MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Egyszerű oszthatósági problémák
Advertisements

Az internetezők véleménye a magyarországi vállalatok ügyfélkezeléséről. Az Infoteka Kft. – a Sugar CRM partnerje - magyarországi képviseletének megbízásából.
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
Kondicionális Eddig: Boole-konnektívumok ( , ,  ) Ezek igazságkonnektívumok (truth-functional connectives) A megfelelő köznyelvi konnektívumok: nem.
I. előadás.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Kompetencia - Interakció Összeállította: Alseczné Sipos Ibolya NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Differenciált tanulásszervezés 3. Szervezési módok, munkaformák
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
OSZTÁLYSZERVEZÉS – KOMPETENCIA
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
VI. Interaktív Tábla Konferencia
MAG Készítette: Bojtor Attiláné NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola.
Angol nyelvi kompetencia
Függvények Egyenlőre csak valós-valós függvényekkel foglalkozunk.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Instrukció - Autonómia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás Készítette: Ludánné Pécsi Erzsébet NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Készítette: a Dalai Láma
OKTV feladatok megoldása C#-ban
Halmazok, műveletek halmazokkal
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Fidler Mária
Összeállította: Gyulainé Bukovics Ildikó MEGELŐZÉS – ALKALMAZKODÁS - GONDOSKODÁS NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Interakció - Autonómia.
Összeállította: Horváth Csabáné NKI Árpád Fejedelem Általános Iskola Instrukció – kompetencia Megelőzés – Alkalmazkodás - Gondoskodás.
Kompetencia alapú oktatás bevezetése az alsó tagozaton
Statisztika Érettségi feladatok
TAPASZTALATAIM A KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁSRÓL MŰVELTSÉGTERÜLET SZOCIÁLIS ÉLETVITEL ÉS ÉLETMÓD KÉSZÍTETTE: VARGA GABRIELLA GÁRDONYI GÉZA ÁLTALÁNOS ISKOLA.
Játék.... KISISKOLÁSOK KÖZÖTTI KOMMUNIKÁCIÓ Készítette: Nagy Erzsébet Mátis Katalin Bóné Orsolya.
Figyelmeztetés! E program használata fokozottan
Projektmunka.
Dömötör Monika gyógypedagógiai tanár, szaktanácsadó április 6.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
ELEMÉR
Játékház Képes olvasókönyv I.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
4. osztályos példa Bubernik Eszter
1. osztályos példa Bubernik Eszter
Resztoratív módszerek az iskolában
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Kompetensek lettünk? június 27..
A fejlődésközpontú didaktika alapjai
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Kooperatív oktatással a befogadás támogatásáért
Dr. Schiffer Csilla A család és az iskola kapcsolatának fejlesztése
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
Mit tehet a beteg a jó orvos- beteg viszonyért?. A sikeres együttműködés alapköve a kölcsönös bizalom és tisztelet.
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
LEGO Dacta program.
Gyakorló óra 5/12.
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
-minősített közoktatási típusú sportiskola szeptemberétől induló első osztályai:
Szociális vállalkozások az európai polgári kultúra erősítése érdekében - Ezer gyerek módszertan A projekt az Európai Unió Európa a polgárokért programjának.
ZRINYI ILONA matematikaverseny
E Z ITT A REKLÁM HELYE Társadalmi célú reklámok a rasszizmus és kirekesztés ellen Készítette: Hős Orsolya május 14.
Készítette: Nagyné Madár Anikó Jutalom puzzle darab!
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Bemutató óra
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
Hanoi tornyai Egy egyszerű matematikai feladvány. A lényege, hogy van 3 rúd. Az elsőre rá van téve tetszőleges számú, különböző méretű korong, méret szerint.
Statisztika Érettségi feladatok
GONDOLATOLVASHOW.
téma közlemény SmartArt-ábra piros hátterű képekkel (Haladó)
Statisztika Érettségi feladatok
Tanórán kívül lehet kicsit több
Mikor játszunk újra? Hurrá iskolás lettem!
Előadás másolata:

MAG Megelőzés Alkalmazkodás Gondoskodás Készítette: Szilágyiné Dorcsi Gabriella NKI Babay József Általános Iskola és Sportiskola

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat MÁTRIX CELLA: KAPCSOLAT KOMPETENCIA AUTONÓMIA INTERAKCIÓ INSTRUKCIÓ OSZTÁLY-SZERVEZÉS

Instrukció - Kapcsolat „Tartozom valahová, ahol fontos vagyok.” MAG Instrukció - Kapcsolat „Tartozom valahová, ahol fontos vagyok.” Minden embernek szüksége van arra, hogy kapcsolatba kerüljön más emberekkel.

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat A pedagógus és a tanulók kölcsönösen befolyásolják egymás viselkedését. A pedagógus verbális és nem verbális kifejezései irányítják a tanulók viselkedését, és ez fordítva is igaz.

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat Mit tegyen a pedagógus? Interaktív tanítás: a párbeszéd megtanítása Gondolkodjunk velük együtt hangosan! Kérdezzünk rá a gondolkodási folyamataikra! Hagyjuk, hogy a gyerekek egymásnak magya- rázzanak el dolgokat!

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat Próbáljuk meg elérni, hogy a gyerekek érezzék magukat biztonságban akkor, amikor kérdéseket teszünk fel, vagy feladatot adunk nekik! Mutassuk ki, hogy felismertük a tanuló erőssé- geit és problémáit! Szorgalmazzuk a kölcsönös megbeszélést, vitát! Segítsük az együttműködésre épülő tanulást!

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat A gyerekeknek szóló megjegyzéseket és kérdéseket pozitív hangnemben kezeljük! Próbáljunk meg minél több tanulót bevonni a tanítási folyamatba! Legyünk fogékonyak a tanulók jelzéseire, és azonnal reagáljunk azokra! Beszéljünk kevesebbet!

Instrukció - Kapcsolat Kalandok a matematika birodalmában MAG Instrukció - Kapcsolat Kalandok a matematika birodalmában célcsoport: általános iskola 3.osztály (8-9 éves gyerekek) Cél, hogy a gyerekek átismételjék, felelevenítsék a harmadik osztályban tanult matematikai műveleteket, feladattípusokat. A közös, csoportos megoldások lehetőséget biztosítanak azoknak a tanulóknak is, akik frontális osztálykeretben nem, vagy csak nagyon kis mértékben érnek el sikereket; bíztatni, segíteni kell nekik.

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat A feladatok ismert tananyagra épültek. Minden diák számára volt olyan feladat, amit szívesen oldott meg. A gyerekek 4 fős csoportokban dolgoztak. Képességeiket, nemüket tekintve vegyesek. Téma: A számfogalom és az írásbeli műveletek gyakorlása, felelevenítése az 1000-es számkörben. Az óra elején: Játékos bemelegítő gyakorlat labdaadogatással: Láncszámolás Gondoltam egy számot…

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat Feltételek: tanterem elrendezése a csoportoknak megfelelően színes papírok, filctoll, feladatlapok, felelősök táblái tanulók: tudjanak csoportban dolgozni, rendelkezzenek az alapkészségekkel az adott témakörben tanító: ismerje a gyerekek képességeit

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat Kedves Gyerekek! Ma a matematika birodalmában bolyongunk egy kicsit. Tartsatok velem, fedezzük fel a számok nagy birodalmát! Dolgozzatok az alábbi játékszabályoknak megfelelően! Ha minden csoporttag végzett a saját feladatával, a feladathoz tartozó javítókulcs borítékjában találhatjátok az eredményeket. Ha jól számoltatok, a számok hátoldalán található betűkből értelmes szavakat kaptok. Ha nem egyezik számításotok valamelyik javítókulcs eredményével, akkor számoljátok ki újra! Írjátok a feladatlapra a megfejtéseket! A feladatok végén, ha ügyesen dolgoztok, teljes mondat birtokában lesztek! Minden feladatnál ezt a sorrendet kövessétek, csak a javítókulcs színe fog változni! Vigyázzatok a számkártyákra, mert minden feladatnál szükség lesz rájuk! Jó munkát!

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat 1. erőpróba: Válogassátok szét színek szerint a lapokat! Minden csoporttag egy-egy szín számait adja össze a füzetében! A kapott eredményeket rendezzétek növekvő számsorrendbe! Ellenőrizzétek az eredményt a javítókulccsal! A megfejtés: ______________________________________________  lila

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat 2. erőpróba: Keressétek ki a színes számhalmazból az alábbi számokat: legnagyobb kétjegyű szám: ______ legkisebb háromjegyű szám: _____ legkisebb kétjegyű szám: _____ legnagyobb háromjegyű szám: _____ Vonjátok ki ezeket a számokat 999 –ből egymás után! Mindenki egy kivonást végezzen! Egy számot csak egyszer vonjatok ki! Ellenőrizzétek az eredményt a javítókulccsal! A megfejtés: ______________________________________________  piros

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat 3. erőpróba: Igaz vagy hamis? (I – H) Döntsétek el közösen az első feladatnál kapott eredményekről, hogy igazak –e rájuk az alábbi állítások: Minden szám több, mint az ezer felének a fele:__ Minden szám páros:__ Van olyan szám, amelyhez ha 86-ot adunk, pontosan ezret kapunk:__ Van olyan szám, amelynek százasokra kerekített értéke ezer:__ Egyetlen szám sem kisebb a háromszáz háromszorosánál:__ Ellenőrizzétek az eredményt a javítókulccsal! A megfejtés: _____________________________________________  kék

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat 4. erőpróba: Keressétek ki azt a négy számot a számhalmazból, amelyekre gondoltam! Elárulok róluk néhány érdekességet: kék, páratlan, 200-nál több: ____ narancssárga, páros, tízesekre kerekített értéke 150: ____ rózsaszín, a százasok és egyesek helyén álló szám szorzata adja a tízesek helyén álló számot: ____ vajszínű, a legnagyobb és legkisebb helyi értéken is páratlan szám áll: __  zöld

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat Minden csoporttag válasszon egy számot az előbbiek közül! Szorozza meg kettővel mindenki a saját számát! Tegyétek az eredményeket csökkenő sorrendbe! Ellenőrizzétek az eredményeket a javítókulccsal! Véget értek az erőpróbák. Rakjátok össze a kapott mondatot! Megfejtés: ______________________________________________

Instrukció - Kapcsolat MAG Instrukció - Kapcsolat Egy csoport csak akkor lehet sikeres, ha minden tagját segíti, meghallgatja, ha pontos instrukciók alapján tud dolgozni.

Köszönöm a figyelmet!