„ Fújja a szél a fákat…” Mozgással kísért mondókázás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EGY CSEPP EMBERSÉG Hallgasd a zenét, nézd a képeket!
Advertisements

A MOZGÁSKOORDINÁCIÓ ZAVARAI
Erdélyország.
A tehetetlenség törvénye
JÉZUS KRISZTUS A SZERETET „SZÉLSŐSÉGE”
GYERMEKDALOK KICSIKNEK
A Marfan szindróma szövődményeként kialakuló gerincferdülés esetén, illetve annak megelőzése érdekében alkalmazható gerinctorna.
2. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
A testbeszéd többet árul el minden szónál
A koordinációfejlesztés lehetősége
„ŐSZ KINCSEI” TÉMAHÉT október 10 – 14.
Városlakó állatok.
A mosómedve.
A gimnasztika szaknyelve
Hogyan adjuk be a tablettát a cicának?. Vedd fel a cicát és fektesd a bal karodra, mintha kisbabát dajkálnál. A jobb mutató- és hüvelykujjaddal gyengéden.
Itt csak és kizárólag profi, sokat edzett és gyakorolt mozdulatok jelennek, meg melyeket kíváló harcosaink mutatnak be. Ezeket a mozdulatokat csak sok-sok.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Sportági mozgásformák gyűjteménye
A jelnyelvi fejlődés kezdeti szakaszai siket és halló gyerekeknél
Áldott,Békés Ünnepeket Kívánok!
Alapfogalmak a gimnasztikai gyakorlatok szakleírásához
Vettem magamnak egy kis házat a hegyekben, nagyon örülnék ha meglátogatnál!
Ugródeszka használata
Emelés fejállásba és kézállásba kísérletek
SÚRLÓDÁSI ERŐ.
Egy csepp emberség Hallgasd a zenét, nézd a képeket!
A Kovács-módszer alapismeretei
Korai hidroterápia a családban
Speciális tanulási nehézségek
12 hónap Zene: Republic - Igen.
Jó reggelt- Isten hozott !.
„Ha az ÚR nem építi a házat, hiába fáradoznak az építők
Későre jár, Elég volt már a napnak terhét hordani,
1. Osztályos példa Drámajátékos foglalkozás Bubernik Eszter
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
A „diszes” problémák korai jelei
Labdákkal végzett gyakorlatok és játékok 5 éves korban
Nem az a kurva, aki a placcon áll, hanem akinek megveszed a bundát meg a kocsit, aztán este fáj a feje...
A Kognitív Profil Teszt kiegészítése
1.János 2:17 „ A világ pedig elmúlik, és annak kívánsága is de aki Isten akaratát cselekszi, megmarad örökké.”
Füsti fecske.
ROM GYAKORLATOK Testrész Izület típusa A mozgás típusa
FENG SHUI Tudod miért hordják a jegygyűrűt a negyedik ujjon?
JÓ REGGELT !.
Az elemi mozgásminták fejlődése kisgyermekkorban
Jó játék a mozgás !.
AZ ERŐ SEBESSÉGVÁLTOZTATÓ HATÁSA
Testnevelés tantágypedagógia 10. A mozgásfejlődés.
3 éves gyermekek szűrése, ellátása
Térbeli tájékozódás fejlesztése
Egy csepp emberség A Kormorán csodaszép dalával.
Karhelyzetek, karmozgások
Légutak Szerzők: Marsi Zoltán, Dr. Mártai István
PERDÜLET NAGY NORBERT I₂.
„Nyitott iskola” TÁMOP
KVÍZ a Szitakötő folyóirat ősz számához
I-119.
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
A testbeszéd többet árul el minden szónál A gesztikuláció titkai 1.
ÁLLANDÓSULT SZÓKAPCSOLATOK. Nyelvünkben vannak olyan szókapcsolatok, amelyek állandóak, megváltoztathatatlanok. Ezekben nem cserélhetjük fel a szavak.
Egy csepp emberség A Kormorán csodaszép dalával.
Köteles játékfüzér Készítette: Kunné Darók Anikó.
Készítette:Bálint Rita
Egy csepp emberség A Kormorán csodaszép dalával.
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Dr. Jakabné Zelei Erzsébet pedagógiai szakpszichológus
Előadás másolata:

„ Fújja a szél a fákat…” Mozgással kísért mondókázás Készítette: Ácsné G. Katalin, logopédus Fővárosi Pedagógiai Szakszolgálat XVIII. Kerületi Tagintézménye 2014. március 6.

Nagymozgás - finommozgás - beszédmozgás A gyermek lételeme a mozgás, ezáltal ismeri meg és alkalmazkodik szűkebb és tágabb környezetéhez. Gyakorlás során tökéletesedik a mozgás. A zavartalan mozgásfejlődés lehetővé teszi az alapvető mozgásminták elsajátítását és gyakorlását. A kimaradó mozgásformák problémát okozhatnak az anyanyelvi fejlődésben.

Testséma: a test saját mozgásai feletti uralom a stabil egyensúly fenntartása a testhelyzetekhez való alkalmazkodás a mozgások pontos utánzása Cél: célirányos, pontos mozdulatok összerendezett, harmonikus mozgás

Testséma: a test saját mozgásai feletti uralom a stabil egyensúly fenntartása a testhelyzetekhez való alkalmazkodás a mozgások pontos utánzása Cél: célirányos, pontos mozdulatok összerendezett, harmonikus mozgás

Mi valósul meg a mondókával kísért mozgások gyakorlásakor? a játékos formában történő tanulás a figyelem és az emlékezet fejlődése a nyelvi készségek fejlődése, a szókincs bővülése az együttmozgás, együttjátszás örömteli élménye a szülő-gyerek kapcsolat erősödése

Nagymozgást fejlesztő játékok Ilyen nagy az óriás: Nyújtózkodjunk kispajtás. (lábujjhegyre állás, nyújtózkodás) Ilyen kicsi a törpe: Guggoljunk le a földre. (guggolás) Fújja a szél a fákat, (törzshajlítás nyújtott karral oldalra) Letöri az ágat, reccs! (guggolás) Repülnek a madarak, (a karok oldalsó középtartásban) Csattog a szárnyuk. (tapsolás a fej fölött)

Mérleg vagyok, billegek, (karok oldalsó középtartásban) Kezeimben súlyt viszek. (billegés jobbra-balra) Cini-cini muzsika, (hegedülés utánzása) Táncol a kis Zsuzsika, (törzsfordítás jobbra-balra) Jobbra dűl, meg balra dűl, (törzshajlítás jobbra-balra) Tücsök koma hegedül.

Finommozgást fejlesztő játékok Hüvelykujjam almafa, Mutatóujjam megrázta, Középső ujjam felszedte, Gyűrűs ujjam hazavitte, A kis ujjam mind megette, Megfájdult a hasa tőle. (végig mutogatva) Itt a kezem, jobb és bal (kezek előrenyújtása) Összeverem, megszólal (öklök összeverése) Itt a kezem bal és jobb (kezek előrenyújtása) Most kell vele tapsolnod (tapsolás)

Borsót főztem, (keverés utánzása) Jól meg sóztam (sózó mozdulatok) Meg is paprikáztam (szórás utánzása) Ábele, bábele, fuss! (tapsolás) Töröm, töröm a mákot, Sütök vele kalácsot, Megcukrozom, megvajazom, Tessék, neked odaadom. (utánzó mozdulatokkal) Lassan forog a kerék, Mert a vize nem elég. Gyorsan forog a kerék, Mert a vize már elég. (csuklókörzés a test előtt lassan, majd gyorsan)

Egy csepp, két csepp, Öt csepp, meg tíz, (mutogatás ujjakkal) Olvad a jégcsap, Lecsorog a víz. (utánzás ujjmozgatással) Gyülekeznek a felhők, (az ujjak fönt mozognak) Esik az eső, (zongorázás a levegőben) Kopog a jég, (kopogás) Dörög az ég, (ököllel ütögetés) Villámlik, (kezek fönt) Lecsap, (asztalra ütés tenyérrel) Kisütött a nap. (karok a magasba széttárt ujjakkal)

Összetett mozgásokat fejlesztő játékok Lehullott egy falevél, (ujjakkal mutatjuk) Szelek szárnyán útra kél, (repülő karmozgás) Hegyen, völgyön átrepül, (sétálva repülő karmozgás) Ha elfárad, lecsücsül, (leguggolunk) Elszundikál, szendereg, (kezünket a fejük alá tesszük) Aztán jönnek új szelek, (nagy karmozdulat) Libeg, pörög, messze száll, ( repkedés kézzel, forgás) Világ végén majd megáll...

Volt egyszer egy kemence, (karkörzés) Belebújt a kis Bence, (helybenjárás) Kormos volt a kemence, (tenyérrel körzés a test előtt) Fekete lett kis Bence. (az arc simogatása) Ránézett a mamája, (nézés jobbra-balra) Nem ismert a fiára, (a csukló forgatása) Becsukta a kemencét, (becsukó mozdulat) Jól elverte kis Bencét. (tapsolás)

Húzzuk a szekeret, (húzás utánzása) Forgatjuk a kereket. (karkörzés) Vezetjük az autót, (csuklómozdulat) Becsapjuk az ajtót. (laza tenyérmozgatás) Hétfőre, keddre, Lépj az emeletre, Egy, kettő, három, Ezt a lépcsőt járom, (helyben járás, magas térdemeléssel) Egy, kettő, három, (ujjak nyitogatása) Apukámat várom (taps)

Eresz alól fecske fia ide néz, oda néz: (kukucskálás jobbra-balra) Van-e hernyó, hosszú kukac, ízesebb, mint a méz. (hullámvonal mutatása egy kézzel) Csőrét nyitja ám, buzgón szaporán, (ujjak nyitása,csukása) Kis bendőbe mindenféle belefér igazán. (a has simogatása) Lassan jár a csigabiga, Táskájában eleség, (lassú járás) Várja otthon lánya, fia, Csigabiga feleség. (gyors járás)

Nyuszi fülét hegyezi, (nyuszifül utánzása a fej két oldalán) A bajuszát pödöri (pödrés utánzása) Répát eszik, ropp, ropp, ropp, (összezárt ököllel répaevés utánzása) Nagyot ugrik, hopp, hopp, hopp. (ugrálás) Mackó, mackó, ugorjál, (páros lábon ugrálás) Mackó, mackó, forogjál (forgás) Tapsolj egyet, ugorj ki! (tapsolás, ugrás) Hosszú lábú gólya bácsi, (helyben járás, magas térdemeléssel) Mit akar ma vacsorázni? (karok széttárása) Békacombot brekeke, Ugye bizony jól esne? (a karok előre nyújtása)

Források Huba Judit : Pszichomotoros fejlesztés a gyógypedagógiában I., Nemzeti Tankönyvkiadó, Bp., 1993. Német Erzsébet. S. Pintye Mária: Mozdul a szó…, Logopédia Kiadó, Bp., 2006. Rosta Katalin, Rudas Zsuzsanna, Kisházi Gergely (szerk.): Hüvelykujjam…, Logopédia Kiadó, Bp., 1995. Szabó Borbála (szerk.): Mozdulj rá!, Egyenlő Esély Alapítvány, Bp., 2000. http://www.kollina.hu/versekframes1.html

Köszönöm a figyelmet!