Videojátékok bevezetés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hasznos haszontalanság
Advertisements

Egy ludológus széljegyzetei a videojáték erőszak vitájához
A hazai játékújságírás kihívásai
Óvoda.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
BEENGEDTEK? BEENGEDÜNK?! AZ EMBEREK ATTITŰDJE AZ AUTISTÁKKAL SZEMBEN
Digitális világ A digitális reklám
Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon A Magyar Tudomány Hónapja Jövő Internet technológiák és alkalmazások kutatása Magyarországon.
Nagyon sok szereplős online szerepjátékok
Média Klub október 11. Az IPTV szolgáltatások jövője.
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
A gamifikáció konzervatív megközelítésben
Autonóm mérésadatgyűjtő és telemetriai rendszer
LUDUS … latinul “ játék ”. | Mik azok a komoly játékok? A komoly játékok elektronikus alkalmazások, amelyek.
Játék és Internet A pacmantől az MMORPG- ig és vissza A videojátékok elemzéséhez Fekete Zsombor.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A kiskorúak védelme a média káros hatásaival szemben
Foglalkoztatás az MMO-kban
PÉLDÁK, ÖTLETEK VITÁZÁSHOZ
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Közönségkapcsolat (public relations)
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A játék A játékosság.
A mesterképzések lehetőségei a Bologna- rendszerben.
A CAD/CAM modellezés alapjai
Ebben a műsorfüzetben a Csicsal csapat nyújtotta programokat ismerheted meg: I. Eu- Ismerkedés az Eu- val II. A projektírás rejtelmei III. WebEu és a.
By Tóth Ádám Lajos EHA-kód:TOAUABI.ELTE
Az információs ipar teljesítménye Európai Unió, Magyarország, Amerikai Egyesült Államok.
Gyerekjátékokról és edutainmentről őszintén Fekete Zsombor.
Amit szülőként feltétlenül tudnod kell a videojátékokról VI. Nemzetközi Médiakonferencia Balatonalmádi, szeptember 28. Fekete Zsombor.
VII. Nemzetközi Médiakonferencia „A média hatása a gyermekekre és fiatalokra" szeptember Balatonalmádi Fiatal group leaderek Facebook használati.
SERIOUS GAMES, EDUTAINMENT, GAMIFICATION Az internet hatása a gyermekekre és fiatalokra konferencia szeptember Fekete Zsombor – Élménypásztor.
Domain Name System – DNS keresése az interneten.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Kérdések a második zh-hoz
Budapesti Műszaki Főiskola CAD/CAM szakirány A CAD/CAM modellezés alapjai 2001/2000 tanév, II. félév 1. Előadás A számítógépes modellezés fogalma, szerepe.
Foglalkoztatási Információs Pontok munkatársainak képzése Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ május.
Az egészségügyi informatika jövője Dr. Surján György GYEMSZI Informatikai és rendszerelemzési főigazgatóság EGVE Egészségügyi Napok 2012 Balatonfüred.
„Polgár az Európai Demokráciában OTV” Enpaszmációs jelenségek Csapat: 0. Generáció Előadók:Börcsök Gyula Frank Rudolf Keszthelyi Balázs Sulyok Zoltán.
Hangalapú, közösségépítő virtuális valóság a gyakorlatban Faragó Péter WebLords.
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG? S o ó s G e r g e l y Avagy: fantáziatotalitások és marketingfelhasználásuk MARKETING A REALITÁS ÉS A KÉPZELET HATÁRÁN.
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
Videojáték-típusok avagy Miről is beszélünk?
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Irodalom filmen. 1. Bevezetés A mozi, a film jelentősége a 20. századi európai (amerikai) kultúrtörténetben.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
Pénzügyi-számviteli mutatók
Marketing és innováció. A Lego történelme 1932, Dánia, Ole Kirk Christiansen „leg godt” - „játssz jól” 1947 – műanyag játékok Kezdeti sikertelenség 1958.
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Alkalmazott egészségügyi informatika
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Márkaépítés 2015 konferencia Bőhm Kornél, Spindoc alapító Kommunikációs Hálózat.
Konzervatív gamifikáció: módszer és eredmények Fekete Zsombor.
Integrált marketingkommunikáció Prof. Dr. Józsa László.
Kontinuum modellek 1.  Bevezetés a kontinuum modellekbe  Numerikus számolás alapjai.
A játék A játékosság.
#15-25 Youth Marketing Forum
? ÜGYFÉL - BANK INTERAKCIÓ TRANZAKCIÓK TEVÉKENYSÉGEK CSATORNÁK
Digitális világ Rólunk a világnak Írjunk blogot!
Kérdések a második zh-hoz
Priv. Doz. Andreas SCHÖBEL Győr – március
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Csoportos technikák, kompetencia-fejlesztő foglalkozások
SZEMENSZEDETT VALÓSÁG?
Videójátékok veszélyei
Gerillareklám, vírusmarketing
Hellner Szelina, Kincses Gábor, Bartha Zsolt
Előadás másolata:

Videojátékok bevezetés Fekete Zsombor Elektronikus Játékkultúra Magyar Egyesülete

Amiről beszélnek…

Két jellemző eset Manhunt ügy – médiafiaskó egy botrányjáték körül GTA: San Andreas – Morális pánik, politika, biznisz

Sztereotípiák a videojátékokat nem lehet a szólásszabadság jogával védeni, mivel se nem tartoznak a művészetek, sem pedig a média területéhez, ezek a játékok szimulációk, amelyek nem sokban különböznek az Egyesült Államok hadseregének kiképzésére használt szoftverektől, amelyekkel a háborúra készítik fel a katonákat

Sztereotípiák Játékfüggőség Erőszak és pornográfia Elidegenedés Fejlesztő hatás

És amiről nem..

Ki ismeri ezeket a fiúkat?

Mennyit fizetnének ezért a szigetért?

Mennyi időt töltene ezzel a játékkal?

Játéktudomány

Megoldási kísérlet A játék definíciója Funkcionális játékkategóriák Jelenlegi trendek

Mi a játék? Huizinga A játék szabad cselekvés vagy foglalkozás amely bizonyos önkéntesen, előre meghatározott időben és térben, szabadon választott, de föltétlen kötelező szabályok szerint folyik le: célja önmagában van, bizonyos feszültség és öröm érzése, továbbá a "közönséges élet"-től való "különbözőség" tudata kíséri.

Mi a játék? Roger Caillois: Les Jeux et les Hommes 1967 Kompetencia játék (agon) Kockajáték (alea) Utánzás (mimicry) Örvényjáték (ilinx)

Mi a játék? Chris Crawford és Mark J. P. Wolf: A hagyományos filmes kultúra szembeállítása a játékokkal Ikonográfia helyett játékmechanika!

Mi a játék? Funkcionalista videojáték-modell Minden kornak megvan a releváns kategóriarendszere A játékok generációváltásokon mentek át, melyek során egybeolvadtak, illetve különváltak csoportjaik!

I. szakasz 90-es évekig játékmechanika Magas absztrakciós fok Az ikonográfia marketing eszköz Egyedi ötletek Pl: verekedős, lövöldözős, labirintus, kaland, szerep, gyűjtögetős, sport

II. szakasz 90-es évektől ikonográfia, ergonómia A film és játékkultúra összefonódásai Fejlődés a grafikai megjelenítés terén Új hardverelemek, és szoftvereljárások Pl: sci-fi, horror, kaland, akció Pl: FPS, RTS, TBS

III. szakasz 2000-től funkcionalista játékkategóriák A játék-használat elterjedése Média-konvergencia Internetes technológiák Interaktív történetek, Cybersportok, Casual-gaming, MMORPG, Valóság-szimulációk, Retorikai-, reklám-, és viccjátékok, stb.

Jelenlegi trendek Cybersportok MMORPG-k Casual Gaming Új játékplatformok Gyerekjátékok Fizikai játékok ARG

Cybersportok

Cybersportok Magyarországon több tízezres scene A Távol-Keleten és a Skandináv államokban különösen népszerű Gazdaságilag releváns – Klán-menedzsment szakirány indul

MMORPG

MMORPG Meghatározó a Távol-Keleten Magas befolyás a mindennapokra Gazdasági szempontból meghatározó a digitális kultúrában

Casual Gaming

Casual Gaming A legnépszerűbb játékforma Nemi kiegyensúlyozottság Kommunikációs programokhoz kötődik Reklám, és aktivista-eszközök

Új játékplatformok

Új játékplatformok Megnövekedett grafikus teljesítmény Új kommunikációs lehetőségek Integrált szórakoztató funkciók Kritika a videojáték-fejlesztők oldaláról

Gyerekjátékok

Fizikai Játékok

Alternative / Mixed Reality Gaming

Mi a jelen? Cybersport rendezvények

Mi a jelen? Casual Gaming mindenhol

Mi a jelen? Fejlődő MMORPG kultúra… … de hova?

Fekete Zsombor levelup@levelup.hu Köszönöm a figyelmet! Fekete Zsombor levelup@levelup.hu

Ki ismeri ezeket a játékokat? Space Travel Ken Thompson és Dennis Ritchie 1969

Ki ismeri ezeket a játékokat? Dungeon Roy Trubshaw and Richard Bartle 1978

Ki ismeri ezeket a játékokat? Snipes Drew Major, Kyle Powell, and Dale Neibaur 1983