avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Több játékot az oktatásba Honti Pál. Előítéletek.
A könyvtár és az Internet mindenkié A világ a könyvtárban, a könyvtár a világban.
K ONTROLLÁLATLAN VÁGYAK, KISZÁMÍTHATATLAN HISZÉKENYSÉG, KIALAKULATLAN ÉRZÉSVILÁG Avagy a reklámok hatásai a kisiskolásokra Készítette: Tóth Ivett Anna.
A biztonságos netes bankolás Pap Gyula Gyermekmentő szolgálat, Médiakonferencia szeptember 26.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
Mit csinálsz a szobádban
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Szociális munka a börtönben
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Mobil egészségipar Mi a mobil és miért?
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Család.
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
A számítógép veszélyei és káros hatásai
A különleges bánásmódot igénylő gyerekek 2.
Szociális tanulás formái
Ideális – Valóságos – Sugallt Dányi Zoltán ref. lelkipásztor, pasztoral - pszichológus Budapest
Család Családi kapcsolatok jelentősége a gyermek életében
Dr. Magyar Miklós"JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!" „JÁTSZANI IS ENGEDD SZÉP, KOMOLY FIADAT!” „MultiMédia az oktatásban 2007” Nemzetközi Konferencia.
Családi vállalkozás.
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Gyermek és fiatalkori devianciák kialakulása
A család szerepe, jellemzői
TÁMOP /A/ számú pályázat Projektzáró előadás
A munkahely és a stressz
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
Közösségi oldalak használata
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Digitális világ – interaktív táblán
Élet a Ságvári Bence digitális VII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 25. ökoszisztémában kisgyerekként...
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Az interprofesszionális együttműködés munkaformáinak sajátosságai (Mohácsi – Lakatos) ESETKONFERENCIA: - résztvevők érdekeltek a kliens/klienscsoport problémájának.
DECEMBER 3. A FOGYATÉKKAL ÉLŐK VILÁGNAPJA A másság elfogadása
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Dr. Szabó-Thalmeiner Noémi. Nevelő Szaktanár Hivatalnok Szakmai szervezet tagja Családtag Barát (nő) rokon szülő gyermek testvérházastárs …
Kapcsolat a vér szerinti családdal © Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl 3. Nevelőszülői módszertan.
Az alapvető művelődési igények meghatározói
SPECIÁLIS TANULÁSI NEHÉZSÉGEK
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
A NEVELÉS TERÜLETEI.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A szülői példa jelentősége az utódok életében
(Erőszak és elhanyagolás a családban)
Készítette: Baráth Péterné, 2013.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
Megosztok, tehát vagyok
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
A éves gyermekek támogatása a tanulásban - szülői szemmel Prigl Ágnes szülő Szolnoki Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Alapfokú Művészeti.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
A kamaszok és mi Dr. Gyenge Eszter. Történeti szempontok Archaikus társadalmak Felnőttéválás beavatási rítusok: Átmenet a gyermeki – profán- világból.
"KÖ- ZÖS- SÉ- GI" MÉ- DI- A. új lehetőségek sora alapvető értékek rendeződnek át PARA- DIGMA- VÁLTÁS.
Iskola és család Eltérő és hasonló megközelítések a prevenciós beavatkozások tervezésében A magára hagyott nemzedék A drog veszélyes - veszélyben van a.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
A diszfunkcionálisan működő család
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Előadás másolata:

avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére A Z generáció avagy az internet hatása az ifjúság fejlődésére /Tari Annamária könyve alapján/

„Fiatalságunk rosszul nevelt, fittyet hány a tekintélyre és semmiféle tiszteletet nem tanúsít az idősek iránt. Manapság fiaink nem állnak fel ha belép egy idős ember, feleselnek a szüleikkel és fecsegnek ahelyett, hogy dolgoznának. Egyszerűen kiállhatatlanok.” /Szókratész Kr. e. 470-399/

Generációk X generáció 1980 előtt születtek digitális bevándorlók Y generáció 1980-1994 között születtek YouTube nemzedék Z generáció 1995-2004 között születtek Facebook nemzedék Α generáció 2005 után születtek ?

Technika változása 38 év alatt 50 millió rádió 13 év alatt 50 millió TV 4 év alatt 50 millió internet felhasználó 3 év alatt 50 millió iPod felhasználó 2 év alatt 50 millió Facebook felhasználó 3 nap alatt 1 millió iPhone 3 GS felhasználó Sue Palmer: Mérgező gyermekkor A kultúra gyorsabban változik, mint azt követni tudjuk.

Bajok: Egészségtelen étrend Testmozgás hiánya Alváshiány Szülők fóbiás félelme az idegentől Szülőkhöz lazább csecsemőkori kötődés Elégtelen mennyiségű beszélgetés Kevesebb elsődleges gyermekkori élmény (közös játék, fára mászás)

Kopp Mária: védelmet a család jelent! Felnőttek – elszakadnak a gyermekek világától – frusztráltak, szeretnék, de nem tudják az értékeiket képviselni Magyar társadalom: Cselekvők – tudom, teszem, odaajándékozom 10 % Passzívak – csak túléljem valahogy 70 % Lázadók – semmi sem jó – destabilizálhatnak 20 % Kopp Mária: védelmet a család jelent!

Az ember fejlődése Testi fejlődés – nagymozgások, finom mozgások Szellemi fejlődés – hagyományosan az iskolában fejlesztik /az iskolai munka 90 %-a/ Érzelmi fejlődés – a család érzelmi állapota, művészetek Szociális fejlődés – emberi kapcsolatok

Az ember készségei Kognitív készségek: tények, adatok, ismeretek megértése, logikus, elemző feldolgozása Affektív készségek: konkrét érzelmi készségek – érzelmek felismerése, átérzése, megrendülés, öröm Konatív készségek: kíváncsiság, érdeklődés, motiváció, munkakedv, játékkedv Szociális készségek: társas készségek – egymásra figyelés, kooperáció, kapcsolatteremtés, vezetés

Uzsalyné Pécsi Rita: A nevelés az élet szolgálata

Értelmi fejlődés Nagyon sok információ – nincs idő feldolgozni, rendszerezni – gyorsan elveszti aktualitását Az információban az érdekesség a fontos, nem a valóságtartalom – neki kell megszűrni, mi az igaz Sok, korának nem megfelelő információ – érzelmileg nem tud mit kezdeni vele Felszínes fogalmazás – kivonatok kivonata – nem tud elmélyülni, megérteni Nem az információt, hanem az elérési utat jegyzik meg

E-mail – gyors, nincs idő az átgondolásra, nyers, töredezett szöveg – az írásbeli kultúra elvesztése Egyszerre több dolgot csinál – megosztott figyelem – egyikben sem tud elmélyülni Internetes stílus – sok a nárcisztikus jellemző Sok a képi információ – csökken a fantázia, a képzelőerő Nincs autoritás, mindenki egyforma, csak egy a sok közül – nehéz az offline viszonyban megszerezni a tekintélyt

Érzelmi fejlődés Pontatlanul megfogalmazott érzelmek – korlátozott kifejezőképességű, bugyuta emotikonok Nincs metakommunikáció, könnyű félreérteni Sok brutális dolgot látnak /cápatámadás, cunami/ Az élményeket nincs idő feldolgozni – gyors megosztás – kilökődés A dolgokat nem kell komolyan venni – felszínesség, hárítás Infantilizálódás

Névtelenség – bátorítja a gátlástalanságot, láthatatlanság, határok elvesztése, feloldódás, valódi hierarchia hiánya – magamutogatás, bármikor kiléphet a helyzetből A szemtől szembe kommunikáció hiánya – nincs kontroll, könnyebb megnyílni Kritikus gondolkodás hiánya – celebek tanácsát követjük – magatartásminták átadása, begyakorlása

Motiváció fejlődése Önző életmód – te vagy a középpont, mindent megtehetsz A világ nem áll össze értelmes képpé – nincs benne célja Problémái elől a virtuális világba menekül Idősebbnek kíván látszani – érzelmi éretlenség Az online személyiség elválik a valóságtól – kedvezőbb, mint a valóság– az online személyiség az egyén vágyait tükrözi – konfliktus a valósággal – depresszió, agresszió

Szociális fejlődés Csoportnormákat képez – sokszor nem ismerjük ezeket Szubkultúra kialakulása Óriási csoportnyomás – nem lehetek más, mert lemaradok A vesztes /lúzer/ kitaszítása A valós kapcsolatai elsorvadnak A környezetére érzéketlen

Példakép, ikon Az egyén által tisztelt személy A hasonló gondolkodású csoport által elfogadott személy Ha egy területen kiváló, másutt is az kell legyen Az egész kultúra utánzáson alapul – kit utánzok? Irigység – vágyunk a másikéra – a reklámok alapja

Testi fejlődés Sok képernyő előtt töltött idő – kevés mozgás – izomzat, csontozat fejletlensége Kevés mozgás – kevesebb oxigén jut az agyba – az idegrendszer nem fejlődik Kevés mozgásos játék, kevés valós tapasztalat – elveszti a kapcsolatot a valósággal Kis fizikai terhelés – csökken a kitartása, teherbíró képessége Kialvatlanság – idegi és fizikai károsodás

Kora gyerekkori problémák Az anyák félnek az anyaságtól – megvalósítandó projekt – ha nem úgy megy, saját személyes kudarcuknak érzik Nem a gyerekre, hanem saját érzelmeikre figyelnek Félelem – érzelmi elutasítás – a gyermek válaszul sír, mert nem érzi magát biztonságban

Szexualitás A világ szexualizált – reklámok, klippek, sorozatok stb. Csoportelvárás – egyre fiatalabban találkoznak vele Technikai kérdéssé válik – érzelmileg éretlenek rá Az interneten közzétett adatok kiszolgáltatottá teszik őket Felnőttes „modell” képek Az intimitási határok elmosódnak – védtelenség

Online személyiség veszélyi: Gátlástalanság Grandiozitás – határ a csillagos ég Nárcizmus – mi állunk a net világ középpontjában Sötétség – a net táplálja az agressziót Regresszió – infantilis munkamódok Impulzivitás – folyamatos jelenlét a neten

Megoldások Szerető családi – hűség, az akarat emlékezete Személyes példaadás az erényekben Személyes beszélgetés – a gyermek megismerése – problémamegoldási technikák Érzelmek megfogalmazása, megértése – üzenni akar! Közös programok A TV-ben, interneten látottak megbeszélése Időkorlátok – más célok adásával Művészetek, sport, olvasás valós baráti közösség Meg kell ismerni az internet világát!