Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

TIOP 1.1.1/09/ Angol nyelvi modulok feldolgozása tanulói laptopok segítségével.
TIOP 1.1.1/09/ Digitális reál-is? Készítette:Mátisné Szultos Erzsébet.
NyitólapEszközökIgényekProblémákKövetkeztetések Kik?Mit?Mivel?Hogyan? A felmérés 1. Mobilhasználat 2. Internethasználat 3. Oktatás korszerűsítése Az m-Learninget.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
Komplex Instrukciós Program
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
VI. Interaktív Tábla Konferencia
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia Sándor Zsuzsa 11. A tanítás (fizikai) feltételei.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Matematika kompetenciaterület
Utazás &Turizmus érettségi 2008 tavasz. U&T érettségi Központilag akkreditált érettségi vizsgatárgy (Ady Endre Gimn., Ráckeve Csak k özépszintű! Felvételinél.
JÓ GYAKORLAT Digitális taneszközök használata történelem órán
Előadó: Komjáthy Zoltán Oktatási Hivatal
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Módszertani megújulás a nevelő munkában
Tanítók: egy szakmacsoport az adatok tükrében Nagy Mária, Országos Közoktatási Intézet Tanítóság: szakma, mesterség, hivatás Előadóülés. MTA, június.
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
Gyermekeink védelme a Digitális Világban Kutas István, Vállalalti kommunikációs igazgató, Telenor.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Készítette: Dobák Dóra 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Digitális vizsgáztató és értékelő környezetek.
Biztos Kezdet Gyerekház Dokumentációs rendszer
Kéttanítós modell Bethlen Gábor Református Általános Iskola, Óvoda, Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Nevelési Tanácsadó Törökszentmiklós.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
Városközponti Főigazgatóság Kossuth Lajos Általános Iskola Tájékoztató az „Önkéntes segítő gyakorlat” tárgyhoz augusztus 23.
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Kompetensek lettünk? június 27..
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
The-i Language Zone Francia nyelvtanfolyam kiegészítő oktatóanyaga – értékelés Rózsa Gábor 2004.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Gyermekvilág régen és ma
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / A papír útja-Tóth-Pliska Ágnes.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Skype motívációs szerepe
Ne maradj le!. Láttátok már ezeket a suliban? Mi a különbség a következők között?
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A programcsomag Felépítése Előnyei Használata. A programcsomag összeállítása Alapja: kompetencia alapú oktatás, koncepció (gyakorlati haszon); Programtanterv:
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Videotanar.hu. Kezdetek Csetényi Csaba – a projekt életre hívója 2013 Nemzeti alaptantervben meghatározott tudás 12 tantárgy Szakmai partner:
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Élet az Ságvári Bence eszközökben VIII. Nemzetközi Médiakonferencia, Balatonalmádi, szeptember 29. A fiatalok internet- és médiahasználati szokásairól.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Szülői értekezlet
Készítette: Lőrincz Ágota óvodapedagógus
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Nemzeti Köznevelési Portál
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
REDMENTA Sándor-Kis Anita.
REDMENTA Sándor-Kis Anita.
Kompetencia alapú szakoktatás
Budapest XX. Kerületi Nagy László Általános Iskola és Gimnázium
Vidiczki György Matematika BSc hallgató 2015
Esély a szülőknek, lehetőség
Flip-It! Online kurzus mentor szemmel
A puding próbája avagy a GEOMATECH a gyakorlatban
Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!
Előadás másolata:

Matokos, avagy okoseszközök matematikaórán 59. Rátz László Vándorgyűlés Gödöllő 2019. július 3-6. Süveges-Szabó Marianna Éva

Süveges-Szabó Marianna Éva Matematika-földrajz-tehetségfejlesztő tanár; 2002-től Áldás Utcai Általános Iskola tanára; Telenor Zrt. Hipersuli Program 2013-tól; Mesterpedagógus, innovátor tanár 2015-től;

Eszközök Okostelefon (saját) Táblagépek (alapítványi, saját) Laptopok (iskolai) Asztali számítógépek (informatika terem)

Használt programok Kahoot! https://kahoot.it/ Socrative www.socrative.com GeoGebra https://www.geogebra.org/?lang=hu Redmenta www.redmenta.com

Matokos óra menete Házi feladat értékelése (Ki nem küldte el? Miért?) Ismétlés, számonkérés (igaz-hamis, pl. Kahoot) Órai munka (füzet, körző, vonalzó, tablet) Összefoglalás, új ismeretek rögzítése

Kahoot! Gyors, felrázza a gyermekeket; A gyerekek imádják; Előnyök Hátrányok Gyors, felrázza a gyermekeket; A gyerekek imádják; Ismétlésre tökéletes; Azonnali visszajelzés; Könnyű összeállítani a feladatot; Állítható időkorlát; Nagy feladatbank; Erős hanghatás (kikapcsolható); Pontozásnál számít a gyorsaság; Időnként túlterhelt szerver; Frontális feladatmegoldás; Számonkérésre nem alkalmas;

Socrative Előnyök Hátrányok Gyors számonkérés; 3-féle feladatmód; Azonnali visszajelzés; Saját feladatbank; Megoldási idő beállítás; Túlterhelt szerver; Korlátozott elérhetőség; Technikai hiba esetén új belépés; Unalmas felület a gyermek számára; Nincs képletszerkesztő;

GeoGebra Pontos szerkesztés; Térszemlélet fejlesztése; Előnyök Pontos szerkesztés; Térszemlélet fejlesztése; Kreatív gondolkodás; Egyéni haladási ütem; Függvényábrázolás; Szerkesztés 3D-ben; Hátrányok Lassú munkatempó; Megosztott tanári figyelem;

Redmenta Előnyök Hátrányok Magyar felület; Folyamatos fejlesztések; Többféle feladattípus; Saját és külső feladatbank; Gyakorlásra és számonkérésre is alkalmas; Differenciált óramenet; Véletlenszerű feladatsorrend; Időnként szerverhibák előfordulnak; Megosztott tanári figyelem; Hosszabb felkészülési idő a tanórára; A biztos számonkéréshez nyomtatott feladatlap szükséges

Mit kapunk egy Matokos órától? Előnyök Hátrányok Lelkes, érdeklődő tanulók; Differenciált óravezetés; Egyéni haladási mód; XXI. századi tudás; Partneri tanár-diák viszony; Azonnali értékelés; Interaktív kommunikáció; stb. Időigényes felkészülés Feladatmegoldás meghosszabbodik Technikai problémák (nincs net, nem működik a gép) Tanárok közötti „feszültség” (a kütyüs óra népszerűbb) Szülői aggályok (órán is a telefonján játszik a gyerek), stb.

Jó tanácsok (ha belevágsz…) Maradj lelkes! (Mindenki így kezdte, a gépnek lelke van ) Ne add fel! (Idővel egyre gyorsabban leszel kész.) A kevesebb több! (Nem kell az egész órát „okosan” tölteni!) (Egyszerre csak egy programban mélyülj el!) Merj téveszteni! (A gyerekek értékelik az igyekezetedet) Merj segítséget kérni! (A gyerekek bennszülöttek, mi felnőttek csak digitális bevándorlók vagyunk) /Zacher Gábor/

Köszönöm a figyelmet! suveges-szabo.marianna@aldassuli.hu