Gyermekvédelmi tanácskozás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
A Családoktól tanulunk Kutatást végezte: Hegedűs Réka és Dávid Beáta 2005 Home-Start International Otthon Segítünk Alapítvány MTA Szociológiai Kutatóintézet.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Korai fejlesztés a bölcsődénkben
Szakmai Tanácskozás Miskolc
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
1 A gyermek- és ifjúságvédelmi intézményrendszer helye és szerepe a fővárosi oktatás rendszerében Fővárosi Pedagógiai Napok Modellváltás a fővárosi intézményrendszerben.
Gyermekvédelem a védőnői munkában
GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Gyermekvédelmi alapellátás
Mentorszülők – mentőszülők autizmusban
Gyermekvédelmi rendszer jogi háttere
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
Bölcsőde – óvoda közös intézményként történő működtetése
Veszélyeztető magatartás gyanúja  időnként előforduló, enyhébb jelenségek  rizikó tényezők  háttérben inkább a szülők tájékozatlansága áll.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Törvényi változások a gyermekvédelemben (T/9318)
„BIZTOS KEZDET” / „SURE START” / modell program
CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT EGER
Velünk egy jobb világért! II. Országos Módszertani Konferencia Szükség szerinti teljes körű ellátás, és a Térítési díj dilemmái.
© Reménység Nevelőszülői Hálózat, Dél-Dunántúl
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
Csapatban a szakmával „Csapatjátékosok”
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
A mai magyar gyermekvédelmi rendszer
Győr Megyei Jogú Város Önkormányzata Családsegítő Szolgálat Gyermekjóléti Központja.
Családi napközi.
Anya – gyermek kapcsolata
Workshop A gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET TÁMOP /1-2F MENTORTANÁRI ÉRTEKEZLET A MENTORTANÁROK TEVÉKENYSÉGE JANUÁR
772 család 1559 gyerekéből A Fióka 2006-ban Alapellátott: 238 családból 578 gyerek Védelembe vett: 41 családból 69 gyerek Ideiglenes elhelyezés: 3 családból.
Konfliktusfelismerés fáziskéséssel (meghalljuk-e a másik vészjelzéseit…)
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Szociális regiszter publikus felület használata
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
II. Kerületi Védőnői Szolgálat gyermekvédelmi tevékenysége
Gyermekvédelem kontra családvédelem
Szociális helyzet a Pogányvölgyben 2011 június 17.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
Helyi Esélyegyenlőségi Program Nők munkaerő piaci helyzetfelmérése Bükön 2014.augusztus 27.
A befogadó kisgyerekkori fejlesztés szakpolitikai kihívásai és megoldásai A Biztos Kezdettől a gyermekvédelmi gondoskodásig 25 éves az ENSZ Gyermekjogi.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Speciális gyermekvédelem
Szociális háló Készült a suliNova Kht. megbízásából.
Bentlakásos intézményi ellátás elkerülését célzó szolgáltatások TÁMOP /1. Marcali Kistérségi Többcélú Társulás Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
Iskolapszichológus protokoll – vitapontok, dilemmák és megoldási javaslatok 2. N. Kollár Katalin és Martonné Tamás Márta március 22.
Interprofesszionális együttműködés a gyermekvédelemben Az elhelyezési értekezlet.
A KORAI FEJLESZTÉS LEHETŐSÉGE A DUNAÚJVÁROSI JÁRÁSBAN
Készítette: dr. Retkes Zita.  Jogviszonyok a családban  Az állam szerepe és feladata  Ombudsmani tevékenység a családot érintően  Civil jogvédelem.
Zánka A 15/1998. (IV. 30.) NM rendelet 9.§ (5) alapján: Az éves szakmai tanácskozást minden év február 28-áig kell megszervezni, és arra.
1 Szociális, gyermekjóléti és gyermekvédelmi szolgáltatások, intézmények ágazati azonosítója, országos nyilvántartási rendszere Szociális regiszter publikus.
1 Az alapellátás és a szakellátás kapcsolata, közös feladatok, célok Gyermekjóléti Szolgálatok Országos Konferenciája Budapest, 2007.szept Gulyásné.
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
A gyermekjóléti szolgáltatás és a Szécsényi Gyerekesély Program kapcsolata Varsány községben Nagyné Mákos Izolda Családgondozó, Varsány.
Szakszolgálati feladatellátás a JNSZMPSZ Kunhegyesi Tagintézményben
Ágazatközi együttműködés
Területi alapú célzás a szociálpolitikában
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Szociális regiszter publikus felület használata
Kisgyermekes Anyukáknak, Apukáknak
ÉVES GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Csókay László KPSZTI április 13.
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Gyermekvédelmi tanácskozás 2014.03.24. Beszámoló a II. kerületi bölcsődékben tapasztalható gyermekvédelmi problémákról

Bemutatkozás 6 önkormányzati bölcsőde – 444 férőhellyel Ebből 390 alapellátási férőhely 54 bölcsődei szolgáltatás 6 magánintézmény 204 férőhellyel 14 családi napközi 92 férőhellyel

Problémák a bölcsődei ellátással kapcsolatban Túl magas a jelentkezők száma, nem tudunk minden igényt kielégíteni A jelentkező családok magas lakástörlesztésre, rossz szociális körülményekre hivatkoznak Csökken a család életszínvonala, ha a mama nem tud visszamenni dolgozni Sok a nagycsaládos, a gyermekét egyedül nevelő szülő Sok család küzd komoly nevelési problémával, megnőtt a támogatásra, pszichés kezelésre szorulók száma

Kedvezményben részesülő családok száma 2013-ban Rendszeres gyermekvédelmi kedvezményt kap: 16 3 vagy több gyermekeket nevel: 41 Tartósan beteg: 9 Méltányossági kedvezmény: 22

A Gyermekjóléti szolgálattal kapcsolatos esetek „nincs sok közös dolgunk” 1. eset: szülők válnak, anya depressziós, de a gyermek jól ellátott. Gyjsz. látókörében van a család, egyszer volt közös megbeszélés a bölcsődei gondozónőkkel 2. eset: szülési pszichózis kapcsán került egy kisfiú a bölcsődébe védőnői javaslatra. A Gyjsz. munkatársa a beszoktatás kezdetétől folyamatos kapcsolatot tart a bölcsődevezetővel, közösen mennek a családdal a korházi esetmegbeszélésre, házi gyermekfelügyelő segít a mamának a bölcsődéből hazavinni a kisfiút, hogy a papa dolgozni tudjon

A Gyermekjóléti szolgálattal kapcsolatos esetek 3. eset: édesanyánál mentális retardáció tapasztalható, felügyelet, irányítás mellett képes egyszerűbb feladatokat ellátni, de egyedül nem lehet a gyerekeket rábízni. Házi gyermekfelügyelő segít ebben, a családgondozó gyermekorvost „kerített”, hetente többször telefonál, látogatja a bölcsődét 4. eset: gyermekotthonból „gondozta” haza a családgondozó a gyermeket. Ezt csak a szülőtől tudjuk, a Gyjsz. nem jelezte, de nem is volt probléma a kicsivel és a családdal 2 gyermek családgondozása megszűnt a bölcsődei tartózkodása alatt, egy esetben pedig a családból való kiemelésre került sor. Mindkét helyzetben a családgondozóval telefonos és személyes kapcsolattartás is történt

Együttműködés jellemzői Gyjsz. kezdeményez telefonon vagy írásban, jelzi a felvétel szükségességét A bölcsőde a jelzésre reagál (záros határidőn belül megtörténik a gyermek felvétele Gyjsz. látogat, érdeklődik A bölcsőde tájékoztatást ad (pedagógiai szakvélemény, szóbeli)

Együttműködés jellemzői A bölcsőde sok esetben megoldja a problémákat. DE!

Dilemmák Érzelmileg labilis mama, fejlesztésre szoruló kisgyermek. A gyógypedagógus pszichológusi segítséget javasol a mamának, aki a 3. alkalom után úgy gondolja, nincs szüksége sem a pszichológusra, sem a gyermekének gyógypedagógusra Gyógypedagógusi javaslatra a gyermeket szakértői bizottsághoz kellene vinni. A mama inkább kiíratja a kicsit a bölcsődéből A gyermek agresszív a csoportban, de ha hirtelen mozdulatot tesznek a közelében összerezzen, behúzza a nyakát, magától sarokba áll. A mama elmondása szerint a magánbölcsődében ez volt a szokás.Külső nyomok nem láthatók rajta

Dilemmák A gyermek egy szobában és egy ágyban alszik a mamával és a barátjával. A lakásban tömény a cigarettafüst SNI-s gyermek esetében a család nem együttműködő. A megkezdett önállósodási törekvések nem folytatódnak otthon. Orvosilag igazolt ételallergiás gyermek otthon a szülő elmondása szerint a diétát otthon nem tartják. A gyermek sem szomatikusan, sem pszichésen nem fejlődik

Dilemmák Jómódú család gyermeke rendezetlen, piszkos, biztonságot veszélyeztető környezetben nevelkedik. Felmerül a „minőségi éhezés” gyanúja, rendszeres a hiányzás A gyermek nem elhanyagolt, de a megfelelő gondoskodás minden területen elmarad a kívánatostól. Bizonytalanság jellemző a gyermekkel kapcsolatos valamennyi tevékenységre.

Dilemmák Egyedülálló, külföldi anya neveli gyermekét. A kislány beszédfejlődése jelentősen elmaradott a korához képest. A mama többszöri kérésre sem viszi el gyermekét vizsgálatokra (hallás, pszichológiai), noha ígéretet tesz arra. HOL VANNAK A MI KOMPETENCIA HATÁRAINK, HOL KELL LÉPNÜNK A GYJSZ. FELÉ????