Kommunikációs készségfejlesztés

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Advertisements

Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
2. osztályos példa Bubernik Eszter
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Egészségérték-gazdálkodás: Mitől függ az egészségünk?
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Európai Lányok prezentációja Révai Miklós Gimnázium és Kollégium Győr,
A rossz hír hozóját lefejezik ugye …
Tananyagbeosztás 8.Hírnév, imázs 9.Sajtókapcsolatok (Media Relations)
Miért fontos? 3478 Negatív hír az egészségügy szereplőiről nyomtatott és online sajtóban 2009-ben Mindenki érintett: EÜM, OEP, kórházak, orvosok, gyógyszergyártók.
MARKETING.
Az adományozás fogadtatása a médiában Kutatási eredmények október.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
KRÍZISKOMMUNIKÁCIÓ A GYAKORLATBAN
2. előadás.
DPR kommunikáció alapelvei
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
MAKROKÖRNYEZET /1/ ÜZLETI KÖRNYEZET 2. előadás 2006/2007. tanév.
Civil programok kommunikációja, a CSR-hez való kapcsolódás lehetséges módjai Dr. Győri Zsuzsanna KÖVET Egyesület október 24.
DPR és egyetemi stratégia Diplomás Páyakövetés
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Nonprofit marketing jelentősége a szervezetek életében
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Reklámpszichológia Kutatási módszerek.
A „Storyline” - módszer alkalmazása a tanulásban akadályozott gyermekek ismeretszerzésében Szakál Judit Siteri Anikó Bárczi Gusztáv EGYMI Debrecen.
1 A magyar gazdaság helyzete, perspektívái 2008 tavaszán Dr. Papanek Gábor Előadás Egerben május 7.-én.
Közönségkapcsolat (public relations)
Közönségkapcsolatok (PR)
Ápolásetika.
Készítette: Magyar Orsolya
Családi vállalkozások - prezentáció
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Fejlesztési, stratégiai útmutató
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Kommunikációs politika Összefoglaló feladatok
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Margitay – Mérnöketika KENŐPÉNZ ÉS KORRUPCIÓ 12. óra.
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Szép múlt vár ránk Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Sponsorare necesse est
Fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők
Az elméletek és a gyakorlat viszonya a szociális munkában Összeállította: Ágoston Magdolna Forrás: Malcolm Payne: Modern Social Work Macmillan Press Ltd,
A marketingkommunikáció
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
VERSENY MINDEN HATÁRON TÚL: NAGYVÁROSOK KREATÍV FEJLESZTÉSE LUKOVICH TAMÁS, PhD.
Avagy mire is emlékezem…
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Y generáció Viselkedési jellemzők és változások az Információs Korban.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Szakszervezeti demonstrációk szervezése és kommunikálása
Saját magunkat mindig arról próbáljuk meggyőzni, hogy mennyivel boldogabb lesz az életünk majd, ha megházasodunk, megszületik az első gyermekünk, majd.
Szervezeti kultúra a közszolgálati- és a versenyszférában
A fenntartható fejlődés
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Róbert Péter Egyetemi tanár Széchenyi Egyetem, Győr
A Bologna-folyamat hatása az ifjúság munkaerő-piaci helyzetére
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
A reklám centruma.
A FOGYASZTÓI PIAC ÉS A VÁSÁRLÓI MAGATARTÁS ELEMZÉSE.
Interkulturális kommunikáció Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara HR-klub október 24.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
LEADER, Identitás, Sport
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Előadás másolata:

Kommunikációs készségfejlesztés Lovass Tibor 06/20-549-5200 lovass.tibor@zegtv.hu

Egy olyan világban, ahol az árak számítanak Source: IGD

Media is fragmenting ….ahol túl sok a reklám

…ahol változik a kulturális környezet

Nehéz jó kommunikációs döntést hozni!

Az ilyen komplex világban… Szükséges a tudás, a jó stratégia, az eredmények nyomon követése, elemzése, és….a, a kreativitás is!!!!

A marketing segít az összetett problémák megoldásában

Először a mi, s csak az után a miért? Ki vagy? Mi is az 1 %? Általános műveltség? Először a mi, s csak az után a miért? Ki vagy? Nem elég a tojást tojni, kotkodálni is kell! Mindenki segítséget vár! Asztalfiók! Ismerd fel a helyzeteket, szereplőket! Hallgass, ha kell! Add meg a pluszt! Légy kreatív, ha lenyeli a pénzed az automata! Értsd meg, ha kérdeznek! Ide hozták!?

Kommunikációs készségfejlesztés Generációs marketing Véleményirányítók Sajtókapcsolatok Sztori generálás A kreatív folyamat A beszéd jó felépítése Reklámpszichológia Befolyásolási technikák

Generációs marketing Meg kell ismerni a lakossági csoportok, generációk hátterét, morális értékeiket, életmód jellemzőit, preferenciáit és a kommunikációt ehhez kell igazítani. Az egyes generációk értékei alapvetően különböznek egymástól - differenciált kommunikáció hozhat eredményt. A döntések meghozatalakor az életmód, a társadalmi értékek, közös tapasztalatok ( popkultúra, gazdasági helyzet, világesemények, természeti katasztrófák, hősök és politikusok) néha fontosabbak, mint a demográfiai tényezők (jövedelem, végzettség, foglalkozás). Az értékeik és a tapasztalataik eltérőek. A generációkban is van tagozódás, de a kommunikációs magatartása jellemző, a stílus, a médiapreferencia, az interperszonális kommunikáció szempontjából egyaránt.

Generációs marketing A mai magyar társadalmat négy jól meghatározható generáció jellemzi. 1. A nagy változások generációja (1920-1938 között születettek) 2. A vesztesek és győztesek generációja (1939-1960 között születettek) 3. A rendszerváltó generáció (1961-1980 között születettek) 4. Az ezredforduló generációja (1981-2000 között születettek) Melyik generáció az Önök célcsoportja?

Véleményirányítók Értékeli az információkat. A tömegkommunikáció befogadói oldalán egy heterogén „tömeg” található, mely számos kiscsoportból áll. A csoportvélemény alakulása döntő hatással van az egyéni vélemény alakulására. E társadalmi kiscsoportokban zajlik az emberi kommunikáció. Így alakul ki a közvélemény. A véleményvezér személye csoportonként és témánként változik. Értékeli az információkat. A jól informált csoporttagokban szemben megerősítő. Ki lehet az Önök véleményvezére?

A szervezetek sajtókapcsolatai A médiapublicitás jellemző formái Sajtótájékoztató, sajtókonferencia Sajtóreggeli, ritkábban sajtóebéb, sajtóvacsora „Sajtóbejárás” (sajtó study-tour) Interjú Sajtó-háttérbeszélgetés Sztorigenerálás Sajtó-témagazdarendszer

A szervezetek sajtókapcsolatai A médiában való megjelenés eszközei Sajtómonitoring Hírlevél Sajtóanyag Sajtófotó Vágóképek Sajtólista Írja le az egyesület, alapítvány szlogenjét?

Sztorigenerálás Gyakoroljunk Készítsünk egy sorszámozott táblázatot. Írjunk a tetejére egy kijelentő mondatot, hírt, vagy tényt szöveges formátumban. Ezután minden sorba fogalmazzuk meg a fenti kijelentés változatát, aspektusát. Egy-egy verzió állhat több mondatból is, lehet körülíró, vagy szűkszavú. Ne hagyja abba 20-ig! Különbözőség, sokszínűség, eltérő aspektus!

Sztorigenerálás Másik fontos elem a sztori, vagyis jó történetek kellenek, ezekhez lehetőségek A szervezet dolgozói A dolgozók családi élete A szervezet vezetői A technológiai-műszaki bázis és a termékgyártás folyamata A munkatársak szakképzettsége A szervezet szponzortevékenysége Egyéb: gyerekek, játék, sport, kultúra, egészségügy, szociális ellátás, hírnév, nyugdíjasok, hobbik, rendezvények, stb. Minél életszerűbb és több aspektusú történetet tudunk megtervezni és megírni, annál jobban tudunk a médiák profiljához igazodni.

A kreatív folyamat Elmélyedés Megemésztés Értékelés Megvilágosodás Információk gyűjtése, kutatás Megemésztés Az információk feldolgozása, gondolatvilágba illesztése Értékelés Az adott probléma megoldására összpontosítás Megvilágosodás Az ötlet születése „Heuréka” Igazolás és megvalósítás Az ötlet és az eredeti probléma összevetése, megvalósítás.

Kreatív gyakorlatok Több szavas válaszok: mi lenne, ha az ember ... láthatatlan, repülni, értené az állatok nyelvét... Mi mindenre használható még: egy tégla, gumiabroncs, gombostű, napszemüveg, Mi az, ami közös bennük: vödör és virsli, kaktusz-bőrönd, óra-szobor, jegyzetpapír-hegedű. Melyik tárgyat lehetne tűzgyújtásra felhasználni: zsinór, káposztafej, zsebóra, hal, tű. Kérdések problémás témakörökről!

A reklám hatásmechanizmusai: Aida Attention (figyelemfelkeltés) Interest (érdeklődés ébresztés) Desire (vágykeltés) Action (vásárlásra késztetés)

A színek Asszociáció, karakterük és hatásuk van Hideg-meleg Izgató-nyugtató Közelítő-távolító, kisebbítő-nagyobbító Nehéz-könnyű, száraz-nedves Illatok-ízek-formák-csomagolás Háttér színkontraszt

Befolyásolási technikák A jó hangulat hatása (így könnyebb a pozitív tulajdonságok elfogadása) A rossz hangulat hatása (másoknak is kölcsönöz negatív jellemzőket) Holdudvarhatás (azt mondod róla: udvarias, akkor más kedvező vonásokat is tulajdoníthatnak neki) Atipikus viselkedés ( nem prototípus emberekre jobban emlékezünk) Az osztályozás torzító hatása ( skatulyázás, kategóriába sorolás)

Milyen a beszélt nyelv? Elsőként olvassuk el többször az alábbi szöveget. Ezt követően mondjuk egy barátunknak - mintha elmesélnénk. Azonnali közlést igényel a feladat, még szavakat sem írhatunk le előre! (Ha több hallgatóval gyakorlunk, akkor a későbbi elmesélők menjenek ki a teremből.)

Szituáció Keszthely Állatkertjének közelében vagyunk, ahová két pandát szállítanak, hatalmas tömeg jelenlétében. Ott van a polgármester, a pandákat hozó kínai delegáció tagjai, valamint jó néhány állatkerti alkalmazott, bámészkodó helyi lakos, illetve újságírók és televíziós kamerák. Egy nagy szállítóautó érkezik, majd számos köszöntőbeszéd után a pandákat kiveszik a lapos fenekű szállítóautóból, a különlegesen kiképzett faborítású ketrecükben. A pandák fél évre érkeztek, kölcsönbe, és egy speciális, szabályozott klímájú épületben élnek majd, amit az állatkert olyan állatok számára tart fenn, amelyek speciális tartási körülményeket igényelnek. Az állatkerti gondozók kék bambuszsarjjal fogják etetni az állatokat, mert azok csak ezt az egyetlen táplálékot fogyasztják. A nagyközönség legkorábban két hét múlva látogathatja a két pandát.

Gyakorlat Írjuk át egyszerűbbre az alábbi hírt! „Az önkormányzatban helyet foglaló képviselőtestületi tagok olyan hosszúra nyújtották a késő esti ülést, hogy már hajnalodott. Végül egy emberként szavaztak arról, hogy átalakítják a minden részletében bonyolult helyi adórendszert, és az így nyert többletbevétel egy részét átengedik a város útrekonstrukciójára létrehozott útalapba.”

Nézzünk egy példát a történet kulcsszavainak aláhúzásával kapcsolatos módszerre. Re: Delfinek, és elméletek a kommunikációjukról Feladó: A Budapesti ZOO Park kutatócsoportjától …Úgy tűnik, a tudósok mára elhiszik, hogy a delfinek komoly és játékos dolgokról egyaránt kommunikálnak. Korábban úgy tűnt, hogy az emlősök csak arra használják víz alatti nyikorgásukat és fütyülésüket, hogy figyelmeztessék egymást a veszélyre és jelezzék az élelem elérhetési helyét. Most az új budapesti vizsgálat azt mutatja, hogy időtöltésül a delfinek játszanak is a víz alatt. A kutatás több, mint hét évig tartott, és Dr. Bivalyhegyi Dániel vezette… Re: Delfinek, és elméletek a kommunikációjukról Feladó: A Budapesti ZOO Park kutatócsoportjától …Úgy tűnik, a tudósok mára elhiszik, hogy a delfinek komoly és játékos dolgokról egyaránt kommunikálnak. Korábban úgy tűnt, hogy az emlősök csak arra használják víz alatti nyikorgásukat és fütyülésüket, hogy figyelmeztessék egymást a veszélyre és jelezzék az élelem elérhetési helyét. Most az új budapesti vizsgálat azt mutatja, hogy időtöltésül a delfinek játszanak is a víz alatt. A kutatás több, mint hét évig tartott, és Dr. Bivalyhegyi Dániel vezette…

„A képzelőtehetség fontosabb, mint az ismeret.” Albert Einstein Legyünk egymás konzulensei! Köszönöm a figyelmet!