SULISZERVIZTÁMOP 3.1.4 Szolgáltatói szerep a Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés Innovatív intézményekben c. pályázat megvalósításában Juhász.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Ec-Pec Alapítvány IPR szolgáltatási tapasztalatai Pap Sára ügyvezető.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat mint képzőintézmény Bencze Györgyné Hajni.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP projekt 4S együttműködés a minőségi szolgáltatások érdekében.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Rehabilitáció - Érték - Változás (RÉV): Megváltozott munkaképességű személyek munkaerő-piaci helyzetének elősegítése érdekében történő rendszerszintű.
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Mentorhálózat a A-11/1 pályázatban A-11/1 „Bentlakásos intézmények kiváltása” Információs nap Budapest, március 1.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.

Kompetensek lettünk? június 27..
A MENTORÁLÁS TAPASZTALATAI (3.1.3) Veszprém, február 26.
2012.május 15. „ Az akadály az a rémisztő dolog, amelyet akkor látunk, Ha levesszük a szemünket a célról..” TÁMOP / Új Magyarország.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
főosztályvezető-helyettes
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Előadás másolata:

SULISZERVIZTÁMOP Szolgáltatói szerep a Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés Innovatív intézményekben c. pályázat megvalósításában Juhász Sándorné Kónyáné Tóth Mária Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda TÁMOP

SULISZERVIZTÁMOP A TÁMOP közoktatási prioritásának intézkedései

SULISZERVIZTÁMOP Külső szolgáltatások igénybevétele  Akkreditált pedagógus-továbbképzések (kötelező, feltételtől függő és választható)  Szaktanácsadás, mentorálás (min. 70/140/210 óra) a Szolgáltatói Kosár alapján Cél: a képző, a szaktanácsadó, a mentor egy intézményi szintű innovációs folyamat külső támogatását végzi a pedagógusok egyénre szabott, fejlesztő szakmai támogatásával!

SULISZERVIZTÁMOP Suliszerviz delegáló, támogató, kontrolláló szervezet  Tervezés, pályázati folyamatok figyelemmel kísérése.  Szakemberek megkeresése.  Szakemberekkel együttműködési keretmegállapodás megkötése (rendelkezésre állás biztosítása).  Projektindító (2009. június).  Belső projektszervezet létrehozása, folyamatos bővítése.  Közbeszerzési ajánlattételek, árajánlatok benyújtása.  Feladatok, szakemberek egymáshoz rendelése /folyamatosan/: szerződéskötés, megbízólevél, munkaterv, ütemterv, munkanapló, dokumentumok (helyzetelemzés, HOP, stb.) rendelkezésre bocsátása.

SULISZERVIZTÁMOP Suliszerviz delegáló, támogató, kontrolláló szervezet  Folyamatos kapcsolattartás, kommunikációs rendszer működtetése: OKMT, Educatio, megbízók, feladatellátási-helyek, projektszervezet, szaktanácsadók, mentorok, képzők (telefonon, en /levelező-listákon keresztül/, személyesen).  Igény esetén szakmai konzultáció, helyszíni szemle.  Kölcsönös tájékoztatás a munka folyamatáról, eredményeiről és az esetleges problémákról.  A jelzett problémák azonnali kezelése.  A mentorok, szaktanácsadók által készített írásos dokumentáció áttanulmányozása, megbeszélése az érintettekkel.

SULISZERVIZTÁMOP Suliszerviz delegáló, támogató, kontrolláló szervezet  Suliszerviz konferencia (2009. október).  Tájékoztató nap (2009. november).  Munkanapló beküldése (kb. félidőben és a munka végén), záró beszámoló.  Szakmai, pénzügyi zárás.  Suliszerviz konferencia (2010. október).  Elégedettség mérése.  Az elégedettségi mutatók elemzése, értékelése.  Kapcsolattartás a regionális szolgáltatókkal, szakemberek delegálása a TÁMOP képzők képzésére - ?!  Részvétel a TÁMOP záró konferenciákon.

SULISZERVIZTÁMOP Suliszerviz – TÁMOP  Nyertes ajánlattevőként szerződés 45 fenntartóval.  Munkavégzés 151 feladat-ellátási helyen: o tanúsítvány o tanácsadói óra  Alvállalkozóként ezen kívül még számos helyen további képzés és szaktanácsadás.  Együttműködő külső szakemberek száma 251 fő.  A Suliszerviz főállású segítői: o Juhász Sándorné, Elek Fruzsina, Pikó Gabriella, Kovács-Bokor Andrea, Csuka Gabriella, Somogyi Erzsébet

SULISZERVIZTÁMOP A szaktanácsadói, mentori, képzési tevékenység értékelése a TÁMOP es pályázatban végzett munka elemzése alapján

SULISZERVIZTÁMOP Képzett szaktanácsadók, mentorok és kompetencia területek Szaktanácsadók Szaktanácsadók Kompetencia-területi mentorok Folyamat-szaktanácsadókÓvoda IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadók Matematika IPR módszertani szaktanácsadók Szövegértés Egyéb szaktanácsadók Életpálya-építés Szociális Idegen nyelv IKT Összesen: 101

SULISZERVIZTÁMOP A pályázat megvalósítási helyszínei  Óvodák  Általános iskolák  Középiskolák  Intézménytípusok tekintetében szinte minden szervezeti forma megjelent a megvalósítók körében, mint önálló óvodák, általános iskolák, összetett intézmények, alapfokú művészetoktatási feladatot ellátók

SULISZERVIZTÁMOP A mentori, szaktanácsadói tevékenység értékelése kérdőíves felmérés alapján A kérdőíveket 151 feladat-ellátási helyre küldtük ki, a visszaérkezett kérdőívek aránya 75%. A kérdőív tartalmi területei: 1. A kompetencia alapú oktatás intézményi helyzete. 2. Elégedettség a szaktanácsadó, mentor munkájával.

SULISZERVIZTÁMOP 3.1.4Eredmények  A visszajelzések alapján az általunk segített intézmények 75%-ában összesen mintegy 650 pedagógussal dolgoztak együtt mentoraink, szaktanácsadóink.  A program tantestületi támogatottságának mértéke: 40%-70%-75%-100% között mozog.  A kompetencia alapú oktatást bevezető pedagógusok száma intézményenként fő.  Az intézményekben felvállalt kompetenciaterületek száma terület.  A programot minden intézményben alkalmazhatónak és fenntarthatónak tartják az intézmények.

SULISZERVIZTÁMOP Elégedettség a mentorok, szaktanácsadók munkájával Tartalmi terület Elégedettség mértéke (%) A mentor, szaktanácsadó intézményt segítő kompetenciafejlesztő munkája 84 A mentorral, szaktanácsadóval való rendszeres kapcsolattartás értékelése 90 A mentor, a szaktanácsadó személyiségének elfogadottsága 91 A mentor, a szaktanácsadó pontossága és megbízhatósága 96 A mentor, a szaktanácsadó felkészültsége 90 A konzultációk előkészítettsége 82 A mentorálás, szaktanácsadás szakmai eredményessége 90 A mentor, szaktanácsadó jövőbeli igénylése 83

SULISZERVIZTÁMOP l. Elégedettség A mentorok értékelése Mentor Elégedettség mértéke (%) Kompetencia-területi mentorok 78 IPR mentorok IKT mentorok 83 A szaktanácsadók értékelése Tanácsadó Elégedettség mértéke (%) Intézményi folyamat - szaktanácsadók IKT fejlesztési folyamat - szaktanácsadók 83 Egyéb tanácsadók 94

SULISZERVIZTÁMOP 3.1.4Elégedettség  Általános elégedettség mértéke: 86%.  Megjegyzések: több szakmai anyagot, ötletet vártak, hamarabb kellett volna a segítés, kevés volt a gyakorlati segítés, a helyi programmódosításokhoz vártak több segítséget.  Segítőkész, jól felkészült, kompetens, pozitív szemléletű, önzetlen, közvetlen, elhívatott szakembereket ismerhettek meg a munka során, és ezért köszönetüket fejezték ki.

SULISZERVIZTÁMOP Pedagógus - továbbképzések A pályázat megvalósítása során 413 akkreditált pedagógus-továbbképzést tartottunk, pl.:  általános módszertani (kötelező, választható): 145  IKT alapozó és speciális (SDT haladó és kezdő, interaktív eszközök használatára felkészítő): 49  programcsomag bevezetésére felkészítő: 68  IPR általános: 46  SNI és mérés-értékelés: 9 és 7  vezetői képzések: 3

SULISZERVIZTÁMOP Pedagógus - továbbképzések  Az oktatók munkájával való elégedettség mértéke: %.  A program tartalmával való elégedettség mértéke: 90-98%.  A program szervezése és szervezettsége: %.

SULISZERVIZTÁMOP Pedagógus - továbbképzések  Általános elégedettség mértéke: 85%.  Megjegyzések: az ellátás, a helyszín, a szombati időpontok, az utazás, néha a távolság kaptak negatív kritikát valamint az, hogy késtek a képzések.  A képzők munkáját elismerő megjegyzések: szakmai felkészültség, tolerancia, empátia, sok gyakorlati segítség, érdekes új módszerek, eljárások, jó hangulatú együttes tevékenységek.

SULISZERVIZTÁMOP Tervek ?!  Aktív részvétel a további közoktatás- fejlesztési és szakképzés-fejlesztési projektekben.  Kapcsolattartás a szaktanácsadókkal, mentorokkal, képzőkkel.  A hagyományos tehetséggondozó programok folytatása, a kínálat bővítése.  Továbbképzések kínálatának bővítése.  XIII. Országos Közoktatási Szakértői Konferencia: október (kedd-csütörtök).

SULISZERVIZTÁMOP Köszönjük az együttműködést, gratulálunk a közösen végzett, sikeres munkához! Tervezzük a folytatást…! Suliszerviz Oktatási és Szakértői Iroda Juhász Sándorné Kónyáné Tóth Mária