Dslr raw képek feldolgozása Az Iris és a Photoshop segítségével

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Support.ebsco.com Az EBSCOhost bemutatása Oktatóprogram.
Advertisements

Microsoft Excel 3. óra Előadó: Jánosik Tamás.
A Windows használata Bevezetés.
Én így tanítanám a tabulátor használatát
TOLL, SZÍN ÉS VASTAGSÁG.
Visual Basic for Application (VBA)
Microsoft Excel 7. óra Előadó: Jánosik Tamás.
Operációs rendszerek Bevezetés.
PowerPoint program A PowerPoint programot nyissuk meg a Start menüből.
Számítógépes ismeretek 5. óra
ShelfMan Kézikönyv.
FRAME-k (keretek). FRAME-k A frame-ek (keretek) segítségével a képernyőt felosztva egyszerre jeleníthetünk meg több webes dokumentumot a képernyőn. Fejlec.html.
Operációs rendszerek Mappa és file-kezelés.
Mire jók a tabulátorok? Lehetőséget nyújtanak
Útmutató Java telepítéséhez windows 7-re
Adatbáziskezelés az MSAccess programmal Makány György 5. rész: Jelentések.
A körlevél készítésének menete
Tartalomjegyzék és tárgymutató
Microsoft® Lync™ 2010 Meghatalmazás – oktatás
KÖRDOKUMENTUM készítése
A GIMP képszerkesztő program bemutatása
Zsombori Balázs Neumann János Számítástechnikai SZKI
Képek beillesztése,formázása dokumentumokban Tóth Anita 8
,,Én így tanítanám az informatikát”
Rétegek használata GIMP képszerkesztő programban
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki „nagy” örömére… 0. hét.
Gazdasági informatikából megkaptuk a félévi feladatot!!! Mindenki nagy örömére… 0. hét.
FTP File Transfer Protocol. Mi az FTP? Az FTP egy olyan protokoll, amely fájlok interneten keresztül végzett átvitelére szolgál. A felhasználók többsége.
Alapszint 2.  Készíts makrót, ami a kijelölt cellákat egybenyitja, a tartalmat vízszintesen és függőlegesen középre igazítja és 12 pontos betűméretűre.
Űrlapok és keretek.
Prezentáció a prezentációról
Textúrázás. GIMP GameDev/GIMP/GIMPPortable.exe GameDev/GIMP/GIMPPortable.exe Load: Gamedev_Gate_UV.tga Load: Gamedev_Gate_UV.tga.
Delphi Készítette: Rummel Szabolcs Elérhetőség:
Support.ebsco.com Business Source keresés az EBSCOhost felületen Oktatóprogram.
ELTE WIFI Beállítási útmutató MS Windows XP-hez
1. Feladat Hozzunk létre egy olyan programot amely számokat ír ki és a felhasználónak időre be kell gépelni ezeket.
1. Program felépítéseProgram felépítése 2. Fényképező megnyitásaFényképező megnyitása 3. Mentett kép betöltéseMentett kép betöltése 4. Betöltött kép megosztásaBetöltött.
Lync 2013 – Rövid összefoglalás
Fixpontos, lebegőpontos
11. TÉTEL Az Ön feladata munkahelyén egy újonnan vásárolt munkaállomás operációs rendszerének feltelepítése. Ismertesse milyen szempontok alapján választja.
2. Feladat. És akkor kezdjük is el! Menü Mint ahogy már megszokhattuk módosítsuk az editek text mező tulajdonságát a minta szerint! Tovább.
Alapfogalmak, módszerek, szoftverek
Kördokumentumok 1..
Az m70.hu Szaknévsor adatlapjának kitöltési folyamatát követheti végig illusztrálva – klikkeivel. Minden kattintásra változik a kép, beúszik a magyarázó.
Webprogramozó tanfolyam Űrlapok (form-ok). Űrlapok a HTML-ben Biztosan mindenki találkozott már vele – Űrlap példapélda Felhasználási lehetőségei – Regisztráció,
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Hosszú dokumentumok kezelése.
Az egyik legnagyobb előnye hogy magyar nyelvű és ezáltal egyszerűen használható. További nagy előnye az hogy ingyenesen használható és letölthető. A Gimp.
Első lépések a szövegszerkesztő használatában
Gimp – animációk (1. rész)
Ez az én művem Készítette: Barczi Renáta Felkészítő tanár: PeadDr
Táblázatok.
Számítógépes grafika I. AUTOCAD alapok
Mappa- és fájlműveletek
Dokumentum formázása.
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 3.
Gimp – retusálás (1. rész)
Gazdasági informatikus - Szövegszerkesztés 1 Bekezdések formázása 2.
A Mozilla magyar nyelvű szerkesztőjének használata
A távoli asztal, valamint az Endnote használata a távoli asztalon Skultéti Attila
Könyvtárstruktúra, felhasználói és rendszerkönyvtárak Fájlkiterjesztések, attribútumok és engedélyek Takács Béla 2016.
Digitális fényképek javítása. Nyissuk meg a ferde.jpg képet! 1.Válasszuk a forgatás eszközt! 2.Irány: javítás 3.Előnézet: kép+rács 4.A képre kattintva.
Alapműveletek. Ismerkedés a GIMP-pel
Lekérdezések Adott tulajdonságú adatok listázásának módja a lekérdezés. A lekérdezések segítségével az adatbázisból megjeleníthetjük, módosíthatjuk, törölhetjük.
Információ és kommunikáció
Neumann János Informatikai Kar
A kedvenc prezentáció készítő szoftverem: PowerPoint 2010
A Kép (Image) menü.
Útmutató Java telepítéséhez windows 7-re
A digitális kép bevezetés.
Előadás másolata:

Dslr raw képek feldolgozása Az Iris és a Photoshop segítségével

Dslr raw képek feldolgozása Az Iris és a Photoshop segítségével Ez a prezentáció azok számára készült, akik az Iris parancs vezérelt felhasználási módjától eddig idegenkedtek. E kiváló program egyik legfontosabb jó tulajdonsága a Magyar amatőrcsillagászok számára, hogy teljesen ingyenes. E mellett sok tekintetben felülmúlja a professzionális csillagászati képfeldolgozó programokat. Remélem, hogy ez az útmutató hasznos segítség és bátorítás lesz azok számára is, akik eddig elveszettnek érezték magukat a képfeldolgozás útvesztőjében.

Dslr raw képek feldolgozása Az Iris és a Photoshop segítségével Amire szükségünk lesz: Light-frame (objektum-kép): a képalkotó távcsőhöz rögzített kamerával, az objektumról készült vezetett felvétel. Lehetőleg 20-60db (vagy még több) legyen. Dark-frame (sötét-kép): az objektum-képpel megegyező ISO értékkel, expozíciós idővel, és azonos hőmérsékleten készült kép. Készítésekor az optikai út teljesen zárt (sötét) kell, hogy legyen. (3-6db) Bias -frame (offset-kép) A Dark-képek és a Bias-képek a kamera különböző zajforrásait hivatottak kiküszöbölni. A Bias képeket gyakorlatilag nem használjuk, mivel a Dark-képek már tartalmazzák.

Dslr raw képek feldolgozása Az Iris és a Photoshop segítségével Amire szükségünk lesz: Flat-frame (világos-kép): egyenletesen megvilágított háttérről (naplemente előtti égbolt vagy „fénydoboz”) készült felvétel, amelyet a képalkotó távcső optikai út hibáinak, a vignettálódás (sötétedés a kép szélein) hatásainak, valamint a képalkotó chip nem egyenlő érzékenységéből eredő hibák kiszűrésére használunk. Ezt a képet a kamera legalacsonyabb ISO értékével kell készíteni. Flat-dark-frame (világos-képhez készített sötétkép): a Flat-field képpel megegyező ISO értékkel, expozíciós idővel és hőmérsékleten készült sötét kép.

Először állítsuk be az Irist Ehhez nyissuk meg a File menü Settings párbeszéd ablakát.

Állítsuk be a munkakönyvtár elérési útját Állítsuk be a munkakönyvtár elérési útját. Ügyeljünk arra, hogy a munkakönyvtár lehetőleg minél közelebb legyen a főkönyvtárhoz. Pl. létrehozhatunk a D meghajtóra egy IrisTemp könyvtárat, ahol az Iris majd a feldolgozás során használt fájlokat tárolja. A File type legyen PIC formátumra állítva.

Nyissuk meg a Camera settings párbeszéd ablakot Nyissuk meg a Camera settings párbeszéd ablakot. Ezt az ikonsoron jobbról a harmadik, fényképezőgépre emlékeztető ikonnal tehetjük meg. Válasszuk ki a kamera modellt és a Raw interpolation method legyen Gradient-re állítva, hiszen ez adja a legrészletesebb végeredményt. Az Operating System jelölő négyzetét pipáljuk ki, ha Windows XP rendszert használunk.

Konvertáljuk képeinket PIC formátumra Ehhez nyissuk meg a Digital photo menü Decode Raw files… párbeszéd ablakát.

Konvertáljuk képeinket PIC formátumra Ekkor az IRIS a képernyőn lévő összes alkalmazás ablaka mögé kerül. A Windows Explorer vagy Total commander használatával keressük meg a képeinket tartalmazó könyvtárat, majd húzzuk őket az IRIS Decode RAW file ablakba. A Name mezőbe írjuk be a fájlokra használni kívánt nevet. Pl az Objektum-képek esetén a példában s171_

Konvertáljuk képeinket PIC formátumra A konvertálás után az Erase list gomb segítségével töröljük a listát és keressük meg a többi típusú képet is. Sötét-képek esetén a Name mező lehet dark_

Konvertáljuk képeinket PIC formátumra A konvertálás után az Erase list gomb segítségével töröljük a listát és keressük meg a többi típusú képet is. Világos-képek esetén a Name mező lehet flat_

Konvertáljuk képeinket PIC formátumra A konvertálás után az Erase list gomb segítségével töröljük a listát és keressük meg a többi típusú képet is. A világos-képekhez készített sötét-képek esetén a Name mező lehet flatdark_

Hozzunk létre pár hiányzó képet Hozzunk létre pár hiányzó képet. Az IRIS a kép elő-feldolgozása során igényli a Flat és az Offset képek használatát. Mivel ezek nem állnak rendelkezésünkre, egy ügyes trükkel létrehozzuk őket. A Photo ikon melletti ikonnal nyissuk meg a Command párbeszédablakot.

Hozzunk létre pár hiányzó képet Hozzunk létre pár hiányzó képet. A címsorban látható az éppen nyitva lévő fájl neve A Command ablakba írjuk be a >fill 0 parancsot. Ennek hatására a kép minden egyes képpontja 0 értékűre lesz felülírva.

Hozzunk létre pár hiányzó képet Hozzunk létre pár hiányzó képet. A Fájl menü Save párbeszéd ablakának segítségével mentsük el a felülírt képet dummy-offset néven PIC formátumban.

Hozzunk létre pár hiányzó képet Hozzunk létre pár hiányzó képet. A címsorban látható hogy most az új dummy-offset kép van nyitva. A Command ablakba írjuk be a >fill 1 parancsot. Ennek hatására a kép minden egyes képpontja 1 értékűre lesz felülírva. A Fájl menü Save párbeszéd ablakának segítségével mentsük el a felülírt képet dummy-flat néven PIC formátumban.

Hozzunk létre pár hiányzó képet Hozzunk létre pár hiányzó képet. A Command ablakot ezután szinte alig fogjuk használni. A két új képet mentsük el úgy, hogy később meglegyenek, hiszen amíg kamerát nem cserélünk, azok újra felhasználhatóak lesznek.

Készítsük el a Flat-master-dark képet Készítsük el a Flat-master-dark képet. Ehhez a Digital photo menü Make a dark… párbeszéd ablakát nyissuk meg.

Készítsük el a Flat-master-dark képet Készítsük el a Flat-master-dark képet. A Generic name mezőbe írjuk be a flatdark_ választott nevet, az Offset image ablakba az imént készített dummy-offset fájlunk nevét. A Number ablakba a készített flatdark képek száma kerüljön, az összegzés metódusa pedig Median legyen.

Készítsük el a Flat-master-dark képet Készítsük el a Flat-master-dark képet. Mentsük el a végeredményt a File menü Save párbeszéd ablakának segítségével flat-master-dark néven, PIC formátumban.

Készítsük el a Flat-master-dark képet Készítsük el a Flat-master-dark képet. A Command ablakba írjuk be a >stat parancsot. Ennek hatására az Output ablakba a flat-master-dark kép adatai jelennek meg. Ezek segítségével tudjuk kiszámítani a küszöbértéket a forró pixelek megtalálásához. A használandó képlet : (16*Sigma)+Mean

Készítsük el a Flat-master-dark képet Készítsük el a Flat-master-dark képet. Ezután írjuk be a >find_hot flat-cosmetic parancsot és az előzőekben kiszámított küszöbértéket. Válaszul megkapjuk a Hot pixelek számát. Ha kíváncsiak vagyunk, a munkakönyvtárban a flat-cosmetic fájlban megtaláljuk a forró pixelek koordinátáit.

Készítsük el a Flat-master-dark képet Készítsük el a Flat-master-dark képet. A következő lépés, hogy az eddig elkészített fájlok segítségével létrehozzuk a Master-flat képet. Ehhez a Digital photo menü … párbeszéd ablakát hívjuk segítségül.

Készítsük el a Master-flat képet Készítsük el a Master-flat képet. A beviteli mezőket a képen láthatóan töltsük ki. Az Output generic name legyen flat-dark jelezve, hogy a flat képekből kivonásra került a mater-dark. Ne felejtsük a Number mezőbe beírni a flat képeink számát.

Készítsük el a Master-flat képet Készítsük el a Master-flat képet. Az elő-feldolgozás befejezése után nyissuk meg a Digital photo menü Make a flat-field… párbeszéd ablakát.

Készítsük el a Master-flat képet. Töltsük ki a beviteli mezőket Készítsük el a Master-flat képet. Töltsük ki a beviteli mezőket. A Generic name az előzőekben elkészített flat-dark, az Offset image az elején készített dummy-offset, a Normalization value legyen 20000 és végül a Number itt is a flat képeink száma.

Készítsük el a Master-flat képet Készítsük el a Master-flat képet. Végül mentsük az elkészült képet a File menü Save párbeszédablakában master-flat néven PIC formátumban.

Készítsük el a Master-dark képet Készítsük el a Master-dark képet. Nyissuk meg a Digital photo menü Make a dark… párbeszéd ablakát. A Generic name (a választott) dark_, az Offset image legyen a dummy-offset, a Number a készített sötét-képek száma, a Method pedig legyen Median.

Készítsük el a Master-dark képet Készítsük el a Master-dark képet. Végül mentsük az elkészült képet a File menü Save párbeszédablakában master-dark néven PIC formátumban.

Készítsük el a Master-dark képet Készítsük el a Master-dark képet. Ha a master-dark képünk aktív, a Command ablakba írjuk be a >stat parancsot. Ennek hatására az Output ablakban a master-dark kép adatai jelennek meg. Ezek segítségével tudjuk kiszámítani a küszöbértéket a forró pixelek megtalálásához. A használandó képlet itt is: (16*Sigma)+Mean .

Készítsük el a Master-dark képet Készítsük el a Master-dark képet. Ezután írjuk be a >find_hot cosmetic parancsot és az előzőekben kiszámított küszöbértéket. Válaszul megkapjuk a Hot pixelek számát. Ha kíváncsiak vagyunk, a munkakönyvtárban a cosmetic fájlban megtaláljuk a forró pixelek koordinátáit.

Végre neki kezdhetünk az objektum-képeink előfeldolgozásához Végre neki kezdhetünk az objektum-képeink előfeldolgozásához! Nyissuk meg a Digital photo menü Preprocessing… párbeszéd ablakát.

Végre neki kezdhetünk az objektum-képeink előfeldolgozásához Végre neki kezdhetünk az objektum-képeink előfeldolgozásához! Töltsük ki a beviteli mezőket. Az Input generic name a példában s171_, az Offset marad a dummy-offset, a Dark legyen a master-dark, a Cosmetic fájl a cosmetic, az Output gereric name s171-df, jelezve, hogy Light képeinket korrigáltuk a dark és a flat kélpekkel. A Number a felhasználandó objektum képeink száma. Az Optimize jelölő négyzet maradjon üresen!

Az objektum-képeink előfeldolgozása Az objektum-képeink előfeldolgozása. Az előfeldolgozás után át kell konvertálnuk képeinket színes képekké. Ehhez nyissuk meg a Digital photo menü Sequence CFA conversion… párbeszéd ablakát.

Az objektum-képeink előfeldolgozása. Töltsük ki a beviteli mezőket Az objektum-képeink előfeldolgozása. Töltsük ki a beviteli mezőket. Az Generic input name s171-df, Generic output name legyen s171-dfrgb, jelezve, hogy Light képeinket korrigáltuk a dark és a flat képekkel és színessé is konvertáltuk. A Number a felhasználandó objektum képeink száma. Az Output files type keretben legyen a Color rádiógomb bejelölve!

Az objektum-képeink előfeldolgozása Az objektum-képeink előfeldolgozása. Ezek után illesztenünk kell egymáshoz képeinket. A képek automatikus eltolását, forgatását, és ha szükséges átméretezését a Processing menü Stellar registration… párbeszéd ablakában hangolhatjuk be.

Az objektum-képeink előfeldolgozása Az objektum-képeink előfeldolgozása. A már megszokott módon állítjuk be a beviteli mezőket: az Input generic name a példa szerint s171-dfrgb, az Output generic name legyen s171-dfrgbreg, a Number a regisztrálandó képek száma. A Method keretben a Three matching zones metódus a legtöbb esetben megfelelő . A Zones size méretét csökkenthetjük, ha túl sok a csillag a képen, vagy növelhetjük, ha túl kevés.

Az objektum-képeink előfeldolgozása Az objektum-képeink előfeldolgozása. Ha különböző méretű képeket, vagy meridián váltás miatt 180°-al elforgatott képeket szeretnénk illeszteni, válasszuk a Global matching metódust. A Transformation lehet Affine. A Quadratic és a Cubic pontosabb, de több számítást igényel, ezért csak akkor érdemes választani, ha az illesztést hibásnak ítéljük.

Az objektum-képeink előfeldolgozása Az objektum-képeink előfeldolgozása. Normalizáljuk az egyes képek háttér szintjét, oly módon, hogy annak medián értékét nullára állítjuk. Ennek két pozitív hatása is lesz: növeli a képek összeadása során elérhető dinamikát, valamint lehetővé teszi a Sigma –clipping összeadás tökéletes elvégzését. Nyissuk meg a Processing menü Offset normalization of a sequence… párbeszéd ablakát.

Az objektum-képeink előfeldolgozása. Töltsük ki a beviteli mezőket Az objektum-képeink előfeldolgozása. Töltsük ki a beviteli mezőket. Az Input generic name a példában s171-dfrgbreg, a Normalization value értéke legyen 0, az Output gereric name s171-dfrgbregnorm, jelezve, hogy Light képeinket korrigáltuk a dark és a flat kélpekkel. A Number az objektum képeink száma.

Az objektum-képeink összegzése Az objektum-képeink összegzése. Ennyi erőfeszítés után végre eljutottunk a képeink összegzéséhez. Ehhez nyissuk meg a Processing menü Add a sequence… párbeszéd ablakát.

Az objektum-képeink összegzése Az objektum-képeink összegzése. Az Input generic name legyen s171-dfrgbregnorm legyen, a Number pedig a képeink száma. A Normalize of overflow legyen bejelölve, hogy megakadályozzuk a pixelek túlcsordulását. Ha azonban hagyni szeretnénk a fényes csillagokat szaturálódni, több dinamika tartományt hagyva ezzel a halványabb részleteknek, akkor a pipát vegyük ki.

Az objektum-képeink összegzése Az objektum-képeink összegzése. Az alsó keretben jelöljük a Sigma clipping rádió gombot, a Sigma coefficient legyen 3, a Number of iteration pedig 1. Ha az eredményen mégis megjelenne, egy repülőgép, vagy műhold nyom, vegyük vissza a Sigma coeficient értékét 2-re, vagy növeljük az Number of iteration értékét 2-re esetleg többre is, ha szükséges.

Az objektum-képeink összegzése Az objektum-képeink összegzése. A végeredményt kicsinyítsük le, hogy egészében láthassuk.

Az objektum-képeink összegzése Az objektum-képeink összegzése. A Threshold ablak Auto gombjával javíthatunk a láthatóságon.

Az objektum-képeink összegzése Az objektum-képeink összegzése. A végeredményt mentsük a File menü Save párbeszéd ablakában pl. s171_stack néven, PIC formátumban.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. A fehéregyensúly beállításának egyik lehetséges módja, ha lefotózunk egy fehér részt tartalmazó objektumot. A pédában használt s171 képek Castell UHC szűrővel készültek. Az azzal készített fehéregyensúly képet nyissuk meg a File menü Open párbeszéd ablakának segítségével.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. A képet konvertáljuk színessé a Digital photo menü Convert a CFA image parancsával.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. Az egérrel jelöljünk ki a kép közepén egy négyzetet, vagy egy fehér részt tartalmazó részletet.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. Írjuk be a Command ablakba a >white parancsot. Ennek hatására az Output ablakban megjelennek az R, G és B csatornák súlyai.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. Most nyissuk meg az összegzett képünket a File menü Open párbeszédablakával.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. Keressünk és jelöljünk ki egy fekete, csillagoktól lehetőleg mentes területet a képen. A Threshold ablak csuszkáival a láthatóságot állítgassuk úgy, hogy a kép megfelelő területe megtalálható legyen.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. A Command ablakba írjuk a >black parancsot. A parancs kiszámítja a kiválasztott tartományban az (R, G, B) értékek medián értékét, majd ezen konstans értékeket kivonja a kép minden egyes pixeléből. Ezáltal a kiválasztott terület medián értékei rendre nullák lesznek.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. Most nyissuk meg a Digitall photo menü RGB balance párbeszéd ablakát.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. A beviteli mezőkbe írjuk be az Output ablakban megtalálható, a >white parancsal az előzőekben megállapított súlyokat és nyomjuk meg az OK gombot.

A fehéregyensúly beállítása A fehéregyensúly beállítása. Mentsük a képet a File menü Save párbeszéd ablakában s171_stack-rgb néven, PIC formátumban.

A részletek láthatóságának beállítása A részletek láthatóságának beállítása. Nyissuk meg a View menü Color strethching… ablakát.

A részletek láthatóságának beállítása A részletek láthatóságának beállítása. Állítsuk a csuszkákat a kívánt eredmény eléréséhez, majd nyomjuk meg az OK gombot. Kísérletezzünk bátran, hiszen az előzőekben mentett képekhez bármikor visszatérhetünk. Minden egyes kép más és más beállítást kíván!

A részletek láthatóságának beállítása A részletek láthatóságának beállítása. Nyissuk meg a View menü Dynamic strethching… ablakát.

A részletek láthatóságának beállítása A részletek láthatóságának beállítása. Állítsuk a csuszkákat a kívánt eredmény eléréséhez, majd nyomjuk meg az OK gombot.

A részletek láthatóságának beállítása A részletek láthatóságának beállítása. Mentsük a képet a File menü Save párbeszéd ablakában s171_stack-rgb -strech néven, PIC formátumban.

A kép exportálása Photoshop számára A kép exportálása Photoshop számára. A Command ablakba írjuk a >savepsd2 s171_stack-rgb-strech parancsot. Egy lényeges különbség a két program között, hogy míg az IRIS előjeles 16 bites egész aritmetikát használ, addig ez a Photoshopban előjel nélküli 16 bites. Emiatt azután a Photoshopban egy-két beállítást kell végeznünk. A következőkben ezt mutatom be.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Nyissuk meg az s171_stack-rgb-strech .psd fájlt az Iris munkakönyvtárából.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Most azt érezhetjük, hogy eddigi munkánk elvesztegetett idő volt, hiszen a megnyitott képen csak egy szürkeség látható. Ne csüggedjünk el, inkább a Kép menü Korrekciók al-menüjében nyissuk meg a Görbék ablakot.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Kezdetben jó eredményt érhetünk el, ha az Automatikus gombra kattintunk.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. A Kép menü Korrekciók almenüjében nyissuk meg újra a Görbék ablakot.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Húzzuk a csuszkákat a hisztogram széleihez. Egyre határozottabban láthatóak lesznek a részletek a képen.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. A Kép menü Korrekciók almenüjében nyissuk meg újból a Görbék ablakot.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Kísérletezzünk bátran a görbe állítgatásával a jobb eredmény érdekében.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Nyissuk meg a Kép menü Korrekciók almenüjének Árnyékok/csúcsfények ablakát.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Kísérletezzünk bátran a csuszka állítgatásával a jó eredmény érdekében.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Ismételjük a Görbék állítgatását.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Jelöljük ki a jó területet és vágjuk képünket a végső méretre.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Ha elégedettek vagyunk az eredménnyel, konvertáljuk a képet a 16 Bit/csatornáról 8 Bit/csatornára, a Kép menü Mód almenüjében.

A kép további feldolgozása Photoshop ban A kép további feldolgozása Photoshop ban. Majd mentsük el a végeredményt és gyönyörködjünk munkánk eredményében.

Sok sikert a munkához

Sok sikert a munkához Ne felejtsük az Iris munkakönyvtárából a szükségtelen fájlokat törölni!

Sok sikert a munkához Ne felejtsük az Iris munkakönyvtárából a szükségtelen fájlokat törölni! Braskó Sándor