Közbeszerzési Hatóság

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
A közbeszerzés értéke Az új Kbt. 5. §-a értelmében közbeszerzési eljárást az ajánlatkérőként meghatározott szervezetek visszterhes szerződés megkötése.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Kocsis Tibor Kaposvár, március 01. Vállalatok K+F+I tevékenységének támogatása.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Gyakori kérdések a közbeszerzések terén.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
NKE. Az Európai Unió elsődleges joga Az alapító szerződések, illetve azok módosításai (a hozzájuk fűzött Jegyzőkönyvek, Nyilatkozatok) Csatlakozási Szerződések.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
Környezeti fenntarthatóság. A KÖRNYEZETI FENNTARTHATÓSÁG JELENTÉSE A HELYI GYAKORLATBAN Nevelőtestületi ülés,
Dr. Pók László SZECSKAY ÜGYVÉDI IRODA Köthetünk-e útján szerződést? „INFORMÁCIÓVÉDELEM MENEDZSELÉSE” LXII. SZAKMAI FÓRUM szeptember.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
ERASMUS+ DISSZEMINÁCIÓS PLATFORM
Gazdasági informatika - bevezető
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Az „első lépés” TÁMOP
Teljesítési garanciák a svájci építőiparban
Fenntartható utak Jogi Bizottság
Egészségügyi Menedzserképző Központ
Dr. Kovács László Főtitkár
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
Hitelkonstrukciók a pályázati rendszerben
K+F+I pályázati lehetőségek vállalkozásoknak!
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Előadó: Dr. Csányi István,
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
SZÁMVITEL.
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
Korrupció és közbeszerzési kartellek
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése Az értékelési szempontok.
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
A Közbeszerzési Döntőbizottság tapasztalatai Dr
Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárások Közbeszerzési Hatóság
Dr. Kovács László Tipikus problémák
A SZELLEMI TULAJDON ÉS A KÖZBESZERZÉS
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
dr. Szeiffert Gabriella
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Az innovációs célú beszerzések gyakorlata
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Dr. Kovács László Az innovációs szempontok érvényesítési lehetőségei
Szabálytalanságkezelés
Előadás másolata:

Közbeszerzési Hatóság A KH innovációt támogató intézkedései – innovációs partnerségről szóló útmutató dr Kugler Tibor Közbeszerzési Hatóság 2018. október 31.

A kutatás-fejlesztés és innováció ösztönzése 2014/24/EU Irányelv preambulum (47)-(49) bekezdések Intelligens, fenntartható, inkluzív növekedést célzó Európa 2020 stratégia egyik fő eleme Javítja a közszolgáltatások hatékonyságát Költségmegtakarítást eredményez Nagyobb esélyű hozzáférést biztosít célzott támogatásokhoz Új piaci megoldások kifejlesztését eredményezi Európai Bizottság COM(2007) 799. számú közleménye a PcP-ről K+F szolgáltatások speciális beszerzési eljárása, ami az innovációt ösztönzi Nemzetközi példák az innováció ösztönzésére [pl. SMART@FIRE, IMAILE]

A kutatás-fejlesztés és innováció fogalma Innovációs tv. 3. § 11. pont [alapkutatás, alkalmazott kutatás és kísérleti fejlesztés] SZTNH módszertani útmutatója [alkotómunka, amely a meglévő ismeretanyag bővítését, új alkalmazások kidolgozását célozza, valamely tudományos vagy műszaki bizonytalanság feloldása érdekében; megkülönböztető sajátossága, hogy az adott tevékenységben fellelhető-e az újszerűség és az említett bizonytalanság feloldásának számottevő eleme] Innováció Innovációs tv. 3. § 6. pont [tudományos, műszaki, szervezési, kereskedelmi műveletek összessége a gazdasági tevékenység hatékonyságának javítása, kedvező társadalmi hatások elérése érdekében, melynek eredménye új vagy lényegesen módosított termék, eljárás, szolgáltatás, ideértve azokat a változásokat, amelyek csak adott ágazatban vagy adott szervezetnél minősülnek újdonságnak] Kbt. 3. § 12. pont és 96. § (2) bekezdés: új vagy jelentős mértékben továbbfejlesztett termék, szolgáltatás, építési beruházás, amely a piacon nem áll rendelkezésre [objektív újszerűség követelménye]

Innovatív beszerzések és közbeszerzési kötelezettség Az innovatív beszerzések lehetséges kezelése Kivételi kör [9. § (8) bekezdés l) pont] Csak meghatározott szolgáltatások [pl. K+F, kutatólaboratóriumi szolgáltatás, kísérleti fejlesztés, kutatás és fejlesztés tervezése és kivitelezése, tesztelés és értékelés, stb.] Annak eredményét nem kizárólag az AK hasznosítja [közkinccsé válik] És/vagy az ellenszolgáltatást nem kizárólag az AK teljesíti teljes mértékben [üzleti forrás bevonása, társfinanszírozás, de! az uniós támogatás nem társfinanszírozás] Kereskedelmi hasznosítást megelőző beszerzés [PcP] Nem közbeszerzési eljárás, de az azt követő beszerzés közbeszerzési eljárást tehet szükségessé Innovációs szempontok érvényesítése közbeszerzési eljárás keretében [pl. speciális értékelési szempontok] Speciális közbeszerzési eljárásfajta: innovációs partnerség

Kereskedelmi hasznosítást megelőző beszerzés [PcP] Nem közbeszerzés A köz- és magánszféra együttműködésének speciális formája, melynek során az egyébként közbeszerzésre kötelezett intézmény új technológiai megoldások kifejlesztését kezdeményezi Végeredménye egy tömeges igényt kielégítő, bárki által beszerezhető fejlesztés Tárgya kizárólag K+F szolgáltatás [megoldáskeresés, tervezés, prototípus építése, tesztelés] A kockázat és a haszon megoszlik a köz- és a magánszféra között Verseny biztosítása és alapelvek szerepe [átláthatóság, meghirdetés, esélyegyenlőség] Alkalmazási terület [pl. egészségügy, IKT, közlekedés]

A PcP folyamata

Az innovációs partnerség I. Nevesített, 2 szakaszból álló közbeszerzési eljárásfajta Eljárási szakasz: Tárgyalásos eljárás szabályai szerint zajlik Eredménye 1 vagy több partnerségi szerződés megkötése Szerződéses szakasz Fejlesztési folyamat (K+F) Beszerzés megvalósítása Nem kötött meghatározott jogalaphoz [a tárgyalásos eljárás szabályai csak az eljárási szabályok tekintetében irányadók] Alkalmazásának alapja: a beszerzés tárgyának újszerűsége [objektív újdonság] Elengedhetetlen a piac AK általi felmérése [a technológia beszerzés tervezésekor ismert állása, piackutatás, előzetes piaci konzultáció] Felület biztosítása az előzetes piaci konzultáció meghirdetéséhez

Az innovációs partnerség II. A beszerzés tárgyának meghatározása Olyan pontossággal, hogy a gazdasági szereplők megállapíthassák a beszerzés tárgyát és jellegét, és eldönthessék, hogy kívánnak-e részvételi jelentkezést benyújtani, illetve egyenlő eséllyel tudjanak első ajánlatot tenni [ld. 87. § (1) bekezdés] Építési beruházásnál nem előírás az árazatlan költségvetés készítése Az ajánlatok értékelése Kizárólag a legjobb ár-érték arány alkalmazható [pl. szakemberek többlet-tapasztalata, egyetemes tervezés szempontjai, környezetkímélő anyagok felhasználása, kkv-k bevonása a fejlesztés folyamatába] Az ár vagy a költség elem rögzített értéken is megadható [76. § (4) bekezdés] Az ajánlatok bírálata A tárgyalások tartásától nem lehet eltekinteni Az ajánlattételre felhívandók keretszámának meghatározásakor a jelentkezők kiválasztásának alapja a jelentkezők K+F, illetve innovatív megoldások kifejlesztése terén rendelkezésre álló kapacitása

Az innovációs partnerség III. A partnerségi szerződés I. Az AK eldöntheti, hogy a partnerségi szerződést egy partnerrel vagy több, külön K+F tevékenységet folytató partnerrel hozza létre [≠ közös ajánlattétel] Speciális tartalmi elemei Szellemi tulajdonjogok rendezése Kutatási és innovációs folyamat menete [az ajánlatnak tartalmaznia kell a K+F projekt leírását, aminek a tárgyalások során véglegesedett tartalma a partnerségi szerződés része]; K+F projekt leírása kapcsán lásd az SZTNH módszertani útmutatóját Partner által elérendő közbenső célok és kapcsolódó díjazás [a kutatási és innovációs folyamat egymást követő szakaszokból épül fel, amely szakaszok a partner által elérendő közbenső célokhoz kapcsolódhatnak] Az egyes szakaszok lezárásakor az AK dönthet a partnerség megszüntetéséről, illetve a partnerek számának csökkentéséről [egyéni partnerségi szerződések felmondása útján] A beszerzés folyamata

Az innovációs partnerség IV. A partnerségi szerződés II. A partnerségi szerződés is közbeszerzési szerződés, de nem alkalmazandóak rá az ellenszolgáltatás kifizetésének rendjére vonatkozó szabályok [irányadó: Ptk.] a különleges szerződés teljesítési feltételekre vonatkozó szabályok a szerződés időtartamára vonatkozó szabályok [időtartam nem korlátozott] a szerződés biztosítékaira vonatkozó szabályok a teljesítésben résztvevőkre vonatkozó szabályok a projekttársaságra vonatkozó szabályok a teljesítés AK általi ellenőrzésére vonatkozó szabályok A partnerség megszüntetésének, illetve az egyéni partnerségi szerződések felmondásának lehetősége Ha az AK a közbeszerzési dokumentumokban megadta ennek lehetőségét és feltételeit, bármely szakasz lezárását követően lehetőség van rá [pl. ha a partnerségi szerződés megkötését követően felmerül, hogy a beszerezni kívánt termék nem innovatív a piacon]

Az innovációs partnerség V. A partnerségi szerződés III. A beszerzés folyamata mint a partnerségi szerződés kötelező tartalmi eleme A partnerek számának csökkentésére alkalmazandó objektív szempontok megadása Annak meghatározása, hogy az AK a szerződés eredményeként hány partnertől szerez be árut, szolgáltatást, építési beruházást, illetve, hogy milyen szempontok alapján dönti el, hogy melyik partnertől szerzi be azokat A beszerzés folyamata Az AK nem csökkenti a partnerek számát Pl. közvetlen megrendelés az objektív szempontok alapján kiválasztott partnertől [pl. értékelési szempont alapján felállított rangsor szerint legjobb ajánlattevőtől való beszerzés; a beszerzéshez szükséges szakember rendelkezésre állása alapján kiválasztott partnertől való beszerzés] Az AK csökkenti a partnerek számát A partnerek száma egynél több marad [pl. közvetlen megrendelés az objektív szempontok alapján kiválasztott partnertől] A partnerek száma egyre csökken [közvetlen megrendelés vagy írásbeli konzultáció alkalmazása]

Az innovációs partnerség VI. A partnerségi szerződés IV. A szellemi tulajdonjogok rendezése [általános, keretjellegű rögzítés a közbeszerzési dokumentumokban, pontosítás a tárgyalás során, végleges tartalom a partnerségi szerződésben] Ha a partnerség eredményeként létrejövő szellemi tulajdon jogosultja a beszállító → vendor lock-in A lock-in nem csak a szellemi tulajdonnal kapcsolatos jogok rendezése által, hanem technikai alapon is létrejöhet [pl. a kifejlesztett rendszer olyan technikai megoldásokat használ, ami jogvédelem nélkül is akadályozza a rendszer lecserélését, hozzákapcsolását más rendszerekhez, stb.] Pl. beépített azonosítási rendszerek [nyomtató-tintapatron; vércukormérő-tesztcsík, stb.] Közbeszerzési probléma a lock-in kapcsán Európai Bizottság által kifogásolt helyzet Kbt. 98. § (2) bekezdés c) pont szerinti hnt-k magas aránya A megoldás nem csak egyéni, hanem rendszerszinten is költséges Alternatív, nyílt forráskódú megoldások fejlesztése Platform-semleges megoldások fejlesztése Szakértelem növelése, széles körben alkalmazott technológiai megoldások előtérbe helyezése

Az innovációs partnerség VII.   Innovációs partnerség PCP Versenypárbeszéd eljárás jogalapja innováció iránti igény tárgyalásos eljárás alkalmazásának esetei [Kbt. 85. § (2) bekezdés] eljárás felépítése eljárási szakasz: partnerségi szerződés megkötése szerződéses szakasz: fejlesztés, beszerzés megoldáskeresés prototípus létrehozása tesztelés részvételi szakasz: alkalmas jelentkezők kiválasztása párbeszéd: megoldási javaslatok benyújtása (nem feltétel a K+F fázis) ajánlattételi szakasz (nem feltétel a K+F fázis) eljárásban résztvevők számának alakítása résztvevők száma csökkenthető értékelési szempont értékelés a legjobb ár-érték arány szempontja szerint értékelés a legjobb megoldás kiválasztását lehetővé tevő szempont(ok) szerint beszerzésre sor kerül-e igen nem

Az innovációs partnerség VI. Az innovációs partnerség VIII. Az innovációs partnerség VI.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!