„Tanulni, tanulni, tanulni!” Vlagyimir Iljics Lenin Szigorlati segítség „Tanulni, tanulni, tanulni!” Vlagyimir Iljics Lenin
1. tétel Az információs társadalom definíciója (többféle) Jellemzői (3i modell, tudástársadalom stb.) Táblázat (hagyományos-it. oktatási rendszer) Tanuláselméletek (beheviorizmustól a konnektivizmusig) Prensky XYZ modell (Strauss-Howe) A generációelméletek kritikája
2. tétel Az informatika tanításának célja Információ-értelmezések (tp. előadás) Integrált-tantárgyi (vita a weblapomon) Iskolaszámítógépek (inf. eszközökből) Nat-Kerettanterv anomália 2012-ből Az infokommunikációs technológiák megjelenése és térnyerése az általános iskola kezdő szakaszában (weblap) Esélyegyenlőség
3. tétel Piramis tp. óráról mindegyikről pár szó A Nat digitális kompetenciájának bemutatása, elemzése Médiatudatosság a Nat-ban Vita (a weblapomról) A 2012 Nat témaköreiről pár szó, főleg: miért kell tanulni, mi épül rá később? Új, informatikát is tartalmazó kerettanterv Az integrált informatikatanítás kritikája
4. tétel Téveszmés prezi főbb gondolatai Zsakó-Szlávi: Az informatikaoktatás téveszméi (weblapról) Konstruktivizmus-konnektivizmus bemutatása, lényege Módszerek, munkaformák speciális kérdései (pl. páros, kooperatív, kollaboratív (utánanézni, ha nem emlékeznek)
5. tétel Oktatóprogramok előzményei (programozott oktatás jellemzői (oktatóprogramok tárgy első óra)) Digitális tananyagtípusok (DTMB-webről) A minősítés menete A tananyagfejlesztés lépései (ahogy csinálták) A tanulók bevonása a fejlesztésbe (cikk a weboldalamon)
6. tétel Kooperatív informatikaoktatás Bedő Ferenc cikkének második fele (weblapomon) Konnektivizmus (crescendo.hu) (Ennél a tételnél kell részletesen!) Induktív-deduktív-felfedeztetéses (tp. szemináriumról) Kostruktivizmus (Nahalka a Falus-féle Didaktikában + előadás példák)
7. tétel Az algoritmikus gondolkodás szintjei (a weblapomon)+ az új BBC modell(előadás, vagy webes keresés) Papert jelentősége (Bedő-cikk) A Nat idevágó támaköre BeeBot alkalmazása (film)