Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja 2014. április 24.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Advertisements

Kutatási eredmények Az Évgyűrűk Magánnyugdíjpénztár ügyfelei között végzett telefonos közvéleménykutatásról 2008 Április.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Dupláz-e a Jobbik? Mérők Klubja, január 30. Előadó: Závecz Tibor.
Kik azok a liberálisok és találnak-e pártot maguknak? A Republikon Intézet konferenciája, február 28. Előadó: Závecz Tibor.
É RZELMEK ÉS PREFERENCIÁK Pártok félidőben– A Republikon Intézet konferenciája, április © 2012 Ipsos. All rights reserved. Contains Ipsos'
„Gyere közelebb, menekülj el” A politikai szereplőkhöz kötődők és a tőlük távolságot tartók választási motivációi Előadó: Závecz Tibor, Ipsos Közügyek.
A KORRUPCIÓ ÉS A MINDENNAPI ÉLET: A MAGYAR KÖZVÉLEMÉNY
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Miért jobb egy (nem csak) geolokációs mobil kutatási rendszer? 1 HWSW – App!mobile konferencia, MOM Budapest, november 13. Pintér Róbert.
romaellenesség és antiszemitizmus
© GfK 2013 | Fogyasztói Bizalom Index | III. negyedév1 Fogyasztói Bizalom Index III. negyedév szeptember.
Készítette: Geszler Nikolett
Kutatási gyorsjelentés Omnibuszos kutatás meghatározott szakpolitikai témában – Egészségügy január.
Nobody’s Unpredictable Vélemények a pénzügyi-gazdasági válságról az internethasználó lakosság és a legalább 50 főt foglalkoztató vállalkozások körében.
A lakosság megtakarítási, ingatlan- és autóvásárlási szándékának változásai az elmúlt két évtizedben Mérők Klubja február 27. Horváth Gábor Kutatásvezető.
Híradók a közvéleményben június 16. Az adatok forrása : június 6-9. között készült 1000 fős telefonos kutatás.
Kellenek-e nekünk a TISZKEK? Mártonfi György Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet A Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Országos TISZK Konferenciája.
A dohányzás visszaszorítása érdekében megvalósuló program Segítség - a dohányfüst - mentes életért május 31.
Tanulmány a bizalomról Nyolc európai országban és az USA-ban október-november.
Készítette: a Dalai Láma
T HE G ALLUP O RGANIZATION 1 „Bulisofőr” reklámkampány vizsgálat a HAFRAC számára két hullámban 2007.
Amíg a mérésből előrejelzés lesz Mérők Klubja, április 24. Előadó: Závecz Tibor.
A személyi jövedelemadó 1 százalékának felajánlási hajlandósága a székesfehérváriak körében május 3. Németh A. Violetta.
A fogyasztás pszichológiája − Milyen a magyar fogyasztó
ÖSSZEFOGLALÓ ELŐADÁS Dr Füst György.
1 “Oly távol vagy tőlem és mégis közel...” Az Európai Unióval kapcsolatos attitűdök a hazai választók körében Göncz Borbála – Hegedűs István „Részvétel.
A politikai képviselettel és a bal-jobb dimenzióval kapcsolatok attitűdök Enyedi Zsolt (CEU) Részvétel és demokrácia, Politikai Viselkedés Szakosztály,
MÉRŐK KLUBJA Bernát Anikó, Fábián Zoltán (TÁRKI): Bal- és jobboldal: vonzások és választások szeptember 26. Budapest, Kossuth Klub.
GLOBAL CORRUPTION BAROMETER 2009 Globális Korrupciós Barométer Közvéleménykutatás az emberek korrupcióval kapcsolatos tapasztalatairól június 3.
A Magyar Köztársaság kormánya. A gyógyszer-gazdaságossági törvény eredményei és a patikaliberalizáció.
polarizálódó politikai térben Keller Tamás - Tóth István György
Hány szavazó hiányzik az ellenzéknek? január 30.
Pártok között botladozva az utolsó hetek lehetséges választói mozgásai Mérők Klubja, március 28. Előadó: Závecz Tibor.
1 Rádiós közönségmérés. 2 1,8 1,5 5,6 2,8 4,7 3,0 3,2 2,6 3,9 Source: Ofcom, EBU, WARC, Kantar Media, index.hu …továbbra is szól a rádió… napi rádiózással.
A fülke magánya Minden, amit a rejtőzködő választói magatartásról tudni lehet Mérők Klubja, október 26. Előadó: Závecz Tibor.
A közvélemény mérése, a politika reakciói és a média torzításai Sik Endre TÁRKI.
2008 február 26.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2008 január ● Módszertan Módszertan ● 15+ célcsoport  15+ célcsoport 
2007 július 24.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 június ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 augusztus 27.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 július ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2006 december 18.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2006 november ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
2007 november 28.1 Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés 2007 október ●MódszertanMódszertan ●15+ célcsoport 15+ célcsoport  ●15+
Szabados Tímea és Wéber Andrea (EBH) október 26. Intézményekbe vetett bizalom és jogtudatosság a mai magyar társadalomban (Kutatási eredményeink.
INTEGRÁCIÓ A FEJEKBEN? A romákkal kapcsolatos lakossági attitűdök Magyarországon Bernát Anikó TARKI Társadalomkutatási Intézet október 25.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2011 BÁTAAPÁTI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC. TETT.
TETT KUTATÁS NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS 2009 PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Nyugat-Mecseki TIT területi kutatás Összefoglaló 2005.április.
KÖZVÉLEMÉNYKUTATÁS PÜSPÖKSZILÁGYI TÉRSÉG NOGUCHI & PETERS CENTRAL-EUROPE COMMUNICATIONS INC.
Kistérségek periódusra vonatkozó fejlesztési tervei 2006.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
1 Válság a fejekben is Nem látják át és nem veszik igénybe a fogyasztóvédelmi intézményrendszert a magyarok - Gulyás Emese - Tudatos Vásárlók Egyesülete.
A nagy átverés: Meddig szórakoznak még a nyugdíjakkal? Korózs Lajos Elnökségi tag.
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Nem más csak egyszerü logika!
Dunaújváros2014. szeptember 15. Projekt eredményeinek disszeminációja – 9. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban.
BINOM.ELOSZLAS Statisztika a számítógépen és a médiában Koncz Levente április 14.
Miért készítenek választási prognózist a kutatók? A választók miatt, akik szeretnék tudni, hogy a)kedvenc pártjuk hol áll a versenyben b)melyik párthoz.
Mi várható gazdasági téren? - az ország gazdasági helyzetének megítélése Szlovákiában, Lengyelországban, Csehországban és Magyarországon - Szeitl Blanka.
KISÚJSZÁLLÁS VÁROS ÖNKORMÁNYZAT SZERVEZETFEJLESZTÉSI REFORMJA ÁROP-1.A LAKOSSÁGI ELÉGEDETTSÉGMÉRÉS.
Itbusiness konferencia, CONFESSION ON A DANCEFLOOR Cégek az üzleti modellváltásról Gulyás János / Ipsos Zrt. Nobody’s Unpredictable.
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről február 21. Domokos Tamás.
2015.május 14.. A kérdőív elkészítésének a célja A szoftvert használók mindennapos problémáinak bemutatása A jelenlegi helyzet javítása a felmérés alapján.
Parlamenti választások 2014-ben a 10 ezer főnél népesebb települések eredményeinek néhány sajátossága, érdekessége A Politikatörténeti Intézet konferenciája,
A politikai tájékozódás forrásai Magyarországon A médiastruktúra átalakulása előtti és az utána következő állapot Hann Endre előadása a SZEF-Akadémián.
Ami változott, és ami nem
Lakosok véleménye a Magyar Honvédségről
1 hónappal az országgyűlési választások előtt Politikatörténti Intézet Dr. Stumpf István március 11.
Baloldali, liberális pártok 2016 elején Reiner Roland
Közbiztonság Budapesten Budapesti adatok
Előadás másolata:

Napfényen a „rejtőzködő szavazók” Mérők klubja április 24.

Idézetek a választási kampányból „Hozzám számos esetben be szoktak telefonálni Kispestről vagy Kőbányáról és elmondják, hogy kérdezik őket, és hogy ez most tényleg közvélemény- kutatás, mit tudunk róla, mi kérdezzük, nem mi kérdezzük, satöbbi, satöbbi. Az emberek teljes mértékben elfordultak attól, hogy bármilyen kérdésben véleményt nyilvánítsanak, nagyon kis részük mondja azt, amit szerintem valójában gondol, egyszerűen azért, mert az emberek jelentős része azt mondja, hogy jobb félni, mint megijedni. Ezért szerintem a közvélemény- kutatási adatokat nagyon-nagyon óvatos fenntartásokkal kell kezelni.” „A kormány ezzel egyidőben... bár én nem tudom megítélni, hogy igaz-e vagy sem, előttem a Hann Bandi volt, aki mindenfajta számokat mutatott Önnek, hogy igazak-e ezek a számok vagy sem, fogalmam sincs. Hogy ilyen hangulatban ki mond igazat egy ismeretlen véleménykutatónak, hát ki tudja azt?”

A Mediánnál a szimulációs, tehát „titkos szavazásos” módszerrel 2013 novemberében 29 százalék volt azok aránya, akik nem neveztek meg pártot, a másik négy intézet (Ipsos, Nézőpont, Századvég, Tárki) átlagos száma ugyanekkor 40 százalék volt. Vagyis a Mediánnál található 11 százaléknyi olyan többlet, amely nagy valószínűséggel a „rejtőzködésből” adódik, vagyis abból, hogy a pártpreferenciát sokan magánügynek, „kényes” kérdésnek tartják. Ha igaz lenne, hogy az utóbbiak megfélemlített ellenzéki szavazók, akkor a Medián adataiban rendre legalább néhány százalékponttal szorosabbnak kellene lennie a kormánypárt – ellenzék versenynek, mint a többi intézet méréseiben.

A Fidesz és a baloldali ellenzék támogatottsága három intézet novemberi és decemberi felmérésében (a szavazókorú népesség százalékában)

A TÁRKI január-februári adatai* (az összes megkérdezett százalékában) Februárban a TÁRKI is a „borítékos” módszerrel kérdezte a választási szándékot. Az eredmény: látványosan csökkent a pártnélküli, „bizonytalan” szavazók aránya, de ebből nem a baloldali ellenzék profitált.

TÁRKI-közlemény március 6. Az utóbbi hetekben a sajtóban elterjedtek különböző számok arra vonatkozóan, hogy a közvélemény-kutatóknak hány embert kell megkeresniük ahhoz, hogy elegendő válaszadójuk legyen egy fős mintához. A Tárki tapasztalata szerint az elmúlt évtizedben valamelyest romlott a válaszadási arány, de ma is a megkérdezettek kb százaléka válaszol a kérdezőbiztosoknak. Ahhoz tehát, hogy 1000 embertől személyes megkérdezés során választ kapjunk, kb embert kell megkérdeznünk. A sajtóban ezzel kapcsolatban elterjedt, 5-10-szeres megkeresésre vonatkozó számok (ha egyáltalán igazak) vagy más intézettől, vagy a közvélemény-kutatást nem személyes, hanem telefonos megkérdezéssel bonyolító cégektől származhatnak. A TÁRKI számaihoz nagyon hasonlóak a Medián adatai is márciusában, a választás előtti utolsó felmérésben a Medián kérdezőbiztosainak 2013 kapcsolatfelvételre volt szükségük ahhoz, hogy elkészítsenek 1200 interjút. Az elzárkózás tehát 40 százalékos volt.

2013 március végén, a választás napja előtti utolsó felmérésében a Medián egy úgynevezett „láb az ajtórésben” villáminterjút alkalmazott, hogy azok szándékairól is megtudjon valamit, akik nem hajlandók a teljes interjúra. A válaszolási hajlandóság így alakult: sikeres kapcsolatfelvétel 2013 fő teljes interjú1200 fő60 % válaszol a „láb az ajtórésben” kérdőívre426 fő21 % egyáltalán nem válaszol387 fő19 %

Akkor csak egyet mondjon meg, Ön hogyan tervezi, két hét múlva a parlamenti választáson elmegy-e szavazni? – március vége, az elzárkózók százalékában

És hogyan tervezi: melyik pártra fog szavazni a listás szavazáson ? (a magukat „biztos” szavazónak mondó elzárkózók százalékában)

Az elzárkózás feltételezett okai (a kérdezőbiztosok megítélése alapján, százalék)