Szociális segítő a kollégiumokban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A jelzőrendszer működésének tapasztalatai
Advertisements

Kapcsolattartás a szülői házzal
A Szily TISZK közösségfejlesztési szolgáltatása /2009/ Bemutatkozás a tagiskoláknak Fejlesztő pedagógusi szakszolgáltatás Iskolapszichológusi szakszolgáltatás.
A szociálpedagógus segítségnyújtásának formái a Kollégiumban
Az iskolai szociálismunka
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
GYERMEKVÉDELMI TANÁCSKOZÁS
Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Professzionális iskolai kutatások
V. Kollégiumi Konferencia március 26. A Mérei Ferenc Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Intézet és a Deák Ferenc Középiskolai Kollégium rendezvénye.
Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Lőwné Szarka Judit ellátottjogi képviselő
Integrált oktatás az 50 éves Trefort SZKI-ban
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
Miben ugyanaz, miért más?
A diákok megismerésének lehetőségei - szükségessége
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Campus-Lét a segítő aspektusából a Debreceni Egyetemen Berényi András DEMEK központvezető Műhelykonferencia december 03.
A szociálpedagógus feladatai a Deák Ferenc Középiskolai Kollégiumban
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A „segítő tanár” rendszer működése az Új Buda Alma Mater-ben Turányi Zsófia Budapest február.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Brettner Zsuzsanna PTE BTK Szociális Munka és Szociálpolitika Tanszék
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
avagy lehetőség a konfliktusok kezelésére a tanórán
Pszichológiai és gyógypedagógiai diagnosztika
A pedagógiai program készítése
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Marginalitás és jól-lét – kibékíthető koncepciók? Inkluzív társadalom – jól-lét – társadalmi részvétel A Kodolányi János Főiskola szakmai konferenciája.
M.Tamás Márta Mentálhygiéne M.Tamás Márta
A portfólió - óvodai szakterület
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Speciális gyermekvédelem
A tanulók felkutatásának és beiskolázásának folyamata Iskolai, önkormányzati kapcsolati táblázat Névtáblázat (adatbázis) Települési útvonal Tájékozató.
DIAKONIA KERESZTYÉN ALAPÍTVÁNY Koordinációs iroda KOLOZSVÁRI FIÓK MAROS- VÁSÁRHELYI FIÓK SZENT- GYÖRGYI FIÓK SZÁSZ- RÉGENI FIÓK 100 alkalmazott BRASSÓI.
Szociálpedagógus a „SÉF” Szakképző Iskolában „Fontos vagy nekünk” QALL – Végzettséget mindenkinek! Regionális konferencia Székesfehérvár 2013.
Wichern Alapítvány a magyarországi szociális munkáért és ifjúságvédelemért Szenvedélybetegek Alacsonyküszöbű Ellátása Tranzit Szolgálat.
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
A 2014/2015 iskolai év pszichológusi tevékenységének beszámolója.
A támogatott lakhatás kihívásai
Team munka egy többcélú intézményben
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
„FIGYELJÜNK EGYMÁSRA!” KOMPLEX MEGELŐZŐ, EGÉSZSÉG ÉS KOMPETENCIA FEJLESZTŐ MODELL PROGRAM a Szent József Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégiumban Berényi.
Gyermek- és ifjúsági addiktológia a napi gyakorlatban, a fejlesztés lehetséges útjai Arany Zoltán SZKTT ESZI Dr. Farkasinszky Terézia Ifjúsági Drogcentrum.
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
TÁMOP „A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése” Előadó: Petromán Anikó.
Járási jelzőrendszeri tanácsadó feladatai és tapasztalatai 2016
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Budapest I Kerületi Kosztolányi Dezső Gimnázium
A LURKÓ-TÁBOR, mint a jó gyakorlat dokumentációja
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Az együttműködés további lehetőségei a Magyar Addiktológiai Társasággal Dr. Felvinczi Katalin.
Óvodai és iskolai szociális segítés
2018/2019 tanév.
Intézményi kötelezettségek a gyermek- és ifjúságvédelem területén
Csókay László KPSZTI április 13.
A szakmai együttműködés elmélyítése, avagy
Osztályközösségben jelentkező problémák, közösségépítő foglalkozások
„Színes Mesevilág” Prevenciós Mesecsoport az óvodákban és iskolákban
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Szociális segítő a kollégiumokban Krémer Barbara és Tischler Imre Óvodai és iskolai szociális segítők ECSGYK, Pécs A jövő nemzedékének segítői – az óvodai és iskolai szociális segítők mindennapjai a gyakorlatban című konferencia  Pécs, 2019. június 18-19.

Hogyan induljunk el? Beilleszkedés, integráció (átlagosan 1 tanév) Egymás szakmája iránti tisztelet, érdeklődés Szervezeti struktúra, szervezeti kultúra megismerése Az intézmény napirendjének megismerése Reagálás az intézményi igényekre (észszerű keretek) Jelenlét Érzékenyítés

Tevékenységi körök Egyéni tevékenység (szociális munka módszerei) Csoportos tevékenység (tematikus csoportfoglalkozás, prevenciós csoportfoglalkozás, stb.) Közösségi tevékenység (intézményi, intézményen kívüli) Gyermekvédelmi feladatellátás (jelzés, jelzés továbbítása)

A kollégium sajátosságai Eltérő napirend Eltérő időbeosztás Lefedettség más köznevelési intézményekkel Pedagógus kollégák – több és más jellegű feladat Szülőkkel való kapcsolattartás

Legjellemzőbb probléma típusok Addiktológiai problémák, szerhasználat Önsértés, szuicídum Szülői elhanyagolás Kortárskapcsolatokban jelentkező problémák, beilleszkedési nehézségek Párkapcsolati problémák Érzelmi, fizikai bántalmazás

Kapcsolatfelvétel Bemutatkozás Részvétel az értekezleteken Látható jelenlét Interjú a nevelőkkel – kérdéssor segítségével Kevés eldöntendő kérdés Interakció legyen

Kapcsolatfelvétel Problémás esetek megismerése nevelők és adatbázis segítségével Kapcsolatfelvétel - egyéni konzultáció Személyes feljegyzések készítése fontos

Célok Bemutatkozó csoportok Kapcsolatfelvétel a cél Tematika szükséges Fejlesztés-specifikus csoportok létrehozása Identitás releváns fejlesztési terület

Megtapasztalás – útravaló Marketing fontos! Brandépítés szociális szféra jellegzetességeinek megfelelően Szükségletek felmérése Valamit valamiért – „diplomácia”

Köszönjük a figyelmet!