Rappai Gábor, szeptember 25.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Anyagtudományi tehetséggondozó program. A program célja Olyan anyagtudomány-anyagtechnológia oktatás, amelyben a résztvevő hallgatók összefüggéseiben.
Advertisements

Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
A sport és határterületei szakirodalmának keresése könyvtári katalógusokban Pándi Dóra TE könyvtáros.
Környezettan-tanári mesterszak 1. A szakirány célja: A szak célja olyan tanárok képzése, akik képesek a környezettannal, környezetvédelemmel, természetvédelemmel.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Új helyzet a felsőoktatásban: a bolognai folyamat László Gyula PTE KTK november 15.
Útmutató az adatbázis használatához. − 1957 – ODK - Orvostudományi Dokumentációs Központ − 1960-tól: OOKDK - Országos Orvostudományi Könyvtár és Dokumentációs.
MTMT feladatok és eredmények a Semmelweis Egyetem Központi Könyvtára közreműködésével Áncsán Gizella Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Előkészületek az on-line referensz útján történő orvos-biológiai és egészségügyi információszolgáltatásra.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Iskolai információs rendszer. Alapkövetelmények Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett Oktatási, nevelési intézmények részére fejlesztett.
időskorban felmerülő Problémák és megoldásmódok
Képzők képzése a vidéki kistelepülések ökológiai szemléletű gazdálkodásának elősegítésére Szakmai rendezvény szaktanácsadók részére Gödöllő,
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Reflexiók a társadalmi és a nonbusiness marketing fogalmi kérdéseihez
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szakdolgozatok védése
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Dr. Kovács László Főtitkár
Doktori képzések és oklevelek a FIR-ben
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
A matematikatanítás aktuális kérdései február
1. dia A szakdolgozat címe
Magyar Tudományos Művek Tára
MTMT szervezeti hierarchia kialakítása a Széchenyi István Egyetemen
Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2013.
Ács Szabina Kommunikáció és Médiatudomány
Műszaki Anyagtudományi Kar Öntészeti Intézet
SZÁMVITEL.
Szilágyiné Biró Andrea
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Tóth Dániel Tanársegéd
SZÁMVITEL.
Monostoriné Hörcsik Renáta
Szakdolgozatok védése
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Mikáczó Viktória tanársegéd
A kutatástámogatás kérdőjelei – Corvinus Egyetem
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Venczel Gábor tanársegéd
Tartalom Doktori iskolám Kutatási témám Kulcsszavaim MIT?
A bemeneti kompetenciamérések és a visszajelzéseken alapuló fejlesztő munka bemutatása a Farkas Gyula Közoktatási Intézmény Dr. Illyés Sándor intézményegységében.
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
A projektek jelentősége a Műegyetemen
Innovációs képesség és jólét összefüggései
EFOP VEKOP „Integrált kutatói utánpótlás-képzési program az informatika és számítástudomány diszciplináris területein” Debreceni.
Hogyan lehet sikeresen publikálni?
Vasas Lívia, PhD 2017 MTMT Vasas Lívia, PhD 2017.
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
A Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem
Válaszok a globális oktatáspolitikára
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
Új Nemzeti Kiválóság Program Ösztöndíjak
1960 körül Európa számos országában folytak már számítógépes nyelvészeti kutatások. A szá-mítógépes alkalmazáshoz a létezőknél sokkal pontosabb nyelvtanokra,
SZAKMAI FOLYÓIRATOK.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
KATONAI MŰSZAKI DOKTORI ISKOLA Alapítva: 2002 évben
Mintavételi sajátosságok a mezőgazdaság statisztikában
KOHÉZIÓS POLITIKA A POLGÁROK SZOLGÁLATÁBAN
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

Rappai Gábor, 2018. szeptember 25. MTA doktori fokozatszerzés tapasztalatai, kutatási eredmények beépítése az oktatásba Rappai Gábor, 2018. szeptember 25.

MTA Doktora cím – fokozatszerzés lépései MTMT adminisztrátorral kapcsolatfelvétel (T=0) Disszertáció, tézisek, kiegészítő anyagok leadása (T=2) Habitusvizsgálat, opponensek, bizottság kijelölése (T=6) Opponensek felkérése, véglegesítés (T=8) Opponensi vélemények megérkezése (T=12) Nyilvános vitaülés, védés (T=16) Doktori Tanács döntése (T=18) Oklevél átadás (…)

Habitusvizsgálat (GDMB)

Tapasztalatok – habitusvizsgálat, folyamat, védés MTA Titkárság apparátusa roppant segítőkész Habitusvizsgálat tudományos teljesítményt vizsgál, oktatás, intézménymenedzsment nem releváns nemzetközi folyóiratban megjelent (lehetőleg önálló, vagy kétszerzős) cikkek és az ezekre kapott hivatkozások a perdöntőek határterületi publikációk beszámítása kétséges megítélés szakterület, illetve kor(osztály)függő A témák már oly mértékben specializáltak, hogy rendkívül nehéz szakterületi opponenst/bizottsági tagot találni, ezért GMDB hangsúlyt helyez a gazdaságtudományi alkalmazásokra (statisztika) speciális jellegéből adódóan matematikusok bevonása gyakori

Tudományos eredmények beépítése az oktatásba PTE Közgazdaságtudományi Kar statisztika/ökonometria tárgycsoportja (mindegyik nappalin és levelezőn, magyarul és angolul) Valószínűségszámítás és statisztika (BSc – szakközi kötelező) Statisztikai modellezés (BSc – szakközi kötelező) Alkalmazott statisztika és ökonometria (MSc – szakközi kötelező) Pénzügyi ökonometria (MSc – Pénzügy szak) Gyakorlati ökonometria (MSc – Közgazdasági elemző szak) Haladó ökonometria (MSc – Közgazdasági elemző szak) Statisztika (PhD) Ökonometria (PhD) Disszertációm címe: A modellezés sajátosságai idősori anomáliák esetén hallgatói állomány matematikai előképzettsége fokozatosan romlik doktoranduszok érdeklődése modellezési kérdések iránt max. MSc kötelező tárgy ismeretköréig (sajnos kb. ugyanez igaz a nem „szakos” oktató kollégákra is)