Módszertan Concordia Discors kutatás keretében •2011 nyarán részt nem vevő megfigyelések •Interjúk Egyetemi terepmunka keretében •Részt vevő megfigyelések.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A gazdaságos közlekedésért... Budapest, FORENSIS Autóklub.
Advertisements

Adósság. Adósság Jó hitelRossz hitel Jó hitel Egyes hitelek befektetésnek tekinthetők. Ha valaki azért vesz fel hitelt, hogy olyasmit vásároljon, ami.
Teszt Eladási hely.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Keresőmarketing Nap 2007 A keresés mindent visz? Avagy a keresés szerepe a mindennapokban… Darvas Péter Szonda Ipsos.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Fogalmak  Az elektronikus kereskedelem (e-kereskedelem) nem más, mint az árucikkek interneten való reklámozása, eladása, vásárlása, illetve cseréje.
„e-NIVÓ – együttműködõ NõI VállalkozÓk hálózata a valóságban és virtuálisan” 1 Emlékszel rá? 1. Hogyan megy a regisztráció? 2. Mire való a regisztráció?
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
MARKETING.
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Pelech Dávid Budapest Duna Kontakt Pont
Család.
A Németh László Angol Testnevelés Tagozatos Általános Iskola
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
A befektetési környezet
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Inter-etnikus viszonyok Budapest két kerületében-Concordia Discors ( )
Fogalma, összefüggések
Az értékesítési rendszer 9. szeminárium
A magyar háztartások fizetési szokásai
Sulinet Expressz, Sulinet Generáció Sulinet Generáció 1998: valamennyi középiskola bekötése az Internet hálózatba a Sulinet Program keretében.
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Microsoft Üzleti Megoldások Konferencia Az ERP jövője – a jövő ERP-je Biber Attila Microsoft Magyarország Kft.
Politikai marketing – kampánystratégiák
Új törekvések a logisztikai közreműködésben
Pillanatkép a nagyatádi vásárcsarnok piacozóiról Társadalmi, gazdasági helyzetük és piacozáshoz fűződő viszonyuk elemzése OTDK előadás április 15.
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Szótárak: fajták és tipologizálás
AZ ÁRUK ELADÓTÉRI ELHELYEZÉSÉNEK SZEMPONTJAI ÉS SZABÁLYAI.
Közösségi oldalak: újabb aspektusok a kapcsolatokban Dr. Kósa Éva PPKE, BTK, VJK Internet konferencia Szeptember
Üzleti informatika Szabó Gábor - üzletágvezető February 25.
Menedék - Migránsokat Segítő Egyesület
I. Előadás Az anyanyelvi nevelés alapjai, célja, területei és elvei
Kalandorok kíméljenek! Július 29.. A címadás indoka Reklám céljai: –Termékeladás –Márkanév ismertsége –Márkakép kialakítása –Márkahűség kialakítása.
Bauer András - Berács József:
Személyes eladás Személyes eladáson az eladó személyes, aktív közreműködésével kialakuló üzletkötést és az ahhoz kapcsolódó folyamatot értjük. Jelentősége.
Előítélet a Visegrádi Négyek országaiban - Egy nemzetközi empirikus család-életmód kutatás eredményei ( ) Dr. Tarkó Klára, Dr. habil. Benkő Zsuzsanna,
Harmadik országbeli hallgatók beilleszkedésének elősegítése
Gazdasági kapcsolatok és regionális együttműködések Félixfürdő május 17. Miklóssy Ferenc alelnök Magyar Kereskedelmi és Iparkamara.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
Intézményesített határon átnyúló együttműködési lehetőségek az INNOAXIS régióban - CESCI - Intézményi háttér - Térszerkezeti háttér.
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. üzleteiben
A gazdasági válság hatása a magyarországi vállalkozások körében H-1024 Budapest, Margit krt. 5/b  Tel: :   Web:
Interplay of European, National and Regional Identities FP7-SSH, Partner teams from ten countries (Austria (leading partner IHS), Belarus, Germany,
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Kinek hogyan segíthet? Motivációs üzenetek a társadalom különböző szegmensei számára.
Mekkora problémát okoz Önöknek kivárni a halasztott fizetésű vevők teljesítését? Mennyivel javulna a likviditásuk, hogyha halasztott fizetés helyett a.
18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.
Magyarországi tőkeimport
Törzsök Erika: Színes szőttest - avagy milyen kisebbségpolitikára van szükség? 2006.
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
A külföldi hallgatók egyetemválasztási szempontjai
A PIAC.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
A magyarországi vállalatok rendezvényszervezési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink.
9. fejezet Megjelenés a nemzetközi piacon
10 érv, hogy a Nyíregyházi Egyetemet válaszd!
Biyovis a mi üzletünk.
Az együttműködés további lehetőségei a Magyar Addiktológiai Társasággal Dr. Felvinczi Katalin.
A vásárlási döntés folyamata
Vásárlás az interneten
Gazdasági rendszerek.
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
Velünk élő középkor Forrás:
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
Előadás másolata:

Módszertan Concordia Discors kutatás keretében •2011 nyarán részt nem vevő megfigyelések •Interjúk Egyetemi terepmunka keretében •Részt vevő megfigyelések •Részt nem vevő megfigyelések

A Négy Tigris Piac (NTP)  Alapinformációk a piacról  Eladásra kínált áruk, illegalitás  Eladók  Vevők  Közvetítő kisebbségek

Alapinformációk a piacról Helyszín: Budapest, VIII. kerület •Nyitás: hektáron 3700 pavilon A magyar feketegazdaság egyik jelképe •Tulajdonviszonyai tisztázatlanok

Eladásra kínált áruk, illegalitás Eladásra kínált áruk: Ruházati cikkek, cipők Műszaki cikkek Illatszer, dohányáru, vegyi áru Az illegalitás formái: • V alutakereskedelem • Zárjegy nélküli áruk, fegyverek • Hamis számlák és iratok • Prostitúció

A piac szereplői Eladók •Ázsiaiak: kínaiak, vietnamiak •Közel-keletiek: arabok, törökök •Romák-mozgó árusok Vevők •Magyarok:egyéni vevők, kiskereskedők

Közvetítő kisebbségek  Határon átnyúló hálózatok  Társadalomban „középen”, de mégis azon kívül  Családi kisvállalatok  Erősen profitorientáltak, költségek minimalizálása:  Önkizsákmányolás  Üzlet kinézetére nem költenek  Speciális vásárlási feltételek a csoport tagjainak  Takarékosság; otthoniak támogatása

A NTP ázsiai árusai, mint közvetítő kisebbségek  Profitorientált szemlélet:  Önmaguk, és családtagok kizsákmányolása: Napi óra munka, heti 6 nap.  A lakóhely kiválasztásánál elsődleges szempont a piac közelsége, a terület kinézete nem számít a döntésnél.  A megkeresett pénzből támogatják az otthoniakat.

A NTP ázsiai árusai, mint közvetítő kisebbségek  Élénk-mindennapi kapcsolat az otthoniakkal az interneten keresztül. Átlagosan évente egyszer hazautazás.  A hazaköltözés gondolatát sosem vetik el, gyermekeiket gyakran hazaküldik egy-két évre nyelvtanulási céllal.  A jövőt illetően bizonytalanok, abban az országban telepednek majd le, ahol kedvezőek az üzleti feltételek.

A NTP ázsiai árusai, mint közvetítő kisebbségek  Az itt töltött évek számától függetlenül magyarul nem beszélnek, mert nincs rá szükségük; „piaci nyelv”.  Kínai/vietnami házastársat választanak  Egymás között speciális kondíciókkal kereskednek.