Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 4. A szükségletek felmérése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Új közbeszerzési törvény évi CVIII.
Advertisements

4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Az állam szerepe az öko- marketingben Tátrai Miklós helyettes államtitkár március 17.
Szoftverminőség, 2010 Farkas Péter. SG - Sajátos célok  SG 1. Termék / komponens megoldás kiválasztása  SP 1.1. Alternatívák és kiválasztási kritériumok.
A tervezés mint menedzsment funkció
A Kbt §-a szerinti eljárás - könnyítések, egyszerűsítések –
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Visegrádi Közüzemi - Közszolgáltatói Szakmai Konferencia november 21.
EU támogatások és a kapcsolódó közbeszerzések tapasztalatai
MINŐSÉGMENEDZSMENT 3. előadás
Beszerzés K&N Sportlégszűrők
Szervezeti szintű folyamatszemlélet OPF. Célja: Az OPF célja, megtervezni és végrehajtani a szervezeti folyamatok fejlesztését, mindezt arra alapozva,
A stratégiai tervezés történeti háttere
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Jelentések Munkakezdő jelentések Időközi jelentések  Támogatási szerződés által meghatározott időpontokban és/vagy mérföldkövenként  Tartalma: az adott.
UMVP MB KAP albizottság, KAP-reform Papp Gergely Agrárgazdasági Kutató Intézet
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Címalcím 1 Nemzeti Fejlesztési Terv - Regionális Operatív Program Wächter Balázs VÁTI Területfejlesztési Igazgatóság Stratégia tervezési iroda november.
EU-s pályázatok írása és módszertana
Valorizáció a Leonardo programban Muradin Eszter december 2. Leonardo Nemzeti Iroda.
HEFOP hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő minőségirányítási rendszer II. rész A diákhoz itt kellene beszúrni a tanári magyarázatokat.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Csoportindítás Az első csoportülés megtervezése 0. szakasz - Felkészülés cél meghatározása módszer kiválasztása keretek meghatározása a környezettel való.
A COACH-bioenergy projekt eredményeinek bemutatása
LCA-alapú közbeszerzés? – Az EFFECT projekt Buday-Malik Adrienn, igazgatóhelyettes , Budapest – BuySmart Konferencia.
MAGYAR KÖZBESZERZÉSI INTÉZET
Dolceta - Pénzügyi ismeretek
Szemelvények a Kbt. legfrissebb módosításaiból február 10. dr. Fribiczer Gabriella főosztályvezető-helyettes Közbeszerzések Tanácsa Titkárság.
Politika, képviselő, információ Kerekes Pál jún. 6. MIBE Konferencia.
Elemezze cége innovációs potenciálját! ‘800 európai vállalkozás mint összehasonlítási alap’
A nemzeti eljárásrend szabályozása -uniós kitekintés
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A tervezési munka előkészítése és folyamata
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar kórházszövetség XXVII.
A zöld közbeszerzés európai és magyar jogi szabályozása Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
Kétszakaszos eljárások V szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Az innovációs folyamatok rendszere, és a decentralizált pályázati források Brunda Gusztáv innovációs menedzser szakközgazdász
Új innovatív beszerzési modellek (PcP – Pre-Commercial Procurement) és alkalmazásuk Fenntarthatóság és energiahatékonyság a közbeszerzési eljárásban Miskolc,
A zöld közbeszerzés lépései Kovács László, beszerzési igazgató, az „Év Beszerzési Menedzsere” 2012-ben.
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET Az információ szükségessége Piaci verseny (piacra jutás, piacon maradás, piacbővítés) Alkalmazkodás, feltételek.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Közbeszerzési Hatóság
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
Menedzsergyakorlatok a gazdasági vezetők szemszögéből
Előzetes piaci konzultáció
A MINISZTERELNÖKSÉG ELLENŐRZÉSI TAPASZTALATAI MÁTÉ GERGŐ (KFF)
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
Projekt neve Cég neve Előadó neve
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Dr. Kovács László főtitkár
Horváth Sándor Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
A KÖZBESZERZÉSI HATÓSÁG HIRDETMÉNYELLENŐRZÉSI TEVÉKENYSÉGE
Közbeszerzési kartellek és a korrupció elhatárolása
Az SZMBK Intézményi Modell
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 6. A piac bevonása
Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 7.3. Bútorok
Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 3
Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 7. 5
Előadás másolata:

Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 4. A szükségletek felmérése

Zöld közbeszerzési képzési eszköztár 1. modul: Bevezetés 4. modul: A szükségletek felmérése 2. modul: A zöld közbeszerzés stratégiai jellemzői 5. modul: Körforgásos közbeszerzés 3. modul: A zöld közbeszerzés jogi szempontjai 6. modul: A piac bevonása 7. modul: Üzemeltetés (a GPP kulcsfontosságú ágazatai) 4. modul: A szükségletek felmérése

4. modul: A szükségletek felmérése A 4. modul tartalma Mit tartalmaz a szükségletek felmérése? Konzultáció a felhasználókkal Miért vásárolunk – a szükségletek megfogalmazása Mit vásárolunk? Ki számára vásárolunk? Mekkora mennyiséget vásárolunk? Hogyan vásárolunk – rugalmas szerződések További erőforrások 4. modul: A szükségletek felmérése

Mit tartalmaz a szükségletek felmérése? A GPP nem pusztán annyit jelent, hogy környezeti szempontból kívánatos termékeket vagy szolgáltatásokat vásárolunk, hanem a kormányzati beszerzés általános hatásának csökkentését is megcélozza. Ennek egyik nyilvánvaló módja az árukkal, szolgáltatásokkal és munkálatokkal kapcsolatos kereslet csökkentése A szükségletek felmérése: az indokolatlan vásárlások elkerülése annak biztosítása, hogy a megvásárolt tételek megfeleljenek a követelményeknek a beszerzések és szerződések rugalmasságot biztosító megtervezése 4. modul: A szükségletek felmérése

Konzultáció a felhasználókkal A közbeszerzések felhasználói a vásárlást végző szervezet belső vagy külső (pl. polgárok) felhasználói lehetnek Annak biztosítása érdekében, hogy a vásárlások megfeleljenek a szükségleteiknek, konzultálni kell a felhasználókkal Ennek a közbeszerzési eljárás előtt kell megtörténnie, és folytatódhat az ajánlattételi eljárás során/szerződésteljesítési szakaszban 4. modul: A szükségletek felmérése

Miért vásárolunk: a szükségletek megfogalmazása Közbeszerzési eljárás indítása előtt tisztázni kell a vásárlás okát (nem elég az, hogy „tavaly is megvettük”) A szükségletet egy egyszerű nyilatkozatban kell összegezni, amely megvizsgálja, hogy figyelembe vettek-e alternatív megoldásokat, például az erőforrások megosztása, javítások, frissítések, lízing Ez a nyilatkozat a közbeszerzés döntés-előkészítő tanulmánya számára is hasznos lehet Nyitottnak kell lennie a környezetvédelmi alapokon nyugvó kihívásokra 4. modul: A szükségletek felmérése

Mit vásárolunk: a szerződés tárgya A szükségletek felmérése a felhasználói konzultáció segít a szerződés tárgyának meghatározásában. Ez közvetíti a piac felé, hogy mit vásárol, és a következőket tartalmazza: annak megjelölését, hogy a szerződés eszközök, szolgáltatások vagy munkálatok vásárlását tartalmazza a szerződés címét és rövid ismertetését a kapcsolódó CPV-kódokat (a Hivatalos Lappal kapcsolatos ajánlat esetén) A szerződés tárgya fontos, mert ez meghatározza az alkalmazandó GPP-követelmények hatókörét 4. modul: A szükségletek felmérése

Mit vásárolunk: leírás A szükségletek felmérése segít a leginkább megfelelő leírás kiválasztásában, alapuljon az funkcionális követelményeken vagy szabványokon Kerüli a „másolás és beillesztés” típusú megközelítést A szükségletek megfogalmazásához hasonlóan a leírásoknak nyitottnak kell lenniük a környezetvédelmi alapokon nyugvó kihívásokra, valamint biztosítaniuk kell, hogy ne legyenek túlzottan korlátozó jellegűek, lehetővé tegyék a kkv-k számára a versenyben való részvételt stb. 4. modul: A szükségletek felmérése

Teljesítmény-/eredményalapú leírások A teljesítmény- vagy eredményalapú leírások ismertetik a beszerzés által kielégítendő szükségletet, ahelyett, hogy előírnák, hogy pontosan hogyan kívánja elvégeztetni a munkát Lehetővé teszi a beszállítóknak a leghatékonyabb és legeredményesebb megoldás meghatározását, valamint hogy környezetvédelmi előnyökkel járó, innovatív megoldásokat javasoljanak Példa: az irodai világítási követelményeket a különböző termekben különböző időpontokban szükséges lumen szempontjából határozza meg, nem pedig a szükséges lámpatestek száma vagy a teljesítmény alapján 4. modul: A szükségletek felmérése

Ki számára vásárolunk: közös közbeszerzés A közös közbeszerzés erőforrásokat takaríthat meg, és növelheti a környezeti termékek és szolgáltatások iránti keresletet A szükségletek felmérésének során gondolja végig, hogy a következők valamelyike alkalmazandó-e: Lehetséges-e egy meglévő keretszerződés vagy szerződés keretében történő vásárlás? Létre tud-e hozni egy mások által is használható keretszerződést vagy szerződést? Tud-e közös közbeszerzésben részt venni egy vagy több hatósággal? 4. modul: A szükségletek felmérése

Mekkora mennyiséget vásárolunk? A Hivatalos Lappal kapcsolatos közbeszerzések esetén előre meg kell becsülni a teljes mennyiséget vagy az alkalmazási kört Ez nem jelent szerződéses kötelezettségvállalást az illető mennyiség megvásárlására A szükségletek felmérése segít a reális mennyiség vagy tartomány megbecslésében annak túllépése nélkül Ez a szolgáltatásokra és az eszközökre is vonatkozik 4. modul: A szükségletek felmérése

Hogyan vásárolunk: rugalmas szerződések A szerződések és a keretszerződések általában több évig érvényesek, és a szükségletek idővel változhatnak A szerződés feltételeinek elegendően rugalmasnak kell lenniük a mennyiséghez, gyakorisághoz stb. való alkalmazkodás lehetővé tétele érdekében Tartalmazhatnak a „legjobb elérhető technológiára” vagy „folyamatos javulásra” vonatkozó záradékokat a környezetvédelmi innováció ösztönzése érdekében A keretszerződések különösen megfelelőek a vásárlási rugalmasság biztosítására 4. modul: A szükségletek felmérése

További iránymutatás Innovációs közbeszerzési iránymutatás (2018) Procura+ kézikönyv (3. kiadás, 2016) Zöld közbeszerzés (3. kiadás, 2016) Körforgásos közbeszerzési iránymutatás (2017) Példák bevált gyakorlatokra A GPP információs szolgálata Ha további segítségre van szükség a GPP-vel kapcsolatban, lépjen kapcsolatba az EU ingyenes Információs szolgálatával Az Európai Bizottság számára az ICLEI – Helyi Önkormányzatok a Fenntarthatóságért által kidolgozott eszköztár Modul létrehozója: Közbeszerzési elemzés Tulajdonos, szerkesztő: Európai Bizottság, Környezetvédelmi Főigazgatóság, 2019. A fényképek tulajdonosai: Pixabay.com, a Creative Commons CCO keretében Felelősségkizáró nyilatkozat: A jelen eszköztár a bizottsági szolgálatok indikatív dokumentuma, és egyetlen intézményre sem tekinthető kötelezőnek. Sem az Európai Bizottság, sem a nevében eljáró személyek nem tehetők felelőssé a jelen kiadványban szereplő információk felhasználásáért. 4. modul: A szükségletek felmérése