KÖFOP-2.1.1-VEKOP-15- 2016-00001 A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A végrehajtás új feladatai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
1 A diasor hatályosítását végezte: dr. Szalai András, július.
Az étrend-kiegészítők, kozmetikumok forgalmazásának hatósági felügyelete Kereskedők Napja Június 4. Szabó Nikolett Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
NKE. Az Európai Unió elsődleges joga Az alapító szerződések, illetve azok módosításai (a hozzájuk fűzött Jegyzőkönyvek, Nyilatkozatok) Csatlakozási Szerződések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Tájékoztató a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal munkájáról december 10. Készítette: dr. Morvay Klaudia jegyző.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
Közigazgatási szervezetrendszer II. Az államigazgatás szervei – központi és dekoncentrált szervek.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Gazdasági jog III. Előadás Általános szabályok A Gt. általános része.
Pásztorné Szerezlai Márta
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Határozatok elismerése és végrehajtása az Európai Unióban
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Adományok adózási kérdései
Vagyonadók, „valódi” illetékek, díjak
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
A kórháztörvény megsemmisítése utáni jogi helyzet
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Öröklési szerződés és Köteles rész
SZÁMVITEL.
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A közigazgatás személyi állománya
Az „Út a munkához” program évi változásai
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL.
1993-as közoktatási törvény
Semmisség Nappali tagozat Győr 2016.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
A évi pályázati felhívás legfontosabb szabályai
A KÖZIGAZGATÁSI PERRENDTARTÁSRÓL SZÓLÓ ÉVI I
Ákr. – új eljárási törvény a közigazgatásban
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Adatszolgáltatás a számlákról
A gyermeki jogok érvényesítése
Az általános forgalmi adó és az adóeljárás változásai 2018.
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Az állami tulajdonú társaságok számvevőszéki ellenőrzésének tapasztalatai Előadó: dr. Nagy Imre felügyeleti vezető Budapest, szeptember 27.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Magánszemélyként bérbe adnám az ingatlanomat.
Az „Út a munkához” program évi változásai
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
AZ ÁKR. ÉS AZ ÜGYÉSZI FELHÍVÁS, FELLÉPÉS
Nyíregyháza Megyei Jogú Város Nemzeti Közszolgálati Egyetem
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

KÖFOP-2.1.1-VEKOP-15- 2016-00001 A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A végrehajtás új feladatai és kihívásai a NAV szemszögéből dr. Dombi Gergely Nemzeti Közszolgálati Egyetem

Történeti áttekintés Előzmények • Végrehajtási hatáskör bővülések 2018 előtt Jelentősebbek: hulladékgazdálkodás, kamarai hozzájárulás, ingatlan-nyilvántartási igazgatási-szolgáltatási díj, megelőlegezett gyermektartásdíj • Jogtechnikailag Adók módjára behajtandó köztartozás, mint tartozásfogalom felfutása, több, mint 100 különböző jogcím esetében került törvényben meghatározásra. Ezen fogalom biztosítja, hogy a végrehajtás az önkormányzati vagy az állami adóhatóság hatásköre. Kivétel hiányában magánszemélyek esetében az önkormányzati adóhatóság, jogi személyek, egyéb szervezetek tekintetében az állami adóhatóság jár el. • IT környezet tekintetében 2017 évtől a NAV elektronikus úton fogadja a behajtás iránti megkereséseket (EMEGKER, VHCSEL, VHATAD nyomtatványok)

Jogi környezet – Ákr. Főszabály vagy kivétel? • Ákr. 134. § Kivételszabály hiányában az állami adó- és vámhatóság (NAV) folytatja le a végrehajtási eljárást. • Ákr. 131. § (2) Ha a végrehajtási eljárást a NAV folytatja le, az Ákr. végrehajtási fejezetében foglaltakat nem kell alkalmazni. A bírósági végrehajtás és az adó-végrehajtás logikája, eszközei teljesen eltérőek, ebből következően a NAV saját ügyeiben elsődlegesen az adó-végrehajtási szabályok szerint jár el, a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény szabályait csak speciális szabályozás hiányában alkalmazza.

Jogi környezet – adóeljárás Önálló közigazgatási végrehajtási törvény hatályba lépése – 2018.01.01 A hatáskör bővülés mellett a NAV végrehajtási törvényi szabályozása újrakodifikálásra került. Az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvény (Avt.) Amennyiben a számosságot vizsgáljuk, az Avt. a közigazgatási végrehajtást elsődlegesen szabályozó törvény, az Ákr. végrehajtási fejezetében foglaltakat azon ügyekben kell alkalmazni, melyek nem NAV hatáskörbe tartoznak.

Jogi környezet – ÖsszEhasonLitás Nem nav hatáskörbe tartozó közigazgatási végrehajtási eljárások esetében: Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény nav hatáskörbe tartozó közigazgatási végrehajtási eljárások esetében: Az adóhatóság által foganatosítandó végrehajtási eljárásokról szóló 2017. évi CLIII. törvény (Avt.) Az általános mögöttes jogszabály (mindkét esetben) a bírósági végrehajtásról szóló 1994. évi LIII. törvény, adóvégrehajtás esetében alkalmazandó továbbá az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény (fizetési kedvezmények, mögöttes felelősség), és az adóigazgatási rendtartásról szóló 2017. évi CLI. törvény (képviselet) is.

„Halmazelmélet” A NAV „végrehajtási” eljárása több mint a szűk értelembe vett végrehajtás. Egyes jogintézmények – melyek az adókra vonatkoznak, de a közigazgatási kötelezettségek összességére alkalmazandóak – nem férnek bele a végrehajtásba, de azzal szoros logikai egységet képeznek. Célszerűbb úgy megközelíteni, hogy a NAV követelés – management feladatot lát el, nem csak „végrehajt” Értesítés a tartozás, a behajtás iránti megkeresés tényéről Fizetési kedvezmény (részletekben, vagy halasztottan történő fizetés) Hitelezői képviselet a felszámolási és hasonló eljárásokban Ügyfeleink (és itt egyszerre kell gondolni az adósra és a megkereső hatóságra) felé komplex szolgáltatást nyújtunk, melyet a 1077/2018 (III. 13.) Kormányhatározatban nevesített „közigazgatási számla” tesz majd teljessé, itt önkéntes teljesítést is kezel a NAV.

eredményesség és ügyfélközpontúság A végrehajtás minden esetben „hozott anyagból” dolgozik. Nem a NAV határozza meg, hogy ki az adós a végrehajtási eljárásban, ez a behajtást kérő szerv feladata, a behajtás iránti megkeresés immanens része. Az Avt. biztosítja, hogy az adózás rendjében meghatározott fizetési kedvezmények elérhetőek a közigazgatási végrehajtási ügyekben is. Amennyiben az adós részletfizetéssel, halasztott fizetéssel rendezi elmaradását, úgy a közigazgatási végrehajtás szűk értelembe vett végrehajtás nélkül is eredményes. A beszedési hatékonyság mértéke nem a NAV-tól függ: a kötelezett személye, vagyoni, jövedelmi helyzete az elsődleges kérdés. A NAV – ellentétben a bírósági vagy a közigazgatási végrehajtással általában – egy ügyben, a teljes tartozást érvényesíti (adót, köztartozást, mindent)

Kihívás szűkebb és tágabb értelemben Pillanatkép: A NAV korábbi hatáskör növekményei, az elektronikus kapcsolat és az adókra vonatkozó szabályozás általánossá tétele jelentős könnyebbség volt a pénzfizetési kötelezettségek végrehajtása során – volumen növekmény. Teljesen új feladat a meghatározott cselekmények foganatosítása Építésügy Közlekedési hatósági ügy Népegészségügy Tűzvédelem Fogyasztóvédelem Felhívás, bírságolás, kötelezett terhére és veszélyére, szükség esetében közreműködő szervezettel közös elvégzés, elvégeztetés. A felmerült költségek tekintetében – teljesítés hiányában – pénzkötelezettségre vonatkozó végrehajtásra kerül sor.

Tapasztalatok – „kicsi színes” A meghatározott cselekmények foganatosítása folyamatos kihívás. Mindig van új a nap alatt. Sikeres marhagulya beoltás – a kötelezett igazolta Épületbontás – a kötelezett igazolta, vagy jelezte, hogy ésszerű időn belül elvégezteti a kötelező határozatban foglaltakat. Az építőipar jelen helyzetében az az általános tapasztalatunk, hogy a „túlterhelés” miatt nagyobb időre vállalják el az egyes munkákat. Ezt tényként kell kezelnünk, és a behajtást, intézkedést kérő hatóságnak is. A visszamenőleges hatáskör bővülésből (futó ügyek átvétele) eredően vannak régi ügyek, melyek feldolgozása folyamatos, hosszú távon megfelelő szintű végrehajtással egészül ki a magyar közigazgatás.

Jövő 2019 – a törvényszéki végrehajtás átvétele a NAV által. A törvényszéki végrehajtás nem az önálló bírósági végrehajtók hatáskörét, hanem a törvényszékek mellett működő végrehajtók hatáskörét érinti. A hatáskörükbe tartozó végrehajtható okiratok elsődlegesen a büntető eljárásokhoz, az állam által előlegezett költségekhez és a büntetés-végrehajtásnak a fogvatartottal szemben fennálló követeléseihez kapcsolódnak. 2018 évben pénzben kifejezett ügyekben egy volumennövekedés, a meghatározott cselekmények végrehajtása tekintetében hatáskörbővülés történt. 2019 évre egy jelenleg a bírósági végrehajtásról szóló törvény szerint lefolytatandó eljárások „közigazgatási végrehajtássá” fordítása a jogalkotói/jogalkalmazói feladat.

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!