Isvara Krisna dász / Tasi István Létkérdés Konferencia 2005

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Halál a néphagyományban
Advertisements

A DROGOKRÓL HáziPatika.com
Az etilén gáz szerepe a zöldségek és gyümölcsök érésében
Készítette: Raczkó Viktória
Önismeret.
Szegedi Magatartástudományi Napok, jún. 5-6.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr Győr, Kálóczy tér
Euromenedzser 1 2 „Hidak és járható utak a tudomány és a gyakorlat között” a Magyar Tudományos Akadémia Gazdálkodástudományi Bizottság Tudásmenedzsment.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Matematika a filozófiában
A VALÓSÁG ILLÚZIÓ.
Társismeret.
1 A négy kvadráns: Az emberi valóságok integrált térképe.
Méltósággal segíteni, Jót s jól tenni
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
Régmúlt idők, melyek most is elkísérnek, a történelemmel rezonáló lelkünkben élnek. A FESTMÉNYEK segítenek felébreszteni ezeket az élményeket, ahogy a.
A test tömege.
A HÁZASSÁG, MINT SORSESEMÉNY A sors és a szabad akarat szerepe a modern és a védikus házasságmodellben G AURA K RISNA D ÁSZ T ÓTH -S OMA L ÁSZLÓ.
2. Bizonyított-e az evolúció elmélete?
Agy-számítógép interfész virtuális terekben
Hogyan válhatnak a cégértékek a teljesítmény katalizátorává? A Cegos üzleti reggelije március 3.
Informatika.
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
Szomatikus nevelés az egészségügyi szakképzésekben, különös tekintettel a felsőoktatásra Dr. Hollós Sándor nov. 14.
Lelkésztestületi ülés Ramocsaháza, március 27.
1 1 1.
Tudatos teremtő vagy öntudatlan ősforrás?
A főútvonal szerepe A főútvonalunk rendelkezik az ösztönös késztetések leküzdéséhez szükséges erővel Feladat: érzelmi távolságot tartani Támasz: amikor.
KULTURÁLIS ANTROPOLÓGIA IV.
„A kultúra azért különlegesen szép terméke az emberi viselkedésnek, mert egyedi és megismételhetetlen. Minden igaz közösség egyszeri jelenség. A kultúra.
Az emberi tanulás.
Társadalmi állapotrajzok konferencia
4. Elmefilozófia.
1. kísérlet Látható rezgések Fábián Orsolya. – gondolkodott Marci, amikor meglátta ezt a Különös szerkezetet a Csodák Palotájában… Hm… Vajon ez hogyan.
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
A feladatok szerepe Kaposi József.
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
A pszichikumról általában
Naturalista filozófia Avagy milyen állásponton lehetünk azzal kapcsolatban, hogy hogyan épül fel a világ? Sipos Péter Budapest, 2007 október 10.
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
Az élet igéje november „Aki szeret engem, megtartja tanításomat. Atyám is szeretni fogja őt, hozzá megyünk és benne fogunk lakni.” (Jn 14,23).
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Pszichológiai Ismeretek
LÉLEKVÁNDORLÁS Ahogy azt a védikus írások, és a vaisnava hagyomány tanítja.
7.Az elméleti redukció 1.A mechanizmus-vitalizmus vita –Szélesebb értelemben: redukálható-e a biológia a fizikára és a kémiára, vagy beszélhetünk-e autonóm.
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
A tanítás szolgálata GYHT2.. Tanítás Ismeret, tudás átadása; szokás, készség, magatartás elsajátíttatása (Magyar értelmező kéziszótár)
„Elmenve azután számot vetettem magammal, s úgy találtam, hogy ennél az embernél bizony bölcsebb vagyok. Mert valószínű ugyan, hogy egyikünk sem tud semmi.
Igazságügyi pszichiáter szerepe a büntetőeljárás rendőri szakában
Albert Einstein   Horsik Gabriella 9.a.
13K – Tárgyalási technikák – 2. előadás
Kutatásmódszertani dilemmák
Darwin egy megtervezett bolygón Tények és tévhitek.
Egyesített Egészségügyi és Szociális Intézmény Győr
Személyiségfejlődési zavarok
AZ MNKSZ RÉSZVÉTELE A „TRAME” PROJEKTBEN AZ EU / GRUNDTVIG FELNŐTTOKTATÁSI PROGRAM KERETÉBEN ( ) TAPASZTALATOK ÉS EREDMÉNYEK KONFERENCIA A self-narration.
Informatikai alapfogalmak
Információelmélet 8. 1 Eszterházy Károly Főiskola, Eger Médiainformatika intézet Információs Társadalom Oktató-
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
GÁVRILYUK ILONA. A KONFLIKTUS FOGALMA A „konfliktus” a latin confictus szóból származik, ami fegyveres összeütközést jelent, de a mindennapi szóhasználatban.
1 A fizika tanítása 3. lecke Az oktatási folyamat makro- és mikroszerkezete, óratípusok.
Startup felvásárlások multikulturális hátterének elemzése, avagy mesterséges intelligencia alapú ellenőrzőszámítás diszkriminancia-elemzéshez Barta Gergő,
ADAT – Információ – Tudás
Testi – Lelki – Szellemi összefüggések
A fizika mint természettudomány
Kockázat és megbízhatóság
III. Kérdések a teremtéssel és az anyagi világgal kapcsolatban
Kommunikáció típusai.
Túl a tanórán Művészetek és a fejlődő, kibontakozó ember
Előadás másolata:

Isvara Krisna dász / Tasi István Létkérdés Konferencia 2005 Van-e lélek? Mi a lélek? Isvara Krisna dász / Tasi István Létkérdés Konferencia 2005

A tudat két definíciója  Az a tény, lelki élmény, hogy tudunk valamiről. (Magyar Értelmező Kéziszótár)  Képesség a viselkedés előre megtervezett irányítására, s az élmények közvetlen, személyes átélésére. (Pléh Csaba) Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

Eltérő tudatmagyarázatok A tudat az anyag (az agy) átmeneti terméke. A tudat anyagtalan, természetfeletti eredetű. Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

Az agyunk vagyunk? Tudományos dilemmák „Hogyan válik ki a tudat a tudat nélküli neuronokból?” (Buzsáki György, Magyar Tudomány, 2001/10) Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

A materialista feltételezés AGYMŰKÖDÉS  TUDAT Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

Létrejöhet-e tudat az anyagból? A testünket alkotó elemek tudatlanok. Létrejöhet-e tudat sok összekapcsolt tudatlan elemből? Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

Melyik az ok, és melyik az okozat? Egyidejű, egymással összefüggő jelenségek esetén tisztázandó… Melyik az ok, és melyik az okozat?

Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005 „Kénytelen vagyok azt feltételezni, hogy létünket két alapelemből kiindulva kell megmagyarázni. Az agy egy számítógép, és olyan valami programozza, ami rajta kívül van.” Dr. Wilder Penfield kanadai sebész, négy évtizednyi agykutatás után Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005 A dualista magyarázat TUDAT  AGYMŰKÖDÉS Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005 Különös jelenségek Halálközeli élmények, testenkívüliség Igazolt reinkarnációs emlékek Hiányos agy, ép elme Csak a testtől független tudat alapján értelmezhetőek. Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005 „Lehetséges volna, hogy a fizikai agytól elszakadó elme nem más, mint a lélek, amely tovább él a test végső pusztulását követően is, ahogy azt egyes vallási tanítások hirdetik? Ahogy én látom, ez az a leglényegesebb kérdés, amely a halálközeli élményekről szóló beszámolókkal kapcsolatban megválaszolásra vár.”   Michael B. Sabom: Emlékezés a halálra Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005 A védikus értelmezés A tudat a testben lévő lélekszikra jelenlétének a tünete. Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005

A transzcendentális, tudatos önvaló fogja fel a vele történő eseményeket

A személyiség szerkezete FINOMFIZIKAI TEST lélek hamis ego (ahankára) intelligencia (buddhi) FIZIKAI TEST (déha) elme (manasz)

Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005 A beszélgetés folytatódik… Van-e lélek? Mi a lélek? Létkérdés Konferencia 2005