Virágtalan növények az erdőben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. harmadik foglalkozás.
Advertisements

„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
A környezetvédelmi megbízott szerepe a vállalkozások tevékenységében és Önkormányzati munkakörben Önkormányzati munkakörben.
Ady Endre Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola - Berhida Környezeti nevelés.
ÉAOP által támogatott klaszterek eddigi eredményei és jövőbeni fejlesztési irányok.
Regionális konferencia Szolnok március 12..
KÖZÖS UTAKON – PÁRBESZÉD A TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSÉRT KONFERENCIA DECEMBER 2. DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS HELYETTES-ÁLLAMTITKÁR.
Növényi szövetek 1.. A növényi sejt alkotórészei: - sejtfal (cellulóz), sejthártya, sejtplazma, sejtmag, színtestek, egyéb sejtszervecskék zöld színtest.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
43. lecke A harasztok Hajtásos testszerveződés: - a legfejlettebb testszerveződés a növényeknél - a sejtek specializálódtak és differenciálódtak: szöveteket.
Elsőrendű és másodrendű kémiai kötések Hidrogén előállítása A hidrogén tulajdonságai Kölcsönhatások a hidrogénmolekulák között A hidrogénmolekula elektroneloszlása.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
Biyovis Teakeverék. A teakeverékben található gyógynövények célja a szervezetben felgyűlt ártalmas salakanyagok lebontása, eltávolítása, valamint a napi.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Hogyan épül fel a testünk? Testfelépítés 8. oszt / 1.
41. lecke A szár. A mag csírázásakor a rügyecskéből alakul ki a hajtás. Hajtás = leveles szár (szár és levelek) Szár: a hajtás tengelye Alapfunkciói:
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Víz-foszfát-klíma kapcsolat oxigénizotópok alapján Emlősök
Az árakból hozzuk ki a maximumot!
A virágok titkai Készítette: Pinnyey Zsóka
39. lecke Mohák.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Területi tapasztalatok a hátrányos helyzetűek oltásával/átoltottságával kapcsolatban Dr. Kohut Zsuzsanna HBMKH NSzSz Járványügyi Osztály A folyamatos.
A Galambos-Lindenfeld Nyelvstúdió pályázatot hirdet
A legismertebb zöldségféléink
Szavanna.
A napsugárzás jótékony hatásai:
Mayer József Budapest február 27.
Rendszertan NÖVÉNYEK Országa.
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
17. lecke A tüskésbőrűek, előgerinchúrosok, fejgerinchúrosok
6. lecke Az egysejtű eukarióták
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
A KÜLÖNUTASOK, TESTTÁJAKKAL
10.lecke Szivacsok.
Szem fejlődése.
Az állatok és az ember egyedfejlődése
A növények szervei.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
1993-as közoktatási törvény
Származás: egysejtű eukarióta
5. lecke TESTÜNK SZÖVETEI 8. osztály
Összefoglalás 1..
Készítette: Tremme Máté
Vállalatgazdaságtan (BAI0030L; GZB2320L) 2017/18 tanév I. félév
Társulások jellemzői.
Program környezeti értékeinkért
Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest, december 18.
Könyvtári munkásság bemutatása
Bemutatkozik az iskolapszichológus
Harasztok törzse.
Az egészséges nő A HPV-ről és a méhnyakrák megelőzéséről
Az Emberi Erőforrások Minisztériuma által támogatott együttműködés
Jegenye fenyves.
A KLIMATIKUS FAKTOROK ÖKOLÓGIAI JELENTŐSÉGE
Miért is szeretjük az óvodánkat?
Intézmény minőségirányítási programja
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Az iskolai szervezet és fejlesztése
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A növények szervei; Gyökérzet
Az „Open Banking” Kagylója
Erdősi Debóra Németh Tímea Közösségi szolgálat.
Miről álmodik a rezidens?
Előadás másolata:

Virágtalan növények az erdőben Természetismeret 6. osztály

1. Az erdő virágtalan növényei: Zuzmók Mohák Páfrányok

2. Mivel szaporodnak? Spórákkal

3. A zuzmók telepes növények: Testük nem különül el gyökérre, szárra, levélre

4. Melyik két növény szoros együttműködéséből alakulnak ki a zuzmók? Moszatsejtek Gombafonalak

5. A zuzmósav szerepe: Mállasztja a sziklákat, részt vesznek a talajképződésben

6. A mohák is: Telepes növények

7. A mohák a vizet egész testfelületükkel veszik fel, ezért: Csak párás, nedves környezetben élnek

8. Mik készítik a táplálékot? Színtestek

9. A páfrányok közül a legismertebb: Erdei pajzsika

10. Talajban lévő szervük: Gyöktörzs

11. Gyöktörzs szerepe: Rögzíti a növényt, felveszi és raktározza a táplálékot

12. Milyen levelei vannak? Összetett

13. Hol képződnek a spórák? Spóratartó tokokban

14. Milyen növény az erdei pajzsika? Évelő