Mit tudunk magunkról? Mit mondunk magunkról?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ADATSZERZÉS, INFORMÁCIÓ HASZNOSULÁS Biztonságtudatos vállalati kultúra Készítette: Jasenszky Nándor egyetemi szakoktató NKE NBI TEH tanszék.
Advertisements

A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Intézményi Férőhelykiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó Kalocsai Szociális Szakellátási Központ kiváltása.
A tartalommarketingről röviden Tartalom generálás és megosztás Először látogatók, olvasók, majd belőlük vásárlók lesznek. Bárhol, bármikor és bármilyen.
A családsegítő és gyermekjóléti szolgálatokat érintő változások A család és gyermekjóléti szolgáltatás.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
European Commission Enterprise and Industry Az INNO-Way program bemutatása Székesfehérvár november 05.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
A magyarországi vállalatok információszerzési szokásai - üzleti körben végzett online piackutatás fő eredményei - Készítette: Nagy Péter Támogatóink H-1024.
BINARIT TIMESHEET Több, mint munkaidő nyilvántartás Virág Zsolt (BINARIT Informatikai Kft.)„Hogyan legyek milliomos?” konferencia – BKIK ( )
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖNYVTÁRELLÁTÁSI SZOLGÁLTATÓ RENDSZER HATÉKONY MŰKÖDTETÉSE ÉS A SZOLGÁLTATÁS NÉPSZERŰSÍTÉSE VI. KSZR MŰHELYNAP – ZALAEGERSZEG NOVEMBER 11. A KSZR.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
A vállalatok marketingtevékenysége és a Magyar Marketing Szövetség megítélése Kutatási eredmények az MMSZ részére (2008. július)
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
TELEPÜLÉSI ÖNKORMÁNYZATOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE Roadshow Bőcs, január 20.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
A három lépcsőfok… 29% - A megoldás 52 heti stratégia sikeres üzleti kapcsolatépítéshez (Avidor András - Michelle R. Donovan - Ivan R. Misner) Az emberek.
Internet tudományos használata
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
ÖFFK II. projekt keretében megvalósítandó koordinációs kutatás workshop sorozata Hajdú-Bihar megye turisztikai fejlesztéseinek koordinációja Nyíradony.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Gyűjtőköri szabályzat
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Microsoft Office Publisher
A CMMI modell alkalmazása SOA-környezetben
Hogyan lett Szentgotthárd energiaváros?
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
A közigazgatással foglalkozó tudományok

videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Az iskolai könyvtár szolgáltatás típusai
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
KRE-AKTÍV motivációs projekt
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
Tatosné Takács Andrea december 18.
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Nemeskocs Község Önkormányzatának Településkép-védelmi Rendelete
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
Northwind Traders Kik vagyunk?
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Köszöntő A Dokumentumkezelő rendszerek helye és szerepe
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A KERÉKPÁROS TURIZMUS LEHETŐSÉGEI
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Üzlezi információelemző specializió
Előadás másolata:

Mit tudunk magunkról? Mit mondunk magunkról? Önkormányzati kommunikáció és információfeldolgozás az ÖFFK II. projekt kutatásainak tükrében Előadó: Ongjerth Richárd Dátum: 2018.06.30.

A kutatásról 1. Az Önkormányzati Folyamatok Figyelemmel Kísérése II. elnevezésű kiemelt kormányzati projekt azokat a területeket kutatja, ahol a korábban mért felmerült igények szerint az önkormányzatok – a hatékony településfejlesztési munkájuk érdekében – leginkább segítséget igényelnek, szükségük van az új információk megszerzésére. Ezek közül az egyik legfontosabb az önkormányzati kommunikációt és a helyi tervezés, fejlesztés alapjául szolgáló információfeldolgozási munka felmérését és elemzését célzó kutatás, amely sokféle technika párhuzamos alkalmazásával, és ezek eredményére épülő javaslatokkal, ajánlásokkal kívánja segíteni a hazai önkormányzatok tevékenységét. A kutatás eredményét tartalmazó összefoglaló mellett ajánlások kidolgozása zajlik, és útmutató is készül a polgármesterek, önkormányzati vezetők számra.

A kutatásról 2. Online felmérés (országos, minden önkormányzatra kiterjedő) Lakossági survey (országos, reprezentatív, 1810 fős) Strukturált mélyinterjú 80 település vezetőivel Nemzetközi irodalom-kutatás Statisztikai adatszerzések, desktop kutatás

Néhány diagram az online kérdőív feldolgozásából Kifejezetten kommunikációs munkatárs alkalmazása az önkormányzatoknál, a településméret függvényében A települési lakosságszám és az önkormányzati Facebook oldal követőinek aránya a település méretének függvényében

Néhány diagram A települések idegen nyelveken történő online megjelenése a településméret függvényében Pozitívan diszkriminált célcsoportok megléte a kommunikáció során a településméret függvényében

Néhány diagram a lakossági survey feldolgozásából

Néhány diagram

Néhány diagram

Néhány diagram N=481

Megállapítások például A kormányzat és a közigazgatás előtt hatalmas tanulási folyamat áll, mivel az ügyféligények könnyen igazodnak a gyorsan változó trendekhez. Markáns szemléletváltásra van szükség ahhoz, hogy a szolgáltatások minősége képes legyen igazodni az állampolgárok növekvő elvárásaihoz. Elengedhetetlen az új funkciók ellátásához szükséges (humán és eszköz)kapacitások kialakítása. Szükséges a kommunikációs (és közigazgatási-) stratégiák újraalkotása. A kistelepülések sok esetben zárványként működnek: megelégszenek azzal az információval, amit elérnek, illetve a rendelkezésre álló információk jelentős részét nem hasznosítják.

Megállapítások például A legtöbb önkormányzati weboldal még mindig első- második generációs, információszolgáltató webhely. Friss (mennyiségében és minőségében elégséges) információt a weboldalak csupán 39,2%-a tudott nyújtani. E-közigazgatási szolgáltatásokat (legalább egy, CLBPS szerinti második szintű, egyirányú interakciót nyújtó szolgáltatást) csak 27%-uk biztosít. Érdemi ügyintézési csomagot csupán a nagyobb települések képesek kínálni az állampolgáraik számára.

A Célcsoport számára A gyakorlatban alkalmazható eredménytermékek Ajánlás Útmutató Szintetizálja a kutatási jelentésben feltárt eredményeket, létrejön egy, a célcsoport számára jól használható, hiteles írásos szakmai javaslatcsomag, a jövőbeni tennivalókról.

A Célcsoport számára A gyakorlatban alkalmazható eredménytermékek Ajánlás Útmutató „A közösségi média mint újfajta kommunikációs és stratégiai instrumentum meg kell, hogy jelenjen az önkormányzati stratégiákban.”.

A Célcsoport számára A gyakorlatban alkalmazható eredménytermékek Ajánlás Útmutató Az útmutató az elvégzett kutatásokból nyert tapasztalatokat szintetizálva fogalmaz meg az adott szakterületet érintő útmutatást az önkormányzatok számára.

A Célcsoport számára A gyakorlatban alkalmazható eredménytermékek „Az RSS (Rich Site Summary vagy Really Simple Sindication) az ilyen technológiát alkalmazó portálokról gyűjti össze az új tartalmakat egyetlen, közös felületre. Így nincs szükség a felhasználó számára érdekes oldalak végig látogatására, hanem elegendő beállítani az internet-böngészőt, amely értesítéseket ad az új hírekről, vagy elegendő letölteni egy RSS-olvasót, mely önálló ablakban szedi le és tartalmazza az új bejegyzéseket. A tartalmak összeválogatásához csupán egyszer kell beírni a csatorna címét az RSS-olvasóba (RSS aggregátorba), vagy a böngészőben rákattintani az ikonra. A csatornákat lehet például tartalmuk szerint szűrni, elemeiket pedig időrend vagy más szempont alapján rendezni.” Ajánlás Útmutató

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!