6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szervezetfejlesztési Program ÁROP Budapest, Károlyi-Csekonics Rezidencia November 12. VÁLTOZÁSKEZELÉS FEJLESZTÉSI MÓDSZERTAN.
Advertisements

Építési beruházás.
Beruházási projektek dokumentációja
Projektciklus- menedzsment (PCM)
Kémiai Technológia Transzfer Kft. Egy pályázat előkészítése Hasznos tanácsok kutatóknak egy sikeres pályázat benyújtásához.
Munkaterv Miért szükséges, mik az előnyei?
Kutatási terv.
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
PROJECT MENEDZSMENT.
Pécs, április 19.. „Reflektív szociális képzési rendszer a 21. században” TÁMOP /2-C/ „A TANANYAGTARTALMAK FEJLESZTÉSE EREDMÉNYEINEK.
Projekt tervezése-, elemzése Ellenőrző kérdések
A projektmenedzsment funkciói és területei
A 100%-os helyszíni ellenőrzés koncepciója
kötelező program, SZÁMONKÉRÉSEK
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
A projekttervezés alapjai A „jó projekt” ismérvei
AIIR projekt Autósiskolai Integrált Információs Rendszer.
Erőforrások és tevékenységek tervezése, infrastrukturális projektek Erőforrások és tevékenységek tervezése Infrastrukturális projektek 2/C modul Ponácz.
Készítette: Magyar Orsolya
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610. Telefon: Kritikai áttekintés.
Dr. Éri Vilma igazgató, Környezettudományi Központ
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
II. Logisztikai tervezés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
Az elemzés és tervezés módszertana
Készségfejlesztő és viselkedésmódosító csoportok tervezési modellje I. I. A csoporttagok fejlődésének tervezése 1.Mérd fel, hogy milyen deficitekkel és/vagy.
ÖNKOMRÁNYZATI PÉNZÜGYI INNOVÁCIÓK május 30. hétfő U D V A R H E L Y I ü g y v é d e k PPP KONSTRUKCIÓK: A VÁLLALKOZÓI TŐKE, AZ ÖNKORMÁNYZATI.
Informatikai projektmenedzsment Oktató: Dr. Rutkovszky Edéné Tantárgykód: I3782 Előfeltétel: I2401 (Rendszerszervezés) Kredit: 4 Számonkérés: kollokvium.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Információs rendszer fejlesztése 4. előadás
A projektmunka jelentősége Minőségjavítási elvárások A minőségbiztosító ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E 610. Telefon: Kommunikációs kampánytervezés.
Projektirányítás elmélet - teszt
A külterületi kármentesítést meghatározó feltételrendszer és a kivitelezés összehangolása, együttműködés az irányító szervekkel.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
Projektirányítás elmélet - teszt
Towards an Effective Regional Resource Allocation (TERRA) Zárókonferencia Nagyvárad, március 19. A projekt rövid bemutatása - célok és eredmények.
Regionális konferencia
Kommunikációs kampánytervezés
tervezés & projekt & átkötés (reminder)
12. óra Kenőpénz és korrupció.
7. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Oktatóbemutató címe Előadó: Név.
Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)
Helyzet és igény felmérés (Kutatás 1.)
Üzleti terv bemutatása
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Cégnév Üzleti terv.
6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló
Csoport neve dátum Tárgy neve és kódja Előadó neve.
Az SZMBK Intézményi Modell
A civil szervezetek hatásméréséről
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
7. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló, bevezetés, prezentáció
Előadás másolata:

6. Kritikai áttekintés és Vezetői összefoglaló

Elérhetőségek linked-in katona.norbert@szerencsejatek.hu katonanorbert.kn@gmail.com

„Kutatás” mint szervezeti feladat (reminder) Agenda Mit hozok még ide? Elhelyezés – Kritikai áttekintés / Kutatás 3. / Vezetői összefoglaló / Prezentáció „Kutatás” mint szervezeti feladat (reminder) Fókusz a projektekre: gyakorlati információk! Prezentációk beosztása Konzultációk

Feladat fókusz  - ITT ÉS MOST !!!! Célok MA szint – done Feladat fókusz  - ITT ÉS MOST !!!! Gyakorlat / Szervezeti működés  MAJD ÉS AKKOR

Na hol találtam? (mottó) A kommunikációs munka legátfogóbb és általában legbonyolultabb formája a kommunikációs akció, ami a megrendelőtől - lehet az a cégvezetés, vagy egy szakmai terület a cégen belül, esetleg egy külső megbízó - kapott kommunikációs feladat teljes megoldását jelenti a tervezéstől az akció lebonyolításán át az eredmények értékeléséig. Minden eddig megszerzett tudásra, valamint sok-sok önálló kutatásra és kreativitásra van szükség ahhoz, hogy a hallgatók által kidolgozott kampány elérje a kitűzött üzleti és kommunikációs célokat - a megrendelő legnagyobb megelégedésére.

Megvalósítás, utómunka, Kutatás 3 – prezi Vállalati prezi Mit hozok még ide? Megvalósítás, utómunka, Kutatás 3 – prezi Vállalati prezi Belső kommunikációs eset bemutatása Tippmix megújítás kampány

Saját projekt & Vázlat Összevetése FÓKUSZ Saját projekt & Vázlat Összevetése

Elhelyezés – Kritikai áttekintés / Kutatás 3. / Vezetői összefoglaló Alapdokumentum: A PROJEKT ÁLTALÁNOS VÁZLATA A feladat Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1) A Kommunikációs célok, tervek, stratégiák kidolgozása (Kutatás 2.) A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A kommunikációs projekt megvalósítását követő utólagos értékelésének, az eredmények felmérésének terve (Kutatás 3.) Vezetői összefoglaló elkészítése Prezentáció

A sorrend hogyan csináljuk az „eredményt”, a leszállítandót”…) A feladatterv Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1) A Kommunikációs célok, tervek, stratégiák kidolgozása (Kutatás 2.) A projektterv „visszatekintő” ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A kommunikációs projekt megvalósítását követő utólagos értékelésének, az eredmények felmérésének terve (Kutatás 3.) Tervek kidolgozás, megvalósítás Vezetői összefoglaló elkészítése Prezentáció

Mire figyeljünk? (1) A projektterv értékelési szempontjai: A projektdokumentáció mennyire kidolgozott, rendszerezett és teljes? (20p) Mennyire sikerült az általános tervezési szempontokat és a tárgyalt anyagot az adott feladatra szabni? (10p) Mennyit alkalmaz a korábbi tárgyakban tanultakból, és mennyire szabatosan teszi ezt? (10) Milyen saját kutatásból származó többlet van az anyagban? (20p) A szerkesztés és megfogalmazás minősége, formai szempontok (5p)

Mire figyeljünk? (2) A feladat elkészítésének kulcs sikertényezői: ütemterv, Gantt-diagram, SWOT készítése & ábrák használata csoporton belül világos feladatkiosztás a csoporttagok rendszeres személyes megbeszélése rövid (email-)reakcióidő a csoporton belül kiadott feladatok és a határidők számonkérése a sillabuszban adott menetrend követése menet közbeni figyelmeztetés a lazsálónak …

a tervező lássa, hol kell javítani, A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt Célja, hogy: a tervező lássa, hol kell javítani, a megvalósítás résztvevői lássák, mire kell figyelni, a megrendelő lássa, mik a kockázatok.

A projektterv visszatekintő ellenőrzése, kritikája, még a projekt megvalósításának megkezdése előtt A célok konzisztensek, reálisak? Ez a projekt összességében alkalmas-e a megvalósításukra? A projekt maga megvalósítható-e? A cél – eszköz – időráfordítás, valamint a feladat – idő összerendelések reálisak? Ütemezés konzisztens, reális? A tervezett kommunikációs akció veszélyeinek felmérése (SWOT analízis) A fenti terv mely pontjai a legmegalapozatlanabbak (kevés info, gyenge eszközháttér, bizonytalan források, partnerek, felkészületlen felelősök, végrehajtók stb.)? Melyek a legkritikusabbak? (Az a kritikus, ami ha bedől, nagy a baj.) Vész forgatókönyv: mit teszünk, ha bedől?

Kutatás 3. Ez a pont – mivel a projekt tanulmányi feladat, és többnyire nem valósul meg – a gyakorlatban nem végrehajtható, de minden projekt teljesítéséhez hozzátartozik a lehetséges utánkövetés, felmérés forgatókönyvének kidolgozása, a kampány hatásának és eredményeinek felmérésterve. Ki kell dolgozni, hogyan fogjuk felmérni, hogy: mennyire volt sikeres a terv és annak végrehajtása, milyen szándékolt és nem szándékolt hatásai, következményei voltak a megvalósított kommunikációs tevékenységeknek, mit csináltunk jól a tervezés és a kivitelezés során, és min, hogyan kell javítani.

Bevezetés vs. Vezetői összefoglaló

A Bevezetés I. Célja, hogy segítse a terv megértését, átlátását (megértés) segítse a jelentőségének felmérését (jelentőség) segítse az olvasót (megrendelőt, a megvalósításban résztvevőket stb. ), hogy meggyőződjenek arról, hogy a terv jó (meggyőzés)

A Bevezetés II. Tartalmazza: A feladatkiírást. (Milyen problémának a megoldási terve a kampterv.) Miért fontos ennek megoldása (ha ez a kiírásból nem magától értetődő). Mi az általunk javasolt megoldás (1 mondat) (Pl. ilyen és ilyen akció) Hogyan milyen módszerrel oldjuk meg a problémát! (módszertan bemutatása) Mi az anyag (a terv) felépítése. 1-4.-et ki lehet hagyni, ha a vezössz-ból világos! A szöveg kezdőmondatainak alapinformációkat kell tartalmazniuk. (De nem copy-paste a vezetői összefoglalóból!) A követhetőség, a megértés és a kritikus értékelés megkönnyítése szempontjából a bevezetés a második legfontosabb!!!

Vezetői összefoglaló elkészítése A vezetői összefoglaló 1 oldalban kiemeli a terv legfontosabb pontjait, elemeit, és összefoglalja, mit miért teszünk. Célja, hogy a vezető kapjon egy átfogó képet a projektről, és meggyőzze őt, hogy a terv átgondolt, megalapozott, konzisztens, és így érdemes pénzt adni rá.

A vezetői összefoglaló A vezetői összefoglaló 1 oldalban kiemeli a terv legfontosabb pontjait, elemeit, és összefoglalja, hogy mit, miért teszünk. Célja, hogy a vezető egy átfogó képet kapjon a projektről, és meggyőzze őt, hogy a terv megoldja a problémát, átgondolt, megalapozott, konzisztens, és így érdemes pénzt adni rá. A terv legfontosabb 1 oldala! Független, önmagában értelmes egysége az anyagnak. Gyakran a vezetők (és mások is) csak ezt olvassák, és ez alapján döntenek a projektről!!! A követhetőség, a megértés és a kritikus értékelés megkönnyítése szempontjából az összefoglaló a legfontosabb!!!

A vezössz. tartalmi elemei A alapinformációkat kell tartalmaznia. (Az alábbiak közül csak az, ami kell.) A vezetői összefoglaló elemei: Mi volt a feladat? (1mondat) Miért fontos ennek megoldása (ha ez a feladatból nem magától értetődő). (1m) Mi az általunk javasolt megoldás a feladatra. (1m) Milyen kutatásokat végeztünk, melyek a legfontosabb eredmények, amelyekre a tervet alapozzuk. (3m) A kommunikációs terv legfontosabb elemei, utalva arra, hogy miért pont ezeket javasoljuk. (2m) A médiaterv legfontosabb elemei, utalva arra, hogy miért pont ezeket javasoljuk. (2m) Várható ráfordítások, várható eredmények, bemutatva, hogy az általunk javasolt terv végrehajtásával a kiadott feladat megvalósítható. Milyen plusz értéket ad az általunk javasolt megoldás, milyen előnye van..(3m)

Prezentáció A projekt meggyőző bemutatása a megrendelőnek Tényezők: Idő Áttekinhetőség Relevancia Közös munka Eredményorientáció

Projektetek megbeszélése Nov 10. terv megküldése a kiadott instrukció alapján Hol tartunk? Megfelel-e az ütemezésnek? Lesz-e mit beadni és prezentálni? Hol kell korrigálni, kiegészíteni! Saját kutatás (értékteremtés!)