Típushibák a Baross Gábor program pályázati felhívásaira benyújtott pályaművekben Veiszné Pásztor Adrien Pályázati információs.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Baross Gábor Program 2009 a regionális innováció támogatásáért
Advertisements

Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Aktuális pályázati lehetőségek
A as időszak jelenlegi pályázati lehetőségei Dr. Körtvélyesi Katalin 20/
TISZATÉR LEADER EGYESÜLET célterületei és eljárásrend 2011.
Akkreditációs Felhívás Tanácsadók részére Tapasztalatok.
Beruházási projektek dokumentációja
Gazdaságfejlesztési pályázatok 2009, 1.kör Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Pannónia Kincse LEADER Egyesület május 21. Pannonhalma A mikrovállalkozások létrehozására és fejlesztésére nyújtandó támogatások részletes feltételeiről.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Az Európai Területi Társulások évi támogatására kiírt pályázat (A pályázat kódja: ETT-14) Szilágyi Orsolya Támogatási Főosztály Közigazgatási és.
Leggyakoribb hibák a KMH pályázatokban
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
KÖZOP eljárásrendek március 2. után
Európai Uniós pályázatok
Információs nap Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért Támop /2 Közösségi felzárkóztatás a mélyszegénységben élők integrációjáért.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
Pályázati lehetőségek Unio Tender Europa Kft.. Általános szabályok Társfinanszírozás Közép-Magyarországi régió: Budapest, Pest megye Konvergencia régiók:
Európai Uniós pályázatok
Pénz, piac és partnerség Túlélés és fejlődés a közösség részeként április 24. Budaörs.
Közép-Európai Innovációs Központ – Forrás Informatika Kft. Ágazati Kutatás – Szoftverfejlesztés Május 17. Eger Tóth András Senior Projekt Menedzser.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
EUREKA - eConTec EUREKA: EU piacorientált K+F együttműködés Versenyképesség növelése az ipari és a technológiai kutatások koordinálásával.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
EU-s pályázatok írása és módszertana
Nemzeti Fejlesztési Terv Civil szervezetek infrastrukturális feltételeinek javítása.
Regionális jelentőségű klaszterek közös beruházásainak támogatása, szolgáltatásainak kialakítása, fejlesztése ÉMOP – 2007/1.2.1 TERVEZET.
A Pályázatfigyelés szakmódszertana
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
Európai Visszatérési Alap évi / évi allokáció szeptember 26.
Európai Menekültügyi Alap évi allokációja SZAKMAI RÉSZ Pályázható célkitűzések és tevékenységek Célcsoportok Változások A pályázók tájékoztatása,
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
EGY SIKERES PROJEKT ISMÉRVEI ÖTLETTŐL A MEGVALÓSULÁSIG Vendler Balázs, ügyvezető.
Környezetvédelmi pályázatok a GOP-ban PÁTOSZ workshop április 21. Kovalszky Dóra, NFÜ GOP IH.
Projekt tervezés és megvalósítás. Az üzleti projektek és a támogatási rendszer április 20.
E-számlázáshoz és e- dokumentumkezeléshez kapcsolódó pályázat a Támpont – Mester Kft. segítségével.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
IDMSYS projekt GOP Akkreditált innovációs klaszterek közös technológiai innovációjának támogatása, GOP pályázati ablak A.
Gergely László Nemzeti Információs Infrastruktúra Fejlesztési Intézet
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
Költségvetés ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE. Költségtervezési alapfogalmak A kedvezményezettek finanszírozási funkciói –Költség- és forrástervezés –Pályázat kidolgozása.
- Regisztrációs útmutató - Participant Portal (URF)
A Vidék fejlesztésének lehetőségei a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP Keretében) Előadó: Veres Marianna Pályázat és Projektmenedzser.
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
2011. évi Kereskedelemfejlesztési pályázat Düh Gergely tanácsadó Ügyfélszolgálati és Stratégiai Elemző Osztály 2012.február 20.
Hazai pályázati lehetőségek a vállalkozások innovációs törekvéseinek segítése érdekében Jámbor Anita, pályázatkezelési koordinátor.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
Hazai pályázati lehetőségek a vállalkozások innovációs törekvéseinek segítése érdekében Jámbor Anita, pályázatkezelési koordinátor Szekszárd,
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
Salgótarján, május 19.. Pályázók köre: kisvállalkozások Támogatható tevékenységek és a támogatás mértéke: -Projektötlet minősítése – max. 3 millió.
Kapacitásbővítő, jelenlegi pályázati lehetőségek
Pályázati információs nap Június 15.
Innovációs célú nemzeti és regionális szintű pályázati források
Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési Egyesület
LEADER pályázati lehetőségek az Innovatív Dél-Zala Helyi Akciócsoport területén önkormányzati szféra számára Kulcsár Norbert, Innovatív Dél-Zala Vidékfejlesztési.
Badak Béla okl. könyvvizsgáló
Lorem ipsum.
Barcsák Marianna KPSZTI
SZÉCHENYI PROGRAMIRODA
K+F+I Tevékenységek fejlesztése Debrecen,
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Előadás másolata:

Típushibák a Baross Gábor program pályázati felhívásaira benyújtott pályaművekben Veiszné Pásztor Adrien Pályázati információs nap Debrecen, 2009, szeptember 24.

| június 21. Jogszabályi keretek (1) A Kutatási és Technológiai Innovációs Alapról szóló évi XC. tv. meghatározza, hogy a Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból milyen tevékenységek támogathatóak (8. §). A Kutatási és Technológiai Innovációs Alapból nyújtott állami támogatások szabályairól szóló 146/2007 (IV. 26.) Korm. rendelet meghatározza, hogy a versenyszférában felhasználó szervezetek milyen eszközökkel támogathatóak, és a támogatást milyen feltételekkel vehetik igénybe. A két szabályozás közös halmazát a 146/2007 Korm. rendelet 3. §-a tartalmazza.

| június 21. Jogszabályi keretek (2) Az EK-t létrehozó Szerződés 87. cikkének (1) bek. az állami támogatásokról. 2006/C 323 sz. keretszabály: A Kutatás Fejlesztési Inrastruktúrához (KFI) nyújtott állami támogatások közösségi keretrendszere: az állami és nem állami támogatások alkalmazásának feltételeiről szól: A támogatás - a támogatást igénybevevő szervezet jogállásától és finanszírozási módjától függetlenül - állami támogatásnak minősül, ha a támogatást a verseny-szférában tervezik igénybe venni, vagy a projekt eredményét üzleti tevékenység keretében tervezik hasznosítani. Az állami támogatásnak nem minősülő támogatás klasszikus esete pl.: ha a projekt eredményét vagy az eredmény értékesítéséből származó bevételt közhasznú tevékenység keretében hasznosítják, pl. oktatás, kutatás, a kutatási eredmény közkinccsé tétele.

| június 21. Az esendő pályázó Nem olvassa el a pályázaton való részvétel szabályait tartalmazó és a pályamű összeállítására vonatkozó útmutatókat. Elolvassa, de nem érti. Csak azt olvassa ki belőle, ami számára kedvező, a reá vonatkozó korlátozásokat észre sem veszi, vagy szándékosan figyelmen kívül hagyja. Rábízza magát a pályázatíróra, aki gyakran ugyanazokat a hibákat követi el, mint a pályázó.

| június 21. Tipikusan elrontott K+F eszközbeszerzési-beruházási projektek Jószándékú félreértés: - A vállalkozás (nem K+F szolgáltató) saját kivitelezésű K+F projektjéhez tervezi a csak kutatáshoz használható eszköz beszerzését. Nem ide, hanem a termékfejlesztést támogató pályázatra kellett volna benyújtania a projektjavaslatot! Tudatos félreértés: - A vállalkozás (nem K+F váll.) termelőeszköz beszerzését tervezi, de azt K+F eszköznek állítja be, amelyre, úgymond, a saját kivitelezésű K+F projekt megvalósításához van szüksége (pl. a prototípus előállításához szükséges berendezés beszerzése). Eszközbeszerzésnek álcázott kereskedelmi ügylet: - Magát K+F szolgáltatónak beállító vállalkozás más telephelyén valósítaná meg a „K+F beruházást”. Pl. „megújuló energiaforrásokkal” fűtött házi úszómedence felszerelése „K+F eszközökkel” (napkollektor, napelem, szélkerék).

| június 21. Termékfejlesztési projekt A pályázó az elérhető támogatás mértékének (támogatásintenzitás) maximalizálására törekszik: - Kísérleti fejlesztési feladatot alapkutatásnak vagy ipari kutatásnak minősít. Bonusz % pontok szerzése (+15 %): Alvállalkozói kapcsolatot tényleges kutatási együttműködésnek (kutatási konzorcium) tüntet fel. A marketing akciót a kutatási eredmény közkinccsé tételeként állítja be.

| június 21. A részeges szőlőbogár esete A projekt célkitűzése: Szelektív hatóanyag kifejlesztése a szőlőbogár kártételének megelőzésére. Alapkutatás: A szőlőbogár természetrajza, egyedfejlődésének, szaporodási, táplálkozási, áttelelési stb. szokásainak leírása. Költségigénye: egy egység Ipari kutatás: A szelektíven ható molekula kiválasztása és annak a meg- határozása, hogy az egyedfejlődés melyik fázisában kell bevetni. Költségigénye: 5-10 egység Kísérleti fejlesztés : A hatóanyag ipari méretekben történő előállítási technológiá- jának kifejlesztése, a csomagolás kifejlesztése, a dozírozás meghatározása, a használati utasítás elkészítése Költségigénye: egység

| június 21. Példa a jellemzően túlzó költségvetésre a támogatási intenzitás megnövelése érdekében A projekt célja pl. a : Döntéstámogatási rendszer fejlesztése (Kisvállalkozás, ipari kutatás 50% + 20%= 70 % + 15 %, de a disszemináció max. 80 % lehet.) Költségvetés: Adatgyűjtő front fejlesztése - 80 % ipari kutatás, 39 millió Ft; Adattár kialakítása - 80 % ipari kutatás, 39 millió Ft; Döntéstámogató fejlesztése - 80 % ipari kutatás, 21 millió Ft; Térinformatika adaptálása - 80 % ipari kutatás, 18 millió Ft; Optimalizálás - 80 % ipari kutatás, 3 millió Ft; Szembeötlő a pályázó törekvése a nagyobb támogatás elnyerésére, holott alapvetően 100 %-ban kísérleti fejlesztésről van szó, mert minden fejlesztési feladat a késztermék vagy a késztermék elemeinek létrehozására irányul. ITT a disszemináció ténylegesen marketing.

| június 21. A tipikusan elhibázott célkitűzés Kiragadott példák: 1.A projekt leírásából kiderül, hogy egy „pizza sütöde” beruházásról van szó, ami nyilvánvalóan nem támogatható az Alapból. Ravasz – mintaüzemnek eufemizált sütöde. 2.Új, műanyag nyílászáró elemek termékfejlesztéséhez kapcsolódó eszközbeszerzés. Ha ez K+F eszköz, akkor a másik felhívásra kellett volna benyújtani, de gyanítható, hogy gyártóeszköz beszerzéséről van szó, így ez a beszerzés az Alapból nem támogatható. 3. Tipikus hiba: Nincs üzleti elképzelés, fejlesztés az íróasztalfióknak készül. – Nem a pályázó tervezi hasznosítani a fejlesztés eredményét, mindössze felkínálja egy feltételezett vevőkörnek – általában önkormányzatoknak, iskoláknak. Pl. az előzőekben említett döntéstámogató rendszer.

| június 21. Típushibák a benyújtott pályázatokkal kapcsolatban 1. Beazonosíthatóság alaki és formai hibái: • Borítékon nem szerepel az azonosító • Nem a pályázó cég (hanem a pályázatíró) címe szerepel a borítékon • Címlap hiányzik - hiánypótlás Pályázati csomag összeállításának formai és tartalmi hibái •Hiányoznak oldalak •Nincsenek aláírva oldalak – hiánypótlás elegendő, egyes esetekben (pl. nyilatkozat) elutasítás

| június 21. Típushibák a benyújtott pályázatokkal kapcsolatban 2. Pályázati csomag összeállítása – elutasítás az alábbiak esetében: •ÁFA! Leggyakoribb probléma!!! Nem egyezik a nyilatkozattal, a pályázó nem jól tölti ki az űrlapot •Munkatervből hiányzik a részfeladatok listája táblázat •Nem elszámolható tevékenységeket jelöl meg a részfeladatok listájában •Nem elszámolható költséget jelöl meg a 12., 22. űrlapon (ez az új űrlapoknál nem lehetséges, mert hibát jelez a rendszer- értesítés) • De minimis támogatást nem jelöli az űrlapon Gazdasági adatok (általában elmúlt két év) – évi pályázatoknál már csak a pályázati űrlap 21. (21l) sorain kell kitölteni – ellenőrizhető, a későbbiekben szankcionálható!

| június 21. Típushibák a benyújtott pályázatokkal kapcsolatban 3. Jogosultsági probléma elutasítás az alábbiak esetében: • Nehéz helyzetben lévő vállalkozás nyújtja be a pályaművet • Adott pályázatra nem pályázhat - pl. Eszközbeszerzésnél konzorcium nem pályázhat –> nem szerepel a támogatásra jogosultak körében – 21. űrlap B1 melléklet: GFO kód (lista alapján) – nem mindent enged be a rendszer (beállítás!- hibaüzenet)

| június 21. Típushibák a benyújtott pályázatokkal kapcsolatban 4. A költségvetés hibái I: •Az adatlapban szereplő költség tábla és a részfeladatok listája/részletes költségtábla nem volt összhangban, se az időpontok, se a költségek tekintetében. •Az előleg a támogatási összeg 90%-a, nem pedig a teljes projekt összköltségének a 90%-a. •A támogatási összeg utolsó 10%-a csak a záró beszámoló elszámolása után folyósítható. •A belső arányokat – maximum korlátokat- nem tartották be.

| június 21. Típushibák a benyújtott pályázatokkal kapcsolatban 5. A költségvetés hibái II: •A betervezett költségeket sokszor nem jó költségsorra sorolták be. •A támogatási intenzitást konzorciumi partnerenként ki kell számolni. •A hiánypótlás során a belső arányokat át kell számolni, mert a hiánypótlás során módosulnak a költségek és ezáltal a belső arányok is változnak. •A kísérleti fejlesztés és az ipari kutatás arányait nem megfelelően határozták meg.

| június 21. Típushibák a benyújtott pályázatokkal kapcsolatban 6. •A munkaszakasz fogalmát nem jól értelmezték. •Ki lehet a konzorcium vezetője? •A pályázatot elektronikusan is el kell küldeni az és az címekre. •Az elektronikusan elküldött fájl nem megnyitható, jelszót kér.

| június 21. Új pályázati követelmények •Indikátor űrlap - címre kell A projekt futamideje alatt ugyanezt az elektronikus űrlapot alkalmazzuk –> nyomonkövethető, hogy a pályázatban vállalt célérték mennyiben teljesül <– szankciók (támogatási szerződésben)! Az útmutatóban előírt indikátor célértékek vállalása nem teljesül –> formai hibának számít – elutasítás! •Közpénzekből nyújtott támogatások átláthatóságáról szóló adatszolgáltatás – tv. által előírt kötelezettség – ellenőrzés a Nyilatkozatokban tüntetik fel (választható): - APEH köztartozásmentes adózói adatbázisban szerepel vagy - benyújtja a köztartozásmentességet igazoló, 30 napnál nem régebbi közokiratot.

| június 21. Köszönöm a figyelmüket!