Rappai Gábor, 2018. szeptember 25. MTA doktori fokozatszerzés tapasztalatai, kutatási eredmények beépítése az oktatásba Rappai Gábor, 2018. szeptember 25.
MTA Doktora cím – fokozatszerzés lépései MTMT adminisztrátorral kapcsolatfelvétel (T=0) Disszertáció, tézisek, kiegészítő anyagok leadása (T=2) Habitusvizsgálat, opponensek, bizottság kijelölése (T=6) Opponensek felkérése, véglegesítés (T=8) Opponensi vélemények megérkezése (T=12) Nyilvános vitaülés, védés (T=16) Doktori Tanács döntése (T=18) Oklevél átadás (…)
Habitusvizsgálat (GDMB)
Tapasztalatok – habitusvizsgálat, folyamat, védés MTA Titkárság apparátusa roppant segítőkész Habitusvizsgálat tudományos teljesítményt vizsgál, oktatás, intézménymenedzsment nem releváns nemzetközi folyóiratban megjelent (lehetőleg önálló, vagy kétszerzős) cikkek és az ezekre kapott hivatkozások a perdöntőek határterületi publikációk beszámítása kétséges megítélés szakterület, illetve kor(osztály)függő A témák már oly mértékben specializáltak, hogy rendkívül nehéz szakterületi opponenst/bizottsági tagot találni, ezért GMDB hangsúlyt helyez a gazdaságtudományi alkalmazásokra (statisztika) speciális jellegéből adódóan matematikusok bevonása gyakori
Tudományos eredmények beépítése az oktatásba PTE Közgazdaságtudományi Kar statisztika/ökonometria tárgycsoportja (mindegyik nappalin és levelezőn, magyarul és angolul) Valószínűségszámítás és statisztika (BSc – szakközi kötelező) Statisztikai modellezés (BSc – szakközi kötelező) Alkalmazott statisztika és ökonometria (MSc – szakközi kötelező) Pénzügyi ökonometria (MSc – Pénzügy szak) Gyakorlati ökonometria (MSc – Közgazdasági elemző szak) Haladó ökonometria (MSc – Közgazdasági elemző szak) Statisztika (PhD) Ökonometria (PhD) Disszertációm címe: A modellezés sajátosságai idősori anomáliák esetén hallgatói állomány matematikai előképzettsége fokozatosan romlik doktoranduszok érdeklődése modellezési kérdések iránt max. MSc kötelező tárgy ismeretköréig (sajnos kb. ugyanez igaz a nem „szakos” oktató kollégákra is)