Felnőttképzési elemeket tartalmazó pályázatok a Közreműködő Szervezet szemével Nagy Balázs ESZA Nonprofit Kft Programigazgató.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai
Advertisements

Gayár Csilla, pénzügyi menedzser VÁTI Kht. Pécsi Területi Iroda DDOP Utólagos akadálymentesítés (Egyenlő esélyű hozzáférés a közszolgáltatásokhoz)
Közlekedésfejlesztési Integrált Közreműködő Szervezet
Új Magyarország Fejlesztési Terv „Foglalkoztatás és növekedés” Cél: Felzárkózni a fejlett országokhoz a foglalkoztatás növelésével és a gazdasági.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Az Új Széchenyi Terv Infopontok feladatai A pályázatkezelés menete – Pénzügyek.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Támogatási Szerződés előkészítése  az előkészítést a Közreműködő Szervezet és a kedvezményezett programmenedzserei közösen végzik  az előkészítés formanyomtatvány,
Európai Uniós pályázatok Unio Tender Europa Kft..
Pénzügyi előadás pályázói információs napra TÁMOP /1.
A projekt megvalósítás tapasztalatai
BEVEZETÉS. Magyarország között 15 operatív program megvalósításáért felelős Összesen mintegy 22,4 milliárd euró fejlesztési forrást tudunk felhasználni.
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
A TÁMOP felépítése Tóth István január 26.. ÚMFT prioritások és OP-k Társadalmi megújulás Gazdaság- fejlesztés Közle- kedés Környezeti és energetikai.
Európai Uniós pályázatok
dr. Földy Ferenc Operatív Program Kft február 23.
TÁMOP A/1-11/1 Eljárásrendi tudnivalók – adminisztratív információk.
ESZA Nonprofit Kft. Nagy Balázs– uniós programigazgató.
Tájékoztató az aktuális foglalkoztatási és képzési programokról.
Európai Uniós támogatásokat kezelő intézményrendszer a környezeti fejlesztésekben Kiss Pál 2007/04/20 Igazgató Fejlesztési Igazgatóság Környezetvédelmi.
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Pályázati lehetőségek Unio Tender Europa Kft.. Általános szabályok Társfinanszírozás Közép-Magyarországi régió: Budapest, Pest megye Konvergencia régiók:
Európai Uniós pályázatok
Megjelentek az ÚMFT első pályázatai!. Megnyíló források ● Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) ● Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) ●
Tájékoztató a nyertes bűnmegelőzési pályázatok sikeres szakmai lebonyolításához Ivány Borbála IRM Miniszteri Tárgyaló, Budapest március 17.
Tájékoztató kedvezményezettek részére Az ÚMFT keretében támogatott projektek megvalósításának szabályai KMOP Pályázati konstrukció Január 30.
Tájékoztató a Társadalmi Megújulás Operatív Programról.
Pályáztatás, projektmenedzselés az EU operatív programjaiban, gyakorlati tapasztalatok, problémák és megoldások -HEFOP ESZA Kht -
Nyilvánosság biztosítása
Pénzesné Tóth Márta kistérségi tanácsadó Észak-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht. „Civil pályázati lehetőségek a időszakban”
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) NCA-ÖNSZ-08-C-0070 A Társadalmi Megújulás Operatív Programról: a HEFOP.
A „Nógrád megyei TISZK infrastrukturális fejlesztése” TIOP-3.1.1/08/ című projekt célja Dénes Anita ERFA projekt menedzser.
Tájékoztató a szakmai vizsgaszervezés jogosultságának elnyerésére kiírt pályázatról Huller Gabriella ETI.
Tájékoztató évi CXCVIII. törvény a területfejlesztéssel és a területrendezéssel összefüggő egyes törvények módosításáról „Regionális fejlesztési.
Pályázati lehetőségek és tapasztalatok a Gazdaságfejlesztési operatív programban Gáspár Bence Orosháza, július 31.
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
TÁMOP / Munka és tanulás – Munkahelyi képzések támogatása a Közép-dunántúli Régió mikro- és kisvállalkozásainál.
Tájékoztató rendezvény Szombathely.
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
Széchenyi programiroda Tanácsadó és szolgáltató nonprofit kft.
FuturICT.hu Infokommunikációs technológiák és a jövő társadalma Kick-off meeting Szeged, december 7. PROJEKT SZINTŰ PÉNZÜGYI LEBONYOLÍTÁS MŰKÖDÉS.
A Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program 1.3. A nők munkaerőpiaci részvételének támogatása, a család és a munka összehangolásának segítése november.
Széchenyi Programiroda Nkft. Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program aktuális pályázati lehetőségei aktuális pályázati lehetőségei szeptember 26. Szolnok.
Megpályázható tevékenységek BM/9674-2/2011. sz. nyílt pályázati felhívás alapján Európai Integrációs Alap dr. Gyöngy Anna BM EUEFO.
KMOP-4.2.1/B „Interdiszciplináris, innovatív kutatási irányok és az ipari kooperáció infrastrukturális hátterének fejlesztése, valamint új.
Projekt címe, azonosító száma Projektvezető/Előadó Beszámolási időszak Dátum.
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
dr. Szedő Szilvia Támogatás-koordinációs Főosztály Belügyminisztérium
Modellprogram a szociális szövetkezetek hálózatosodása érdekében TÁMOP /1.
Tájékoztató fórum TÁMOP Fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban Kecskemét június 25.
A Széchenyi Programiroda tevékenysége az Észak-magyarországi régióban Széchenyi Programirodák létrehozása, működtetése VOP
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
A FEJÉR MEGYEI GYERMEKVÉDELMI KÖZPONT ÉS TERÜLETI GYERMEKVÉDELMI SZAKSZOLGÁLAT PÁLYÁZATAI A TÁMOP KERETÉBEN PROJEKT ZÁRÓ NAP:
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Strukturális alapok és a HEFOP. Strukturális Alapok Európa regionális politikája a pénzügyi szolidaritáson alapul. A Strukturális Alapok, az EU regionális.
KDOP Kerékpárforgalmi hálózat fejlesztése.
A SZÉCHENYI PROGRAMIRODA KONCEPCIÓJA A TÁMOGATÁSI SZOLGÁLTATÁSOKRÓL.
TÁMOP pályázati lehetőségek a szak-és a felnőttképzés területén - 2
Szpi működése 2011-ben létrejött a Széchenyi Programiroda Nonprofit Kft. a Promei Nonprofit Kft. jogutódjaként a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonosi.
TÁRSADALMI INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
Lorem ipsum.
Társadalmi vállalkozások
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
A Pályázatkezelő szemszögéből
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Előadás másolata:

Felnőttképzési elemeket tartalmazó pályázatok a Közreműködő Szervezet szemével Nagy Balázs ESZA Nonprofit Kft Programigazgató

Az ESZA Nonprofit Kft. Az ESZA Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. az Új Széchenyi Terv uniós pályázatokat kezelő közreműködő szervezete a szociális, köz- és felsőoktatási, kulturális és egészségügyi területen A Társaság a Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program (HEFOP) lezárult és fenntartási szakaszban lévő projektjeit kezeli, illetve az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT), és az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) keretében a társadalmi megújulást elősegítő, illetve a hozzájuk kapcsolódó infrastrukturális fejlesztéseket lehetővé tevő programokért felelős szervezet Az ESZA, WSA, STRAPI uniós pályázatkezelési portfólió összevonásának célja a gyors és hatékony forráskijuttatás, az ügyfélkiszolgálás egyszerűsítése és átláthatóbbá tétele (a portfólió változás 2011. január 1-vel lépett életbe) Mint végrehajtásért felelős intézmény, a pályázati folyamat egészét végigkíséri a kiírások előkészítésétől a szerződéskötésen át a projektzárásig A tulajdonosi jogköröket a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium képviseletében a nemzeti fejlesztési miniszter gyakorolja

Intézményrendszerbeli partnereink ESZA Nonprofit Kft. Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Service Level Agreement: NFT, ÚMFT, ÚSZT Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tulajdonos Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Nemzetgazdasági Minisztérium Emberi Erőforrások Minisztériuma

Tevékenységeink Az ESZA nKft. által kezelt programok: EU-s finanszírozású programok Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program (TIOP) Közép-Magyarországi Operatív Program (KMOP 4.1, 4.2, 4.3, 4.4) Kizárólag hazai finanszírozású támogatások

Kedvezményezettjeink ESZA Nonprofit Kft. Non-profit szervezetek Vállalkozások Önkormányzati és állami intézmények Felsőoktatási intézmények Központi költségvetési szervek Szociális- és gyermekvédelmi intézmények Önkormányzati társulások Önkormányzatok

Feladataink Pályázati kiírások előkészítése Pályázatok meghirdetése, érkeztetése, értékelése Nyertes pályázókkal történő szerződéskötés Kifizetések teljesítése a pályázók részére Projektek nyomon követése, szakmai és pénzügyi jelentéseinek ellenőrzése, a szabálytalanságok kezelése, projektek zárása Monitoring látogatások és helyszíni ellenőrzések lebonyolítása Segédletek, útmutatók elkészítése Információs napok és egyéb tájékoztató rendezvények szervezése pályázók és kedvezményezettek részére

Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Prioritások TÁMOP 1: foglalkoztatás; a foglalkoztathatóság fejlesztése, a munkaerőpiacra való belépés ösztönzése és segítése TÁMOP 2: képzés; alkalmazkodóképesség javítása (kimondottan felnőttképzési elemek ebben a prioritásban jelennek meg leginkább) TÁMOP 3: közoktatás-kultúra; minőségi oktatás és hozzáférés biztosítása mindenkinek TÁMOP 4: felsőoktatás; a felsőoktatás tartalmi és szervezeti fejlesztése a tudásalapú gazdaság kiépítése érdekében TÁMOP 5: szociálpolitika; a társadalmi befogadás és részvétel erősítése TÁMOP 6: egészségügy; egészségmegőrzés és egészségügyi humánerőforrás-fejlesztés

Felnőttképzési projektekben előforduló leggyakoribb hibák általánosságban Annak ellenére, hogy minden pályázati útmutatóban benne van, hogy kizárólag akkreditált felnőttképző tarthatja a képzést, szinte soha nincs ott a projektdossziékban a képző akkreditációs tanúsítványa (a tanúsítványt már az ajánlat mellékleteként kötelező lenne benyújtani a Közreműködő Szervezet felé) Szinte soha nincs a projektdossziékban a képző által nyilvántartásba vetetett képzések listája Azoknál a konstrukcióknál, ahol előírás az akkreditált program, szinte soha nincs ott a programakkreditációs tanúsítvány. Ha egy képzésnek csak néhány modulját tartják egy projektben, a tapasztalataink alapján csak ritkán megtalálható a projektmappában az akkreditációs kérelemnek az a része, ami igazolja, hogy a projektben megtartott modul(ok) hány órás(ak), pedig ennek hiányában nem lehet megállapítani, hogy a projektben vállaltnak megfelelő-e a képzés

Felnőttképzési projektekben előforduló leggyakoribb hibák általánosságban A képzésekről kiállított tanúsítványokról gyakran hiányzik a projekt azonosítója. Ennek hiányában nem elfogadhatóak Tapasztalataink szerint nem naprakészek a Kedvezményezettek a jogszabályok változásai tekintében, pl. 2013. január 1-től kötelező a finy.munka.hu-ra bejelenti a képzőknek a projektekből finanszírozott képzést. A projektek helyszínén szinte soha nincsenek ott a FINY bejelentő lapok. Minden uniós támogatásból megvalósított képzésnél kötelező feltüntetni a felnőttképzési szerződésben, hogy az adott képzés az adott célcsoport tagnak mennyibe kerül, és mellé azt is fel kell tüntetni, hogy azt melyik projektből finanszírozták. Ez gyakran elmarad, vagy az 1 főre jutó képzési költség hiányzik, holott a régi felnőttképzési törvény előírta. 2013.06.17.-e óta új felnőttképzési törvény van. Figyelni kell a további változásokra!!!

Az ESZA Nonprofit Kft kezelésében lévő felnőttképzési elemeket tartalmazó konstrukciók Prioritás Felnőttképzési elemet tartalmazó konstrukciók darabszáma TÁMOP-1 13 TÁMOP-2 49 TÁMOP-3 5 TAMOP-4 2 TÁMOP-5 47 TÁMOP-6 8 Végösszeg 124

Gondolatok a legnépszerűbb konstrukciókról TÁMOP-1.4.1: Közösségi feladatokhoz kapcsolódó munkaerő-piaci programok támgatása - Közép-magyarországi Régió Nehézségek: OKJ módosítása sok változás-bejelentést eredményezett. Megváltoztak a képzések elnevezése, óraszámok, azokra tervezett költségek. Több esetben azért is módosultak a képzések, mert a célcsoporttagok részéről nem volt igény az adott képzésre. Tapasztalt pályázók esetében is hiányosak a benyújtott dokumentációk, pedig már több projekt megvalósításán vannak túl.

Gondolatok a legnépszerűbb konstrukciókról TÁMOP-2.1.2: Idegen nyelvi és informatikai kompetenciák fejlesztése Pozitívum: Magas érdeklődés a kiírás iránt a célcsoport vonatkozásában. A projekt még a képzések megvalósításának kezdeténél, első harmadában tart. Egyénektől kapott visszajelzés alapján előfordult, hogy a képzésre jelentkezők nem kaptak időben információt arról, hogy az a képzés, amelyre jelentkeztek, mikor indul - ennek kapcsán legfőképpen a képző intézményeket keresték a konkrét képzések paramétereinek megismerése miatt.

Gondolatok a legnépszerűbb konstrukciókról TÁMOP-2.1.3/A: Munkahelyi képzések támogatása mikro- és kisvállalkozások számára Pozitív: Vártnál lényegesen nagyobb érdeklődés volt tapasztalható a kiírás iránt. Negatív: A pályázó tájékoztató felületen megjelenő azonnali értesítéseket (hiánypótlások, stb.) igen gyakran csak késve – a kézbesítési vélelmet követően – olvassák el a pályázók, ezzel a megadott határidők lényegesen lerövidülnek. A változásokat a pályázók igen gyakran csak késve jelzik felénk. Sok esetben a benyújtott időszaki beszákoló és kifizetési igénylés, záró beszámoló és záró kifizetési igénylés benyújtásával együtt változás bejelentést vagy szerződésmódosítást nyújtanak be, ebben az esetben a változás bejelentések és szerződésmódosítások feldolgozása lassítja a kifizetések teljesülését

Gondolatok a legnépszerűbb konstrukciókról Nehézség: A megkeresések egy része nem a hivatalosan bejelentett kapcsolattartó cégszerű aláírásával érkezik. Ebben az esetben nem szolgáltathatunk információt, vagy adott esetben (változás bejelentés, stb.) nem tudjuk, csak hiánypótlást követően a változásokat átvezetni. megoldási javaslat: A beadott kéréseket, megkereséseket ne a hivatalos képviselőt megkerülve nyújtsák be részünkre. Sok esetben a kedvezményezett részéről a hivatalos képviselő nincs minden információ birtokában, mivel általában a hivatalos megkeresésekkel a pályázatíró foglakozik. Mivel a pályázatíró és a hivatalos képviselő között az információáramlás nem mindig zökkenőmentesen történik, vagy csak részinformációk átadására kerül sor, így egy esetleges hivatalos megkeresésre a képviselő sok esetben nem tud válaszolni, vagy csak késve válaszol, vagy használhatatlan adatokat prezentál hiánypótlásként. megoldási javaslat: Szorosabb együttműködés a pályázatírók és a kedvezményezettek között.

TÁMOP 2.2.7 C-13/1 Felnőttképzési intézmények felkészülése az új felnőttképzési szabályozási rendszer követelményeire Jelen pályázat célja azon felnőttképzési intézmények támogatása, melyek az új felnőttképzési szabályozás követelményeire kívánnak felkészülni és vállalják az alábbiakat: 1. Elkészítik az új típusú engedélyezési rendszerhez szükséges kidolgozott/átdolgozott képzési programokat. 2. Kiépítik vagy aktualizálják a minőségbiztosítási rendszerüket és az új törvény hatálybalépését követően egy éven belül külső szakértővel értékeltetik tevékenységüket.   Keretösszeg: 3.000.000.000,- forint, amely a konvergencia régiókban használható fel. A támogatott pályázatok várható száma: 300-600 db.

Igényelhető támogatás összege: legalább 5. 000 Igényelhető támogatás összege: legalább 5.000.000 Ft, de legfeljebb 15.000.000 Ft Jelen pályázati felhívásra azok nyújthatnak be pályázatot, akik a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény (Fktv.) 1 § (1) bekezdés c) pontja szerinti jogalanyok és az Fktv. 1§ (2) bekezdésben meghatározott képzésekre irányuló tevékenységek végzéséhez szükséges engedélyt megkívánják szerezni, kivéve a központi költségvetési szervként működő intézményeket. Egy képzőintézmény legfeljebb egy pályázatot nyújthat be feladatellátási helyeinek számától függetlenül. Jelen felhívás keretein belül nem pályázhat az a felnőttképzést folytató intézmény, melynek a felnőttképzési tevékenységből származó, pályázat benyújtását megelőző lezárt üzleti évi árbevétele meghaladta a nettó 50 M Ft-ot.   Projekt fizikai befejezésének határideje: a projekt megkezdésétől számított maximum 18 hónap, de legkésőbb 2015.06.30. Projekt megvalósításának határideje: a projekt megkezdésétől számított maximum 20 hónap. Az Útmutató jelenleg társadalmi vitán van.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet