Hálózati partnerkonferencia Budapest, 2009. augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 A közoktatás az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Oktatási és Kulturális Minisztérium Hámoriné Váczy Zsuzsa szakmai főtanácsadó, osztályvezető 2007.
Advertisements

III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Őri Józsefné - Tuza Tibor - Ungvári Jánosné
Területi együttműködés, hálózati tanulás
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fejlesztések, többlettudás és forrásközpont az EGYMI-kben
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
1. Tájékoztató az Oktatási Minisztérium HEF OP pályázati kiírásairól február 24.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
A hálózatosodás lehetősége a közoktatásban profil 1.0
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
„Szociális és Oktatási Önkéntes Tevékenység
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
TÁMOP fenntartás és további fejlesztések tervek november 17. Szeged Németh Antal Educatio Nonprofit Kft. felsőoktatási osztályvezető.
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. Zalaegerszeg, szeptember 9. Innovációval, a régió oktatásának dinamikus fejlődéséért… „Gyermekeink jövőjéért”
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A diákok/fiatalok és az aktív államporság „Civil szervezetek és a közoktatási intézmények közösségi kapcsolatai” Salgótarján, január 29.
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg Nemzetközi és határ menti együttműködések támogatása.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
Műhelyvezetők, tanácsadók szakmai napja Csizmazia Sándorné Szakmai vezető Pécs, nov. 10.
BLAZOVICSNÉ VARGA MARIANNA IGAZGATÓ
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP 3.2.2/08/A/1 A közoktatás modernizációját támogató hálózatfejlesztés a Közép-Magyarországi régióban.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Nógrád TISZK sajtótájékoztató 2009 december 14. A Nógrád TISZK fejlesztése.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Az intézményi fejlesztési terv Krajcsovicz Ágnes dél-alföldi.
1 A kompetencia alapú oktatás jövője a NFT II. tükrében Debrecen, Február 20. Hámoriné Váczy Zsuzsa, OKM.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás”
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
„Bölcs ember nem csak gondolkodik a cselekvésről, hanem cselekszik is
A Calderoni Program helye és szerepe a HEFOP-ban Záró-konferencia március 27. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u. 8. Telefon:
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
A területi együttműködések fejlesztési lehetőségei Balázs Éva és Puskás Aurél TÁMOP Századi közoktatás – fejlesztés, koordináció.
Közoktatási hálózatfejlesztés a régiótól a kistérségig „Kistérségek – útközben” szakmai konferencia Budapest, november 30.
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
„Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, 2009.
Előadás másolata:

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése a dél-alföldi régióban TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Hrabovszki Mihály igazgatóhelyettes

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Hálózati stratégiai célok Hálózati stratégiai célok Általános: Koordináló, támogató hálózat létrehozása közoktatási intézmények számára a  továbbképzések,  mentorálás,  szakértői szolgáltatások,  szakmai tanácsadás és egyéb támogató szolgáltatások elérhetőségének biztosítása érdekében, egyenletesen magas színvonalon.

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Rövid távú célok Rövid távú célok   együttműködési keretrendszer megteremtése a közoktatás szereplői között,   humán szolgáltató háló létrehozása,   jó gyakorlatok adaptációja és az önálló innováció ösztönzése,   a közoktatás fejlesztéséhez szükséges helyi és regionális feltételrendszer erősítése,   a közoktatás-fejlesztés orientálása, a fejlesztési igények katalizálása,   az intézményi integráció szakmai támogatásához eszközök fejlesztése,

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Középtávú célok  a kompetencia alapú oktatásra való átállás elősegítése,  a szolgáltatások optimális területi lefedettségének biztosítása,  hálózati tanulás és a koordinatív intézményi hálózat kiépítése,  az intézmények együttműködési, fejlesztési és szolgáltató kompetenciáinak korszerűsítése,

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Hosszú távú célok  a társadalmi kohézió megerősítése,  minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása,  az egész életen át tartó tanulás elősegítése,  az iskolarendszerből kikerülők munkaerő- piaci esélyeinek növelése,  a szociokulturális különbségekből eredő hátrányok mérséklése,  a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése,  a digitális írástudás elterjesztése,  az új tanulási formák elterjesztése,

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. A projekt közvetlen célcsoportja   közoktatási intézmények (1211)   közoktatási szolgáltatók (100)   civil szervezetek (200)   EDUCATIO Kft.   a közoktatás központi szervei

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Projekttevékenységek  regionális referencia-intézmény hálózat létrehozása,  együttműködés az EDUCATIO Kft.-vel,  regionális közoktatási intézményhálózat építése,  intézmények szakmai támogatása  fejlesztés-koordináció,  a fejlesztési folyamat nyomon követése, a hálózat működésének minőségbiztosítása

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Regionális referenciaintézmény- hálózat létrehozása  Referenciaintézmény minősítési kritérium- és feltételrendszer kidolgozása  Referenciaintézmény-rendszer audit kézikönyv  Referenciaintézmény-hálózat kistérségi szintű lefedettségének biztosítása  Referenciaintézmények képzési programjainak összehangolása  Referenciaintézmény szakterületi és módszertani felmérés, előminősítés

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Együttműködés az EDUCATIO Kft.-vel  Hálózati szolgáltatások regionális és központi koordinációjának tervezése  Kapacitástérkép  Tartalmi fejlesztések alkalmazásának terjedése – jelentés  Tantárgytömbösített oktatásszervezés terjedése – jelentés  Projektmódszer alkalmazásának terjedése – jelentés  A pedagógiai szolgáltatások regionális szintű minőségellenőrzési eredményei - jelentés

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Regionális közoktatási intézményhálózat építése  Képzési, tanácsadói, szakértői partnerek felmérése, partnerségépítés  Közoktatási szolgáltatói hálózat tervezése, lefedettség  Regionális beágyazódás vizsgálata  Harmonizáció a területi fejlesztési programokkal  Területi esélyegyenlőtlenségek csökkentésére irányuló tevékenységek tervezése

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Regionális közoktatási intézményhálózat építése  Adatbázis kezelő rendszer programozása  Adatbázis feltöltés (intézmények, szolgáltatók, képzések, jó gyakorlatok)  Adatbázis gondozás  Internetes Támogató Hálózat platform rendszer programozása  Diszpécser központ, online és telefonos ügyfélszolgálat működtetése

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Fejlesztés-koordináció  Közoktatási intézmények fejlesztési elképzelései, stratégiái  "TÁMOP házhoz jön" működési szabályzat  Intézményi jó gyakorlatok, egyedi innovációk felmérése  Intézményi jó gyakorlatok, egyedi innovációk terjesztési módszertana  Kooperatív pedagógiai rendszerterv  Kooperatív pedagógiai tevékenységek megvalósulása - monitoring

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Fejlesztés-koordináció  TÁMOP házhoz jön szolgáltatói hálózat működtetése  Referenciaintézményi szolgáltatások ismertetése – kiadvány  Információs kiadványok  Fejlesztő műhelyek működése  Hospitálás  Vezetői munkaközösségek szakmai támogatása  Kistérségi munkacsoportok szakmai támogatása

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. A fejlesztési folyamat nyomon követése, a hálózat működésének minőségbiztosítása  Komplex értékelési, projektkövetési eljárások kidolgozása, hatásvizsgálat  Közoktatási pályázati programok megvalósulása - monitoring

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Partnerek  szakmai szolgáltatók  civil szervezetek  közművelődési intézmények  közintézmények  gazdasági szereplők  kisebbségi önkormányzatok

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Kistérségi lefedettség  Kistérségi központokból felépülő hálózat Alapelve: a hálózat központjai a kistérségekben található referencia- intézmények  A TÁMOP fejlesztési pályázataiba bekapcsolódó közoktatási intézmények számára valamennyi referenciaterületen legyen elérhető referenciaintézmény, illetve megfelelő kapacitás a referenciahelyi szolgáltatások nyújtására.  Indikátor: min. 15 kistérségi hálózati pont

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. A regionális koordináló szervezet A projektgazda: Békés Megyei Tudásház és Könyvtár  Pedagógiai Szakmai Szolgáltató Intézményegység  Pedagógiai Szakszolgálat (TKVSZRB)  Megyei Könyvtár Intézményegység

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Konzorciumi partner Csongrád Megyei Közművelődési, Pedagógiai és Sportintézmény, ÁMK, Szeged  megyei sport  közművelődés  pedagógiai szakszolgálati feladatok (TKVSZRB) A HEFOP „TIOK megalapítása a kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése érdekében” című projekt főkedvezményezettje

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Konzorciumi partner Újvárosi Általános Művelődési Központ Baja  pedagógiai szakmai szolgáltatás kistérségi szintű ellátása,  pedagógus továbbképzések koordinálása,  szakmai napok, bemutató tanítások szervezése

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. A Dél-alföldi Regionális Hálózatkoordinációs Központ Központi iroda Békéscsaba Megyei területi iroda Szeged Megyei területi iroda Baja Döntéselőkészítő és javaslattevő testület

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Központi iroda - Békéscsaba

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Megyei területi iroda - Szeged Irodavezető Megyei szakmai felelős „Jó gyakorlat” munkatárs

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Megyei területi iroda - Baja Irodavezető Megyei szakmai felelős „Jó gyakorlat” munkatárs „IKT” munkatárs

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. A legsürgősebb, megoldást igénylő feladatok  Együttműködés konkrét területeinek meghatározása az EDUCATIO Kft.-vel  Képzési, tanácsadói, szakértői partnerek felmérése, partnerségépítés  Referenciaintézmény minősítési kritérium- és feltételrendszer kidolgozása   A szolgáltatások minőségbiztosítása

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Indikátorok 1. Mutató neve 1.év2.év TÁMOP 3. prioritásban pályázattal rendelkező, koordinációba bevont feladatellátási helyek száma Regionális közoktatási hálózatba együttműködési megállapodás keretében bevont, a szakmai szolgáltatások nyújtásában együttműködő partnerek száma 4070 A regionális hálózatba bevont, minősítést szerzett referenciaintézmények száma 2050

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Indikátorok 2. Mutató neve 1.év2.év Területi lefedettséget biztosító (kistérségi) hálózati pontok száma 1015 Megszervezett szakmai konferenciák, workshopok, pályázati tájékoztató fórumok, egyéb események száma (19)8(34)21 A fejlesztésekkel, pályázatokkal kapcsolatban rendezett információs napok száma 2448 Intézményi fenntartók számára készített pályázati javaslat, ajánlás 2550

Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Köszönöm a figyelmet!