Salamancai Nyilatkozat EUropean Masters in Inclusive Education Inkluzív nevelés posztgraduális egyetemi szintű (MA) képzés Képzési rendszer Elméleti alapok C1 Mindenki számára megfelelő nevelés C2 Tanítás és tanulás Az inkluzív nevelés kutatása C3 A mindenkit befogadó nevelés nemzetközi perspektívái C4 ALAP min. 30 EC min. 7.5 EC min. 7.5 EC min. 7.5 EC min. 7.5 EC Elméletvezérelt gyakorlat O1 Vezetés és irányítás APP Szakmai gyakorlat A megfigyeléstől, leírástól az adatok elemzéséig és összegzéséig (terepgyakorlat, előnyben részesítve a külföldi gyakorlatot) O2 Az inklúzió és a szociális-emocionális fejlődés min. 30 EC Befogadó tanulási környezet kialakítása és értékelése – I./II. rész O3 / O4 VÁLASZTHATÓ Interkulturális nevelés O5 O6 / O7 Információs és kommunikációs technológiák (ICT) és segítő technológiák (AT) – I./II. rész O8 Egyénileg kialakított modul 2 x min. 7.5 EC szabadon választható modulok O9 … min. 15 EC Elmélet megvalósítása MT SZAKDOLGOZAT min. 30 EC Salamancai Nyilatkozat Együttműködő partnereink: „Alapelvünk, … hogy az iskolák minden gyermeket befogadjanak függetlenül fizikai, értelmi, szociális, érzelmi, nyelvi vagy egyéb állapotuktól. Beleértve a fogyatékos és a tehetséges gyermekeket, az utcagyerekeket és kiskorú foglalkoztatottakat, a távoli nomád körülmények között élő, a nyelvi, etnikai vagy kulturális kisebbséghez tartozó gyermekeket, és más hátrányos helyzetű vagy peremterületeken élő csoportok gyermekeit. … Ezen állapotok kihívások sorozatát jelentik az iskolarendszerek számára. Salamanca Statement on Principles, Policy and Practice in Special Needs Education (1994, 3ff) Högskolen i Hedmark Kari Nes, Harald Smedstad Faculty of Education http://www.hihm.no Universität Bremen Georg Feuser Fachbereich 12 - Erziehungs- und Gesellschaftswissenschaften http://www.uni-bremen.de Universität zu Köln Walther Dreher, Andrea Platte Heilpädagogische Fakultät Seminar für Geistigbehindertenpädagogik http://www.uni-koeln.de J.W. Goethe-Universität Frankfurt Helga Deppe Fachbereich Erziehungswissenschaften Institut für Sonderpädagogik http://www.uni-frankfurt.de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen Linus Cornelissen, Willem Vinkenvleugel PABO - Arnhem http://www.han.nl University of Glasgow Louise Hayward, Nicki Hedge Faculty of Education http://www.gla.ac.uk Eötvös Loránd Tudományegyetem Schaffhauser Franz, Réthy Endréné, Schiffer Csilla, Pedagógia Pszichológia Kar http://www.elte.hu Universidad de Malaga Miguel López Melero Didactica y Organizacion Escolar http://www.uma.es Pädagogische Akademie des Bundes in OÖ Ewald Feyerer, Siegfried Kiefer Institut für Inklusive Pädagogik http://www.phlinz.at Pädagogische Akademie des Bundes in Wien Marianne Wilhelm, Sonja Tuschel Institut für Integrative Pädagogik, Reformpädagogik und Schulentwicklung http://www.pabw.at http://eumie.phlinz.at