RÓZSASZENTMÁRTON Lélekszám: 2003 fő Költségvetés: 388 MFt

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Fehér Miklós Dombóvár, május 12.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
2012. év. Képviselő testület bizottságainak munkája  Oktatási és Szociális Bizottság  8 db ülés  28 db határozat  Ügyrendi és Pénzügyi Bizottság 
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
1 A többcélú kistérségi társulások működésének feltételei Budaörs Kistérség Többcélú Társulása december 10.
VII. Nevelésügyi Kongresszus 7. Szekció
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Önkormányzatok finanszírozási és pénzügyi gondjai Tállai András önkormányzati államtitkár Belügyminisztérium április 7.
„A MEGYEI KÖZMŰVELŐDÉSI FELADATELLÁTÁS A JÖVŐBEN!” PÉCS Április 1.
Az önkormányzati finanszírozási rendszer A XX. ORSZÁGOS JEGYZŐ-KÖZIGAZGATÁSI KONFERENCIA Keszthely Szeptember 27. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök.
Bonyhádi Oktatási Nevelési Intézmény
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Jogszabályok, jogszabályi változások, szakmai szervezeti finanszírozás jogszabályai, különös tekintettel az intézményintegrációra Dienes Renáta prezentációja.
Kovács Eszter tudományos segédmunkatárs,
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
2009. február 3. Dienes Renáta Szakmai tanácsadó A évi költségvetési törvény közoktatási normatív hozzájárulásai.
VII. Nevelésügyi Kongresszus VII. Szekció Intézményfenntartás, irányítás és finanszírozás A közoktatás finanszírozása nem önkormányzati fenntartók esetében.
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
Az új finanszírozási rendszer hatása az intézményfinanszírozásra Drahos Péter – Balogh Miklós.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Belügyminisztérium Az önkormányzatok évi várható finanszírozása 1.
A Lestár Péter Közoktatási Intézmény (Egységes iskola) a Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás fenntartásában Kecskemét, június 10. Hamzáné Lakó.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
Oktatás-gazdaságtan Oktatás fő finanszírozói 1. Egyének 2. Munkaadók - általános képzés - speciális képzés 3. Állam - extern hatások - oktatási piac tökéletlensége.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
1 A évi kistérségi közszolgáltatás-szervezés és ellátás Budaörs Kistérség Többcélú Társulása január 30.
Állami Számvevőszéki ellenőrzés tapasztalatai Ellenőrzés: szeptember 12 – november 27. KIMVE - Budaörs február 28.
Konszolidációs törvény a megyei intézmények
Szakképzési Tanévnyitó Konferencia október 3. Germánné Vastag Györgyi OIB elnöke A főváros oktatáspolitikájának időszerű kérdései.
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Koordináció az egyes környezetvédelmi projekteknél Kis András Térségfejlesztési és Külügyi Iroda irodavezető-helyettes Szolnok szeptember 26.
Fenntartható önkormányzatok Az Országgyűlés Fenntartható fejlődés Bizottsága ülése Budapest Június 5. Schmidt Jenő TÖOSZ elnök 1.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
A évi önkormányzati költségvetési finanszírozás szabályai
Közoktatási megállapodások. Módosítás OM, Oktatási Hivatal ellenőrzések Szakmai ellenőrzés 2011-től?
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Közmeghallgatás december 2. Költségvetési beszámoló.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az önkormányzatok évi finanszírozása
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A maximális hallgatói létszám megállapítása Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Az NPK működése és céljai a kerekasztal tárgyalásokon Habár fölül a gálya… Sonkád,
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Az önkormányzati működtetés átvételének tapasztalatai
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Közmeghallgatás Dunavecse
Közoktatási alapismeretek
Lorem ipsum.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Előadás másolata:

RÓZSASZENTMÁRTON - 2013 Lélekszám: 2003 fő Költségvetés: 388 MFt Intézmények: Polgármesteri Hivatal Idősek Otthona Óvoda Védőnői szolgálat Művelődési Ház és Könyvtár

BERUHÁZÁSOK 2004 - Idősek Otthona építése – 138 MFt 2008 - Ivóvízminőség javító beruházás – 50 MFt 2012 - Önálló szennyvízcsatorna hálózat és szennyvíztelep – 946 MFt 2013 - Csapadékvíz elvezető hálózat és árapasztó záportározó – 356 MFt 2013 - Utak, járdák aszfaltozása, buszöblözet kialakítása – 105 MFt 2013 - októberében kezdődik az Egészségház építése – 90 MFt

„Gyermekeink helyes nevelése olyannyira kötelességünk és érdekünk, olyannyira tőlük függ a nemzet java és boldogulása, hogy nagyon szeretném, ha mindenki megszívlelné, s nagy, igen nagy ügyet vetne rá.” John Locke: Gondolatok a nevelésről

1990- Helyi önkormányzatok meghatározó szerepe a közoktatás fenntartásában kistelepülések törekvése saját iskolafenntartásra önkormányzati rendszer szétaprózódott jövedelemtermelő képességek között óriási különbségek oktatás eltérő színvonalú az egyes településeken

1990- az állam a feladatellátás költségigényét egységesnek feltételezte állami normatívát biztosított a fenntartóknak az önkormányzatok feladatellátásának költsége eltérő nagyságú az iskolafenntartás költségeinek pótlása az önkormányzatok saját forrását terhelte

1997- finanszírozás rendszere változott tanulócsoportok maximális és ajánlott létszáma meghatározásra került iskolaépületek fenntartási kiadásai emelkedtek osztályok száma nem csökkent az egyetlen iskola megtartása politikai kérdéssé vált

Az önkormányzatok közoktatási célú központi költségvetési támogatása a támogatások formája szerint, folyó áron (Mrd Ft) és a központi költségvetési támogatások aránya (%) (általános iskolára vonatkozóan) Év Folyó önkormányzati oktatási kiadás (Mrd Ft) Költségvetési támogatás (normatív támogatások és központosított előirányzatok) Központi támogatások aránya (%) 1991 123 72,5 59 1992 154 86,9 56 1993 182 97,7 54 1994 217 96,4 44 1995 236 93,2 39 1996 263 143,9 55 1997 321 178,0 1998 371 201,5 1999 419 231,4 2000 449 279,2 62 2001 516 310,9 60 2002 633 350,8 2003 776 466,4 2004 794 490,8 2005 853 461,8 2006 885 437,8 49 2007 463,5 52 2008 906 468,6 2009 873 461,1 53

2002- 2003- 50%-os pedagógus béremelés állami finanszírozással a béremelés költségeit nem viseli az állam az önkormányzati saját bevételt felemészti az iskola fenntartása szigorú, költségtakarékos gazdálkodás

2005- normatív hozzájárulás csökkenő tendenciájú átengedett egyéb bevételek csökkentek közalkalmazottak közül kikerülő önkormányzati képviselők hatékony érdekérvényesítő képessége cél: fenntartási költségek csökkentése

Általános iskolai oktatás A közoktatási alapnormatívák összege az általános iskolai oktatásban 2004–2011 (tanuló/év/ezer Ft Oktatási szint Évfolyam 2004 2005* 2006 2007** 2008** 2009** 2010** 2011** Általános iskolai oktatás 1. 193 204–214 204 145,7 145,1 134,3 2. 182,7 3. 147,3 136,3 4. 221,7 220,8 155,6 5. 202 212–222 212 171,3 170,7 157,9 6. 197,0 7. 224,9 194,8 180,2 8. 224,0

2007- közoktatás-teljesítménymutató bevezetése újabb kényszerhelyzet saját iskolafenntartó társulás létrehozása vagy Integrálódás a többcélú kistérségi társulásba

Év Állandó lakosok Általános iskolások 2002 2003 2004 2005 2006 2007 Rózsaszentmárton község állandó lakossága és az általános iskolások száma 2002-2007 (fő) Év Állandó lakosok Általános iskolások 2002 2073 147 2003 2074 127 2004 2067 121 2005 2079 125 2006 2078 134 2007 2053 136

Nevelési-oktatási intézményfenntartók (db) 2002-2010 Évek/ Fenntartó típusa Önkormányzat Önkormányzati (fenntartói) társulás Többcélú kistérségi társulás 2002 2 409 170 – 2003 2 007 356 2004 1 986 374 2005 1 934 455 1 2006 1 787 502 14 2007 1 701 541 34 2008 1 301 542 44 2009 1 088 613 52 2010 1 046 593 54

A kistelepülések általános iskoláit érintő kiegészítő normatívák 2000–2009 (Ft/fő/év) A bejáró gyerekek támogatása Az intézmény­fenntartó társulás támogatása A kistelepülések támogatása, ha a település lakossága: 1100 fő alatt 1500 fő alatt 1100–2999 fő 1500–3000 fő 3001–3499 fő 2000 14 000 20 000 46 000 – 24 000 12 000 2001 2002 2003 22 500 33 900 2004 25 000 36 400 50 000 12 500 2005 45 000 2006 15 000 2007 2008 2009 42 800

Intézményfenntartó társulás megalakításának előkészítése tanulmányutak önkormányzati partner keresése társulás feltétele: gesztori szerepkör közoktatási törvény kényszerítő ereje társult önkormányzatok érdeke a társulás létrehozása

Rózsaszentmárton és Szücsi község gyermeklétszáma a 2006/2007 Rózsaszentmárton és Szücsi község gyermeklétszáma a 2006/2007. tanévben (fő) Évfolyam Rózsaszentmárton iskola gyermeklétszám Szücsi iskola gyermeklétszám Közoktatási törvény szerinti létszám 1. 15 13 21 2. 3. 17 4. 18 10 5. 23 6. 22 19 7. 8.

Intézményfenntartó társulás megalakításának előkészítése pedagógusok, szülők ellenérzésének leküzdése lakossági fórumok tartása oktatási szakértők igénybevétele Közös cél megfogalmazása: többletbevétel szakos ellátottság javítása gyermekek utaztatásának elkerülése pedagógus munkahelyek megőrzése

Társulási megállapodás – Alapító Okirat 4 tagintézmény – 2 iskola, 2 óvoda szakmai és szervezeti autonómiája pénzügyi-gazdasági feladatok költségvetés elfogadása igazgató kinevezése normatíva különbözet biztosítása meg kellett tanulni együttgondolkodni

Rózsaszentmárton község Önkormányzat oktatás finanszírozása 2007-2012 Év Önk. működési kiadásai (eFt) Általános iskola kiadásai (eFt) Normatíva kiegészítő normatívával együtt (eFt) Ált. Iskola működési bevétel (eFt) Önk. hozzájárulás (eFt) Önk. hozzájárulás mértéke (%) Önk. hozzájárulás mértéke az önk. működési költségvetési kiadásához képest (%) 2007 245.887 76.879 33.461 4.412 39.006 50,7 15,8 2008 369.413 74.483 30.697 3.689 40.097 53,8 10,8 2009 356.007 69.558 32.334 7.704 29.520 42,4 8 2010 348.541 75.480 34.410 8.246 32.824 43,4 9 2011 327.989 74.708 31.791 6.269 36.684 49,1 11 2012 271.539 79.536 33.031 6.617 39.888 50,1 14,6

Az intézményfenntartó társulás mérlege 2012. december – megszűntetés 2013. KLIK fenntartás Eredmények: plusz bevétel megszerzése szakos ellátottság javítása gyermekek nem utaztak minden pedagógus munkahely megmaradt partneri együttműködés, tapasztalatszerzés

2013- általános iskolai nevelés oktatás megszervezése nem kötelező önkormányzati feladat 3000 fő alatti önkormányzat vállalhatja az iskola működtetését egyházi fenntartás lehetősége működtetés átadása a KLIK részére

2013- Összegzés: erőn felüli önkormányzati fenntartás folyamatos alkalmazkodás a megváltozott jogszabályi környezethez Állami fenntartás: szolgáltatások egységesebb igénybevétele hátrányok leküzdése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sipos Jánosné Rózsaszentmárton község polgármestere www.rozsaszentmarton.hu www.rozsaszentmarton.lapunk.hu e-mail: polgarmester@rozsaszm.t-online.hu tel.: 06-30-372-0946