Kompetencia alapú oktatás TÁMOP 3.1.4. - pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Matematika kompetencia
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Angol nyelvi kompetencia
Tehetséges tanulóink szakkörökön, a több éve működő tehetséggondozó műhelyekben (természettudományos, környezetvédelmi), valamint a különböző szintű.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
 Projekt menedzser: Nagy Sándorné  Projekt asszisztens: Dr. Csizmadia Péter  Pénzügyi vezető: Nogelyné Kulcsár  Mária  Szakmai vezetők: Odor Zsuzsanna.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni iskolánk részvételéről, feladatairól a TÁMOP /08/ „A kompetencia alapú oktatás.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
intézményi folyamat-szaktanácsadó
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Projektzárás MARCALI Miért van szükség a magyar közoktatásban változásokra ? Összeállította: dr. Bertók Sándor Közoktatási szakért ő.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
TIOK tapasztalatok a kompetencia fejlesztésről.
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS, EGYENLŐ HOZZÁFÉRÉS INNOVATÍV INTÉZMÉNYEKBEN.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt SCHMERCZ.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
LKG–HEFOP konferencia, / Kompetensek lettünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Előadás másolata:

Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum

Mi a kompetencia?  Egyszerűen fogalmazva: képességek, készségek, amelyek hozzásegítenek, hogy az ismereteinket, tudásunkat alkalmazni tudjuk a mindennapokban, a folytonosan változó világban.

Mi a pályázat célja?  hogy hozzásegítse a diákokat az életen át tartó tanulás megalapozásához…  a munkaerő-piac igényeihez való rugalmas alkalmazkodáshoz.

Mit kell tehát tennünk? ismereteket közvetítenünk képessé kell tennünk a diákokat a kapott ismeretek alkalmazására, gyakorlati hasznosítására

2x2=4 Egy 2x2 méteres ablakra mennyi függönyt vegyek? Ráncolódnia is kell! És fodor is kell az aljára!

Ki pályázott, mit nyertünk?  A pályázó Szombathelyi Kistérség Többcélú Társulása  A pályázatban a 2 intézményegység vesz részt: - Játékvár Óvoda - Általános Iskola  A ránk eső rész 22 millió Ft

Mit vállaltunk?  Már létező kompetencia alapú oktatócsomagok mellet újak bevezetése  Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása  Tantárgytömbösített oktatás  Oktatási projektek készítése  Témahét megtartása  Modulszerű oktatás  Új technikai eszközök használata a tanórák 50%-ában

Milyen kérdést vet ez fel?  Nem tanulja meg a gyerekem az iskolai tananyagot! Nem fog tudni felvételizni?!

TÉVEDÉS!!!  Megtanulja, csak érdekesebben, több gyakorlaton, egyéni alkalmazáson keresztül. Esetleg számítógépes órák keretében, tanulói laptoppal, nem könyvvel tanulva.

Milyen kompetenciákat fejlesztünk oktatócsomaggal?  HEFOP  Szövegértés-szövegalkotás A, C  Idegen nyelvi (angol-német)  Matematikai  IKT  TÁMOP  Szövegértés B5. o.  Szociális, környezeti, életvitel 1.o, 3. o, 7. o.  Angol7. o.

Mit jelent a műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása ?  Az 5. osztály nem tanul külön nyelvtant és irodalmat, hanem együtt tanulja ezeket a tárgyakat.  Ki találja ki, milyen irodalmi műből való az idézet? „Tüzesen süt le…” A le igekötő, különírjuk, ha az ige után áll. Petőfi: János vitéz

Mit jelent a tantárgytömbösített oktatás?  A tanulók háromhetes ciklusokban tanulnak.  Egymást követő két napon 3+3 órájuk van természetismeretből, történelemből, idegen nyelvből, informatikából.  Új módszerekkel dolgoznak. Így több lehetőségük van az elsajátítás mellett a gyakorlásra, alkalmazásra.

Milyen projektben vesznek részt a diákok?  Kreatív foglalkoztató- és megmozgató iskolai projekt  Ezekből digitális anyagokat, fotókat, diagramokat, tablókat készítenek, bemutatják, amit megtanultak ezen keresztül.

Mi a témahét?  A diákok azon a héten „Ember a természetben” cím alatt Erdei iskola keretében előadásokat hallgatnak, maguk is végeznek kutatómunkát, gyűjtésük eredményét bemutatják tanáruknak és társaiknak.

Mi a modulrendszerű oktatás?  A tananyagot téma szerint csoportosítva tanulják a diákok, nem passzív befogadóként, hanem tevékeny résztvevőként.  Angol nyelvből a 7. osztályban

Milyen innovációkat tervezünk?  Tanulói laptoppal a kompetenciák fejlesztéséért.

S végül miféle új technikai eszközökről van szó?  Elsősorban a számítógépről.  Intézményünk részt kíván venni a tanulói laptop pályázaton, ahol a diákok személyenként jutnak egy- egy számítógéphez. Ez nem a tulajdonuk, egyenlőre nem vihetik haza, de a tanórán használják, a tananyag jó részét így dolgozzák fel.

Nézzünk egy példát!

Édes rózsám… A leány arca olyan szép és hamvas, mint a rózsa. leányrózsa rózsám = =>

Mindez mire jó? Régi: az ismeretek egy idő után elavulnak. Új: az ismeret elavul, de a tanulási módszer nem, mindig használhatom.

Ehhez nekünk is tanulnunk kell!  Szaktanácsadók segítenek.  Tanfolyamokon veszünk részt.  Jó gyakorlatokat veszünk át olyanoktól, akiknél már működik a rendszer.  Amit megtanulunk, tovább kell adnunk, nyilvánossá kell tennünk.  Új módszereket, tanítási-tanulási formákat kell megvalósítanunk.

Vége

Vége? A tanulásnak? Soha nincs…  Ehhez kérjük az Önök segítségét.