A reklamációs szabályok változása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
Advertisements

Webshopok+jogi megfelelőség
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Az artista sem ugrik védőháló nélkül avagy miben segíthet a jog ?
RENDELÉS, VEVŐKISZOLGÁLÁS, E - BUSINESS
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
Minőségtanúsítás és tájékoztatás a minőségről
Alapfogalmak (fogyasztó, jótállás, szavatosság, 72 órás cseregarancia)
TÁMOP JÓTÁLLÁS ÉS SZAVATOSSÁG Előadók: DR. PALOTAI FERENCNÉ, az OFE Baranyai megyei elnöksége és a Baranya megyei Békéltető Testület tagja,
Szavatosság, jótállás, termékfelelősség
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
A fogyasztói jogviták rendezésének alternatív fórumai, a békéltető testületi eljárás jellegzetességei Dr. Baranovszky György elnök BKIK mellett működő.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
CHSH Dezső Dr. Dezső A közbeszerzési törvény gyakorlati alkalmazásának tapasztalatai és a közbeszerzési törvény.
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztóvédelmi szabályozás rendszere Fogyasztóvédelmi törvény (1997. évi CLV. törvény) 10 fejezetből áll: pl.: -fogyasztók életének, egészségének,
A fogyasztók tájékoztatása
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Általánosságban A kötelezett helytáll azért, hogy a termék vagy szolgáltatás 1. megfelel a minőségi követelményeknek,
© dr. Horváth Zsófia – Ujváriné dr. Antal Edit. Üzlethelyiségen kívül kötött szerződés Szabályozás 85/577/EGK tanácsi irányelv 370/2004. (XII.26.) Kormány.
Webshopok nemzetközi ügyleteinek adótervezése Mihály Péter
Gazdasági kihívások az egészségiparban; Budapest, január Csatlakozás az Európai Unióhoz: iparjogvédelmi hatások az egészségiparban Ficsor Mihály.
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Polgári jog Szerződések joga évi IV. törvény:
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Kereskedelmi levelezés
Üzleti Jog II. 9. Előadás A szerződéskötés sémája Szerződés módosítás
Kötelem – szerződés A szerződési jog jellemzői
KÖZBESZERZÉSEK ELLENŐRZÉSE
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
2014. november Rendek Tímea
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
RWE Power AG Lorsee/TR BudapestSEITE 1 „Szociális párbeszéd“ RWE Power AG Wolfgang Lorsee A Központi Üzemi Tanács elnökhelyettese.
Jótállás. Kisajátítás Építési jog április 3. Készítette: Dr. Pintér Szilvia.
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
A SZAVATOSSÁGGAL, JÓTÁLLÁSSAL KAPCSOLATOS FOGYASZTÓI KIFOGÁSOK INTÉZÉSE június.
Fogyasztóvédelmi Szakmai Fórum Tatabánya Készítette: Dr. Nagy Sándor KEM KH Fogyasztóvédelmi Felügyelőség.
A békéltető testületek hatékonyságának növelése – az egészségügyi szolgáltatással kapcsolatos panaszok gyakorlata január 20.
Békés Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály Fogyasztóvédelmi Osztálya dr. Pethő Hajnalka Katalin Gyomaendrőd, 2016.
Fogyasztói jogérvényesítési lehetőségek készítette: dr. Tulipán Péter.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
„Fogyasztói reklamáció, panaszügyintézés - avagy minőségi kifogás esetén a fogyasztói jogérvényesítés Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Műszaki.
Piacfelügyelet = Veszélyes termékek kiszűrése Az áruk és szolgáltatások biztonságosságával és megfelelőségével kapcsolatos ellenőrzési és felügyeleti feladatok.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, július 13. Előrehaladás a fogyasztóvédelmi ügyek területén első félévében.
Szavatossággal, jótállással kapcsolatos fogyasztói kifogások intézése, a gyakorlatban el ő forduló jogellenesen félrevezet ő tájékoztatások, az új PTK-nak.
Békés Megyei Kormányhivatal
A pénzügyi szolgáltatások közvetítőit érintő jogszabályi változások
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
A vásárlási döntés folyamata
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
Fogyasztói reklamációk (szavatosság, jótállás, termékszavatosság) Előadó: Lehotkai Péter.
Vásárlás az interneten
Tájékoztató az emelt szintű érettségi felkészítésről 10. évfolyam
ÉMI Kht. Mechanikai Tudományos Osztály
Nemzeti Élelmiszer Nyomon Követési Platform
Előadás másolata:

A reklamációs szabályok változása A KÉTÉVES SZAVATOSSÁG A reklamációs szabályok változása BIMEO Kft. 1047 Budapest, Baross u. 39. Tel. 272-0011, fax: 369-1058 E-mail: bimeo@bimeo.hu

Jogszabályi változások 2002. évi XXXVI törvény (XI.12.), amely a PTK szavatossággal kapcsolatos rendelkezéseit korszerűsíti összhangban az EU vonatkozó irányelveivel (a módosítás hatályos 2003. július 1-től) 49/2003 (VII.30.) GKM rendelet a reklamációs szabályok változásáról (a rendelet 2003. szeptember 1-től hatályos ) 1997. évi CLV törvény a fogyasztóvédelemről (a békélte-tő testületeket érintő módosítás hatályos 2003. július 1-től) 4/1978 BkM és az azt kiegészítő rendeletek (a reklamációs ügyintézésről) 2003. szeptember 1-én hatályukat vesztik BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Miről célszerű beszélgetnünk? A szerződésekről. Az eladás – mint szerződés realizálása. Módosulások a „minőség” meghatározásában Szavatosság – jótállás (garancia): azonosságok, eltérések Az új szavatossági szabályok A szavatossági szabályok eltérései a fogyasztói szerződések és a cégek közötti szerződések esetén Változtatni kell a fogyasztói tájékoztatás gyakorlatán Bonyolítási kérdések Mi kell ahhoz, hogy a reklamáció terén normalizálódjon a helyzet Magyarországon? Milyen segítség kapható ehhez? BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

A szerződésekről Mi a szerződés? Mit, mennyit, milyen minőségben, mikor, hol, mennyiért Ha a szerződés „hallgat” a minőségről, milyen minőségben kell teljesíteni? Mi a mérce, ha nincs kötelezően diktált minimum? Az általában elvárható minőség, a szokványosan elvárható szint A reklám, mint minőség-meghatározó elem. A bolti és a fogyasztói tájékoztatók szerepe Az eladáskori nyilvános kijelentések jövőbeni megítélése BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Szavatosság – jótállás (garancia): azonosságok, eltérések Szavatosság = törvényi kötelezvény. A termék szavatossága azt jelenti, hogy az árucikk a vásárlás időpontjában megfelel a jogszabályban vagy a szerződésben meghatározott tulajdonságoknak. Röviden: a termék a szavatossági időn belül rendeltetésszerű használatra alkalmas Jótállás = a terméket eladó részéről a szavatossági jogokon túl vállalt, meghatározott tartalmú önkéntes (vagy kötelezően vállalandó) kötelezettség Meghatározó momentumok: bizonyítási kötelezettségben, fogyasztó jogaiban, bejelentés idejében. Egyéb momentumok, pl. sorrendiségük BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Az új szavatossági szabályok. I. A központi kérdés: fennállt-e rejtett hiba az eladás pillanatában? A kétéves időtartam két része, s az egyes részekhez tartozó bizonyítási kötelezettség A fogyasztó szavatossági jogai kijavítás vagy csere (választási lehetőség és korlátja) árengedmény vagy elállás (választás és korlátjai) A reklamáció bejelentésének időpontja A reklamáció bejelentése. A jegyzőkönyv tartalma BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Az új szavatossági szabályok. II. A kijavítás. Időtartama. A „hányszor” kérdése. A szavatossági idő meghosszabbodása. A költségviselés kérdése A második lépcsőre való áttérés lehetősége A vitatott reklamáció kérdése. Ki dönthet? kötelező érvénnyel: bíróság nem kötelező érvénnyel: előzetes bizonyítás intézménye vagy békéltető testület vagy Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség vagy akkreditált intézetek ( jelenleg BIMEO vagy KERMI) Bonyolítási kérdések: határidők, mikor kinek mi a dolga, árak, a szakértő lehetőségei és elvárások vele szemben BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

A szavatossági szabályok eltérései a fogyasztói szerződések és a cégek közötti szerződések esetén Eltérés a szavatosság időtartamában Eltérés a reklamáció bejelentésének időpontjában A visszkereseti igény lényege A visszakereseti igény teljesítésének feltételei BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Változtatni kell a fogyasztói tájékoztatás gyakorlatán Ami kötelező: rendeltetés, származás, gyártó vagy forgalmazó neve, címe + anyagösszetétel közlése + használati kezelési útmutató Egyes speciális tulajdonságokat külön is tanúsítani kell. A rendeltetés megjelölésének kitételei Az anyagösszetétel közlésének szabályai (4/1998 IKIM) Miről szóljon az általános tájékoztató? Mi a jobb: szűkszavúan vagy ismeretterjesztő jelleggel tájékoztatni? Az átfogó, ismeretterjesztő jellegű kiegészítő tájékoztatás előnyei BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Bonyolítási kérdések. I. A jegyzőkönyv tartalma Reklamáció az eladás helyén, a hibás áru és a fizetési bizonylat (szavatossági szelvény) felmutatásával A jegyzőkönyv tartalmazza: a fogyasztó nevét, címét, a vásárolt áru megnevezését, vételárát, a vásárlás és a hiba bejelentésének időpontját, a hiba leírását, a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igényt, a kifogás rendezésének módja Figyelemfelhívás a vevőnek a szakértő igénybevételével és a vita rendezésével kapcsolatos jogaira. Ha a rendezés módja eltért a vevő igényétől, azt indokolni is kell. Jegyzőkönyv mintanyomtatvány BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Bonyolítási kérdések. II. A 2003. július 1. előtt vásárolt termék reklamációja A reklamáció bejelentési időpontja Szavatosság 6 hónap, az ismert kiterjesztésekkel Kijelölt szakértő az FVF, beküldő a forgalmazó, a szakvélemény a forgalmazóra kötelező, de ez nem igaz. Lehet fordulni a békéltető testületekhez (1.000 Ft díj), ill. kötelező döntésért a bírósághoz Javítást a vevő köteles elfogadni, de a javítás is kifogásolható. Az elfogadható azonos hibajavítások száma? Árengedmény adásának kérdése. Ki fizeti a szakértői díjat? Mennyi a díj? BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Bonyolítási kérdések. III. A 2003. július 1. után vásárolt termék reklamációja. Típusesetek a forgalmazó szemszögéből Az első hat hónapban bekövetkezett reklamáció Ha elfogadja, rendezés a szavatossági jogok szerint Ha nem fogadja el, bíróságra vagy szakértőhöz küldeni (BIMEO, KERMI, FVF, békéltető testület) Előzetes szakértői költségtérítést forgalmazó ad, a végén az elmarasztalt fizet. A 7.–24. hóban bekövetkezett reklamáció Ha nem fogadja el, megadja véleményét a jegyzőkönyvben, fogyasztó beszállítja a bírósághoz vagy az FVF-hez. Előzetes szakértői költségtérítést fogyasztó ad, a végén az elmarasztalt fizet. BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Mitől normalizálódik majd a reklamációs helyzet Magyarországon? ????????? Válaszoljuk meg együtt! BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Mitől lehet jobb? Kereskedelmi dolgozók jobb szakmai felkészítése A bonyolítási gyakorlat tökéletes ismerete Eldönteni, ki a nyertes az új helyzetben, és ennek megfelelő magatartást tanúsítani a fogyasztóval szemben A más fogyasztói tájékoztatástól. A tájékoztatás szerepének megértésétől, elfogadásától, gyakorlati alkalmazásától A következetességtől a reklamációk kezelésében Nem mindig az olcsóbb szakértő a jó megoldás A reklamációs tapasztalatok feldolgozása, beszállítókra visszavezetett következtetések Módosítások a szerződéses gyakorlatban BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Milyen segítség kapható mindehhez? b i m e o BIMEO Kft. 1047 Budapest, Baross u. 39. Tel. 272-0011, fax: 369-1058 E-mail: bimeo@bimeo.hu Web: www.bimeo.hu PERSZE LÉTEZNEK MÉG MÁSOK IS!

A BIMEO szolgáltatásai. I. Különböző tájékoztató anyagok összeállítása fogyasztók és/vagy kereskedelmi dolgozók részére a leglényegesebb változásokról és az új reklamációs szabályokról. Előadások Vita esetén – mint akkreditált laboratórium – elsősorban a forgalmazó felkérése esetén szakértés. A forgalmazó egyoldalú megkeresése esetén több reklamáció laboratóriumunkban vagy cégnél kihelyezett gyors szakvéleményezése Általános tájékoztatók vagy egyedi termékekre használati- kezelési útmutatók (címkék), különböző témákban ismeretterjesztés-jellegű fogyasztói tájékoztató anyagok elkészítése, igény esetén nyomdai előkészítése, legyártatása BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

A BIMEO szolgáltatásai. II. Laboratóriumi anyag- és termékvizsgálat Tanácsadás Internetes szolgáltatások www.bimeo.hu www.cipoinfo.hu Bőr- és Cipőtechnika, -piac www.bimeo.hu/bor-cipo BIMEO Kft. E-mail: bimeo@bimeo.hu

Köszönöm a figyelmet. Viszontlátásra!