Jelen lenni nem elég, szakértelem kell

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Útvesztő számukra a világ…
Advertisements

Az akadálymentesítés szakmai háttere, indokoltsága Horváth Péter SZMM Országos Fogyatékosügyi Tanács titkára Budapest, június 7.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Egyenlő Bánásmód Hatóság. A védett tulajdonsággal rendelkezők hátrányos megkülönböztetése  nemi diszkrimináció  a romák hátrányos megkülönböztetése.
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
Sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek utáni normatív hozzájárulások
SNI.
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Az együttnevelés jogszabályi háttere
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
FOGYATÉKOSSÁG AKADÁLYOZOTTSÁG
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia április FOGYATÉKOSSÁG ÉS CSALÁDI SZEREPEK Készítette: VÁGÁSI JÚLIA.
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
Testi és szellemi fogyatékos gyermekek ápolása
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
EGYENLŐ ESÉLYŰ HOZZÁFÉRÉS A KÖZSZOLGÁLTATÁSOKHOZ SZMM, OFT Horváth Péter, szakmai tanácsadó, titkár június 17.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Biztoskezdet gondolat a falakon túl A gyerekházon túl is élnek.
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
1 Mégis, kinek az érdeke? Szakvélemények, tantárgyi felmentések a nevelési tanácsadó, a szakértői bizottság és az iskolák szemszögéből Fehérvári Katalin.
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Integráció és inklúzió
Speciális gyermekvédelem
A GYÓGYPEDAGÓGIA ALAPJAI
Dr. Schiffer Csilla.  Negatív hatásai miatt (előítélet, félreértés, elutasítás) a címkézés elkerülése  Azok alapján való csoportba sorolás gyakori 
A KÖZOKTATÁSI TÖRVÉNYEK A MINDENNAPOK GYAKORLATÁBAN április 2. Pölöskei Gáborné regionális igazgató.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az Országos képesítési keretrendszer 0. szintje Katona Nóra ELTE, PPK, Pszichológai Intézet május 12.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelése a gyakorlatban Dr. Knyihárné Gaika Judit - Molnárné Ditzendy Judit gyógypedagógusgyógypedagógus mb. igazgató.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
Az SZTE EÉTK tanácsadó napja – ETR-hez kapcsolódó információk
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Esély a szülőknek, lehetőség
SZOKÁS SZABÁLYRENDSZER, NEVELŐMUNKA TERVEZÉSE ELLENŐRZÉS TERÜLETEI FELADATMEGOSZTÁS Farkasné Egyed Zsuzsa
Közösségi szolgálat a közgázban
Előadás másolata:

Jelen lenni nem elég, szakértelem kell Szülők és szakemberek Jelen lenni nem elég, szakértelem kell

Az első tanítók Alap szükséglet: biztonság Megismerni a háttereket Különbség a megértés és az együttgondolkozás között Belekapcsolódni a pozitiv és negativ momentumokba

Mi az SNI Sajátos nevelési szükségletű gyermekek A Nemzeti alaptanterv tartalmazza ? „tizenöt százaléka értelmi fogyatékos tanuló, b) tizenöt százaléka – az autista kivételével – többi fel nem sorolt fogyatékos tanuló, c) harmincöt százaléka a gyengénlátó tanuló, d) negyven százaléka a mozgásfogyatékos, a vak, a nagyothalló, a beszédfogyatékos tanuló, e) ötven százaléka a siket és az autista tanuló „

A törvény „A testi, érzékszervi, értelmi, beszéd- és más fogyatékos gyermekek óvodai nevelését végző óvoda, a nevelési programját az Óvodai nevelés országos alapprogramja, valamint az e rendelet 1. számú mellékleteként kiadott Fogyatékos gyermekek óvodai nevelésének irányelvében foglaltak figyelembevételével készíti el, illetve fogadja el.

Fogyatékosság tipusai Mozgássérültség Látássérültség Gyengénlátás Vakság Autizmus Asperger-szindróma Értelmi fogyatékosság Hallássérültség Nagyothallás Siketség Dadogás Afázia Némaság

Befogadó óvoda Nevelési,oktatási támogatás Egyértelmű szándék meghatározása A gyerek, a család és a helyi közösség összekapcsolása Közös feldolgozás: a szülők kevéssé tudnak, akarnak segíteni

köszönöm a figyelmet