Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP- 3.4.3-08/2-2009-0111 Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A komplex tehetségfejlesztési program moduljainak tartalma
Advertisements

Pályaválasztás 2014/15.
A motiváció fenntartása
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kulcskompetenciák.
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
TÁMOP /2 „Lenni, akik vagyunk, és azzá válni, amivé válni tehetségünk adatott: ez életünk egyetlen célja.” Robert Louis Stevenson.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Modern tanulási környezet Civitas Pedagógiai Intézet DPM TISZK 2007.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Idegen nyelvi fejlesztés Balog Éva TÁMOP / RIDENS Szakképző Iskola, Speciális Szakiskola és Kollégium „Innovatív speciális szakiskola”
A gyakorlatvezető mentor
Gyakorlatvezető mentortanárképzés
Tehetséggondozás a könyvtárban Eger, december 10. Hock Zsuzsanna Mérei Pedagógiai Intézet
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Rendészeti vezető-kiválasztás
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Vörösmarty Mihály Általános Iskola, Gimnázium és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Kompetencia alapú idegen nyelvi
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Speciális célcsoportok a szakmai protokollban Biró Dániel Budapest május 7.
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A lelki egészség védelme az iskolában
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Kompetenciák.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Pedagógia – pszichológia
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Pedagógus-továbbképzések hasznosulása
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Békéscsabai Petőfi Utcai Általános Iskola
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
A projekt általános szakmai célkitűzései
Érzelmi intelligencia
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Szakiskolai fejlesztési program
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Tájékoztató a Győri tanoda-klubról a toborzó önkéntes munkára s 2018
A Kodály Zoltán Általános Iskola és AMI komplex tehetségfejlesztő munkája Készítette: Moskovics Marianna --- tehetséggondozó.
Előadás másolata:

Iskolai tehetséggondozás a Rendőrképzésben TÁMOP / Előadó: Nemes Ferenc r. alezredes

A projekt célja •a tanulók képességeinek feltárása és intenzív fejlesztése •Milyen úton haladjunk? •keressük meg a fejlesztéshez szükséges hatékony pedagógiai eszközöket, eljárásokat!

Kiemelt szerepet kap programunkban •Személyiségfejlesztés és motiváció, •a kommunikáció összhangban a konfliktuskezeléssel, •az önismeret, •az alkalmazkodás, •a moralitás és a viselkedéskultúra, mint kompetencia fejlesztése, a szakmai kompetenciák mellett.

Elsődleges cél •Valamennyi osztályfőnök/szaktanár képes legyen a tanuló erős oldalának feltérképezésére és fejlesztésére. •Részben megvalósult a tanári tehetséggondozásos továbbképzéssel. •Ugyanakkor lehetősége adódik az oktatóknak egy adott tehetséget mutató tanuló tehetséggel összefüggő gyenge oldalainak kiegyenlítésére. Egyéni fejlesztési tervek

A projekt elsődleges célcsoportja •Miskolci Rendészeti Szakközépiskola oktatói •és 860 tanulója •A négy szakmai prioritási területre kidolgozott tananyagelemekben 120 tanuló egyéni fejlesztését tervezzük.

A négy prioritás •Kommunikáció –Anyanyelv –Nyelvi beszédkészség –Idegen nyelv –Szakmai idegen nyelv •IKT –Informatika –Számítástechnika –híradástechnika •Rendőri szakmai -Közrendvédelem-intézkedés módszertan -Közlekedési ismeretek -Határrendészet-okmányismeret -Társadalmi és kommunikációs ismeretek -Kriminálpszichológia, -Bűnügyi ismeretek •Fizikális felkészítés, önvédelem

Mit értünk tehetség alatt A RENDŐR „SZAKMÁBAN”? „Tehetség alatt értjük egy/vagy több speciális tevékenység elvégzéséhez – esetünkben a rendőri tevékenységek- szükséges képességek halmozódását és az átlagosnál minőségileg magasabb fokát.” (Sarka Ferenc 2008)

Speciális tevékenységek alatt értjük •Hatósági szerepek ellátása •Törvényes rend elfogadása •Szolgáltatás •Rendőri intézkedés •Parancsvégrehajtás

A tevékenység elvégzéséhez szükséges képességek •A jog gyakorlati alkalmazása •A törvényes rend elismerése és védelme •A törvények szabályok normák betartása és betartatása •Szolgáltatói szerep: –Segítségnyújtás –segítőszándék •Intézkedés szakszerűsége, udvariassága, határozottsága, kulturáltsága •Engedelmesség, fegyelem

TEHETSÉG A RENDŐR „SZAKMÁBAN” Általános kompetenciák ÉRTELMI K. 1. probléma megoldó k. helyzet felismerés konstrukció, rekonstr. 2. rugalmasság, flexibilitás logikus gondolkodás kreativitás kommunikációs képesség/asszertivit ás/ 3. jó memória vizualitás, megf.kép. 4. háttér tudás ÉRZELMI K. 1. önkontroll, önismeret 2. empátia stressz tűrés 3. motiváltság szenzitivitás bátorság önbizalom határozottság TESTI-FIZIKÁLIS 1. állóképesség erőnlét 2.kiváló motorikus képességek kitartás 3. ált. eü. állapot testarányok megjelenés SZOCIÁLIS K. 1. kooperativitás, csapatmunka 2. jól kommunikál előítéletektől mentes, toleráns segítőkész, együttműködő 3. kezdeményező Konfliktuskezelő k. igényes

Gondolatébresztő kérdések ? A rendészeti tehetségfogalmunk milyen általános és speciális képességekkel lehetne kiegészíteni a fogalom komplexebbé tétele érdekében? A tehetséggondozás egyik leggyengébb pontja ma a tehetségek azonosítása. Milyen szempontokat lehetne még figyelembe a rendészeti területen tehetségígéretes fiatalok azonosításához? A beválogatás szempontjai milyen kritériumoknak kellene hogy megfeleljen? Az általunk prioritásként meghatározott szakterületeket mivel lehetne még kiegészíteni a komplex megközelítés érdekében? A szakmai prioritásokon belül milyen más napjainkban aktuális kérdéseket célozzunk még meg?

VÉGSŐ CÉLUNK A jelen pályázat adta lehetőségeket kihasználva, munkánk egyfajta útkeresés a tehetségazonosítás, tehetséggondozás fejlesztése érdekében. Olyan azonosítási és fejlesztési eljárások kidolgozása amely segítségére lehet a tehetségek felismerésében és egyéni fejlesztési tervek kidolgozásában és megvalósításában.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTEL Ő FIGYELMÜKET! Az elhangzottak alapján szívesen várjuk észrevételeiket, javaslataikat, hozzászólásaikat !