmenet-óratervezet-óravázlat  A tantervek alapján készülnek.
A fizika tanítása 10. lecke Az óraelemzés szempontjai.
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Az óravázlat felépítése
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Győri Kossuth Lajos Általános Iskola
Betekintés a református hit- és erkölcstan világába
Előadás másolata:

„Aki tornyot akar építeni, nem ül-e le előbb, hogy kiszámítsa a költségeket, vajon futja-e pénzéből, hogy fel is építse?”   Lk 14,28

Milyen a rossz tanár? készületlen, labilis idegzetű, sértődékeny, önmagába zárult, megbízhatatlan, a gyerekeket megveti, lenézi, megalázza, türelmetlen, unalmas, sekélyes, rossz szervező, állandóan irányítani akar, autokrata, nincs kapcsolata a diákokkal, határozatlan, nem fegyelmez, nem nevel, nem kreatív, kapkodó, engedékeny, merev, tehetségtelen, részrehajló, nem szereti a gyerekeket, következetlen, arrogáns, bizalmatlan, igazságtalan.

A hatékony tanár érdekes és hasznos feladatokat ad a tanulóknak; változatos tanítási technikákat használ, amelyek alkalmazkodnak a tanulók érdeklődéséhez; az új fogalmakat játékosan, a meglévő ismeretek felhasználásával tanítja; megfelelő arányban alkalmazza az egyszerű és a komplex választ igénylő kérdéseket; biztosítja az óra egyenletes lefolyását, illetve az egyik tevékenységről a másikra való zökkenőmentes átmenetet; fenntartja az óra tempóját; érthetően magyaráz; ismeri a motiválási lehetőségeket; minden tanuló számára egyaránt érthető kérdéseket tesz fel; elfogadja és integrálja a tanulók kezdeményezéseit (például kérdés, megjegyzés stb.).

FELKÉSZÜLÉS A TANÍTÁSI ÓRÁKRA Az oktatómunka alapvetően fontos jellemzője a tervszerűség. Ezt a különböző pedagógiai dokumentumok elkészítése és felhasználása biztosítja. A tervszerűséget tehát két oldalról lehet megközelíteni:   - A pedagógiai tervezés, és - a pedagógiai tervek alapján való oktatás oldaláról.

Az iskolai pedagógiai tervezés három szintje Felső szint: az iskola vezetése elkészíti az intézmény pedagógiai munkatervét és helyi tantervét, Középső szint: az iskola különböző munkaközösségei készítik el a munkaterveiket Alsó szint: a tanár végzi a saját egyéni tervezőmunkáját (tanmenet-készítés), figyelembe véve az előző szinteken kidolgozott pedagógiai dokumentumok tartalmát.

A szaktanár által készített tervek A tanmenet A tematikus terv Az óravázlat.

Az óravázlat elkészítése   Az óravázlat az órára való közvetlen felkészülés dokumentuma. Az óravázlat-készítés a tanítási óra tervezése, az óra tudatos átgondolására irányul. Az óravázlat tartalmát és formáját a tanár szakmai tájékozottsága, gyakorlottsága, biztonságérzete szabja meg. Egyetlen igény az óravázlattal szemben az, hogy rendezett, áttekinthető és így használható legyen. Az óravázlat az óra anyaga, időarányai és a feldolgozásra vonatkozó módszertani elképzelések mellett tartalmazhatja még a táblai vázlatot is.

Az óravázlat szokásos tartalma: Az első rész megnevezi a készítő tanárt, a tantárgyat, az osztályt, az óra helyét a tanmenetben (a tematikus tervben), az óra típusát, az órának a témakörből következő konkrét feladatait. A második rész az óra logikai felépítését tükrözi, feltüntetve az egyes szerkezeti egységeknél alkalmazott eszközöket, módszereket, szemléltetést, az időarányokat, a számonkérés módját és esetleg az órán elhangzó fontosabb kérdéseket is. A harmadik (esetleges) része a táblai vázlat feltüntetése, azaz a táblára kerülő szöveg- és ábraanyag terve.

Az óravázlat szerkezete 1. rész:  A készítő tanár: Az osztály: Az óra helye a tanmenetben: Az óra helye a témakörben: Az óra típusa: Az óra feladatai: 2. rész: Az óra anyaga: 3. rész:   A táblai vázlat: Időkeret Tananyag Módszerek, eszközök

Óravázlat sablon Idő Óra menete Alkalmazott módszerek Felhasznált eszközök Tanulók munkájának értékelése Didaktikai megjegyzések

Hittan óravázlat sablon Iskola……….. Osztály …………… Óraszám: ………… Téma …………………………………………… Dátum: …………... Érdeklődés felkeltése Illusztrált magyarázat Kapcsolat az élettel Ima Heti gyakorlat Szükséges anyagok Befejező összefoglalás

A célok megfogalmazása Oktatási cél: Az anyag összefoglalása egy mondatban, amit az adott órán szeretnék megtanítani Pld. : Ábrahám mindig engedelmes volt Istennek, ezért nevezzük a hívők atyjának.

A célok megfogalmazása Nevelési cél: Arra utaljon, milyen teljesítményt várok el az óra végén, ami szerint fel tudom mérni, sikeres volt-e az óra vagy sem. A nevelési cél mindig konkrét, lemérhető, és az elvárt szintet is konkrétan érinti.

Nevelési célok: Nem megfelelő szavak: A diák majd az óra végén… megérti, érzi, tudja, hiszi, értékeli, ráébred stb. Megfelelő szavak: bemutat, felsorol, felidéz, összehasonlít, leír, felismer, kimond, összefoglal, megmagyaráz, kiemel, alkalmaz, részt vesz, kifejez stb.

Nevelési célok Nem jó: Az óra végén a gyerekek majd értik a szeretet fő parancsának fontosságát. Jó: Az óra végén a gyerekek el tudják mondani, mi a szeretet fő parancsa. Nem jó: Az óra végére a gyerekek fejlődnek a szeretetben és a hitben. Jó: Az óra végén a gyerekek elkészítenek egy-egy lapot, melyen saját szavaikkal megfogalmazzák a keresztény hit jellemzőit.

Érdeklődés felkeltése Történet, mese, filmrészlet, dia, játék, beszélgetés …stb, bármi, ami felkelti a gyerekek érdeklődését, és színesen, érdekesen rávezet az óra témájára. Mindig legyen a gyermek korához és a témához illő.

Illusztrált magyarázat Legalkalmasabb az élőtábla módszer, amikor egyszerre magyarázunk és rajzolunk. Képek, fotók, újságok, festmények, zene, Biblia, bármi, ami vizuálisan segíti az előadottak megértését.

Kapcsolat az élettel A téma aprópénzre váltása: miben segíti a tanítás a diákot MA, az Ő HELYZETÉBEN? Még az óra előtt meg kell fogalmaznunk magunknak, miért is jó az adott téma a gyerekeknek? Hogy segíti őket a keresztény életben?

Heti gyakorlat Kiemeljük azt az erényt, ami a tanítás lényegét cselekvésben kifejezheti. A gyerek erősödjön a jó cselekvésében, nem csak a szándékában. Az erény legyen életkorának megfelelő, és segítse elő a fejlődését.

Befejező összefoglalás A gyerekek adják vissza azt, amit az órán hallottak: - kérdés felelet - nyitott mondat - plakát készítés - rajz - drámajáték - tesztek, rejtvények stb

Ima Az órán belül hol helyezem el? Milyen lesz a formája? Kapcsolódjon az óra anyagához Nyújtson élményt Adjon lehetőséget a befelé figyelésre NE használjuk fegyelmezési eszközként!

Az óravázlat segédeszköz, nem SZENTÍRÁS!!!!! Az óravázlathoz való merev ragaszkodás a pedagógiai eredményességet károsan befolyásolja.

Fontos!!!! Nincs hittanóra Jézus nélkül!