2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Statisztika II. I. Dr. Szalka Éva, Ph.D..
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
SZOMSZÉDVÁRAK A határ menti településközi együttműködéshez szükséges kompetenciák fejlesztése a Nyugat-Pannon Eurégióban.
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Primer és szekunder kutatás
Kutatási terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Az ötlettől a projekttervig
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Projektértékelő kutatások alprojekt, reintegrációs adatbázis „TEtt - Program az áldozatokért és tettesekért” nyitókonferencia december 15. Siófok.
Piackutatás.
SZÉLSŐSÉGES POLITIKAI IFJÚSÁGI CSOPORTOK SZERVEZŐDÉSE ÉS ÉRTÉKVILÁGA. A szélsőjobboldali ideológia reprezentációja a debreceni egyetemisták körében Campus-lét.
Dr. Balogh Péter egyetemi adjunktus Gazdaságelemzési és Statisztikai Tanszék STATISZTIKA I. 11. Előadás.
Dr. Szalka Éva, Ph.D.1 Statisztika II. VII.. Dr. Szalka Éva, Ph.D.2 Mintavétel Mintavétel célja: következtetést levonni a –sokaságra vonatkozóan Mintavétel.
Kompetenciamarketing Stratégiai tervezés folyamata
Készítette: Magyar Orsolya
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
3. Előadás Marketing Információs rendszer
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Kvantitatív módszerek 8. Hipotézisvizsgálatok I. Nemparaméteres próbák Dr. Kövesi János.
FoglalkoztaTárs - Társ a foglalkoztatásban Október 24. Észak-alföldi regionális szakmai műhelymunka A KézenFogva Alapítvány megjegyzései a kerekasztal.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
Vizsga feladatok (Minta)
Kvantitatív módszerek
Funkciói, feladatai és területei
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
„Sombereki Caritas Központ kialakítása” elnevezésű ROP mintaprojekt zárókonferenciája Somberek, június 12. Marketing szemlélet nonprofit szervezeteknél.
Máth András, Ringier tanácsadó – OAG Szakmai Nap Marketing és kutatás hogyan segíthet a kutatás.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
ONK 2011 Békési Kálmán Budapest november 3-5. A prezentált eredmények alapja a TÁMOP kutatási projekt. A projekt az Oktatáskutató és.
Információs Társadalom- és Trendkutató Központ 1111 Budapest, Műegyetem Stoczek u St ép 108. Telefon: Telefax: Web:
A MEDICSPHERE PROJEKT KÖVETKEZTETÉSEI DR. SOLT KATALIN TÁMOP A-11/1/KONV
Marketing információs
,,Szent László”Római Katólikus Gimnázium Készitette:Kurucz Brigitta Kállai Dóra Kállai Dóra Mateoc Teodor-Dávid Mateoc Teodor-Dávid 2011 Február 16.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Munkakörelemés és –tervezés röviden
 A matematikai statisztika a természet és társadalom tömeges jelenségeit tanulmányozza.  Azokat a jelenségeket, amelyek egyszerre nagyszámú azonos tipusú.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Automatizált kábelkonfekcionálási technológia kutatása, intelligens kábel és egyedi csatlakozók fejlesztése INFONIA Alapítvány Rab Árpád, projektvezető.
Kommunikáció.
Társadalom bevonás stratégia és módszertan Ereifej Laurice vizes élőhelyek programvezető Siófok, november for a living planet© ÖKO ZRt. vezette.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Helyzet- és igényfelmérés.
Az egészségstílus Szegmentáció és barométer a hatékony egészségügyi kommunikáció támogatásához Szonda Ipsos.
Eredetileg a statisztika matematikai eszközöket igénybe vevő államháztartástant jelentett, vagyis azon módszerek gyűjteményét és elméletét, amelyek segítségével.
Az ötlettől a projekttervig
Kommunikációs kampánytervezés
Becsléselmélet - Konzultáció
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 2. Önértékelési fázis 9. előadás
Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)
Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
A marketinginformációs rendszer
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Budapest: az eladható márka
Előadás másolata:

2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)

A kutatás 1. célja általában Megtudjuk, hogy kit, hogyan (milyen kommunikációval) lehet rávenni arra, hogy azt tegye (higgye, olyan attitűdje legyen), amit szeretnénk. Hogyan lehet egy erre irányuló akciót sikeresen lefolytatni?

A kutatás 1. végcélja konkrétan 1. Kommunikációs célok és stratégia rögzítése: 2. Mindezt arra tekintettel, hogy hogyan lehet majd ezt megvalósítani, hogyan, milyen üzenettel, milyen szegmenseket lehet a lehető leghatékonyabban elérni. 3. Megtudjuk, mik az akció sikerfeltételei. 4. Becsülni tudjuk, hogy a várható eredmények, milyen hasznot hoznak. (Megéri-e a projekt?) Közönség /szegmens Cél (tudás, attitűd, viselkedés vált.) Fő üzenet Kiegészítő üzenetek (Ütemezés, egymásra épülés)

Ami a legjobban érdekel minket A célközönség érdekel minket a legjobban, akiket befolyásolni szeretnénk. Kik azok, hányan vannak? Hogyan vélekednek? Milyen attitűdökkel rendelkeznek? Hogyan viselkednek? Milyen lehetőségeik vannak a mi céljaink szempontjából? Hogyan befolyásolhatók? Stb. 6-hoz használjuk 1-5-öt, de közvetlenül is kereshetünk választ rá! Pl. más kampányok eredményessége, pszichológiai elméletek stb. alapján. Nem csak ezt kell megtudnunk, de ez a legfontosabb!

Szegmensek Első lépés, a fenti infók alapján, a céljaink és a fenti szempontok szerint homogén csoportokat – szegmenseket -- képezni a célközönségből. A szegmensek a célközönség részhalmazai, amelyek azonosíthatók, azonos eszközökkel és módszerekkel befolyásolhatók, fontossága az akció céljai szempontjából megállapítható . Második lépés, kiválasztani a legfontosabb szegmenseket, meghatározni a szegmensre vonatkozó célt és a célt megvalósító üzenetet.

Kutatás Senki nem kezd kutatásba, de még csak kérdezősködésbe sem, amíg el nem olvassa, meg nem tanulja VHK-t és Malhotrát!!!

Kutatási folyamat (VHK 24.o. alapján) Információs igény: Milyen info kell? Azokat mire használjuk majd? Kutatási célok meghatározása: Mit akarunk kutatni?, Hipotézisek felállítása: Mire számítunk? Várható költség-haszon: Milyen költsége és haszna lesz a kutatásnak? A módszerek kiválasztása, a kutatás megtervezése (lásd kutatási terv!) A kutatás végrehajtása Szekunder kutatás (előzetes teszteléssel!!) Primer kutatás (előzetes teszteléssel!!!) Eredmények feldolgozása, értékelése Vissza 5.1-hez, vagy 2-höz, vagy 1-hez Az eredmények felhasználása a kampányterv további lépéseiben

Kutatási terv Kitől / honnan, mit, milyen módszerrel, miért akarunk megtudni. A „miért” rovatban – ha szükséges -- azt kell megindokolni, hogyan fog az infó a kommunikációs terv kialakításához és végrehajtásához hozzájárulni. A kutatásit tervet az alábbi formátumban 2014. 10. 10., péntek 16:00-ig kell leadni. Kitől / Honnan? Mit? Milyen módszerrel? Miért? Határ- idő Végzi Eredmény/ Formátum

A sorrend általában Az információszerzésben általában célszerű így haladni: Könnyen megszerezhető info  nehezebben megszerezhető info (a legegyszerűbb általában kérdezni! Interjú!!!) Kvalitatív kutatás  kvantitatív kutatás Szekunder  pirmer kutatás

Milyen típusú infókat gyűjtünk? Egyes személyekre, dolgokra, szervezetekre vonatkozó egyedi infó-gyűjtés, illetve ezekből képzett összesítések. Az egyedi infók nem statisztikai információk! Pl. Mennyit költöttünk az elmúlt öt évben tv hirdetésekre? Mennyi volt egy kampány átlagos költsége? Sokaságokra, fogyasztókra, dolgokra, szervezetekre vonatkozó statisztikai információ gyűjtés. Pl. A 14+ magyar lakosság hány százaléka mos hetente egynél többször hajat? És a 14+ német? Ha egy sokaságra vonatkozóan minta alapján gyűjtünk infót, akkor az statisztikai infó gyűjtés, ha mindenkit lekérdezünk, és azt összesítjük, akkor egyedi infó gyűjtést végzünk. (Még akkor is, ha ezekből azután átlagot, százalékot stb. számolunk.)

Fontos adatok forrásai Demográfiai adatok: KSH, kormányzati szervek és háttérintézményei (kutatók, egyetemek), nemzetközi szervezetek Életmód-, pszichografikus adatok, társadalom-szegmentálási módszerek: Piackutatók, KSH, kormányzati szervek és háttérintézmények (kutatók, egyetemek), Piaci adatok: Piaci elemzők, piackutatók, tanácsadócégek, befektetési bankok, gazdasági kutatóintézetek, kormányzati szervek és háttérintézményei (kutatók, egyetemek) Cégadatok: cégbíróság, tőzsde, cégek közleményei, céginformációs vállalkozások

A projekthez tartozó feladat A saját projekthez tartozó kutatás elemei A kutatás tartományának kijelölése. (Mit kell tudni, hogy jó kampányt csináljunk? milyen infok fontosak, és mik nem? A Sablon testreszabása!!!) A kutatás tervének elkészítése. A kutatás elvégzése.