 Szegedi Tudományegyetem  Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
GfK Custom ResearchTalpra, magyar! Bacher János2010/03/03 Talpra, magyar! Számokban a sport fogyasztásról Bacher János GfK Hungária.
Advertisements

Life through the lenses Enikő Bereczki 2RF. Egy kép többet ér ezer szónál Mitől jó egy sajtófotó? Milyen hatással van a közvéleményre? Milyen a sajtófotós.
AZ INTERNET 2007 –es dijjazott képei.. A legjobb természeti tájkép (nyilt területi) 100 ból 88.6 pont.
A művészet autonómiája a tömegkultúra és szépség határán
Fotó-átalakítás Mary Warner Marien: A fotográfia nagykönyve - A fényképezés kultúrtörténete - Typotex, 2011.
A fotográfia különböző megjelenési formái a filmben Készítette: Hrivnák Anita Szegedi Tudományegyetem, 2011.
És itt vannak a legjobb képek amik az Interneten forogtak ban.
GfK HungáriaMédia„ Egészségtudatos olvasók“. Bacher János Egészségtudatos olvasók,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
KLENEN, Werle Rita Topten Egy nemzetközi projekt az energiahatékony termékekért KLENEN Mátraháza március 8. – 9. Werle Rita Topten International.
TÉRKÉP HELYETT CSAK KÉP? AVAGY A PAPÍRALAPÚ KARTOGRÁFIAI DOKUMENTUMOK SORSA A DIGITÁLIS VILÁGBAN DR. PLIHÁL KATALIN ORSZÁGOS SZÉCHÉNYI KÖNYVTÁR.
Divat, test és metroszexualitás A metroszexuális jelenségek mediális vizsgálata Témavezető: Dr. GYIMESI Tímea Francia Nyelvi és Irodalmi Tanszék Készítette:
Tudás, közösség, hatalom
ELTE Tudománytörténet és Tudományfilozófia Tanszék
A szerelem istene: Erósz, Amor, Cupido
Család.
Közösségek és célcsoportok konstruálása dr. Szöllősi Gábor, szociálpolitikus, PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék.
TURIYAM  A belső műhely A testhez a testről: Részletek Knolmár Marica írásából június Téma: A hála.
INTERAKCIÓ KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK KÖZÖS CÉLOK ÉRTÉKEK ÖNDEFINICIÓ.
3. Két független minta összehasonlítása
A görög színház működése
Tanulás és tanítás a kulturális evolúció rendszerében
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
A természettudományok helye a közoktatásban Szabó Gábor egyetemi tanár, Szegedi Tudományegyetem & ELFT főtitkár.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Debrecen május 29. Prof. Dr. Szabó Ildikó Szocializáció az egyetemi csoportok és csoportkultúrák világában Egyetemi élethelyzetek. Campus-lét a Debreceni.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Sportoló csoportok a Debreceni Egyetemen.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
Elektronikus tanulási környezetek sajátosságai
A virtuális technológia alapjai Dr. Horv á th L á szl ó Budapesti Műszaki Főiskola Neumann János Informatikai Kar, Intelligens Mérnöki Rendszerek.
„Listen to Your Heart”: Populáris kultúra és politikai azonosulás Reich Jenő Budapesti Corvinus Egyetem, Politikatudomány MA konzulens : Karácsony Gergely.
Szigeti Eszter PTE BTK Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék 2011
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
Társadalomtudományi Tanszék
KÖTELEZŐ KÖNNYEDSÉG Szórakozás, játékosság, humor.
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban Moldován István MultiMédia az oktatásban konferencia Zsigmond Király Főiskola,
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
1. A fogyasztói társadalmak átalakulása az utóbbi fél évszázadban.
Spéder Zsolt KSH Népességtudományi Kutató Intézet
„ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban” „ IKT-val támogatott új tanulási környezetek szerepe az oktatásban ” augusztus.
Vezetés és kommunikáció
Megkértem Istent, hogy vegye el a büszkeségemet, de Ő azt mondta: NEM!
A konstruktív szociális munka Összeállította: Ágoston Magdolna Nigel Parton: Constructive Social Work towards a new practice,
Készítette: Rapos Nóra 1 Nevelés és társadalom A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Neveléselmélet VII.
Szoftvercentrum Workshop ME. Mechanikai Technológiai Tanszék ESETTANULMÁNYOK A SZIMULÁCIÓ ALKALMAZÁSÁRA A MECHANIKAI TECHNOLÓGIÁKBAN Esettanulmányok.
műelemzés ELJÁRÁSOK, MÓDSZEREK
{ Miért utálnak a férfiak gyülekezetbe járni? Nehéz kérdések, Békevár, Jóföldi Endre, 2012.
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
A pécsi EKF a magyar politikai diszkurzív térben Dr. Tarrósy István, egyetemi adjunktus, PTE BTK Politikai Tanulmányok Tanszék MTA PAB, december.
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
„Reflektorfényben Te állsz”
Számítógépes játékmechanizmusok felidézése a filmben Pernecker Dávid 2011.
Tudtad ezt? ( munkatársi csapat épités) ( felnőttoktatás,
1 Identitás elemek vizsgálata: a kötődés, bizalom és konfliktus vizsgálatának keretei a magyar társadalom kvantitatív felmérései alapján Dr. Bugovics Zoltán.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Információ Tudás Tartalom Dr. Budai Balázs Benjámin.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
A NŐI KÜLDETÉS. Reklámok Csomagolás,vagy igazi értékek igazi értékek.
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Belépés a hálózati/virtuális információs világba
Az ókori kultúrák.
A jólét mérésének elméleti alapjai és problémái
Készítette:Bobák Márk D.
Tudásstruktúrák szerepe a befogadásban
Hegel ( ) rendszerfilozófiája
Elektronikus számlázás Kiút a paradicsomból
Újjászülető oktatási tartalmak a nemzeti könyvtárban
Előadás másolata:

 Szegedi Tudományegyetem  Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

Esettanulmány a sportolói kép alakulásáról és alakításáról

 Sport  társadalom  HŐSÖK  Jelképtermelés, befogadás  szakrális hagyomány feloldódása.  Paradoxon: sportoló,mint imázsformáló és imázsforma.  David Beckham: ikon, szimbolikus, kitűntetett terek sztárja  ellentmondások – metroszexualitás, tabloidizáció, újmédia.

 Rajongók és sportolók viszonyának és a test reprezentációs módjainak átalakulása.

 Életstílus vs. professzió, reklám vs. profi sportoló  Elfogadás és tagadás problémája, ami Beckhamnél – mint metroszexuális ideálnál – még hangsúlyosabb.

 Valóságok problémája.  Virtuális realitás – reális virtualitás. (Frank Hartmann)  A sport is médiaeseménnyé vált  technikai hozzáférés vált elsődlegessé  médiavalóság prioritása.  Több tudományban is probléma – pl. művészettörténet.  Söke Dinkla: a valóságot elképzeléseink alapján írjuk le. DE  Amit látunk, az szimuláció  Gonzalo Frasca: hagyományos médiumok reprezentációsak és nem szimulációsak: meg tudják mutatni a vizuális képeket és a narratívát.

 Elkerülhetetlen volt az identitás megváltozása.  Ókori görögök: test és a lélek kultusza=kalokagathia  Ma: „nemétől megfosztott férfi” – külsőségek dominálása  elnőiesedett jegyek ágyék felerősítése – FÉRFIASSÁG!  Metroszexualitás – 1994 Mark Simpson „Here come the mirror man”  2000 után Eu-ban a 35 év alatti férfiak 40%-a metroszexuális  Hedonizmus, önimádat, válasz a macsókorszakra és a nők „szingliségére”.  2003 a metroszexuálisok éve.

 Walter Benjamin – auravesztés  tömegessé válás, kiszakadás az eredeti kontextusból.

 Baudrillard: tükör-inverzió  az ember elveszti referenciáját, tárgyiasul.  Belting: a tükörben nem magunkat látjuk, csak a testünkről egy képet.  Sontag: a fotó kerül a valóság helyébe.  Barthes: valóságosnak feltűntetett dolgok  ideológiai szemfényvesztés= Mítosz. Pankráció: nem sport, hanem látványosság  ma már a labdarúgás is!

 Szemiotika – Hjelmslev: konnotáció-denotáció – jelentés társítása a jelhez  Beckham átalakítja a viszonyt!

 Beckham mint jel, és mint médium. Meghatározza és kiterjeszti saját (potenciális) jelentését és reprezentálja azt.  Halmaz: színészek, énekesek, sportolók  posztmodern hősök  Sportoló értelmezése: sportteljesítmény+reklám!

 2002-ben Beckham a metroszexuális férfi legjobb példája  Nem újdonság az új férfiideál: ‘80-as évek – Amerikai pszicho – Patrick Bateman.  Külsőségek dominálása, de már nem az ősi férfikép dominál.  Elnőiesedett férfiak, férfiasságától megfosztva  erős női szerep a háttérben!

 Sok ellentmondás, de mégis minták  Tabloidizáció  nézők vágya a „tiltott gyümölcs után”  leskelődés.  Beckham: hajviselet 13 év 21 stílus (2009)

 Financiális értékek elsődlegessége  sportoló tárgyiasulása  sport – sok ÚJ lehetőség!  Sportolók, mint „öltöztetőbabák”  vágyott, saját énképpel öltöztetjük fel  médium, képernyő, amit a világ (mi) tölt meg tartalommal.  Nem elég egy módszer, egy tudományág  Beckham alakján át értelmezhetővé vált az új identitásképzés, értelmezés, azonosulás, és a sportolóból lett ikon. De a kapu nyitva marad: KI AZ IGAZI DAVID BECKHAM?