Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. ÚJSZÁSZ VÁROS ÖNKORMÁNYZAT „21. századi módszerek.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
A FOGLALKOZTATÁS ÉS A CSALÁDOK ÉRDEKÉBEN ÁTALAKULT SZAK- ÉS FELNŐTTKÉPZÉS Kormányzati stratégia intézkedések Modláné Görgényi Ildikó szakképzési és felnőttképzési.
Köznevelési kerekasztal alakuló ülés. A kerekasztal szereplői – érdekeltségi körök azonosítása K ORMÁNY D IÁKOK S ZÜLŐK M UNKAADÓK Fenntartók É RDEKKÉPVISELET.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
„Tudás – Érték – Tapasztalat integrációs program” TÁMOP A-11/ Nyitókonferencia Február 23.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
AZ ISKOLA–EGÉSZSÉG KÖZPONT – FORMA ÉS TARTALOM A TÁMOP KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJÉNEK CÉLJAI, A MEGVALÓSÍTÁS MÓDSZEREI ÉS A SZAKMAI.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Kutatásalapú tartalmi és módszertani fejlesztések.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
{ Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B Fokról fokra a cél felé NYITÓRENDEZVÉNY Azonosító szám: TÁMOP B
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Széchenyi Programirodák szervezete és működése
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
„Az én könyvtáram” a Múzeumi és könyvtári fejlesztések mindenkinek A könyvtári fejlesztéseket bemutató programismertető Fodor Péter előadása 2017.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
A lemorzsolódás jogszabályi környezete és a lemorzsolódás megelőzését szolgáló jelző- és támogató rendszer Benczúr Katalin főosztályvezető-helyettes Pedagógiai-szakmai.
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Szaktanácsadásról Miben segíthet a szaktanácsadó?
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
Bemutatkozik a Budapesti Komplex Szakképzési Centrum
Barcsák Marianna KPSZTI
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
ÚJ UTAKON A SZAKKÉPZÉS Társy József
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
„Út a munkához”program
HHR.
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
Az EQAVET szerepe a szakképzés fejlesztésében
HEFOP P /1.0 A működési folyamatok mintaszerű újraszervezése az integrált vidéki nagyegyetemek minőségközpontú működésének támogatása.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
EFOP „esélyteremtés a köznevelésben”. c
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Gyermek- és ifjúságvédelemi feladatok ellátásának támogatása
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
KRÉTA-ESL Bemutató.
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Iskolai szociális segítő
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
MÉRÉS, ÉRTÉKELÉS, KUTATÁS A KOMPLEX ALAPPROGRAMBAN
Előadás másolata:

Intézményvezetők tájékoztatása 2019.02.15. Nyíregyházi Egyetem EFOP-3.1.2-16-2016-00001 „A köznevelés módszertani megújítása a végzettség nélküli iskolaelhagyás csökkentése céljából - komplex alapprogram bevezetése a köznevelési intézményekben Intézményvezetők tájékoztatása 2019.02.15. Nyíregyházi Egyetem

Bevezetés EU 2020 stratégia céljainak hazai megvalósulását szolgáló Nemzeti Reform Program célkitűzése: az évtized végére 10% alá csökkenteni a korai iskolaelhagyás arányát, erősíteni a köznevelés hátránykompenzációs képességét. A preventív módon az alábbi beavatkozások a végzettség nélküli iskolaelhagyásnak kitett, az iskolai kudarc szempontjából veszélyeztetett gyermekek/tanulók csoportjának támogatását szolgálják: a lemorzsolódás megelőzésére alkalmas, tanulást támogató pedagógiai módszerek kidolgozása, és országos elterjesztése az alapfokú oktatásban résztvevők számára a pedagógiai szemléletváltás elősegítését szolgáló pedagógusképzési és továbbképzési tartalmak megújítása

Projekt megvalósítási szakasza: 2017. 01. 01-2021. 09. 30. Projektinformációk Projekt megvalósítási szakasza: 2017. 01. 01-2021. 09. 30. Megvalósítók: Konzorciumi vezető: Eszterházy Károly Egyetem Konzorciumi partnerek: Eötvös Loránd Tudományegyetem Miskolci Egyetem Pécsi Tudományegyetem Debreceni Egyetem Szegedi Tudományegyetem Nyíregyházi Egyetem Oktatási Hivatal

Megvalósítás főbb szakaszai 2017. januártól 2018. április Komplex alapprogram kidolgozása – a szakmai koncepció pedagógiai rendszerré formálása megtörtént A DFHT módszertan Öt alprogram kidolgozása Logikaalapú (LA) Digitális alapú (DA) Testmozgásalapú (TA) Életgyakorlat-alapú (ÉA) Művészetalapú (MA) Alsós és Felsős pedagógus kézikönyv készítése 2. Képzési struktúra és továbbképzési szervezet kialakítása megtörtént 3. 2018. június-augusztus (szeptember) 90 továbbképzés megszervezése, lebonyolítása 4. 2019. február-május: Intézményi bevezetés előkészítése 5. 2019. szeptembertől: Intézményi bevezetés 6. Visszacsatolás a pedagógusképzés és pedagógus-továbbképzés követelmény-rendszerébe

Komplex Alapprogram elterjesztésének főbb lépései 120 órás ingyenes továbbképzés alapfokú iskolák pedagógusainak Partneriskolákkal együttműködési megállapodás létrehozása A KAP intézményi bevezetésének moderálása Módszertani segédanyagok, alsós, felsős kézikönyvek hozzáférés biztosítása Óravázlatok, feladatbank biztosítása Mentorálás, nyomkövetés, hálózatépítés Élménysuli létrehozásának működtetésének támogatása

Feladatok a KAP bevezetésével Tanügyi dokumentumok módosítása Tájékoztatók szervezése a partneriskolákban (tanárok, szülők, diákok) A KAP bevezetése 2019 szeptemberétől felmenő rendszerben a partneriskolákban Workshopok szervezése Szakmai támogató rendszer kiépítése és működtetése, monitorozás a partneriskolákban ”KAPOCS” hálózatépítés

Rendezvény témakörei Komplex Alapprogram a tanulás-tanítás folyamatában és az Élménysuli fogalma. Mérés-értékelés rendszere KAP-iskolák működtetése, munkaszervezés Szakmai Támogató Rendszer ”KAPOCS” hálózatépítés Az intézményi, tanügyi dokumentumok Egyeztetés a 2019-es tevékenységek ütemezéséhez