Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR EDZŐK TÁRSASÁGA
Advertisements

A küzdősportok, szűkebb értelemben a kyokushin karate szociális kapcsolatokat fejlesztő hatása a gyermekekre
Kölyök atlétika/ Kid’s Athletics
A HORVÁTH MIHÁLY GIMNÁZIUM ÉS SZAKKÉPZ Ő ISKOLA Vízilabda sportágra szakosodott osztálya.
EURÓPA MAGYARORSZÁG.
Tehetséggondozás a testnevelés órán
AZ ÓVODA EGÉSZSÉGNEVELÉSI GYAKORLATA (febr. 25.)
MINDENNAPOS TESTNEVELÉS
A sport és a magyar olimpikonok
BALATONFŰZFŐ VÁROS ÖNKORMÁNYZATA IRINYI JÁNOS ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS ALAPFOKÚ MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY BALATONFŰZFŐ 2008.
Ügyességfejlesztés az alsótagozatban
A koordinációfejlesztés lehetősége
az általános iskolákban
TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola” című projekt tevékenységeinek bemutatása.
Matematika és módszertana
Az iskolai egészségfejlesztési normatíva terve A Népegészségügyi Tárcaközi Bizottság május 22-i és november 11-i határozata értelmében Dr. Somhegyi.
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
Ifjúsági és szabadidős programok Legyen az esély egyenlő- esélyteremtés a Sásdi kistérségben
Aerobic (Testnevelés)
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Mindennapi testmozgás és egészség
Magyar Pedagógiai Társaság Szomatikus-nevelési Szakosztály
Napocska Napköziotthon
Képességfejlesztés gyermek korosztályban
Készítette: Bodzássy Bettina
A játék A játékosság.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
A testnevelési tanterv.
Képesség, készség, adottság, tehetség
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Egészség Betegség.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
Változások az Óvodai nevelés országos alapprogramjában: kihívások, feladatok Pécs-Kecskemét-Budapest, 2010 MOZGÁS avagy tennivalók az óvodai testnevelés.
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
Út az ismeretlenből… Készítette: Vereb Imre testnevelés spec. koll. tanító.
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
A sport pozitív testi és lelki hatásairól szóló tájékoztató előadás megtartása Előadó: Kelemen Mária A sport pozitív testi és lelki hatásairól szóló tájékoztató.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
A sporttudomány helye a tudományok rendszerében
EDZÉSTERVEZÉS.
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz
Ókori olimpiák versenyszámai Indításhoz kattints ide! 4. óra 1. dia Bosnyák Endréné Áprily Általános Iskola, Visegrád.
Sporttörténet.
 testi-térbeli biztonság  idő- és ritmusérzék  beszéd tisztasága  élményen keresztül történő megértés  kommunikáció, kooperáció, kreativitás 
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Iskolaérettség Fizikai (biológiai) Szellemi (pszichikus) Lelki (szociális)
A játék A játékosság.
KIG Pályaválasztási Nap Martony Gergely
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Előadó: Dorka Péter SZTE JGYPK TSTI
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
Az olimpia története „ Gyorsabban, Magasabbra, Erősebben” Készítette: Horváth Patrik, Nigovicz Dávid, Porga Dávid.
SPORTTÖRTÉNET.
Testnevelés, mozgás, sport szakmai munkaközösség
Egészség és sport.
Sportolni mindenkinek kell és mindenki tud! (nincs de…)
OKJ SPORTOKTATÓ KÉPZÉS
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Középszíntü testnevelés érettségi vizsga témakörei Keszthely Város Vendéglátó Idegenforgalmi, Kereskedelmi Szakképző Iskolája

1. Olimpiai játékok eredete története kialakulásának körülményei Ókori és újkori olimpiák Magyarok az olimpiai versenyeken Olimpiai szimbólumok

2. Az általános és középiskolás korú gyermek testi fejlődésének és mozgáscselekvő képességének kapcsolata Iskolaérettség feltétele Testsúly testmagasság A két nem teljesítménykülönbségei Az életkornak megfelelő optimális sportág kiválasztásának szempontjai Az életkornak megfelelő terhelhetőség

3. Testmozgás szerepe az egészséges életmód kialakításában A mozgás pozitív hatásai A helyes életritmus kialakítása Mozgásszükséglet az életmódnak megfelelően

4. Testmozgás szerepe a személyiség fejlesztésében A testnevelés és sport személyiségfejlesztő hatása Szenvedélybetegségek veszélyei Egyéni és csapatsportok hatása a személyiség fejlődésére Az egészséges közösség visszatartó ereje

5.A sportágak és a koondicionális képességek kapcsolata A sportágak hatása a koondicionális képességekre Erő,állóképesség, gyorsaság, ügyesség, izületi mozgékonyság

6. Az iskolai testnevelés célja és feladatai Helyes testtartás Mozgás fontosságának tudatosítása Testmozgás megszerettetése, életmód részévé tétele Testi képességek és lelki tulajdonságok alakítása

7. Bemelegítés szerepe és lehetőségei A szervezet előkészítése a terhelésre, sérülések elkerülése, speciális előkészítés az óra fő anyagára Mikor, mennyi ideig és milyen módon? A bemelegítés megválasztása az azt követő testmozgásnak megfelelően

8. Testnevelésben előirt sportjátékok alapvető jellemzői Pályaméretek, labda tiípusa, játékosok száma, játékidő. Alapvető szabályok Összehasonlító jellemzésük

9. Atlétika Atlétika a sportok „királynője” Atlétikai versenyszámok A futó-ugró-dobószámok kapcsolata az alapvető koondicionális képességekkel Atlétika és más sportágak kapcsolata

10. Torna oktatásának fontossága az iskolai testnevelésben Torna szerepe a helyes testtartás kialakításában Fegyelmezett mozgásra nevelés Esztétikus mozgásra nevelés Speciális képességfejlesztés a felsőtest izomzatának fejlesztése, ritmusképesség Női és férfi tornaszerek, segítségadás

11. Úszás jelentősége az ember életében Speciális képességek fejlesztése, hatása az emberi szervezetre Úszásnemek, életkori kapcsolatok Uszodai és szabadvizű úszás különbségei Az úszás higiénéje

12. Egy természetben űzhető sportág bemutatása A sportág lényege Időjárás és a helyszín szerepe Sportághoz tartozó felszerelések és azok karbantartása, baleset megelőzés

13. Ritmikus gimnasztika szerepe a harmonikus mozgás kialakításban A mozgás és zene összhangja A harmonikus mozgás, mint esztétikai élmény Az RG versenyszámai és kéziszerei

14.Küzdősportok és önvédelem Előkészítő játékok Speciális képességek fejlesztése Tanult küzdősport ismertetése, küzdés módja, szabályai

15. Egy szabadon választott sportág bemutatása Jellegzetességének, fontosabb szabályainak ismertetése Felszerelés, eszközök A sportág kapcsolata a képességfejlesztéssel

Sok sikert ! Összeállította: Csíkos László testnevelő tanár