Konfliktusok fogalma, okai, kezelése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
KÖZÖSSÉGI HÁZ KISVASZAR 2012.
Advertisements

TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
III. LÉTKÉRDÉS KONFERENCIA EGYÜTT-LÉT A kapcsolatok természetrajza
TÁMOP /A
Konfliktus és kooperáció
Mi az egészség? EGÉSZ –SÉG, TESTI – LELKI- JÓL LÉT.
Készítette: Molnár Fruzsina Eszter szociális munka III. évfolyam
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Közösségfejlesztés és közösségi munka
A szociális munka elméletek főbb jellemzői-V. Kognitív elméletek Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd, 1991( )
Érvelés, tárgyalás, meggyőzés
Motivációs kérdezés technikája
A TÁRGYALÁS Mint a versengés és az együttműködés közötti egyensúlyozó tevékenység.
A munka világával kapcsolatos tudás
Szociális kompetencia
A SZEMÉLYPERCEPCIÓ, SZTEREOTIPIÁK, ELŐITÉLETEK
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Konfliktus és konfliktuskezelés
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
GONDOLATOK AZ OSZTÁLYF Ő NÖK ÉS A GYERMEKVÉDELMI FELEL Ő S EGYÜTTM Ű KÖDÉSÉR Ő L Csillag Ferenc – pedagógiai szakért ő.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
A szervezeti problémák kezelése
Az érzelmi intelligencia készségei
Együtt egymásért és magunkért
Konfliktus Dr. Ternovszky Ferenc: Nemzetközi menedzsment európai szemmel BGF - Külkereskedelmi Főiskolai Kar Vállalkozások és Emberi Erőforrás Menedzsment.
A kulturális intelligencia
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Konfliktuskezelés - mediációval
2004 tavasz dr.SzaD Innováció és Technológia Menedszment Tanszék TEAM…. dehogy ! TEAM, de hogy ?
Települési mediációs modellprojektek tapasztalatai Benedek László Június 19.
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Fiatalok politikai szocializációja - közösségekben való részvétel Bognár Adrienn PTE - BTK Szociológia Tanszék.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Minőség menedzsment 6.előadás
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
 1.Interakcióban jön létre!  2.A megoldás is csak interakcióban  lehetséges, melynek eszköze a  kommunikáció  (speciális kommunikáció)  Kommunikációm.
Mi is az a társadalmi integráció?
Trénerek: Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
TÁMOP /A Önismeret, öndefiníció, önértékelés.
Egyéni állapot, válasz a külvilág változásaira
ELŐZMÉNYEK Év Szakmai Napjai. Első félév Korrekciós csoport 10. csoport 6. csoport 5. csoport 4. csoport.
Az emberi agresszió.
Agresszió elleni program Millenáris. Valami hiányzik, és mástól követeljük.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Autonómia és felelősségvállalás
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Resztoratív megközelítés a konfliktuskezelésben
Felelősen, egészségesen, biztonságosan
Érzelmi intelligencia
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Értékek.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Összeállította: Piacsek László Zoltán
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Szociálpszichológia-2 Attitűd
Társadalmi nem és szexuális beállítottságon alapuló üldöztetés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Előadás másolata:

Konfliktusok fogalma, okai, kezelése

Mi a konfliktus? A konfliktus két vagy több fél között fennálló érdek, vélemény, nézet vagy bármilyen más meggyőződésbeli különbség vélemény érdek világnézet, politikai nézet hit, vallás ideológia stb. Az érintett felek a fennálló ellentéteiket a megszokott módon már nem tudják közösen megoldani Az egyik fél nem (vagy egyik fél sem) hajlandó új, közösen elfogadható megoldás kidolgozására Egyaránt előfordulhat munkahelyi és családi környezetben

A konfliktus értelmezése, megítélése Az élet természetes velejárója Minden emberi közösségben, minden munkahelyen, munkacsoportban időről időre kialakulnak Fontos jelzés: a csoport, szervezet tagjainak egymáshoz való viszonya megváltozott, a dolgok már nem mehetnek a régen megszokott módon Lehetőséget ad az érintetteknek arra, hogy átgondolják kapcsolatukat és változtassanak rajta

A konfliktus folyamata LÁTENS KONFLIKTUS Olyan helyzet, amely konfliktushoz is vezethet ÉSZLELT KONFLIKTUS A felek ráébrednek az aktuális vagy potenciális konfliktusra ÁTÉRZETT KONFLIKTUS: Az érintettek érzelmileg reagálnak: félelem, feszültség, idegesség KÉZZELFOGHATÓ KONFLIKTUS: Az érintettek cselekvően lépnek fel önmaguk védelmében: pl. vitatkoznak KONFLIKTUS FELOLDÁS/ELNYOMÁS Konszenzus vagy az egyik fél legyőzi a másikat KONFLIKTUS UTÓHATÁSOK GONDOLATOK ÉS ÉRZELMEK FRUSZTRÁCIÓ KÖVETKEZ-MÉNY VISELKEDÉS

A video indításához kattints a képre!

A konfliktusok megoldása Klasszikus megoldások: Nyertes / vesztes stratégia (valamelyikünk vesztes lesz - rám és partneremre is igaz) Vesztes / vesztes stratégia (mindketten veszítünk) nyertes / nyertes stratégia (a felek azért dolgoznak közösen, hogy a lehető legjobban jöjjenek ki a konfliktusból)

A konfliktuskezelés ötféle módja Versengés Alkalmazkodás Elkerülés Problémamegoldás Kompromisszumkeresés

Az eredményes konfliktuskezelés előfeltételei Önbecsülés és mások megbecsülése Készség a meghallgatásra és a megértésre Beleérzés képessége (empátia) beleélem magam a másik helyzetébe, de mégsem azonosulok vele a legjobb megoldás érdekébenviszont méltányolhatom a másik fél törekvéseit Együttműködés, önérvényesítés erőszak nélkül (asszertivitás) saját érdekeink érvényesítése úgy, hogy figyelemmel vagyunk a másik fél érdekeire is, és kölcsönösen kielégítő megoldást keresünk a másik „ellenfél” és nem „ellenség” Nyitottság Fantázia, kreativitás