Beavatás avagy gerillák a betondzsungelben, harc a „vakság” ellen

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mennyi az annyi, avagy a szegedi médiumok olvasottsága, hallgatottsága, nézettsége az Informédia felmérései alapján szeptember 11.
Advertisements

Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
MINDENKIT MEGFERTŐZÖTT A MIKULÁS-VÍRUS Digital Festival 2009 április 29. Mikola Tamás.
A design szerepe Végvári Imre, kreatív igazgató Online Marketing - Keresőmarketing, Linkmarketing és Egyéb technikák.
Hirdetésfeladás, vásárlás az interneten, aukciós oldalak.
REKLÁMTERVEZÉS 2..
DPR és webfejlesztés Aknai Péter Tartalommenedzser, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
B A C Termék felhasználói kör Termék értékesítési Manager (PRO1 PRO2) WowWe partnerprogram Az iWowWe nyújtotta három féle üzleti lehetőség!
Az online reklám A/B tesztjei, streaming media értékei és hatásai, hagyományos vs komplex online reklámok összehasonlítása (banner, szponzoráció, audió,
Web2 és a blogok. Mi az a web2? 1.Filozófia (tartalom) szabadság nyitottság közösség 2.Eszköz(készlet) egyszerűség integráció kompatibilitás mobilitás.
NIVEA For Men Mobil internet kampány Gábos Anna, NIVEA FOR MEN – a NIVEA férfias oldala…
SZÁMÍTÓGÉP- HÁLÓZAT.
„A Honlapod a Holnapod” online marketingkommunikációs workshop december 3. Varga István
Prezentáció címe hónap nap.. Rossz hírek •Nehéz (és költséges) manapság a piacra betörni, •A piacra kerülő márkák elenyésző része válik sikeressé,
Coke Zero sampling
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
OTC piac és kommunkikáció kicsit másként
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
Civilek a pályán Dr. Fazekas Ildikó Önszabályozó Reklám Testület főtitkár CivilKomP’ Január 13. Péntek.
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
2002. február 6. Mobil marketing a hirdetők szemszögéből.
Reklámok az interneten: célozni tudni kell! Erőss Csaba.
Online marketing, online PR Miben más? Előadás Végvári Imre Igazgató Arcus Interactive Group.
Célcsoport elérése – online támogatással Go East! – a ki nem használt lehetőségek birodalma.
A POLITIKAI MARKETING HATÁSA A DEMOKRÁCIA MINŐSÉGÉRE
Marketingkommunikáció
Minőségmenedzsment 1. előadás
Rögtön megnézzük a részleteket…. Máz? Álarc? Nyomulás? Nem, ez a SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS! Előadó : Dr. Serényi János, Értéktrend Consulting NYUGATMAGYARORSZÁGI.
Politikai marketing – kampánystratégiák
GERILLA-MARKETING.
A Facebook titka Héjj Szilárd Marketingarc
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
A sörétes pisztolytól a távcsöves puskáig Hirdetői módszerek a szakmédiumokban Biró István és Szigetvári József.
ATL - mit hirdessünk és hol?
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
DPR kommunikáció Alternatív marketing eszközök Deliné dr. Győrmárton Rita alumni irodavezető, PTE DPR Szakmai Nap, április 15.
Az iWiW platform Szabó Márton Origo Zrt.. Az iWiW számokban 4,3 millió regisztrált felhasználó Napi 1,2 millió egyedi felhasználó Az összes regisztrált.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Kérdések a második zh-hoz
A „HÁZASSÁG HETE SZEGEDEN” KOMMUNIKÁCIÓS KAMPÁNYÁNAK ALAPPILLÉREI: KIINDULÓPONT A társadalomban tapasztalható individualizmus propagálását egyfajta intenzív.
Reklám helyett a marketing jövője a hálózatok világában
Pankász Balázs PTE FEEK Munkapszichológia és Ergonómia Tanszék
Gerillareklám, vírusmarketing
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában

Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
A médiaelemzések lehetőségei és buktatói GKI-EKI Egészségügykutató Intézet Kft. Skultéty László 1/21.
Tudományos Gerillamarketing TGM MATHAUSER ANDRÁS ELTE-BTK Filozófia szak Mathauser András TGM 2008.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Direkt marketing A digitális reklám eszközei Kemecsei Attila.
Social Media 2015-ben, üzleti szemmel - avagy merre tart a közösségépítő világ? Kulcsár István Róbert 1.
Hogyan találnak meg a digitális térben? Keresőmarketing Sziebig Péter üzletág vezető Klikkmánia - keresőmarketing ügynökség
A fizikai réteg. Az OSI modell első, avagy legalsó rétege Feladata a bitek kommunikációs csatornára való juttatása Ez a réteg határozza meg az eszközökkel.
PR public relations „Nyilvános kapcsolatok” A szervezetről felismerhető és hiteles arculatot alakítson ki a szervezet különböző célcsoportjaiban. Külső.
Kommunikáció.
Vállalkozásmenedzsment I.
DIGITÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ ÜGYFÉLSZEMMEL
Integrált kommunikációról Mezriczky László. Hitelválság.
2015 | 05 | 28 VÁROSOK KÜLSŐ-BELSŐ KOMMUNIKÁCIÓJA.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
PÁRBESZÉD 2.0. Pécsi Ferenc Közösségi kommunikáció a falakon belül.
az Akasztói Szikiponty
2/18/2018 Marketingterv Név.
Az online marketing legújabb generációja
A SOCIAL MEDIA HATÁSA A FOGYASZTÓI KULTÚRÁRA
Gerillareklám, vírusmarketing
Előadás másolata:

Beavatás avagy gerillák a betondzsungelben, harc a „vakság” ellen

A szó eredete Spanyol eredetű szó, a guerra (jelentése harc) az etimológiája. A guerilla jelentése „kis harc”, a legtöbb nyelvben így hívjuk a harcmodort folytató személyt is.

Mi a „VAKSÁG”? Ad-banner-placard blindness: Ad avoider- blocking: Rezisztencia a reklámokkal, illetve a különböző típusú hirdetésekkel szemben. (passzív, ösztönös) Ad avoider- blocking: A reklámkerülés, reklámszűrés, reklámelutasítás (aktív, tudatos).

Milyen a gerilla harcmodor? a mozgékony, kis létszámú csoport meglepetésszerű támadásokkal a jól ismert terület adottságait kihasználva felőrli az ellenséget.

Marketing „Minden olyan eszköz, amelyet bevethetsz termékeid eladása és üzleti sikereid elérése érdekében.” (Jay Conrad Levinson: Guerilla, 1984) A gerilla-marketing ma már a nem hagyományos marketingstratégiák, illetve technikák gyűjtőneve.

A gerilla-marketing jelentése napjainkban: szellemes, ötletes (ingenios) költség-hatékony (cost effectiveness) figyelemfelkeltő (shtick, eye-magnet) meghökkentő: humoros, polgárpukkasztó, újszerű, naturalisztikus etc. (extraordinary) általában gondolatébresztő (thought-provoking) és élménymegosztásra késztett (viral)

A gerilla harcmodor fajtái Ambient: alternatív vagy egyedi médiumok gyűjtőneve. Az ötletesen környezetbe illesztett megjelenések, illetve más egyedi, a tradicionálistól eltérő megjelenések. Amelynek alaptétele, hogy a megfelelően kiválasztott médiafelület és a kreatív tartalom megsokszorozza a figyelemfelkeltő, illetve az üzenetközvetítő hatást. Ennek egy különleges fajtája a „street art” ambient.

Ambient lehetőségek a magyar piacon: bicilight (eljut a sétáló utcákba) pixman (digitális hirdetési technológia) quadlight (jó kiegészítő elem) robogómédia (gyors, mozgékony, az autósokkal is kommunikál)

A gerilla harcmodor fajtái Astroturf(ing): ál-mozgalmak, pszeudo-fogyasztói csoportok „kreálása” valamilyen kampánycél elérése érdeké-ben. A csoport tagjai azt színlelik, mintha a társadalom organikus képződményéről, egy civilszerveződésről lenne szó vagy az adott közösség valamilyen természetes és spontán értelmiségi reakciót képviselne. Az ilyen csoportok akkor tudnak sikeresek lenni, ha hitelesnek tűnnek és elérik a kívánt véleményformálást. (hamis érdekvédelmi szervezetek, nyílt levelek, elhatárolódások, etc.)

Astroturf példák a magyar közegben: a Blondie megnyitó előtt nyilvánosságra hozták, hogy szőke nők nem léphetnek be a helyre, ezek után, természetesen beépített szőke hölgyek „azonos jogokért, bánásmódért” tüntettek a Parlament előtt, majd a médiával közösen a club elé vonultak, ahol a tulajdonost megdobták tortával, mindenkit meginvitált a nyitóbulira. A szokatlan eseményről több hazai médium beszámolt a hírműsorokban, hatalmas publicitást generálva az új vendéglátóhelynek. a „Tégy a gyűlölet ellen!” mozgalom köteles beszéd elleni „tiltakozása”. „Köteles beszéd nélkül talán nyerhettünk volna.”- Kövér László 2008 novemberében nyilatkozta

A gerilla harcmodor fajtái Viral: a vírus marketing szakít a hagyományos kommunikációs metodikákkal, és egészen más módon juttatja el a reklámüzenetet a fogyasztóhoz, mint a tradicionális média. A vírusgazda (viral marketer) elindítja az üzenetet, amely különböző csatornákon keresztül eljut a kommunikációs csomópontokba (hub). Az üzenet folyamatosan fertőzi meg az online közeget.

Vírus videók: Két video: X-BOX 360 Mikulás

A vírusfilm szabályai: a minőség nem számít, az ötlet a lényeg ereszd be a leglátogatottabb közösségekbe (hub), hadd fertőzzön optimalizáld a címet manipuláld a thumbnail-t (a videó kis nézőképét, ikonját) társalogj magaddal (dicsérd a videód) enged ki az összes vírust párhuzamosan (persze, csak ha több van:) használj találó kulcsszavakat a videó elhelyezésekor (analizáld, hogy mire keresnek a felhasználók) mérd a hatékonyságot összegezd

A gerilla harcmodor fajtái word of mouth: „szóbeszéd” útján terjedő üzenet. Ezt a típusú eszközt sokáig főként a politikai kommunikáció használta. Lényege az emberi kapcsolatok működési rendszerének és az emberi természetnek az üzletszerű kihasználása. A word of mouth stratégia alapvetően két irányú lehet. Az egyik, amikor az adott szereplő a „word of mouth” által értesül a felszín alatti, azonban már kialakult véleményről, annak az élére áll, amellyel megelőzi a versenytársakat (népvezető/ demagogos). A másik, amikor jól működő, széleskörű hálózattal híreket, álhíreket, lejáratásokat terjesztenek a társadalom rétegeiben (suttogó propaganda/ urban legend/ hoax/ social network/ content).

Hazai Word of mouth példa : A Kádár-korszakban a vezetők leváltását, a minisztercseréket, illetve az áremeléseket suttogópropagandával vezették elő.

Köszönöm a figyelmet!

gerilla-kampányok tervezése és kivitelezése Béres Ferenc www.guerilla-marketing.hu 06/30 519 42 91 gerilla-kampányok tervezése és kivitelezése vírus videók  ambient megjelenések  hoaxok  gegek  speciális promóciók  több haszon  kevesebb stressz