A tanulók fizikai állapotának mérése Fittségi tesztek

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Régi Új lehetőségek a mindennapos testnevelés oktatásában
Advertisements

A Marfan szindróma szövődményeként kialakuló gerincferdülés esetén, illetve annak megelőzése érdekében alkalmazható gerinctorna.
Kölyök atlétika/ Kid’s Athletics
Juhász Zsolt őrnagy MH Honvéd Egészségügyi Központ,
BALOGH GÁBOR Magyar Diáksport Szövetség Elnök
Mindennapos testnevelés a köznevelési törvény tükrében
Kovássy Kata (CX4Z5C) Rekreáció MSc I. évfolyam
Az úszó technika,állóképesség és hajlékonyság kialakítása és szerepük a sportágban Virth Balázs 2013.
GYŰRŰ ALAPELEMEK OKTATÁSA
Utánpótlás erőnléti edző feladatai:
Humánkineziológia szak
Kutya és macska rögzítése
Mindennapi testmozgás és egészség
A gimnasztika szaknyelve
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Méltányossági elvek a közoktatásban
Az elhízás.
Sportági mozgásformák gyűjteménye
FUNKCIONÁLIS ANATÓMIA 1.
A gyógytestnevelés, és annak mozgásanyaga
Gimnasztika Ureczky Dóra.
Alapfogalmak a gimnasztikai gyakorlatok szakleírásához
Ugródeszka használata
NYÍREGYHÁZI FŐISKOLA FEIGEL ATTILA JUHÁSZ FERENC MUSZKA ATTILA
Természetes gyakorlatok
TÁMASZUGRÁSOK OKTATÁSA 2012.
Kézenátfordulás előre-hátra oktatása
Emelés fejállásba és kézállásba kísérletek
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
A gyakorlatok izomhatásai Gyakorlatvezetési módok
SBANTA 2143 H.Ekler Judit.
Testnevelés tantárgypedagógia, 4. ea.
Helytelen testtartás.
Dinamika.
Középpontban a fejlődés
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés
Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.
Tóth Zoltán MDSZ alelnök - Stratégiai Bizottság elnöke.
ÖSSZEFOGLALÓ április 24.. A Magyar Atlétikai Szövetség második alkalommal rendezte meg a Hozd mozgásba a családot! Sport és Egészségnapot a Puskás.
Mindennapos testnevelés…
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
Brassói Sándor főosztályvezető
Kondicionális képességek fejlesztése
Izomrendszer – systema musculorum
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
ROM GYAKORLATOK Testrész Izület típusa A mozgás típusa
NYME ACSJK Egészség-tudományi Laboratórium
NETFIT® Nemzeti Egységes Tanulói Fittségi Teszt mdsz
Hajlékonyság.
Jó játék a mozgás !.
A funkcionális tréning jelentősége és alkalmazása a kosárlabdában
Variálható Sport Létra 3D a kosárlabdázók fejlesztésében
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
Az ember izomzata 8. osztály.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
A koordinációs képességek felosztása és fejlesztési lehetőségei
Nemzetközi Közszolgálati Egyetem Rendészettudományi Kar
Karhelyzetek, karmozgások
Általános iskola eredménye, értékelése
Légutak Szerzők: Marsi Zoltán, Dr. Mártai István
Testnevelés, mozgás, sport szakmai munkaközösség
SZENZOMOTOROS KÉPESSÉGEK /neuropszichológiai tulajdonság: érzékelés és mozgás egységes működését biztosítja/ PSZICHOMOTOROS KÉPESSÉGEK /a mozgás kivitelezését.
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
Egészséges élet – egy életen át II.
Alkalmasság- vizsgálatok a Magyar Honvédségben
Izomrendszer.
I Z OMR E N D SZE R.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2017)
Előadás másolata:

A tanulók fizikai állapotának mérése Fittségi tesztek Dr. Koltai Miklós

Mit értünk fittség alatt? Fittségen olyan testi-lelki állapotot értünk, amelyet magában foglalja az egészséges létezés és a jó közérzet stabil megtartását. A fittség azt is jeleneti, hogy a testünket teljes munkára kész állapotban tartjuk. A fitt egyén a fokozott, fizikai, szellemi munkához és a lelki vagy társadalmi megterhelésekhez jól tud alkalmazkodni. (F. Mérei I)

A tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérése 20/2012. (VIII A tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérése 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet 81. § (1) Az iskola a pedagógiai programjában meghatározott mérési időszakban és mérési módszer alkalmazásával tanévenként, valamennyi évfolyamára kiterjedően, a nappali oktatás munkarendje szerint felkészülő tanulók részvételével megszervezi a tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérését, vizsgálatát. A mérés, vizsgálat lefolytatható egyszeri alkalommal és megszervezhető legfeljebb két hónapig terjedő időszakra is. A tanulók fizikai állapotának és edzettségének mérését, vizsgálatát az iskola testnevelés tantárgyat tanító pedagógusa végzi. (2) Az (1) bekezdés szerint lefolytatott mérés, vizsgálat eredményeit a vizsgálatot végző pedagógus a mérésben érintett tanulónként, osztályonként és évfolyamonként rögzíti, az eredményeket a testnevelés tantárgyat tanító pedagógusokkal közösen elemzi és meghatározza a tanuló fizikai fejlődése szempontjából szükséges intézkedéseket.

EUROFIT TESZTEK Egyensúly teszt - Általános egyensúly Lapérintés - A végtagmozgás gyorsasága Ülésben előrenyúlás - Hajlékonyság Helyből távolugrás - Exploziv erő Kézi szorítóerő - Statikus erő Sit-up teszt, felülések - A törzs ereje (hasizom erő-állóképesség) Függés hajlított karral - Funkcionális erő (a kar és a váll izomerő állóképessége) 10 x5 méteres ingafutás - Futási sebesség, fürgeség Állóképességi ingafutás - Kardio-respiratorikus állóképesség. Antropometriai mérések Testmagasság, testsúly, bőrredők (tricepsen, bicepsen, lapocka alatt, csípőn)

HUNGAROFIT (4+1, 6+1) Az alsó végtag dinamikus erejének mérése - Helyből távolugrás, páros lábbal (m). A kar-, a törzs-, a lábizmok együttes dinamikus erejének mérése - Lökés egy kézzel dobóterpeszből az ügyesebb kézzel, tömött labdával (m) (12 éves korig 2, a felett 3 kg). A vállövi és karizmok erő-állóképességének mérése - Fekvőtámaszban karhajlítás- és nyújtás folyamatosan, kifáradásig (db) (Maximális időtartam: nők 1,5 perc, férfiak 4 perc) A váll- és a törzsizmok dinamikus erejének mérése - Tömött labdavetés (dobás) két kézzel, a fej fölött hátra (m). (12 éves korig 2, a felett 3 kg). A hátizmok erő- állóképességének mérése - Hasonfekvésből törzsemelés és - leengedés folyamatosan, kifáradásig (db) Max. 4 perc A hasizmok erő-állóképességének mérése - Hanyattfekvésből felülés és visszaereszkedés, folyamatosan, kifáradásig (db) Max. 4 perc. Az állóképesség - 12 perc, 6 perc, 2 mérföld, 2000m futás

Magyar Diáksport Szövetség ORSZÁGOS ISKOLAI FITTSÉGMÉRÉSI KUTATÁS Tesztek Hasprés - a hasizomerő és –erőállóképesség vizsgálatára Törzsemelés - Törzsmerevítő izmok ereje és nyújthatósága 90° karhajlítás-karnyújtás fekvőtámasz helyzetben - A felsőtest izomereje és erőállóképessége Kézi szorítóerő mérése - Statikus erő Helyből távolugrás - Láb robbanékony ereje Módosított előrenyúlás teszt – Hajlékonyság 20 méteres állóképességi ingafutás - Aerob kapacitás Testtömeg-index, bioimpedancia-analizátor, csípő-derék arány

Tesztek a különböző mérési rendszerekben   EUR HUN MDSZ 1 EGYENSÚLY TESZT X 2 LAPÉRINTÉS 3 ÜLÉSBEN ELŐRENYÚLÁS 4 HELYBŐL TÁVOLUGRÁS 5 KÉZI SZORÍTÓERŐ 6 SIT- UP TESZT, FELÜLÉSEK 7 FÜGGÉS HAJLÍTOTT KARRAL 8 10 X 5 MÉTERES INGAFUTÁS 9 ÁLLÓKÉPESSÉGI INGAFUTÁS 10 LÖKÉS EGY KÉZZEL 11 TÖMÖTTLABDA DOBÁS HÁTRA 12 TÖRZSEMELÉS 13 20 MÉTERES ÁLLÓKÉPESSÉGI INGAFUTÁS 14 12 PERC, 6 PERC, 2 MÉRFÖLD, 2000M FUTÁS

Hasizom Eurofit Hungarofit MDSZ térd 90 fok a lábak rögítése nélkül a lábfejeket felteszi a bordásfalra, vagy a tornazsámolyra, vagy a talajra. kifáradágsig, max 4 perc MDSZ hasprés térd 145 fok 1 hasprés 3 sec, CD által diktált tempóban, kéz előretolása 11,5 cm széles csíkon, kifáradásig, max 75 db

Törzsemelés Hungarofit MDSZ Hasonfekvésből törzsemelés és - leengedés folyamatosan, kifáradásig (db) Max. 4 perc A gyakorlat végrehajtása 4 ütemben 1. ü: törzs - és tarkóra tett karemelés , 2. ü: karleengedéssel könyök érintés az áll alatt, 3. ü: könyökben hajlított karok visszaemelése oldalsó középtartásig, 4. ütem: törzs - és karok leengedésével kh. A lábakat nem szabad leszorítani! MDSZ Hason fekvésből a törzs felemelése a hátizmok működtetésével és a helyzet megtartása a távolság leméréséig (max. 30 cm). 2 mérés közül a jobb eredmény