Salamancai Nyilatkozat

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar bemutatása Oktatás-kutatás-innováció Dr. Estefánné dr. Varga Magdolna.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Pedagógia szak - szakos tájékoztató -. Mit tanulunk a pedagógia alapszakon? Alapozás:  Tanulás, kommunikáció, szocializáció; Bevezetés a pszichológiába;
„KAPASZKODÓ” SZOCIÁLIS BÖRZE november 24. Szakmai programok és kihívások az FSZK jelenében és jövőjében.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése és a szolgáltatást támogató eszközök beszerzése a sajátos.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
„Az ember is tud úgy tanulni, mint a patkány a labirintusban” 2Új tanulási módszerek az informatikában.
Az Európai Unió fogyatékosügyi stratégiája Szombathely, június 22.
Prof. Dr. Rosivall László
A év értékelése és a év újdonságai
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Mercedes-Benz-Iskola
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
A 2017-es felsőoktatási felvételi pontszámítás
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Együttműködő egyetemek:
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Erasmus+ program HU01-KA  
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
EGT-HU08 Ösztöndíjprogram Szakmai látogatások Odda,
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
1993-as közoktatási törvény
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A szakképzési rendszer modellje
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
AZ INTÉZMÉNY KÜLSŐ KAPCSOLATAI
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Oktatás helyzete az óvodai nevelésben
A személyre szabott tanulást támogató tanári kompetenciák
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
2017. December 7. MGYOSZ tapasztalatai.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
A gyermeki jogok érvényesítése
Mindenkit befogadó nevelés
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
A Vezetői munka értékelése a szülők szemével
Állampolgári jogok és kötelességek
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A BTMN és SNI tanulókról (jogszabály-változások, vezetői feladatok)
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
A Tanácsadók Virtuális Közösségének
Iskolai szociális segítő
Németország BESZÁMOLÓ 2014
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Intézményvezetők tájékoztatása Nyíregyházi Egyetem
Erasmus+ program HU01-KA  
Előadás másolata:

Salamancai Nyilatkozat EUropean Masters in Inclusive Education Inkluzív nevelés posztgraduális egyetemi szintű (MA) képzés Képzési rendszer Elméleti alapok C1 Mindenki számára megfelelő nevelés C2 Tanítás és tanulás Az inkluzív nevelés kutatása C3 A mindenkit befogadó nevelés nemzetközi perspektívái C4 ALAP min. 30 EC min. 7.5 EC min. 7.5 EC min. 7.5 EC min. 7.5 EC Elméletvezérelt gyakorlat O1 Vezetés és irányítás APP Szakmai gyakorlat A megfigyeléstől, leírástól az adatok elemzéséig és összegzéséig (terepgyakorlat, előnyben részesítve a külföldi gyakorlatot) O2 Az inklúzió és a szociális-emocionális fejlődés min. 30 EC Befogadó tanulási környezet kialakítása és értékelése – I./II. rész O3 / O4 VÁLASZTHATÓ Interkulturális nevelés O5 O6 / O7 Információs és kommunikációs technológiák (ICT) és segítő technológiák (AT) – I./II. rész O8 Egyénileg kialakított modul 2 x min. 7.5 EC szabadon választható modulok O9 … min. 15 EC Elmélet megvalósítása MT SZAKDOLGOZAT min. 30 EC Salamancai Nyilatkozat Együttműködő partnereink: „Alapelvünk, … hogy az iskolák minden gyermeket befogadjanak függetlenül fizikai, értelmi, szociális, érzelmi, nyelvi vagy egyéb állapotuktól. Beleértve a fogyatékos és a tehetséges gyermekeket, az utcagyerekeket és kiskorú foglalkoztatottakat, a távoli nomád körülmények között élő, a nyelvi, etnikai vagy kulturális kisebbséghez tartozó gyermekeket, és más hátrányos helyzetű vagy peremterületeken élő csoportok gyermekeit. … Ezen állapotok kihívások sorozatát jelentik az iskolarendszerek számára. Salamanca Statement on Principles, Policy and Practice in Special Needs Education (1994, 3ff) Högskolen i Hedmark Kari Nes, Harald Smedstad Faculty of Education http://www.hihm.no Universität Bremen Georg Feuser Fachbereich 12 - Erziehungs- und Gesellschaftswissenschaften http://www.uni-bremen.de Universität zu Köln Walther Dreher, Andrea Platte Heilpädagogische Fakultät Seminar für Geistigbehindertenpädagogik http://www.uni-koeln.de J.W. Goethe-Universität Frankfurt Helga Deppe Fachbereich Erziehungswissenschaften Institut für Sonderpädagogik http://www.uni-frankfurt.de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Linus Cornelissen, Willem Vinkenvleugel PABO - Arnhem http://www.han.nl University of Glasgow Louise Hayward, Nicki Hedge Faculty of Education http://www.gla.ac.uk Eötvös Loránd Tudományegyetem Schaffhauser Franz, Réthy Endréné, Schiffer Csilla, Pedagógia Pszichológia Kar http://www.elte.hu Universidad de Malaga Miguel López Melero Didactica y Organizacion Escolar http://www.uma.es Pädagogische Akademie des Bundes in OÖ Ewald Feyerer, Siegfried Kiefer Institut für Inklusive Pädagogik http://www.phlinz.at Pädagogische Akademie des Bundes in Wien Marianne Wilhelm, Sonja Tuschel Institut für Integrative Pädagogik, Reformpädagogik und Schulentwicklung http://www.pabw.at http://eumie.phlinz.at