Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A munkahelyi egészségfejlesztés lehetőségei, nemzetközi tapasztalatok
Advertisements

25 ÉV A TEHETSÉGEK SZOLGÁLATÁBAN MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG KONFERENCIÁJA PÉCS SZEPTEMBER KORMOS DÉNES A NEMZETI TEHETSÉGÜGYI KOORDINÁCIÓS.
Nem a probléma érdekes, hanem az ember Belvárosi Tanoda Alapítvány • középiskolákból kimaradt fiatalok középiskolája • lemorzsolódó fiatalok képzésének.
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
KULCS program gyakorlati tapasztalatai Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége – Horváth Nikoleta.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
A TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK STRATÉGIAI VEZETÉSE. Milyen az igazán jó önkormányzat? POLGÁRKÖZELI  AUTONÓM ÉS VÁLLALKOZÓ SZELLEMŰ  AKCIÓ-ORIENTÁLT  KÜLDETÉS-CÉLOK-KOMPETENCIA.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Az egészségfejlesztés kihívásai 50 éves az OEFI
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Leukó Ferenc Vezetői coaching.
„Nyitott kapu” a rendszeres testmozgásért és kapcsolódó egészségfejlesztési programok Vámospércsen Ménes Andrea polgármester.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Mi látszik egy jéghegyből?
Az EU-s projektek fenntartási tapasztalata a JNSZ TISZK-ben Országos Egyházi TISZK Zárókonferencia Kazincbarcika
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
Pest Megyei Orvosnapok 2006 Hogyan lássam el a beteget? Járó-, vagy fekvőbetegként? Dr. Domján Gyula.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Várakozások az eredmények tükrében,
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében január 15.
E-learning kompetenciák a mérnöktanár képzés számára
A szervezeti centralizáció jelentősége
Divizionális (divíziós) szervezet
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek II. Vezetés és kommunikációs ismeretek KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Kontrolling a kutatás-fejlesztésben
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Pénzügytan II. – február 23. Dr. Farkas Szilveszter
A Dobbantó program Az előrelépés lehetősége diákoknak, szakiskoláknak Regionális tájékoztató napok szeptember 3-12.
Fogd A Kezem Alapítvány
„Egyenlő Eséllyel a Rák Ellen” szűrő és felvilágosító program hátrányos helyzetű nőknek
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
A primer prevenció jelentősége az ifjúsági munkában
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
 A modellezés jogszabályi háttere  Hogyan kell megfelelően vizsgálni az épületek hő és füstelvezető rendszerét a modellben  Látótávolság Tárgyak fényelnyelő.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Az iskola, mint szervezet
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
Önfejlesztő mentális gyakorlatok a szabadságvesztés-büntetésüket töltők reszocializációjában Molnár Attila Károly Andragógia BA Témavezető: Szabóné dr.
A befektetőbarát önkormányzat 2011 szeptember 23. Lunk Tamás.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
A közösségi foglalkoztató szerepének modellezése és megerősítése a közösségi bűnmegelőzés rendszerében.
A projekt az Europai Unio támogatásával, az Europai Szociális Alap társfinanszírozásával valósult meg.
A Roma-Net Helyi Támogató Csoport lehetőségei a szociális városrehabilitáció tervezésében és végrehajtásában Mini-konferencia ,
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
EGÉSZSÉG ÉS JÓL-LÉT SZÉKESFEHÉRVÁR POLITIKÁJÁBAN Östör Annamária.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Szén-dioxid nyomozók: energia-tudatosság projekt 8-14 éves diákok számára.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
Graciela Sbertoli / Vox A kisebb települések önkormányzatainak támogatása az életen át tartó tanulás szemléletének népszerűsítésében MANORKA – zárókonferencia.
Dr. Török Krisztina igazgató Budapest, szeptember 29. ”Itt az Egészség az Ügy”
Népegészségügy - egészségfejlesztés Fogalmak közös értelmezése Solymosy József Bonifácz OEFI TIE Egészségfejlesztési Módszertani Alprojekt.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
A lelki egészségfejlesztési központok és a lelki egészségfejlesztés szakmai támogatása az országos háttérintézmények bevonásával dr. Koós Tamás szakmai.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv Solymosy József Bonifácz mb. főigazgató-helyettes Országos Egészségfejlesztési Intézet 2011. szeptember 29.

Jobb egészség Iskolai egészségterv Minőség javulás Irányított, célzott változtatás Kívánt helyzet Minőség javulás Jobb egészség Jelen helyzet

Előfeltétel: elköteleződés „ Közösségünk fejlesztéséért, jól-létéért, felelősséggel…”

A megvalósítás pillérei szervezet, oktatási intézmény (iskola) feladat, jobb egészség (diák, dolgozó, család) eljárás, egészség(fejlesztési)terv személyzet ?????? Kik? Milyen szerep?????

Egészségterv (ET) szerepei ET segítő szakmai háttere Célcsoport Indukáló személy Fókusz személyek Kompetencia személyek Önkéntes támogatók Jogi személy Speciális ismeretűek Operatív munka-csoport Különböző bevonódási szintek

Egészségterv - szerepek

A változtatás hatékonyságának kulcsa eredményes gazdaságos hatásos biztonságos (rugalmas) felügyelhető alkalmazható

Minőségi kritériumok értelmezése eredményes – ha a kitűzött feladat elvárt mértékben teljesül gazdaságos – az eredmény eléréséhez biztosított ráfordítások a tervezettek szerit, vagy annál jobban alakulnak hatásos – a hatékony feladat végrehajtás időben, térben és körülmények összességében nem idéz elő olyan változást, ami lerontja részben vagy egészbe magát a feladatot biztonságos (rugalmas) – szükség van a megvalósítás tervezésére, ennek részeként modellezésére, a lehetséges több kimenet átgondolására, és az ennek megfelelő végrehajtási mód megtervezésére felügyelhető – az arra jogosult számára követhető és döntése szerint befolyásolható a folyamat. alkalmazható – az új viszonyokhoz történő optimális alkalmazkodás képessége jellemzi

OEFI honlapja: www.oefi.hu Köszönöm a figyelmet! solymosy.jozsef@oefi.antsz.hu OEFI honlapja: www.oefi.hu „Egyedül nem megy…”