Megokosodott a munkavállaló? Használjon „Employer Branding-et”!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Munkáltató és a részvételi intézmények Kisgyörgy Sándor ÉTOSZ.
Advertisements

LEAN management és a szakszervezetek Budapest, VP/2011/003/0133 Information & Consultation – LEAN Principles in Manufacturing.
Miért kell a néző? … azért, mert belőle élünk. Nem kell… •A nézővel csak probléma van –Ülni akar –Állni akar –Meccset akar nézni –Enni, inni, pisilni.
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A menedzsment tanácsadás egy tapasztalt ügyfél szemével November 17. Kapus István Senior Tanácsadó– Nestlé Hungária Kft. Üdvözöljük a világában!
BEVEZETÉS A HUMÁN ERŐFORRÁS MENEDZSMENTBE
Versenyelemzés 8.fejezet.
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Első a piacon, első a Legjobb Munkahelyek között 2004.
Social label – társadalmilag felelős munkáltató minősítés Garadnay Tea
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A projektmenedzsment fogalma
Minőségmenedzsment 1. előadás
Vállalati EEM. Vezetési orientációk változása Termelés Értékesítés Marketing Stratégia Minőség Emberi tőke Tudástőke idő.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Minőségmenedzsment 2. előadás
Közönségkapcsolatok (PR)
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Szervezés és logisztika KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
III. A logisztika jövője
A HR vezető, mint a Vezérigazgató legfontosabb partnere
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Lázár László ÉRTÉKEK ÉS MÉRTÉKEK A vállalati erőforrás-felhasználás leképzése és elemzése hazai üzleti szervezetekben.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vezetői Információs Rendszer felépítése
Szervezeti kultúra / vállalati kultúra
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Tudásmenedzsment eredmények és tapasztalatok a MOL Csoportban Tóth Róbert Tudásmenedzsment vezető, MOL Csoport Budapest, 2006.február 23.
Minőségdíjak.
A HEM kialakulása és fejlődése
A Stratégia értékelése, visszacsatolása
Emberi Erőforrás Menedzsment Teljesítményértékelés
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
Az EEM helye a menedzsmentben
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
8. Előadás Szervezetek és szervezeti formák
Pénzügyi-számviteli mutatók
INNOCSEKK 156/2006 Szent István Egyetem Gazdaság- és Társadalomtudományi Kar Egyetemi Tudományos Diákköri Konferencia november 24. Készítette: Vrabély.
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
A vállalatok piacorientációjának hatása a külső és belső környezet, valamint az eredményesség szubjektív megítélésére Készítette: Bareith Tibor III. évfolyam,
Minek nekünk stratégia? Horváth & Dubecz. “People don’t leave companies, they leave their managers”. „Az emberek nem a vállalatot hagyják ott, hanem a.
E GYEDÜL VAGY HÁLÓZATBAN ? VI. Országos Tanácsadási Konferencia, BKIK Budapest, március 21. ISBN száma: HR + K ONZORCIUM.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
A kutatási program leírása
A japán projektek sikertényezői – Kutatási beszámoló
MagneB6 – a stressz vizsgálata egy multinacionális vállalatnál
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
MIÉRT stabilak (jók??) a minőségrendszereik?.
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Alprojekt-záró konferencia A beszállítói hálózatok menedzsmentjének és vállalati.
MINŐSÉGMENEDZSMENT dr. SZabó Gábor Csaba 2016./
Készítette: Farkasné Veres Edina
Adatvezérelt employer branding
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
Kompenzációs és javadalmazási rendszerek
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Előadás másolata:

Megokosodott a munkavállaló? Használjon „Employer Branding-et”! Gazdálkodási és menedzsment szak Gazdaságtudományi Kar Pannon Egyetem Megokosodott a munkavállaló? Használjon „Employer Branding-et”! Nagy Dániel – Dr. Hargitai Dávid Máté – Horváth Ádám

Előadás felépítése 1 1 Kutatási fókusz Kutatási fókusz 2 2 Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 1 1 Kutatási fókusz Kutatási fókusz 2 2 Kutatási kérdések Kutatási kérdések 3 3 A kutatási módszertan A kutatási módszertan 4 4 Kutatási eredmények Kutatási eredmények 2019.04.07.

Munkáltatói márka térnyerésének okai Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

Dolgozói elégedettség felmérés Elméleti áttekintés EVP Bevonzás Elkötelezés Megtartás Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk Forrás: Corporate Leadership Council GPS Dolgozói elégedettség felmérés 2019.04.07.

(Kutatási) kérdések 1, Melyek azok a munkáltatói márka dimenziók melyek a leginkább jellemzőek a vállalat veszprémi gyárának működésére? 2, Van-e kapcsolat a munkaviszony hossza és az employer brandinget meghatározó tényezők között? 3, Milyen az egyes funkcionális területek és a munkáltatói márka dimenziói közötti összefüggés? Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

Employer Branding folyamatmenedzsment Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

Modellünk 2. kutatási feltevés 1. kutatási feltevés 3. kutatási feltevés Munka- és magánélet egyensúlya Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk Vállalati kultúra Iroda Logisztika Mérnökség Termelés Eltöltött munka évek száma Erős termék márka Fizetés és egyéb juttatások Munkahelyi környezet WCM F2: Van összefüggés a vállalatnál eltöltött munkaidő és az EB elemei között F3: A funkcionális területeken dolgozók EB beállítottsága markánsan elkülönül egymástól F1: Hat meghatározó szegmens jelenik meg a munkáltatói márka gyakorlati értékelése során. 2019.04.07.

A minta általános jellemzése Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

A munkáltatói márka elemek megjelenése a gyakorlati értékelés során Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 1. Kutatási feltevés részben nyert bizonyítást, mivel a ‘’Fizetés és egyéb juttatások EB elem” látens faktorként jelent meg. KMO : 0,949 2019.04.07. Kvantitatív módszer: faktorelemzés

Munkáltatói márka és a munkaviszony időtartama közötti kapcsolat Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2. Kutatási feltevés bizonyítást nyert, mivel kapcsolat van a munkaévek száma és az EB elemek között. Kvantitatív módszer: Spearman-féle rangkorreláció 2019.04.07.

A funkcionális területeken dolgozók beállítottsága az EB vetületében Employer Branding dimenzió Mérnökség Termelés Logisztika Iroda A gyár vezetői érthetően kommunikálják a gyár stratégiáját és a célkitűzéseit. Vállalati kultúra 4. 2. 1. 3. Bízom a veszprémi gyár vezetésében. A gyár vezetése jó példát mutat a vezetésével. A hatékony munkavégzéshez szükséges információt és kommunikációt megkapom. A jó ötletetek és jó gyakorlatok meg vannak osztva a szervezetben. Minden szakterületen közösen dolgoznak azért, hogy elérjük a vállalat rövid távú céljait éshosszútávú terveit. Tisztában vagyok a vállalat küldetésével. Magabiztosan el tudom mondani a vállalati értékeket ha egy barátom kérdezi. - Részt veszek oktatásokon amelyek segítik , hogy a munkámat jobban végezhessem. Munkahelyi környezet A közvetlen vezetőm gyakran tájékoztat a munkám minőségéről és a munkámban való előrelépési lehetőségeimről. A közvetlen vezetőmmel beszéltünk arról,hogyan legyek sikeres a munkakörömben. Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 3. Kutatási feltevés részben nyert bizonyítást, mivel nem mindegyik EB dimenzióban különül el markánsan a funkcionális területen dolgozók beállítottsága Kvantitatív módszer: Variancielemzés, ANOVA grafikonok alapján 2019.04.07.

A kutatási eredmények összefoglalása 2. kutatási feltevés 1. kutatási feltevés 3. kutatási feltevés Munka- és magánélet egyensúlya Munka- és magánélet egyensúlya Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk Vállalati kultúra Vállalati kultúra Iroda Logisztika Mérnökség Termelés Eltöltött munka évek száma Erős termék márka Erős termék márka Fizetés és egyéb juttatások Munkahelyi környezet Fizetés és egyéb juttatások Munkahelyi környezet WCM WCM 2. Kutatási feltevés bizonyítást nyert, mivel kapcsolat van a munkaévek száma és az EB elemek között. F2: Van összefüggés a vállalatnál eltöltött munkaidő és az EB elemei között 1. Kutatási feltevés részben nyert bizonyítást, mivel a ‘’Fizetés és egyéb juttatások EB elem” látens faktorként jelent meg. 3. Kutatási feltevés részben nyert bizonyítást, mivel nem mindegyik EB dimenzióban különül el markánsan a funkcionális területen dolgozók beállítottsága F3: A funkcionális területeken dolgozók EB beállítottsága markánsan elkülönül egymástól F1: Hat meghatározó szegmens jelenik meg a munkáltatói márka gyakorlati értékelése során. 2019.04.07.

Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk ,,.. ne felejtsük el, hogy a valódi bölcsesség abban rejlik ha képesek vagyunk kiszűrni a változást a változás kedvéért.” Rex Maughan 2019.04.07.

Gyakorlati alkalmazhatóság Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk Üzleti igények felmérése és összekötése a munkáltatói márka célkitűzésekkel Célcsoprot vizsgálat : igényeik és vállalásaik felmérésével és mi az amit ezért a vállalat nyújthat EVP : az üzenet amit a vállalat kommunikál a célcsoportja felé Üzleti célok és elvárások feltérképezése Célcsoport és vállalati kultúra vizsgálat Munkáltatói értékígéret csomag kialakítása Riport struktúra kiépítése erőforrás tervekkel Belső employer branding management Külső employer branding management 2019.04.07.

Kereszttáblás elemzések Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

Kutatási korlátok –és irányvonalak Szellemi munkavállalók kitöltési hajlandóságának növelése Generációs marketing beemelése Likert-skála használatának opcionalizálása Potenciális munkavállalók bevonása Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

Faktor magyarázó táblázat Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

Kérdőív Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Kérdés sorszáma Kérdés leírása Kérdéscsoport v4 Meg vagyok elégedve az Unileverrel mint munkahellyel. Dolgozói Elkötelezettség v5 Nagyon szívesen ajánlom barátaimnak,családtagjaimnak az Unilevert mint munkahelyet. v6 Gyakran gondolkodom azon, hogy új munkahelyet keresek. v7 Büszke vagyok rá , hogy az Unilever veszprémi gyárában dolgozhatok. v8 A gyár vezetői érthetően kommunikálják a gyár stratégiáját és a célkitüzéseit. Szervezeti Vezetés v9 Bízom a veszprémi gyár vezetésében. v10 A gyár vezetése jó példát mutat a vezetésével. v11 A hatékony munkavégzéshez szükséges információt és kommunikációt megkapom. Kommunikáció v12 A jó ötletetek és jó gyakorlatok meg vannak osztva a szervezetben. v13 A gyár vezetése, olyan munkakörnyezetet hozott létre ahol meghallgatják a dolgozók véleményét. v16 A döntéseket gyorsan és hatékonyan hozzák meg a gyárban. Szervezeti Alkalmazkodóképesség v17 Minden szakterületen közösen dolgoznak azért , hogy elérjük a vállalat rövid távú céljait és hosszútávú terveit. Szervezeti Összehangoltság v18 Tisztában vagyok az Unilever küldetésével. Vizió és Értékek v31 A veszprémi gyár dolgozói számonkérhetőek a célkitűzéseik teljesítéseiért. Teljesítmény Menedzsment v14 Teljes mértékben megvagyok elégedve az Unilever termékek minőségével mint vásárló Vevő központúság és Hírnév v15 Általánosan elmondható ,hogy az Unilever márkái értéket nyújtanak a fogyasztók számára. v19 A velem együtt dolgozó emberek viselkedése megegyezik a vezetők által elvárt viselkedésmóddal. v20 Magabiztosan el tudom mondani az Unilever értékeket ha egy barátom kérdezi. v21 A szervezetem elismerési és jutalmazási rendszere megfelelően honorálja a kiváló szintü munkavégzést. Elismerés és Tisztelet v22 A munkatársaim tisztelnek és megbecsülnek. v23 A szervezet értékeli a törekvéseimet és a közremüködésemet. v24 Elégedett vagyok a karrierlétrán való előrehaladási lehetőségeimmel. Növekedés és Fejlődés v25 Az Unilever veszprémi gyára lehetőséget nyújt fejlődni és tanulni. v26 Részt veszek oktatásokon amelyek segítik , hogy a munkámat jobban végezhessem. v27 A közvetlen vezetőm gyakran tájékoztat a munkám minőségéről és a munkámban való előrelépési lehetőségeimről. Dolgozói Menedzsment Index v28 A közvetlen vezetőmmel beszéltünk arról,hogyan legyek sikeres a munkakörömben. v29 Közvetlen vezetőm kimagasló vezetői képességekkel rendelkezik. Közvetlen Vezetői Hatékonyság v30 Közvetlen vezetőm betartja az ígéreteit. v32 A munkám során személyes kiteljesedést érzek. Munkaelégedettség v33 A Kaizen és WCM tevékenységekbe be vagyok vonva a munkám során. WCM v34 A Kaizen és WCM tevékenységekben nyújtott munkámért el vagyok ismerve. v35 Meg vagyok elégedve a dolgozói boltban vásárolható termékek minőségével,elérhetőségével,választékával és a bolt nyitvatartási idejével. Dolgozói Bolt Elégedettség Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.

9. melléklet: ANOVA grafikonok (varianciaelemzés) Kutatási fókusz Téma fontossága EB elmélet Kutatási kérdések Módszertan Kutatás felépítése Kutatási modell Kutatási feltevések F1 eredménye F2 eredménye F3 eredménye Összegzés Háttér információk 2019.04.07.