MORÉNA RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA ADY ENDRE LÍCEUM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakmai tanácskozás Szakmai továbbképzési rendszer fejlesztése Salgótarján, 2008 december 16.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
A DIOO digitális fejlesztő eszköz az óvodai nevelés szolgálatában.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
Keretrendszerek az online felnőttképzés támogatására Taletovics Márk DEXTER.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
A hatékony tanulásszervezésről Modernizációs stratégiák a közoktatásban dr. Pála Károly 2008.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Mitől társadalmi egy innováció és egy start-up és miért fontos ez az ELTE-n? Tausz Katalin SIMpLe projekt - témavezető Innovációs Nap május 11.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
A MEGALAPOZÓ KUTATÁSOKRÓL A felsőoktatás és a munkaerőpiac kongruenciájának mintázatai Jancsák Csaba PhD SZTE JGYPK AHI ATT TÁMOP A/1-11/
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
Bolyai Farkas Szakképző Iskola „ Régi hagyományok… … új tudományok”
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
imagine great people 1990.: USA 2000.: Magyarország 130 országban
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2016)
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Általános kerettantervű képzés emelt szintű biológia oktatással
videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
VEZETŐI ÉLETPÁLYAMODELL – PORTFOLIÓ BŐVÍTÉS
Iskolaérettség.
Civil szervezetek tapasztalatai a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében Dr. Nagy Márta Eger.
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
LabVIEW bevezetéstől a feszültség-áram karakterisztikáig Vida Andrea
szakmai referens, országos versenyszervező
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Kiskunfélegyházi Szakképző Intézmény és Kollégium Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Középiskolája és Szakiskolája OM azonosító: Kiskunfélegyháza,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
De ki nyújt ma minőségi szolgáltatást?
Projektmunka Földrajzolok
A szakképzési rendszer modellje
Unplugged játékok, játékos programozás
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
Life is game! But do not only play with a game!
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Miért a VIK? Miért mérnökinformatikus?
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
A Cisco Systems Munkaerőpiac a hálózati szegmensben
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Emberi jogi képzés A tananyag és a képzés filozófiája
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
BME-VIK Drexler Konrád.
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Felhasználóképzés a kórházban
Új pályainformációs eszközök - filmek
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Van-e a szülőknek hangja?
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
PIACORIENTÁLT - INNOVÁCIÓ
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
Informatika Oktató: Katona Péter.
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
AZ ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK MEGSZERVEZÉSE A TANODÁBAN
Előadás másolata:

MORÉNA 2010 RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM Készségfejlesztés, Képességfejlesztés a matematika, informatika oktatásban RÉVAY KOLLÉGIUM ADY ENDRE LÍCEUM

Hogyan tervezzük meg az oktatás tartalmát? RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM Hogyan tervezzük meg az oktatás tartalmát?

Mottó: Kinek mit kell tudni? RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM Mottó: Kinek mit kell tudni?

Készségfejlesztés – Felfedező tanulás RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM Készségfejlesztés – Felfedező tanulás Nem csak a módszer, tartalom!!! Fel vagyunk készülve rá?? Mit kéne (kell) tanítani? Mi legyen a tartalma a tananyagnak?

Milyen tudást akarunk átadni? RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM Milyen tudást akarunk átadni? Kézzelfogható Mindennapi Alkalmazható Pénzreváltható

INFORMÁCIÓ+ALKALMAZÁS? RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM Hogy alakul ki a tudás? INFORMÁCIÓ+ALKALMAZÁS?

Matematika Informatika Kell-e tudni a képleteket? RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM Matematika Informatika Kell-e tudni a képleteket? Le tudna-e vezetni egy újat? (kitalálna-e?) Megoldási sémákat kell tanítani? Fontos-e a gyakorlás? El tud-e boldogulni egy új programmal? Meg tudna-e tanulni önállóan egy új programozási nyelvet? Létre tud-e hozni egy eladható terméket?

más kérdésfelvetés kell?? RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM más kérdésfelvetés kell?? Matematika Informatika Kreativitás fejlesztés? Algoritmikus gondolkodás kialakítása? Tudományos szemlélet kialakítása? Logikus gondolkodás kialakítása? Intuicíó fejlesztése? Problémamegoldó készség kialakítása?

Önállóan tanulni Önképzésre Információszerzésre Meg tudjuk-e tanítani RÉVAY MIKLÓS KOLLÉGIUM MORÉNA 2010 ADY ENDRE LÍCEUM Meg tudjuk-e tanítani Önállóan tanulni Önképzésre Információszerzésre