Tájékoztatás a projektek megvalósításához és a tartalomváltoztatás lehetőségeiről (ÚSZT) Domokos Béla csoportvezető.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Advertisements

TÁMOP /1, TÁMOP /2 Nyomonkövetés.
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Szennyezett területek kármentesítési feladatainak elvégzése – KEOP Projektmenedzsment szempontok KvVM – január 9.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
A projektek megvalósítása I.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Fejlesztési Igazgatóság
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
Tájékoztató az ÉÁOP vízrendezési pályázatainak szakmai véleményezéséről.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
IV. modul Nyertünk – Hogyan tovább? KULTURÁLIS PROJEKT CIKLUS MENEDZSMENT IV. modul Nyertünk – Hogyan tovább?
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Ellenőrzési tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési Programok végrehajtása során Novák Csaba, ügyvezető igazgató MAG – Magyar Gazdaságfejlesztési Központ.
IKSZT A támogatás igénylésének feltételeit érintő változások, aktualitások.
Pályáztatás Országos Széchényi Könyvtár november 14.
Pályáztatási szakasz (0.szakasz)  Projekt adatlap  E MT Projektfejlesztési szakasz – Feltételes közbeszerzési eljárás?! Projektmenedzsment Hivatalos.
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Regionális Operatív Programok KMOP közoktatási intézmények beruházásainak támogatására Pénzügyi lebonyolítás.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
Projektfejlesztés DDOP /2F VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Kht.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Tartalékkeret és Pótmunka engedélyezése, finanszírozása
Közbeszerzés tapasztalatai a 2002/2003 évi területfejlesztési Phare programban Tóth Erzsébet Programmenedzser, VÁTI Kht. Operatív Program Végrehajtó Igazgatóság.
Phare ellenőr feladata, szerepe a Programban Karlik Csilla Közbenső Fórum 2002/2003 évi területfejlesztési Phare program Február 1. Debrecen.
TÁMOP /1. és TÁMOP /2. A korai beavatkozást középpontba helyező Biztos Kezdet programok elterjesztése országos szinten, kiemelt figyelemmel.
TÁMOP TÁMOGATÁS FOLYÓSÍTÁSA, PÉNZÜGYI ELSZÁMOLÁS.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület EMVA VIDÉKFEJLESZTÉSI JOGCÍMEK HELYSZÍNI ELLENŐRZÉSSEL KAPCSOLATOS FONTOSABB TUDNIVALÓK.
 Módosítás jogszabályi háttere: › évi XVII. Törvény › 23/2007. (IV.17.) FVM rendelet › Letölthető:  Benyújtás helye: támogatási.
!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!!
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
TÁJÉKOZTATÁS A PROJEKTEK MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ ÉS A TARTALOMVÁLTOZTATÁS LEHETŐSÉGEIRŐL (ÚSZT) DOMOKOS BÉLA.
HEFOP /2 intézkedés Monitoring rendszere. Szakmai monitoring célja Mi a cél? Legfőbb célja a támogató és a kedvezményezett közös érdekének érvényesítése:
TÁMOP /1-2 TÁMOP /1 Az utcán élő hajléktalan személyek társadalmi visszailleszkedésének, foglalkoztathatóságának elősegítése, sikeres.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Támogatási szerződés.
KMOP „ELEKTRONIKUS HELYI KÖZIGAZGATÁSI INFRASTRUKTÚRA FEJLESZTÉSE” TÁRGYÚ FELHÍVÁS KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET: PRO RÉGIÓ ÜGYNÖKSÉG.
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
Projektek megvalósítása során felmerülő módosulások kezelése.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Pályázati audit. Jogszabályi háttér as periódusban változatlan volt  Közösségi joganyag 1083/2006/EK rendelet 1828/2006/EK rendelet 1080/2006/EK.
Monitoring tájékoztató nap július 8. Budapest TÁMOP /1/A és TÁMOP /2/A/KMR Tananyagfejlesztés és tartalomfejlesztés különös tekintettel.
A cégeket érintő közbeszerzési szabályok jelentősebb változásai az új Kbt. alapján Előadó: dr. Starcsevics Balázs közbeszerzés tanácsadó Első Magyar Önkormányzati.
KDOP-4.1.1/F-11 Környezetfejlesztési akciók a fenntartható településekért.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Mitől innovatív egy vállalkozás? Nyert a pályázatom! Hogyan tovább? Segítünk a megoldásban!
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Röviden a közbeszerzésről
2017. július 5..
A folyamatba épített ellenőrzés
Közbeszerzési Hatóság
A közbeszerzési törvénynek a Közbeszerzési Hatóság
Közbeszerzési Döntőbizottság
Előadás másolata:

Tájékoztatás a projektek megvalósításához és a tartalomváltoztatás lehetőségeiről (ÚSZT) Domokos Béla csoportvezető

!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!! A Támogatási szerződés és annak a részét képező Általános Szerződési Feltételek teljes körű és pontos ismerete és betartása szükséges a projektek SZABÁLYOS megvalósításához Az ÁSZF tartalmazza a kedvezményezettre vonatkozó minden jogot és kötelezettséget, amit a megvalósítás során figyelembe kell venni

!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!! Az ÁSZF következő pontjai szólnak a szankciókról, amelyek elkerülése mindenki érdeke: • 6. Támogatás folyósításának felfüggesztése • 7. A Kedvezményezett általi szerződésszegés esetei és jogkövetkezményei • 7.1. A Kedvezményezett általi szerződésszegés esetei • 7.3. Projektmenedzsment támogatás csökkentése • 7.5. Késedelmi kötbér • 7.6. Elállás a Szerződéstől • 7.7. Jogosulatlanul igénybe vett támogatási részösszeg visszakövetelése • 7.8. Szabálytalanság

!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!! A projekt adatlaphoz benyújtott bármely dokumentumban, annak adataiban, illetve az abban közölt tényekben bekövetkező valamennyi változást a Kedvezményezett annak bekövetkeztét követően haladéktalanul, de legfeljebb 30 napon belül (ÚSZT) köteles írásban bejelenteni, és a bejelentéshez köteles a módosított dokumentumot csatolni. A Közreműködő szervezet a projektek megvalósítási idejében folyamatos képzéseket szervez a Kedvezményezettek részére az előttük álló feladatok segítése érdekében (lehetőség van a többszöri részvételre) Az ÉARFÜ honlapján elérhetők segédletek, útmutatók a projekt megvalósításához: pályázatok/Kedvezményezettjeinknek

!!! FONTOS projektmegvalósításhoz !!! Pályázati kisokos Az Észak ‐ Alföldi Operatív Program (ÉAOP) végrehajtása során, a különböző folyamatok ellenőrzése révén Ügynökségünk sokrétű tapasztalatokra tett szert. Jelen gyűjteményünkben ezeket kívánjuk segítségképpen, ajánlásként közreadni Önöknek, nyertes projektgazdáknak. Főbb tématerületei: • TSZ kötés, módosítás, tartalomváltozás • Kifizetési kérelmek és előlegek • Tartalomváltozási kérdések • Projektek nyomonkövetése • Közbeszerzési kérdések • Biztosítéknyújtás • Helyszíni ellenőrzés

Tartalomváltoztatás alapelvei • teljes helyzetfeltárás szükséges, • a módosítás nem változtathatja meg a projekt alapvető célját, • a módosítás nem irányulhat olyan szempontra, amely jogosultsági feltétel volt az elbírálás során és a módosítást követően már nem teljesülne, • az elbírálásánál előnyt jelentő feltételeket kedvezőtlenül érintő módosítás nem engedélyezhető, • a módosítási igény nem kerülhet jóváhagyásra, ha az a pályázat készítésekor előre látható, tervezhető körülmény miatt merült fel, kivéve az alapvető célok teljesülését elősegítő, ésszerűsítést célzó módosítások, • vis maior esetek bekövetkezésekor a KSZ egyedileg mérlegeli a negatív irányú változások hatását a projektre és dönt a módosítási igény jóváhagyásáról, • a szerződéses vállalásokat kedvezőtlenül érintő módosítási igény nem kerülhet jóváhagyásra a megítélt támogatás arányos csökkentése nélkül, ha az a projektgazdának felróható okból merült fel.

Tartalomváltoztatás módozatai •Szerződésmódosítással •Változás bejelentéssel A tartalomváltozással részletesen foglalkozik az ÁSZF 4. Szerződésmódosítás pontja, valamint a 24/2012 (I.26) NFM utasítás Az egységes működési kézikönyvről, projekttartalom változása fejezete

Tartalomváltozás esetei: Műszaki, szakmai tartalom Az elfogadott műszaki, szakmai tartalom megvalósítása melletti megtakarítás esetén a felszabaduló forrás felhasználása és más költségsorra való átcsoportosítása a következő esetekben lehetséges a műszaki, szakmai tartalom növelésével: • a pályázat a projekt alapvető céljának a teljesülét elősegítő tevékenységhez kapcsolódik, és a szakmai értékelési kritériumai között pontszámmal értékelt indikátorok, illetve kulcsindikátorok vállalt mértéke nem változik negatív irányban, • jogszabályi, (szak)hatósági vagy az igénybe vett - a jogszabály- vagy szerződésszerű teljesítéséért felelős - személy vagy szervezet (pl. tervellenőr, műszaki ellenőr) előírása miatt van szükség, és ez a projekt alapvető célja teljesülésének előfeltételét jelentő tevékenységhez kapcsolódik, vagy • a kötelezően elvégzendő - előre nem látható és nem tervezhető, a Kbt. előírásainak megfelelő - pótmunka, amely nélkül a létesítmény rendeltetésszerűen nem használható és - ha releváns - az építési naplóban rögzítésre került.

Tartalomváltozás esetei: Műszaki, szakmai tartalom A projekt, projektelem értékelése során elfogadott műszaki, szakmai tartalmának egyenértékű változtatása akkor engedélyezhető, ha a helyettesítő műszaki, szakmai tartalom minden szempontból legalább olyan paraméterekkel rendelkezik, mint a hatályos szerződés részét képező tartalom (tartósság, funkció, élettartam, terhelhetőség, kapacitás, hőátbocsátási tényező, alkalmasság stb.) és • a módosítás oka jogszabályváltozás, (szak)hatósági előírás vagy az igénybe vett - a jogszabály- vagy szerződésszerű teljesítéséért felelős - személy vagy szervezet (pl. tervellenőr, műszaki ellenőr) kötelező előírása, • célja a beruházás és működtetés, illetve egyéb fejlesztés szempontjából összességében költséghatékonyabb megoldás alkalmazása, vagy • egyéb esetekben akkor, ha nem változik negatív irányba a pályázat benyújtásakor vállalt monitoring-mutatók, output és eredményindikátorok, valamint egyéb vállalások értéke.

Tartalomváltozás esetei: Műszaki, szakmai tartalom Műszaki, szakmai tartalom csökkentése is megvalósulhat, amikor egyes projektelemek csökkentett műszaki tartalommal valósulnak meg vagy akár elmaradnak, de ez nem befolyásolhatja a projekt céljainak megvalósulását. Ilyenkor az elszámolható költségek összegét és így a támogatást is szükséges csökkenteni. A meg nem valósított projektelem költségét akkor lehet átcsoportosítani más tevékenységre, ha a projekt nem alapvető célját jelentő projektelem műszaki, szakmai tartalmának csökkentésére kerül sor annak érdekében, hogy a projekt alapvető célját jelentő tevékenység/projektelem kapcsán bekövetkezett költségnövekedés költségátcsoportosításával – részben vagy egészben – kompenzálható legyen és a kedvezményezett ezt megfelelően alátámasztotta.

Tartalomváltozás esetei Pályázatban szereplő műszaki tartalom Engedélyes tervben szereplő műszaki tartalom Kivitelezői (vállalkozási) szerződésben szereplő műszaki tartalom Megvalósult műszaki tartalom A folyamat során bekövetkezett változásokat jelezni szükséges a Közreműködő Szervezetnek, amely során a „Tájékoztató az építésekhez kapcsolódó műszaki, szakmai tartalomváltozások kérelmezéséről és elbírálásáról” című dokumentum előírásait szükséges betartani

Tartalomváltozás esetei: Költségvetés A projekt elszámolható költségeinek növelése az eredetileg benyújtotthoz képest alapesetben nem lehetséges. Az eredetileg benyújtott költségvetéshez képest bekövetkező költségnövekedést a kedvezményezett saját forrásból köteles finanszírozni. Ha a támogatott projektelem összköltsége változatlan műszaki, szakmai tartalom mellett csökken a tervezetthez képest, a támogatás összegét az összköltség csökkenésének arányában csökkenteni kell úgy, hogy a projekt elszámolható költségei között az adott soron maradt költség maradványként kezelhető és a projekten belüli költségátcsoportosításra felhasználható a költségátcsoportosítás szabályi szerint.

Tartalomváltozás esetei: Költségvetés A projekten belüli költségátcsoportosítás akkor lehetséges ha • a kedvezményezett az átcsoportosítás forrásául szolgáló költségtípuson megtakarítást ért el, vagy • projektszintű tartalék áll rendelkezésre. A kérelemben be kell mutatni, hogy • a költségátcsoportosítás a projekt alapvető céljához hogyan járul hozzá, és • a projektben eredetileg vállalt projektelemek továbbra is megvalósulnak, Az átcsoportosítás szükségességét, illetve lehetőségét kötelezettségvállalással, szerződésekkel, egyéb esetben pedig legalább árajánlattal kell igazolni.

Tartalomváltozás során KSZ által vizsgált szempontok A pályázati dokumentációban vagy a támogatói döntésben az elszámolható költségek tekintetében meghatározott maximális egységárakat, fajlagos költségek mértékét, valamint a költségvetésre vonatkozó belső korlátokat nem lehet túllépni A költséghatékonyság vizsgálata minden releváns esetben megtörténik, ugyanúgy, mint a támogatói döntés során

Tartalomváltozás esetei: Szerződéses vállalások Az indikátorok célértékére vonatkozó vállalások pozitív irányú módosítása akkor fogadható el, ha az nem jár az adott tevékenységre megítélt támogatás összegének és százalékos mértékének növelésével. A projekt megvalósítása alatt az indikátorok célértékére vonatkozó vállalások negatív irányú módosítása lehetséges szankciók nélkül is, de a tartalomváltozás alapelveit mindenképpen szem előtt kell tartani. A nem számszerűsíthető vállalások bármelyikének nem teljesítése a támogatási szerződéstől való elállást vonhatja maga után, ha az a projekt céljával részben vagy egészben ellentétes. A horizontális vállalások módosításánál, cseréjénél, törlésénél a pályázati felhívásban meghatározott kötelező minimumvállalás alá (pontszámban vagy a szempontok számában) nem csökkenhet a horizontális vállalás.

Tartalomváltozás esetei: Szerződéses vállalások Az output indikátorok teljesülése a záró beszámolóban kerül vizsgálatra. Az egyes output indikátorok csökkentése műszaki tartalom csökkenésből adódhat, amely magával vonhatja az elszámolható költség, így a támogatás csökkentését is. A záró jelentés tartalmazza az eredmény indikátorok teljesülésére vonatkozó információkat. Ha egy indikátor - a kedvezményezett érdekkörében felmerült okból - nem éri el a projektre a támogatási szerződésben, illetve ezek módosításában meghatározott érték 75%-át, az igénybe nem vett támogatás törlésre kerül, illetve a kedvezményezett a támogatás arányos részét, a következő képlet szerint köteles visszafizetni: Visszaköveteléssel érintett támogatási arány = 75-(teljesített indikátor értéke/indikátor célértéke)*100

Tartalomváltozás esetei: Megvalósítási idő Szükséges bejelenteni, ha a tényleges kezdési időpont más, mint ami a TSZ-ben szerepel A megvalósítás határidejének csúszásánál a pályázati útmutató előírásait kell figyelembe venni, de alapvetően az időtartalom nem haladhatja meg a 24 hónapot Az indoklást megfelelő dokumentumokkal mindig alá kell támasztani, pl. nem elegendő a pályázó nyilatkozata, hogy régészeti feltárás történt, az illetékes hatóság igazolása szükséges, hogy mettől, meddig volt akadályozva a munka a feltárás miatt A ROP Irányító hatóság jóváhagyása szükséges a 24 hónapon túli projektmegvalósítás engedélyezéséhez, valamint, ha a projekt megvalósítása a módosítás útján január 1-e utánra tolódna át.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket