Budapest, 2003. május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Advertisements

A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Szervezetfejlesztési Program
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
A projekt építési tevékenységének megvalósítása A megvalósítás menete: •Generál-kivitelező kiválasztása •Munkaterületek átadása • Heti koordinációs megbeszélések.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Budapest, február 22. A civil szervezetek szerepe és lehetőségei a „egészség marketingben”,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
DPR kommunikáció alapelvei
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Köszönjük az első mérésben való együttműködésüket!
Építési projektek megvalósítása a generálkivitelező szemszőgéből
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
A projektmenedzsment fogalma
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A projektmenedzsment funkciói és területei
Marketingkommunikáció
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Közönségkapcsolatok (PR)
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
„Egy mosoly ajándékba” Helyzetelemzés: - árvaházi gyerekek iránti érdeklődés felkeltése - infrastruktúra fejlesztése ISSUE leírása: - Cél meghatározása:
A szolgáltatói jelleg erősítése a postai szakképzésben Rosta Péter.
Budapest, február 27. Betegtájékoztatás és/vagy betegorientálás?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VII. Országos Konferencia.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Public Relations eszközök az egészségügyi intézmények szolgálatában
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
Reklámozás, Public Relations
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Controlling a gyakorlatban
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
Az informatikai tanácsadás jövője – mit tehetünk érte? Hetyei József Certified Management Consultant (CMC) NJSZT szakértő főiskolai vezető oktató, szakvezető.
Funkciói, feladatai és területei
A évi Integritás Felmérés eredményei a belső kontrollok és a korrupciós kockázatelemzés tükrében Budapest, január 19. Dr. Benkő János, ÁSZ.
Kampány hatékonyságának mérése, értékelése
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
Web: Boros Áron ügyvezető OTP Hungaro-Projekt Kft. Félixfürdő, május 18. Egyszerűen a siker felé EU és üzlet.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott.
A végrehajtás operatív kérdései Előadó: Ferenczi Beáta, projektmenedzser Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, Nemzetközi Együttműködési Programok Irányító Hatósága.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Budapest, február 22. A Népegészségügyi Program kommunikációja,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ X. Országos Konferencia.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Rólunk Cégnév: proACTIVE kommunikációs ügynökség Cím: 1056 Budapest Molnár u. 26. Tel./Fax: Alapítás éve: 2001.
A PAKSI BŐVÍTÉS LEHETSÉGES HATÁSAI TOLNA MEGYÉRE: KAPCSOLÓDÁSI PONTOK, EGYÜTTMŰKÖDÉSEK A TELLER-LÉVAI PROJEKTEKHEZ NASZVADI BALÁZS TERÜLETFEJLESZTÉSI OSZTÁLYVEZETŐ.
Termék PR és PR ügynökség helye a vállalati struktúrában PR Konferencia,
Beszerzések hatékonyság növelése
A PERSZONALIZÁLT KREATÍV KÉRDÉSKÖRE...
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
A pénzügyi kimutatások könyvvizsgálatának tervezése 300
Kommunikációs kampánytervezés
tervezés & projekt & átkötés (reminder)
SZEGED, MOBILITÁSI KÉPZÉS
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban

A public relations szerepe…?

A bizalomépítés alapjai •Mi az a PR? –Az egyének, a szervezetek és környezetük közötti – kölcsönös előnyökön alapuló – kommunikációs kapcsolat kialakítása •Mikor van rá szükség? –Ha bizalmi környezetet kívánunk kialakítani –Ha bonyolult üzenetet szeretnénk kommunikálni –Ha hosszú távra tervezünk •Mire képes? –Tartós és gyümölcsöző szakmai, média és döntéshozói kapcsolatok –Közbeszédbe emeli a témát, érdeklődést generál –Hitelessé teszi az üzenetet –Költséghatékony

Az alaprajz kialakítása

•Építészek vagyunk, nem festők vagy lakberendezők Döntéselőkésztés •Információ – elemzés •Piacismeret – objektív szemlélet •Összehangolás – integrált kommunikáció •Corporate Identity –amit mond, amit tesz, ahogyan teszi

Az alaprajz kialakítása PR-stratégia 1.Célok 2.Célcsoportok 3.Üzenetek 4.Eszközök Az akcióterv – mit, mikor, hol –Egyéb szervezetek aktivitásai –Más kommunikációs programjaink –Ésszerű ütemezés

A kivitelező kiválasztása

PR-ra van szükségem!!! •Ügynökség? •Tanácsadó? •Alkalmazott? •Elvárások! •Feladatok!

A kivitelező kiválasztása Bízzuk alvállalkozóra •ha egyszeri •ha körülményes, aprólékos •ha speciális kapcsolatokat kíván •ha speciális tudást kíván •ha nincs rá kapacitásunk

Ügyfél-ügynökség kapcsolat •A problémák nagy része kommunikációs eredetű! •Beszéljük egymás nyelvét –Ügyfél: Feladatok, elvárások pontos és érthető módon –Ügynökség: Háttérinformációk, kommunikációs környezet ismerete •Tiszta munkafeltételek –Kapcsolattartás –Jóváhagyás, elfogadás –Teljesítés, eredmények –Számlázás

A jó ügyfél-ügynökség kapcsolat

Építőanyagok beszerzése Miben más egészségügyi PR? •Különleges termékek –Sokszor nem a terméket adjuk el hanem •a reményt •a gyógymódot •költséghatékonyságot •Speciális célcsoportok –Affinitás, megközelíthetőség •Bonyolult üzenetek –Közérthetően és hitelesen •Szabályozói és kommunikációs környezet

Milyen eszközöket alkalmazhatunk? •Kommunikációs környezet formálása –Környezet ismerete!! (elemzés, figyelés) –Médiamunka –Témamenedzsment •Azonosítás és megkülönböztetés –CI formálása –Célcsoportra fókuszált kommunikáció •Kölcsönös előnyökön alapuló szövetségek –Kooperációs lehetőségek tudatos keresése –Kezdeményezés

Differenciált és célzott elérés 0

Építkezzünk!

A kivitelezés szempontjai •A célcsoport VALÓDI jellemzőinek felmérése –Elérés, meddőszórás –Hangvétel, megfogalmazás –Az információ formálása •Visszacsatolási pontok kialakítása •Együttműködés •Végrehajtás minősége, időzítése –Precizitás –Sorrendiség –Utómunka, follow-up

A kommunikáció torzulása

Az akcióterv és az időzítés •Az akcióterv megmutatja mikor mi történik –Nekünk mikor mit kell csinálni –Mikor mit kell fizetni •Eszközök hatásainak összehangolása •Időzítés (timing) –Az egész projektre –Egyes eseményekre •Gyenge pontok: –A betarthatóság –és a betartás!

Büdzsé •Korlát vagy lehetőség? A fő problémák: •Felosztás a kommunikációs területek között •Rugalmasság •Kommunikációs tenderek Lehetőségek a PR-ügynökségi munkában: •Projekt alapú elszámolás •Havidíj •Feladatokhoz rendelt, lebontott költségvetés –Teljesítési jegyzőkönyv

Költözzünk be!

Az eredményesség mérése •A PR munka eredményessége nem jellemezhető pusztán mennyiségi mutatókkal! Médiamunka •Megjelenések gyűjtése és értékelése –Elérés, AVE, AVE+ • Információ megjelenése, torzulása Attitűdök •Kutatás,felmérés –Szekunder kutatás Forgalmi jellemzők –Nem egyértelmű

Visszacsatolás •Információgyűjtés „menet közben” –Mérési pontok és szempontok –Környezeti változások •Nyomon követés –Akcióterv, ütemezés megvalósítása –Büdzsé felhasználás •Kézbentarthatóság –A palackba zárt szellem vagy a csodalámpa •Változtatás –proaktívitás, gyorsaság

Összefoglalásul… •Fordíts kellő gondot és időt a tervrajzok kialakítására! (kutatásokon alapuló, gondos tervezés) •Ott válassz telket, ahol a legtöbben látják a házadat! (célcsoport szegmentálás) •A megfelelő eszközökkel fogj hozzá az építkezéshez! (eszközök összehangolása) •Ha megváltoznak az igényeid, változtass te is az alaprajzon! (interaktív, visszacsatolásokra építő kivitelezés)

Köszönöm a figyelmüket! Elérhetőségeink: Tel/fax: Mobiltelefon: 20/