ISOPA PRODUCT STEWARDSHIP PROGRAMMES

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing információs rendszer
Advertisements

Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
Biztosítás. Mi jelent a biztosítás? •A biztosítás a nyugalom megvásárlásának egy formája •Ha valamilyen szerencsétlen előre nem látható veszteséget szenvedsz.
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
© Copyright 2013 Hewlett-Packard Development Company, L.P. The information contained herein is subject to change without notice. Önkéntes oktatói tapasztalatok.
Moduláris rendszerű vezetőképzés profiknak
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Első az egyenlők között – Key Account Management Összeállította: Kelemen György MAN Roland Magyarország Kft.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
HACCP oktatás Modul 05 - lecke 01
MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. előadás PTE PMMK MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK 2011.
Út a beszédértéstől a szövegértésen keresztül a matematikai problémák megoldásáig Előadó: Horváth Judit.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
10. Tétel.
A „TRUEFOOD” projektről  Az Integrált projekt teljes címe: Hagyományos európai élelmiszerek fejlesztése innovatív módszerekkel  Tematikus prioritás:
Dr. Kollár Gábor vezető auditor Det Norske Veritas Magyarország
Mi a COACHING? A COACHING angol eredetű szó, amely edzést jelent. Az üzleti életbe kb. 20 évvel ezelőtt került be, gyökerei a sport pszichológiából eredeztethetők.
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Etikai alapelvek az ápolásban
5. A mellékelt kép(ek)en egy üzlet elárusítóterét látja. Ön szerint milyen megfigyeléseket végezhetnénk itt el? Milyen módszerekkel egészítené ki az információszerzésnek.
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Az átláthatóság, mint elengedhetetlen feltétel Mádi-Szabó Zoltán A kis- és középvállalkozási részleg vezetője április 18.
A lények és törekvések bukásának valódi oka az igazi, használható MIÉRT megfigyelésére és megtalálására való képtelenség. Adatsorozat 22. A lények és törekvések.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Építőipari helyzetek minőségügyi vonatkozásai január 6.
Kit kérdezzen meg a felhasználó? Budapest, május 26.
A könyvvizsgálói szakma kihívásai a válság tükrében dr
Európai M u n k a h e l y i Biztonsági és Egészségvédelmi Ügynökség Kockázatértékelés - feladatok és felelősségek.
A MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZER
Környezetközpontú irányítása rendszerek MSZ14001.
Environmental Compliance Inspection Course Helyszíni tevékenységek Helyszíni tevékenységek.
Partnerség és együttműködés Érdekcsoport-elemzés
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
A JÓ PAP IS… – Képzések és tanácsadások szakembereknek, munkáltatóknak Előadó: Garadnay Tea FEMI vezető Budapest Esély Nonprofit Kft.
Tréningcsoportra történő kiválasztás folyamata
A HATÓSÁG SZEREPE AZ ÉLELMISZERLÁNC-BIZTONSÁG MEGTEREMTÉSÉBEN Biztonságos élelmiszerlánc - GeoExpo Dr. Búza László Mezőgazdasági Szakigazgatási Hivatal.
A DÖNTÉSHOZATAL METODIKÁJA.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
MUNKAVÉDELEM 2006/2007. tanév II. félév MEBIR. Munkahelyi egészségvédelem és biztonság MEB Feltételek, és tényezők, amelyek hatással vannak a munkavállalók,
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
KÖBE. Ahol a balesetmegelőzés is KÖTELEZŐ. Tudatos Vezetők Klubja.
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
TÁM-PONT A TESSÉK! Közhasznú Egyesület és a Törökbálinti Kórház mentálhigiénés segítő programja egészségügyi dolgozók számára.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
1 Vasúti beruházások a vállalkozó szemszögéből Horváth Róbert Vezető technológus Swietelsky Vasúttechnika Kft. X. KÖZFORGALMÚ ÉS VÁROSI VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL.
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Vállalkozói Klub indítása a Szegedi Tudományegyetemen.
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
§ Törvényen kívül és belül §. Atipikus foglalkoztatás az Mt-ben Az atipikus foglalkoztatási formákat az Mt. „A munkaviszony egyes típusaira vonatkozó.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Játszótéri biztonság az új szabályozások tükrében
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
„ÖSSZEFOGÁSBAN AZ ÉSZAK- HEGYHÁTÉRT”- EFOP
12. óra Kenőpénz és korrupció.
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
8. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
MUNKAVÉDELMI KÉPVISELŐK FOGLAKOZTATÁSA munkabiztonsági szakmérnök
A WtT 2.. generációja Útmutató modul Felülvizsgálat, 2015.
Dr. Nagy Dóra Adriána ügyvéd
Előadás másolata:

ISOPA PRODUCT STEWARDSHIP PROGRAMMES “WALK THE TALK” /Tettekre váltott beszéd/ Milyen legyen a vevők oktatása ? ISOPA PRODUCT STEWARDSHIP PROGRAMMES ISOPA TERMÉKGONDOZÓ PROGRAM “WALK THE TALK” HOGYAN HASZNÁLJUK EZT A CSOMAGOT? Ezek a feljegyzések arra a modulra vonatkoznak, amelyet az oktatók tréningje során kell felhasználni. Ez a modul az előadóknak nyújt segítséget és nem része annak a prezentáció csomagnak, amely a vevők részére készül.   SLIDE #1 Ez a prezentáció fontos útmutatást ad ahhoz, hogyan használjuk a “Walk the Talk” csomagot. Oktatóként tanulnia és gyakorolnia kell, mielőtt a hallgatóság elé áll valamely vevő üzemében. Felülvizsgálat, 2015

ISOPA Member Companies SLIDE #2   Az ábra arra emlékeztet, hogy az ISOPA valamennyi tagja be van vonva a programba.

Hogyan zajlik a “Walk The Talk” ISOPA vevői oktatás? Fontos pontok Az oktatás tartalmát a helyzet és a helyszín ismeretében és annak megfelelően valamint a cégvezetéssel egyeztetve kell kialakítani. Az emberek viselkedési „Know How“-jának javítása.. Pozitív motiváció kifejlesztése A dialógus képességének kihasználása Kockázat-tudatosság fokozása – de túlzás nélkül. Közösen kell törekedni a reális és megfelelő magatartásmódokra. Kevésbé konstruktív vagy nehéz kérdések kezelésének „Know How“-ja. SLIDE #3   Ez olyan kulcsfontosságú kérdések listája, melyek szükségesek a jó prezentációs dialógus kialakításához és hozzájárulnak annak a célnak a megvalósításához, hogy javuljon az emberek magatartása a vegyi anyagok biztonságos használatának javítása érdekében.

Minden oktatás tartalmát az adott helyzetnek megfelelően kell kialakítani. A hely szemrevételezése az illetékes vezetővel Magatartásformákra és biztonsági berendezésekre vonatkozó becslésekkel kapcsolatos gondolatcsere az illetékes vezetővel^, valamint a lehetséges emocionális témák meghatározása. A közös ISOPA-cssomag a magatartás folytonos javítására vonatkozik. A vezetővel dönteni kell a súlyponti témákról -    Ne alkalmazzunkTDI foliákat olyan dolgozók számára, akik MDI-vel dolgoznak -    Soha ne beszéljünk Pentánról, ha az embereknek csak TDI-vel van dolguk NEM célja az ISOPA “Walk the Talk” csomagnak, hogy: Kitérjen minden a telephelyen szükséges biztonsággal kapcsolatos kérdésre Törvényi követelményeknek tegyen eleget SLIDE #4   Létfontosságú, hogy ismerettel rendelkezzen a vevő üzeméről és az adott szituációról, hogy a csomagot alkalmazni tudja a meglévő körülményekhez. Ezen a módon a csomagot az adott helyzetnek megfelelően súlypontozhatja és jobb eredményeket érhet el. Az előzetes beszélgetés és az üzem körbesétálása a vezetővel a leglényegesebb első lépés. Ezt elvégezhetjük az aktuális prezentációt megelőzően kb. egy héttel.   Hangsúlyozzuk az üzem vezetőjének, hogy a csomag a viselkedéssel kapcsolatos biztonságra vonatkozik – nem terjed ki az üzem biztonsági utasításaival vagy szabályzásával kapcsolatos jogi követelményekre.

A helyszín megtekintése – Vizsgálati lista Van-e alapvető probléma a menagementtel kapcsolatosan? A vegyi anyagokkal való bánásmóddal kapcsolatos viselkedés jelenlegi helyzetének felbecslése Vannak-e a műszaki berendezésnek biztonsági aspektusai? Az érzékeny pontok előzetes meghatározása. Közös döntéshozatal a vevő vezetőségével a súlyponti témákról SLIDE #5   A vizsgálati lista fontos segédlet a cég vezetőjével folytatandó megbeszéléshez és az üzem bejárásához.   FONTOS MEGJEGYEZNI, HOGY EZ N E M AUDIT

Az emberek viselkedésének javítására vonatkozó „Know How“ >> Minden káresemény 80 %-a viselkedéssel összefüggő Pozitív motiváció kifejlesztése a viselkedés javítása érdekében. Kockázattudatosság fokozása – de semmi esetre sem szabad túlozni. A releváns témákra kell konncentrálni. pl.: rejtett károsító hatás (kitettség) kockázatok, karbantartási helyzetek, forró felületek,hulladéktartályokban végbemenő reakciók. C. Know-How ajánlása káresemények elkerülésére és káresemények kezelésére.   SLIDE #6   Ez a dia a viselkedési biztonság fontosságát hangsúlyozza.  

Pozitív motiváció kialakítása Az ISOPA “Walk the Talk” – csomag nem egyedi akció, hanem folyamat   1. fázis A viselkedés folytonos javítása az alapanyaggyártó folyamatosan példaszerű viselkedésénél kezdődik. 2. fázis Dialógus kezdeményezése a biztonság témakörében az ISOPA prezentációs anyag felhasználásával.   3. fázis A viselkedés folytonos javítása szükségszerűen megköveteli a támogatást és a tartós erőfeszítést a vevők és minden alapanyaggyártó vezetőségétől. Be kell vonni a konstruktív dialógusba az olyan személyeket, akik zavarni akarják a csoporton belül a javulási folyamatot. Esetleg a zavartkeltő személy főnökével kell megoldani a problémát.   Ismétlődő „utógondozás” (rövid beszélgetések) valamint minden beszállító és vezető mintaszerű magatartása nélkül nem érhető ell a viselkedés javulása. SLIDE #7   Bár nagyon fontos az üzemi emberek számára készített első prezentáció, ez csak egy folyamatos program első lépése, amelynek bele kell olvadni minden érintett személy mindennapi viselkedésébe.   Három fázist említhetünk meg, és fontos első folyamatos érvényű fázisként, hogy a poliuretán alapanyag szállítók minden képviselője példamutató normákat állítson fel a környezet, egészség, biztonság (EHS) tárgykörével kapcsolatosan.   Létfontosságú, hogy olyan személy legyen a gyártóegység vezetője, aki maga is pontosan ilyen módon viselkedik.  

2. Fázis Párbeszéd kezdeményezése a biztonsággal kapcsolatban Monológok nem működnek!  Azok az emberek, akik vegyi anyagokkal dolgoznak, sokat tudnak az ezekkel kapcsolatos problémákról.   Segítsen nekik saját ügyüket érintő biztonságos magatartás kialakításában.   Próbálja meg a beszédre rendelkezésre álló idő legalább 40 %-át átengedni a hallgatóságnak.   Odafigyelni, dialógust kezdeményezni és moderálni - a fontos az, ami ebből kikerekedik. SLIDE #8   Dialógussal sokkal több ismeret sajátítható el. Ez fogja fontossá tenni a prezentációt a gyártóüzem és a dolgozók számára. Éppoly fontos a figyelmes meghallgatás, mint a beszéd!  

2. fázis Hogyan érhetünk el figyelmet és nyílt dialógust? Kínálja fel a résztvevőknek, hogy röviden mutatkozzanak be és mutassák be saját feladatukat.    Az ISOPA – csomag tartalmaz néhány kérdést, amellyel párbeszédet kezdeményezhetünk a biztonságról. Kérdezze a csoportot a telephelyen előfordult, vegyi anyagokkal kapcsolatos káreseményekről. Tegye lehetővé az embereknek, hogy kicseréljék tapasztalataikat. SLIDE #9   Kezdje azzal, hogy bevonja a hallgatóságban lévő embereket és párbeszédet kezdeményez velük. Alakítsa úgy az átadandó információt, hogy az a gyártóhely szempontjából fontos elemeket tartalmazzon.

2. fázis Párbeszéd a biztonságról, de hogyan? A kezdő prezentációt az illetékes vezetővel egyeztetett módon egy oktatóhelyiségben kell megtartani. A prezentáció mint olyan egy óráig tartson, a teljes dialógus legfeljebb két órát vegyen igénybe! Vizuális segédletre (hivatalnok stb.) szükség van. Vegyen részt egy vezető is! SLIDE #10   Fontos a megfelelő helyszín és a cég vezetőjével kötött egyesség, hogy elegendő idő álljon rendelkezésére a prezentáció megtartására és a dialógusra.   Látogatása előtt vizsgálja meg a vizuális segédanyagok megjelenítéséhez szükséges berendezéseket. Jó, ha rendelkezünk vetíthető fóliakészlettel, hogy esetleg írásvetítőt használhassunk. A cég vezetője legyen jelen az oktatás teljes ideje alatt. Szerezzük meg az ő ügy iránti elkötelezettségét is.

3. fázis „utógondozás“ (rövid beszélgetések)   A rendszeres „utógondozást“ rövid beszélgetés formájában mindenek előtt a munkahelyi vezető végezze el, azonban amennyiben jelen van, az alapanyaggyártó képviselője is végezheti. Ezt a helyszínen, és nem oktatóhelyiségben kell megtenni, valamint konkrét megfigyelésekre szükséges hivatkozni. Különösképpen nem szabad mellőzni az ilyen frissítő beszélgetések során azokat a személyeket nem teret engedve nekik, akik zavarni szeretnék a csoportban a javulási folyamatot. Adott esetben a zavart okozók főnökeivel kell megoldani a problémát. A siker kulcsa a folyamatos utógondozás. Enélkül nem érhető el a viselkedés javulásának célja. SLIDE #11   A prezentáció/dialógus csak az első lépés. A „Walk the Talk” esetében tartós folyamatról van szó. Az utólagos megbeszélések időtartamukban lehetnek rövidebbek, de fontosságuk azonos. Beszélgessen nyíltan az esetleges „zavarkeltőkkel” és derítse fel problémáik okát. A vezetőnek nem kell feltétlenül jelen lenni az ilyen beszélgetéseken, de mindig kapjon tájékoztatást.

Alkalmazzák ehhez az ISOPA “Walk the Talk” csomag megfelelő elemeit, Dolgozzanak ki közösen reális és megfelelő magatartásformákat a káresemények elkerülésére és kezelésére vonatkozóan. Alkalmazzák ehhez az ISOPA “Walk the Talk” csomag megfelelő elemeit, vagy amennyiben szükséges, egyéb anyagot! SLIDE #12   Az Ön szerepe ebben, hogy a legjobb gyakorlatot kínálja Amennyiben több anyagra van szükség, használhatja a cégénél rendelkezésre állókat is! 

Hogyan kezeljük a nem konstruktív és nehéz kérdéseket? Ne védjen meg nem létező vagy nem megfelelő a műszaki berendezéseket, mint pl. hiányzó szellőztetés. Az ilyen kérdéseket irányítsa a jelenlévő vezetőhöz. Ne kommentáljon vagy védjen meg management hiányosságokat, mint pl. hiányzó óvintézkedési vizsgálatokat Ilyen management problémák esetén konzultáljon saját feletteseivel. Vegyi anyagok (PU) rossz kezelésére irányuló kérdések Azonnal részletesen meg kell vitatni. Destruktív beszólások mindig jöhetnek csoportdinamikai okokra visszavezethetően. (pl.az igazi férfiak nem védekeznek, ezért nincs szükségük védőfelszerelésre) Védje meg a kérdező személyét, fogja fel viccnek és reagáljon konkrét kérdéssel, amely a biztonságos bánásmódra vonatkozik. Tegye lehetővé számára, hogy visszatérjen a dialógushoz. Segítségnyújtás tipikus kérdések esetén (pl.. Bhopal) Lásd ISOPA csomag És ha egy kérdésre nem tud választ adni... Mondja, hogy választ fog adni, miután konzultált a szakrészleggel SLIDE #13   Amennyiben a program hatékony, potenciálisan néhány nehéz kérdés is előkerül – lássunk az alábbiakban ezek közül néhány példát válasszal. FONTOS – amennyiben nem tudja a választ, kérdezze meg egy cég vagy az ISOPA szakértőjét és adja meg a választ a kérdező számára esetleg a helyi vezető közvetítésével vagy a legközelebbi látogatása alkalmával. Ne próbáljon blöffölni. Ebben az esetben fennáll annak a veszélye, hogy elveszti szavahihetőségét, az Önét és egyben a programét is.

Felelősség kizárása Külső iratra vonatkozó jognyilatkozat Az ISOPA és annak tagjai ugyan jóhiszeműen mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető legpontosabb és legmegbízhatóbb információkkal szolgálhassanak a jelenleg elérhető legjobb információkra támaszkodva, azonban a felhasználó ezen információkat csak saját felelősségére használja. A nyújtott információ teljességével, pontosságával vagy megbízhatóságával kapcsolatosan semmiféle képviselet illetve szavatosság nem keletkezik, továbbá az információ megbízhatóságából és annak használatából származó kárért sem az ISOPA, sem pedig az ISOPA-ban tagsággal rendelkező társaság nem vállal felelősséget. SLIDE #30 Disclaimer