GYERMEKDALOK KICSIKNEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
E-SKILLS (DIGITÁLIS ÍRÁSTUDÁS) AZ ÉRDEKKÉPVISELETI MUNKÁBAN A STRATOSZ SZÁMÁRA KIDOLGOZOTT VÁLTOZAT Készült a MAT támogatásával, az FSZH közreműködésével.
Advertisements

A gyermekek nyelvelsajátítása
Kis csoport szeptember
A kulcskompetenciák.
Feladatsor A mi világunk 1. c. tankönyvhöz
Matematika és módszertana
Mikor beszélünk koraszülésről?
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
A fejhallgatók története
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
Magyar Akkreditált Grafológiai Iskolák Fóruma Grafológiai Konferencia augusztus „A tehetség kibontakozásának göröngyei és gyöngyszemei.”
Down dada babamasszázs oktató élményei saját babájával Baráthné Nagy Edina 2010 V. Tudományos Továbbképző Konferencia Csecsemőmasszázs Oktatók Számára.
Készítette: Cselényi Szandra Nóra
Gyermekjóga Horvátth Katalin, Gyógy- és fejlesztőpedagógus,
Népdalaink stílusjegyei
Kötődés, Kötődési zavarok Rokszin Mónika.
Diszlexia veszélyeztetettség jelei az óvodában
Ritmikai „fejlesztés” az óvodában
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Az iskolaérettség kérdése
Bevezetés a pszichológiába
Második előadás.
A ZENEI ISMERETSZERZÉS ÚTJA
Az óvoda és az iskola együttműködésének megvalósulása a Naprakészség TIOK-ban Mérleg.
A Kovács-módszer alapismeretei
NAT 2007 kompetenciák.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Mozgásfejlesztés a megkésett és akadályozott beszédfejlődésű gyermekeknél Ayres-féle szenzoros integrációs terápia a logopédiai korai fejlesztésben.
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
Uram, Istenem, tiéd az éjszaka és tiéd a nappal,
„A hátrányos helyzetű gyerekek anyanyelvi kompetenciáinak megalapozása, fejlesztése” c. könyvtári program gyakorlati tapasztalatainak összegzése.
Fejlesztő munka I. félév. Fejlesztést végző pedagógusok: 4 fő ( 2 fő logopédus, 1 fő tanító / nyelv- és beszédfejlesztő pedagógus, 1 fő tanító/
Baba Etológia.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A „diszes” problémák korai jelei
A zene transzfer hatása a roma gyermekek tehetséggondozásában
Tudományos gondolkodás története és tudományfilozófia
Az iskoláskor küszöbén
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
ISTEN IGÉJE ÉLETRE KEL. Mi is az a BIBLIODRÁMA? nincs definíció jellegű válasz „kísérleti spiritualitás” életre keltő, megelevenítő, játékban, testben.
Albertné Balogh Márta tankönyvszerző
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
A kisgyermekkori nyelvi fejlődés jellemzői,
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
Út a sikeres tanuláshoz
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Csitáry-Hock Tamás*************Szeretettel Aliz
BIHARINÉ dr. KREKÓ ILONA főiskolai docens
1 Készítette: Barkó Zsolt. Nem betegség, rendellenesség A diszlexiásoknak problémát okozhat a betűk, szavak és számok felismerése, leírása. A leírt betűket.
Lehetőségek az esztétikai nevelésben - esztétikai nevelés és drámajáték -
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki, ha nem tud addig tartani, amíg megnövök, hanem guggoljon ide mellém, ha nemcsak hallani, de érteni is akar, hogy.
Hogyan lesznek növendékeink iskolaérett gyermekek?
Szeretnéd, hogy gyermeked szívesen és gátlások nélkül beszéljen majd angolul? Szeretnéd, ha minél korábban, Te magad vezethetnéd be játékosan az angol.
3 éves gyermekek szűrése, ellátása
A viselkedés és az iskolaérettség kapcsolata
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
I-124.
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
Az anyanyelvápolás szerepe a modern kommunikációban
A nyelvi tudatosság fejlesztése Meixner Iskola, Szakmai nap
A nyelv és beszéd fejlődése
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

GYERMEKDALOK KICSIKNEK A magyar zenei anyanyelvtől az anyanyelvig

A gyermek testi, lelki táplálása Az újszülött fejlődése akkor harmonikus, ha a három „táplálékot” egyszerre kapja. ANYATEJ MAGYAR ZENEI ANYANYELV ANYANYELV

A gyermekdalok és játékok fejlesztő hatásai Többcsatornás jellegű, több érzékszervet von be egyszerre (intermodális) Segíti a magyar zenei anyanyelv kialakulását Zenei hallás (a magyar népi dallamok felismerése, szeretete) Ritmusérzék (dallamaink (beszédünk) ritmusvilága) Zenei memória (életkorának megfelelő hosszúságú és bonyolultságú dallamok)

A gyermekdalok és játékok fejlesztő hatásai Anyanyelvi készségek Beszédértés, beszédészlelés (nyelvi szerkezetek gyakori ismételgetése által) Hallási figyelem Memória Szókincs Szótagolás Tiszta, érthető beszéd (kifejezőkészség) Beszédkedv felébresztése

A gyermekdalok és játékok fejlesztő hatásai Egyéb Figyelem, koncentráció Lateralitás (féltekei dominancia) Alapvető számfogalom (kiszámolók, ujjasdik) Énkép, testtudat, testrészek ismerete Érzelmi stabilitás, biztonságos kötődés, önfegyelem Szocializáció (megszólítás, alkalmazkodás, szabálykövetés) Egyensúlyérzék „Szem-kéz-láb” koordináció Bővítik ismereteiket a világról

A gyermekdalok Két hangból álló: (bichord, biton) Csicsíjja, babája (bölcsődalok, altatók, ringatók), Hinta, palinta, Zsipp, zsupp, Süss fel nap, Cini, cini muzsika, Ess eső ess.. stb. Három hangból álló: (trichord, triton) Fecskét látok,Lóga lába, Siess libám begyet rakni,Túrót ettem.. stb. Négy hangból álló: (tetrachord, teraton) Gólya, gólya gilice, Egyél libám egyél már, Csip, csip csóka, Csön, csön gyűrű, Borsót főztem… stb. Öt hangból álló: (la-pentaton) Volt nekem egy kecském.. stb.

A rossz példa!! Gyerekdalnak nevezett szerzemények A popzene stílusában írják, a magyar nyelvet megerőszakolva (a szöveg és a dallam nem illeszkedik, a dallamok idegen zenei világot hordoznak Valóságos együtténeklésre nem alkalmas a dallam bonyolultsága miatt (pl. modulációk), a gyerekek csak a szöveget skandálják Hadarás Szótaghatárokat nem tartják be mgh, mshg hosszúságát nem tartják be Erőltetett rímek

A rossz példa!!

A rossz példa!!