Paksi Benedek Elek Óvoda Hétszínvirág Tagóvodája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Advertisements

PR szerepe a településmenedzsmentben. A „marketing” „market”, a piac a piaci igények megismerésén alapuló termék-előállítás, eladásösztönzés, befolyásolás.
SZAKMAI MUNKÁNK MISKOLC Készítette: Machán Jánosné.
Környezeti nevelés Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság Ökoturisztikai és oktatási osztály 2009.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
NEMZETI ÉS EURÓPAI KOMPETENCIÁK A CSALÁDPOLITIKÁBAN Frivaldszky Edit Emberi Méltóság Központ Meltosag.hu.
1. Bethlen Gábor Középiskola, Szakképző Iskola és Kollégium Nyírbátor 2 Iskolai közösségek A tanulók összetétele: A tanulói létszám jelenleg:780 fő –Szakközépiskolai.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Dr. Albert József osztályvezető Földművelésügyi Minisztérium Hungarikumok Gyűjteménye Hungarikumok falusi környezetben Rábatöttös április.
TIENS DiCHO Csodás otthon DiCHO termékekkel. DiCHO Di Di – jelentése: csökkentés Cho Cho – jelentése: házimunka A DiCHO tehát a házimunkák könnyed csökkentését.
Orbán Dezső Nézzük együtt…. Született: november 26. Győr Elhunyt: október 4. Sydney Ausztrália Foglalkozása: Festő.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Művészeti vizuális nevelés Digitális kompetencia.
Családi kapcsolatok újjáépítésének a segítése. „Az a tény, ha ma Magyarországon vagy bárhol a világban egy embert a bíróság elítél, és büntetés végrehajtási.
A földtani környezetet érintő emberi tevékenység hatásának vizsgálata; a bányászat A földtani környezetet érintő emberi tevékenység hatásának vizsgálata;
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
„A helyi innovációk keletkezése, terjedése és rendszerformáló hatása az oktatási ágazatban” (K ) Az „Innova” kutatás „A helyi innovációk keletkezése,
A nemzetközi üzleti élet etikája
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
A HIMNUSZ Hallgatom a király lépteit Lelkem hívó szívveréseit
Arany János úti Óvoda Tiszakécske 2015 Petrezselyemné Forgács Magdolna.
A felvilágosodás korának testkultúrális reformjai
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Akácfa utcai tanösvény
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Jedlik Ányos Élete
Készítette: Szabó Krisztiánné
A közigazgatással foglalkozó tudományok
I-071.
Ipolytarnóci Ősmaradványok Természetvédelmi Terület
Oltáriszentség, Papság,
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
MI MARADT A RÓMAI BIRODALOMBÓL?
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Juhász Gyula Trianon 1.
Lovagi Játékok projekt
„SZÜLŐI KLUB” – DÉLUTÁNI FOGLALKOZÁSOK
Meghatározása, formái, mikéntje és „forrásai”
Bevezetés a nyelvtudományba
Vállalatgazdaságtan (BAI0030L; GZB2320L) 2017/18 tanév I. félév
Kedvenc levelező szoftverem
Business Mathematics
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
szakképzési és felnőttképzési szakértő
Felhasználóképzés a kórházban
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Ökoiskola Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
TÉNYEK UTÁN CSELEKVÉS Viziné Molnár Anna Uzsoki Utcai Kórház
Az iskolavezetés lehetőségei a környezettudatosság fejlesztésében a a Than Károly Gimnázium, Szakközépiskola és Szakiskolában
SZÓTÁRFEJLESZTÉS KÖZÖSEN Katolikus Pedagógiai Intézet, 2018
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
Miért is szeretjük az óvodánkat?
Juhász Gyula Trianon 1.
Arany János Vojtina ars poétikája.
Az InfoPontot eszik-e vagy isszák?
Iglódi István rendezése
Paksi Benedek Elek Óvoda Hétszínvirág Tagóvodája
Tóalmási Mesevár Óvoda és Konyha
Kórházi könyvtárak az információs társadalomban
Színházi élet - Németh Antal
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Zágorhidi Czigány Balázs: Könyvtár? Levéltár? Múzeum? Látogatóközpont?
Előadás másolata:

Paksi Benedek Elek Óvoda Hétszínvirág Tagóvodája

Környezeti nevelési tanösvény az óvodában

„…új nemzedéknek kell felnőnie „…új nemzedéknek kell felnőnie. Olyan új nemzedéknek, amely szakít a múlt természetromboló módszereivel és kíméli, óvja a Földünk még megmaradt természeti értékeit! És ennek a nemzedéknek a neveléséért az idősebb generációknak kell minden erejét, tapasztalatát latba vetnie.” Balogh János

FALIÚJSÁGUNK A FÖLD NAPJÁN, MADARAK ÉS FÁK NAPJÁN

„TERMÉSZETBÚVÁR” SZOBA

TOJÁS ÉS FÉSZEKGYŰJTEMÉNY KŐ, HOMOK ÉS TERMÉSGYŰJTEMÉNY GYŰJTEMÉNYEINK

LEPKEMEMORY

Így kezdődött a tanösvény kialakítása 2009-BEN

ISMERETTERJESZTŐ TÁBLÁK MADARAKRÓL AZ UDVAR KÜLÖNBÖZŐ PONTJÁN

A tanösvény elemei

A komposztálás

ÍGY KÉSZÜLT

Így készült a kiskertünk komposztládából, saját komposztból

MADÁRODÚ ÉS ETETŐ BEMUTATÓ

LEPKEKERT

MADÁRHÁZ