TÁMOP-3.1.8-09/1-2010-0004 - „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése Közoktatás 1-4. szintjei - Kapcsolódások.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Országos Kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
Advertisements

Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
2012. Január 24. Érettségi Érettségi formái  Rendes érettségi vizsga a középiskolai tanulmányok követelményeinek teljesítése után, a tanulói jogviszony.
Az érettségi rendszere
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
UNILO projekt1 Kimenet, követelmények, (kulcs)kompetenciák és tanulási eredmények hasonlóságok és különbségek Vidékiné dr. Reményi Judit.
TÁMOP / PROJEKT A FELSŐOKTATÁS REDSZERSZINTŰ FEJLESZTÉSE 2. ütem Bevezető előadás a tanulási eredményekről, a keretrendszer, a képesítések.
Projektháttér A kimeneti szempontú képesítési keretrendszer.
Könyvtárhasználati verseny
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Méltányossági elvek a közoktatásban
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
A nevelési-oktatási program előzményei
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Autonómia és felelősségvállalás
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
A tehetségtantervek készítésének módszertana
A középiskolai oktatás szabályzatai
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
Derényi András – Vámos Éva tájékoztató előadás a MAB 2014
Az OKKR szintjei és szintleírásai a 6–8. szint Bókay Antal.
Tudás és képesség az OKKR-ben Pajkossy Péter Kognitív Tudományi Tanszék Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
A közoktatás és az OKKR Dr. Horváth Zsuzsanna és Ütőné Dr. Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.
AZ ORSZÁGOS KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER 5. SZINTJÉNEK LEÍRÁSA JAVASLAT ÉS PROBLÉMAFELVETÉS Sediviné Balassa Ildikó Felsőfokú Szakképzés Kollégium Egyesület.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Az országos mérések megújult rendszere
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Tanulási eredmények a KKK-kban A szeptember 30-i budapesti csoportos konzultációra készült prezentáció
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Általános visszajelzések Előadó: Bay Gábor Emberi Erőforrások Minisztériuma.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Barcsák Marianna KPSZTI
Kétszintű érettségi 2018 május
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
A évi kompetenciamérés FIT-jelentéseinek új elemei
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
A felnőttképzési szakmai végzettségek MKKR szerinti besorolása
Merre tovább a középiskola után?
Tájékoztató a 2020-as felsőoktatási felvételi eljárásról
Előadás másolata:

TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése Közoktatás 1-4. szintjei - Kapcsolódások - Ütőné Dr. Visi Judit 5. pillér, szakmai vezető június 20.

A közoktatáshoz kapcsolódó, az Országos Képesítési Keretrendszer szempontjából releváns tanulási kimenetek leírása 1. Az MKKR 1-4. szintjeinek közoktatási szempontú értelmezése 2. A támogató környezet kialakítása A fejlesztés célja

Kimeneti pontok meghatározása Országos Kompetencia mérés 2006-tól Kétszintű érettségi 2005-től

• A kimeneti pontok legitimálása • A közoktatás szempontjából releváns 1-4. kimeneti szint deskriptorainak kibontása, értelmezése az elemzett dokumentumok alapján Köznevelési törvény, Nat, Kerettantervek, érettségi vizsgakövetelmények, 6 és 4 évfolyamos gimnáziumi felvételi feladatlapok, OKM, Idegen nyelvi keretrendszer, Európai Nyelvtanulási Napló, SZVK-k (Vendéglátás-idegenforgalom, mezőgazdasági), szakmai versenyek feladatai, Hol tartunk most?

Problémák, dilemmák • A deskriptorok eltérő jelentősége – tudás és képesség túlsúlya, kevés információ az attitűdről, még levesebb az autonómiáról és felelősségről → eltérő részletezettség • Szemléleti különbségek – alig megjelenő tanulási eredmények

• Megszerzése a 8. évfolyam elvégzéséhez kapcsolódik. Sikeres elvégzéséről kiállított bizonyítvány - iskolatípustól függetlenül – alapfokú iskolai végzettséget tanúsít. • Az alapfokú iskolai végzettséget tanúsító bizonyítványt az az iskola adja ki, amelyben a tanuló tanulói jogviszonyban állt. • Híd 1., 2. program – jelent-e szintemelést? Alapfokú végzettség

• Az alapfokú oktatásban nincsenek központilag előírt kimeneti (képesítési) követelmények. Nincs mérés vagy vizsga • A nyolcadik évfolyam elvégzésről szóló bizonyítványt az iskola akkor adhatja ki, ha a tanuló eleget tett a helyi tanterv 8. évfolyamra szóló, az intézmény pedagógiai programjában közzétett követelményeinek. Alapfokú végzettség

• A Ktv. 9.§ (8) bekezdése szerint az érettségi bizonyítvány középiskolai végzettséget tanúsít, és a felsőoktatási intézménybe való felvételre, illetve szakképzésbe való bekapcsolódásra jogosít. • Érettségi bizonyítványt kell kiállítani annak, aki teljesítette az érettségi vizsga követelményeit (100/1997. (VI. 13) kormányrendelet 45.§ (1)). Az érettségi vizsga szintjének a végzettség tekintetében nincs jelentősége. Középfokú végzettség

• A vizsgakövetelmények elkészítése és kiadásának eljárásrendje szabályozott, de a felülvizsgálata nem. • A vizsgaeredmények elemzését és értékelését, illetve az új vizsga hatásvizsgálatát az OH és az OFI végzi, illetve végezte. Középfokú végzettség

Problémák, dilemmák • A deskriptorok eltérő jelentősége – tudás és képesség túlsúlya, kevés információ az attitűdről, még levesebb az autonómiáról és felelősségről → eltérő részletezettség • Szemléleti különbségek – alig megjelenő tanulási eredmények •„hiányzó láncszem” problémája •Belső ellentmondások

4. szint - tudás Adott műveltség- és szakterületen belül ismeri a tényeket, fogalmakat, megérti a fontosabb folyamatokat és összefüggéseket. –Ismeri a szakmai nyelvezetet, a szakterület terminológiáját, lehetőleg idegen nyelven is. –Ismeri és érti az adott, egyéni érdeklődésnek megfelelő műveltség-/szakterület tudáselemeinek összefüggéseit, struktúráját. –Megérti a bonyolult, többtényezős jelenségek összefüggésrendszerét. –Rendelkezik az adott tudásterületek tényeinek, fogalmainak, összefüggéseinek, eljárásainak alkalmazásához szükséges módszerekkel és eszköztudással.

Ezen a szinten a tanulónak árnyalt és szilárd iskolai műveltsége van, amelyet az érettségi vizsgabizonyítvány támaszthat alá. Egyes területeken a szakértelmet megalapozó vagy már szakértelem-szintű tudást birtokol. Elvont ismeretei bőségesek, de ezzel együtt is az absztrakt világnak csak korlátozott, részleges ismerete várható el tőle. A fokozódó mértékben absztrakttá váló tudássémák lehetővé teszik újszerű helyzetek értékelését, illetve a tudás felhasználását, s ezek útján biztosítják a képességek és az önállóság fejlődését.

4. szint - képesség Képes adott témakörhöz, szakterülethez tartozó tudás alkalmazására nem megszokott kontextusban. – Képes rendszerben gondolkodni, az absztrakció bizonyos formáit alkalmazni. – Képes új információk önálló megszerzésére és feldolgozására. – Képes saját tanulási, problémamegoldó stratégia megtervezésére és kivitelezésére, megfelelő korrekciók elvégzésére. – Képes a szak-/tanulmányi területen megjelenő problémahelyzetek felismerésére, adekvát megoldási javaslatok megfogalmazására

Ezen a szinten a tanuló kreatívan használja ismereteit új helyzetekben is, az előzőektől magasabb absztrakciós szinten talál összefüggéseket a valóság elemei között

4. szint – attitűd Nyitott új feladatok végzésére. Értékelni tud lehetőségeket, mérlegelni tud kockázatokat, alternatívákat és következményeket, képes kompromisszumos megoldásokra. Döntési helyzetekben az etikai és jogi normák figyelembevétele, az értékek, viselkedés és életmód összefüggéseinek megértése jellemzi. A szakma és a minőségi munkavégzés iránt elkötelezett. Igényli a folyamatos önképzést, alkalmazza annak eljárásait.

Ezen a szinten a tanuló attitűdjének viselkedésbeli (kognitív) összetevője válik hangsúlyossá, amely a tárggyal kapcsolatos viselkedési szándékokra utal.

4. szint – autonómia, felelősség - Az önállóság és az önkontroll a munkavégzésben, problémamegoldásban és tanulásban egyaránt jellemző. - Felelősséget vállal saját tevékenységéért, a rábízott kisebb csoport, közösség munkájáért Ezen a szinten a tanulónak kibontakozik a felelősség tudata magáért és másokért.

Érettségi vagy a 12. évfolyam vége ?

Köszönöm a figyelmet!