Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv Solymosy József Bonifácz mb. főigazgató-helyettes Országos Egészségfejlesztési Intézet 2011. szeptember 29.
Jobb egészség Iskolai egészségterv Minőség javulás Irányított, célzott változtatás Kívánt helyzet Minőség javulás Jobb egészség Jelen helyzet
Előfeltétel: elköteleződés „ Közösségünk fejlesztéséért, jól-létéért, felelősséggel…”
A megvalósítás pillérei szervezet, oktatási intézmény (iskola) feladat, jobb egészség (diák, dolgozó, család) eljárás, egészség(fejlesztési)terv személyzet ?????? Kik? Milyen szerep?????
Egészségterv (ET) szerepei ET segítő szakmai háttere Célcsoport Indukáló személy Fókusz személyek Kompetencia személyek Önkéntes támogatók Jogi személy Speciális ismeretűek Operatív munka-csoport Különböző bevonódási szintek
Egészségterv - szerepek
A változtatás hatékonyságának kulcsa eredményes gazdaságos hatásos biztonságos (rugalmas) felügyelhető alkalmazható
Minőségi kritériumok értelmezése eredményes – ha a kitűzött feladat elvárt mértékben teljesül gazdaságos – az eredmény eléréséhez biztosított ráfordítások a tervezettek szerit, vagy annál jobban alakulnak hatásos – a hatékony feladat végrehajtás időben, térben és körülmények összességében nem idéz elő olyan változást, ami lerontja részben vagy egészbe magát a feladatot biztonságos (rugalmas) – szükség van a megvalósítás tervezésére, ennek részeként modellezésére, a lehetséges több kimenet átgondolására, és az ennek megfelelő végrehajtási mód megtervezésére felügyelhető – az arra jogosult számára követhető és döntése szerint befolyásolható a folyamat. alkalmazható – az új viszonyokhoz történő optimális alkalmazkodás képessége jellemzi
OEFI honlapja: www.oefi.hu Köszönöm a figyelmet! solymosy.jozsef@oefi.antsz.hu OEFI honlapja: www.oefi.hu „Egyedül nem megy…”