„Tanulni, tanulni, tanulni!” Vlagyimir Iljics Lenin

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

NAT kiegészítő területeinek oktatása – az Új NAT kihívásai az új területeken Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt. Szentkirályi-Szász Krisztina.
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
2014. július 6. A hálózati együttműködés az innovációs tevékenység során Bedő Ferenc közoktatási szakértő
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Programozási alapismeretek
Drajkó László Microsoft Magyarország
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Tanulási elméletek, modellek elveinek alkalmazása az oktatásban
Hagyományos szemléltető eszközök
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Informatika tanítása ea.
TANTÁRGY-ORIENTÁLT IDEGEN NYELV OKTATÁS Istvánffy Miklós Általános Iskola.
Hunya Márta módszertani szakértő
Környei László elnök HunDidac Szövetség EGER október 11.
E-learninges tananyagfejlesztés módszerei a felsőoktatásban
Budapest, „Az ember csak azt érti meg, amire maga jön rá; amit készen kap, anélkül, hogy lélekben megdolgozna érte, az egyik fülén be, a másikon.
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
Tanulás, kommunikáció, nevelés Magyar Tudományos Akadémia Pedagógiai Bizottság IV. Országos Neveléstudományi KonferenciaMagyar Tudományos Akadémia 2004.
e-Learning a tanárképzésben
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
NAT 2007 kompetenciák.
OKTATÁS, NEVELÉS, ÉLETHOSSZIGLANI TANULÁS SZÉKESFEHÉRVÁR, JANUÁR 15.
Anyagadatbank c. tárgy gyakorlat Féléves tematika Adatbázis alapfogalmak, rendszerek Adatmodellek, adatbázis tervezés Adatbázis műveletek.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
(kép – Philip Shriver) Tanítsunk portfóliókészítést Papp Gyula Kölcsey Ferenc Református Tanítóképző Főiskola.
A kerettantervek fejlesztése
Cselekedni most és mindenkiért Kormányszóvivői tájékoztató Információs társadalom a javuló esélyekért Az Informatikai és Hírközlési Minisztérium 2002.
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Székács József Evangélikus Óvoda, Általános Iskola és Gimnázium.
A Számvitel Didaktikája
Algoritmikus gondolkodás és fejlesztésének lehetőségei
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Az anyanyelvtanítás alapozásától a tudatos nyelvhasználatig
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Matematika Kompetenciaterület
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Integráció, inkluzió PPK,
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest
Informatika tanítása ea.
Programozási alapismeretek 11. előadás
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
Tanulói laptop használata a tanítási órákon
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Informatikaoktatás a 21. század elején Magyarországon Sebestyén Katalin.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Szakiskolai fejlesztési program
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Kérdések a második zh-hoz
Az online tárlatvezetés módszere
A digitális kompetencia fejlesztése
1. lecke „A fizika tanítása” tárgy jellege, célja
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

„Tanulni, tanulni, tanulni!” Vlagyimir Iljics Lenin Szigorlati segítség „Tanulni, tanulni, tanulni!” Vlagyimir Iljics Lenin

1. tétel Az információs társadalom definíciója (többféle) Jellemzői (3i modell, tudástársadalom stb.) Táblázat (hagyományos-it. oktatási rendszer) Tanuláselméletek (beheviorizmustól a konnektivizmusig) Prensky XYZ modell (Strauss-Howe) A generációelméletek kritikája

2. tétel Az informatika tanításának célja Információ-értelmezések (tp. előadás) Integrált-tantárgyi (vita a weblapomon) Iskolaszámítógépek (inf. eszközökből) Nat-Kerettanterv anomália 2012-ből Az infokommunikációs technológiák megjelenése és térnyerése az általános iskola kezdő szakaszában (weblap) Esélyegyenlőség

3. tétel Piramis tp. óráról mindegyikről pár szó A Nat digitális kompetenciájának bemutatása, elemzése Médiatudatosság a Nat-ban Vita (a weblapomról) A 2012 Nat témaköreiről pár szó, főleg: miért kell tanulni, mi épül rá később? Új, informatikát is tartalmazó kerettanterv Az integrált informatikatanítás kritikája

4. tétel Téveszmés prezi főbb gondolatai Zsakó-Szlávi: Az informatikaoktatás téveszméi (weblapról) Konstruktivizmus-konnektivizmus bemutatása, lényege Módszerek, munkaformák speciális kérdései (pl. páros, kooperatív, kollaboratív (utánanézni, ha nem emlékeznek)

5. tétel Oktatóprogramok előzményei (programozott oktatás jellemzői (oktatóprogramok tárgy első óra)) Digitális tananyagtípusok (DTMB-webről) A minősítés menete A tananyagfejlesztés lépései (ahogy csinálták) A tanulók bevonása a fejlesztésbe (cikk a weboldalamon)

6. tétel Kooperatív informatikaoktatás Bedő Ferenc cikkének második fele (weblapomon) Konnektivizmus (crescendo.hu) (Ennél a tételnél kell részletesen!) Induktív-deduktív-felfedeztetéses (tp. szemináriumról) Kostruktivizmus (Nahalka a Falus-féle Didaktikában + előadás példák)

7. tétel Az algoritmikus gondolkodás szintjei (a weblapomon)+ az új BBC modell(előadás, vagy webes keresés) Papert jelentősége (Bedő-cikk) A Nat idevágó támaköre BeeBot alkalmazása (film)