??? Reklám!!!
Reklámhordozók, médiumok A reklám Nem személyes, fizetett, befolyásoló célzatú kommunikáció, azonosítható közzétevővel, termékekről, szolgáltatásokról és eszmékről, amelyeket különböző médiumokban tesznek közzé. Reklámeszközök Az üzenet kódolt, az adott csatornán való továbbításra alkalmassá tett megfogalmazása. Reklámhordozók, médiumok Azok a kommunikációs csatornák, amelyek üzenettől függetlenül léteznek és igénybe vehetők egyéb információk közlésére is.
Médiumok típusai: Vizuális (sajtó, szabadtéri hirdetések) Auditív (rádió) Audiovizuális (TV, internet, mozi)
Vizuális médiumok – A sajtó Jellemzője: publicitás periodicitás aktualitás
Tartalom szerint lehet: Vizuális médiumok – A sajtó Tartalom szerint lehet: általános politikai gazdasági társadalmi kulturális bulvár hirdetési sport stb.
Terjesztési kör szerint lehet: Vizuális médiumok – A sajtó Terjesztési kör szerint lehet: helyi regionális országos nemzetközi
Terjesztés módja szerint lehet: Vizuális médiumok – A sajtó Terjesztés módja szerint lehet: utcai előfizetéses vegyes terjesztésű ingyenes
Megjelenés gyakorisága szerint lehet: Vizuális médiumok – A sajtó Megjelenés gyakorisága szerint lehet: napi heti havi időszaki
Sajtóreklámok Szín felhasználás szerinti csoportosítás: Egy színű (fekete-fehér a fehér adott) Két színű (fekete + 1 szín) Három színű (fekete + 2 szín) Négy színű (színes négy-szín color)
Sajtóreklámok Méret szerinti csoportosítás: 2/1-es – két oldalas 1/1-es – egy oldalas 1/2-es 1/4-es 1/8-as Junior page – álló 1/2, 1/4 vagy 1/8 Tükör méret – margókon nincs hirdetés Kifutó méret – margókon is van hirdetés Hasáb 1/100-as (1 hasáb, 100mm magas) Szalag hirdetés lap alján, tetején Apróhirdetés a betűk száma lényeges
Sajtóreklámok Felár lehet: Szöveg oldal melletti reklám Kötésoldalon elhelyezett Külső, belső borítókon elhelyezett reklám Páratlan oldalon (jobb oldalon) lévő hirdetés Szerkesztői oldalon lévő hirdetés Behúzás „Ritka” reklámozási módok (kihajtható fül, pántolás, formalakk, pausz papír, beragasztás)
Sajtóreklámok Árcsökkentő tényezők: Egyszerre több, azonos kiadó által kiadott újságban reklámoz Több hétig, hónapig reklámoz ugyanabban az újságban Minden újságban szokott lenni akció
Sanoma Budapest Zrt. foglalkozik az újság médiaajánlatával A honlapon a „Médiaajánlat” linkre kattinthatunk Több újság tarifájáról is kaphatunk információt itt
A médiaajánlat tartalma: A lap profilja Hirdetési méretek Műszaki paraméterek Anyag leadása Célcsoport Piaci információk Hirdetési tarifák
A lap profilja: heti lap, milyen híreket közöl és kikről Hirdetési méretek:
Műszaki paraméterek: Terjedelem: belív: minimum 48+ borító 4 oldal Megjelenés: hetente, csütörtökön Lapár: 175 Ft Papírminőség: 60 gr SC (belív), 90 gr LWC (borító) Nyomási eljárás: rotációs ofszet Rácssűrűség: 54 (135 lpi) Szögállás: C=75, M=45, Y=90, K=15
Anyagleadás: a honlap címe, ahol további tájékoztatást kapunk. Célcsoport:18-49 éves, városi, dolgozó, családos nők, akik jól felszerelt háztartásban élnek és nyitottak az újdonságokra. Jellemző rájuk a fokozott érdeklődés a bulvár témák iránt. Piaci információk: Aktívan vásárolt példányszám: 288 130 Olvasottság: 1 242 ezer fő Előfizetők átlagos száma / megjelenés: 30 092 Forrás: MATESZ Gyorsjelentés, 2008. III. n.é. A terjesztési adatok pontosságát a Matesz garantálja. Forrás: Szonda - Gfk.; Nemzeti Médiaanalízis, 2008. II.-III. né.
Hirdetési tarifák: Elhelyezési felár: 15% A hirdetési árak 2009. január 1-től érvényesek! Áraink az áfát nem tartalmazzák. * A 2/1 oldalakon panorámahirdetés vagy 1 hirdetési és egy hozzá kapcsolódó advertorial-oldal helyezhető el. ** A BII+ 1/1 oldalakon csak panorámahirdetés helyezhető el.
2009. Február 12. XII. Évfolyam, 7. szám