A 3.3.2 HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
Általános cél: a kompetencia alapú oktatás bevezetése A gyakorló iskola szerepe: közoktatási célokat lát el képzi a jövő pedagógus nemzedékét a tanítókat, tanárokat
A projekt programja Módszertani konferencia Szakcikkek tanulmányozása A tananyagok elkészítése A képzők képzése keretében a gyakorló iskolai tanárok felkészítése A hallgatók felkészítése Hospitálás Eredmények
A módszertani konferencia 1. Szociális és életvitel 2. Informatika 3. Idegen nyelv 4. Kompetencia alapú nevelés, oktatás 5. Kooperatív technikák 6. Projektmódszer
A tananyagok elkészítése Papíralapú tananyag Digitalizált tananyag
A képzők képzése I. Előadók és témák II. Bemutató foglalkozások a Bolyai Gimnázium tanárainak vezetésével III. Felkészülés a hallgatók fogadására IV. Digitális tábla használata - felkészítés
Tapasztalatok Idegen nyelvek oktatása Természettudományok tanítása (Kutató Diákok Mozgalom) Az alsó tagozatban A technika és a művészetek tanításában
A hallgatók felkészítése Elméleti képzés – előadások A kooperatív technikák és a projekt módszer bemutatása főiskolai hallgatókkal modellálva A szempontsor ismertetése
Szempontsor Az osztály berendezése a tanulásszervezés szempontjából Változatosság a tanórán (tartalmi, szervezeti, módszertani) Egyéni, verseny kooperatív tanulás aránya Választási lehetőség az órán (tananyag, eszköz, stb.) Aktív tanulási percek aránya egy tanuló esetében A csoportszervezés módjai A csoporton belüli szociális szerepek tanításának, tanulásának módjai, lehetősége Az ellenőrzés formái A visszacsatolás formája A tudás megszerzésének forrásai A taneszközök formái Differenciálás elvei (tananyaggal, tanulóval, módszerrel, eszközzel)
Hospitálás Felelősei: - a Pedagógia Tanszék tanárai - a módszertanosok - a gyakorlati képzésért felelős igazgatóhelyettes Létszámok: tanulók létszáma: 771 hallgatók létszáma: 75 látogatott órák száma: 64
Követelmények 1. Portfolio (a hallgatók részéről) 2. Táblázat kitöltése (bemutató órát tartó tanár részéről) (tanár, tantárgy, kooperatív technika, projekt módszer, differenciált módszer vagy egyéb alkalmazása) 3. Ellenőrzés, értékelés - a bemutató órát végző tanár - a felkészítést végző főiskolai kolléga
Tapasztalatok A jövő Szorosabb együttműködés a Pedagógia Tanszékkel és a módszertanosokkal. A jövő tanító szakosok régi rendszerű 4 éves tanárképzés átmenetet képez a leendő mester szak gyakorlati képzéséhez folytonosság, továbbfejlesztés
Virághné Szalai Zsuzsanna Köszönöm a figyelmet! Virághné Szalai Zsuzsanna vzsuzsa@bolyai.bdtf.hu